Kaupat suunnittelevat itsepalvelukassojen sulkemista
Lian monet ottaa kassalta käteisalennuksen jättämällä osan tuotteista skannaamatta.
Oletko sinä tehnyt näin?
Kommentit (107)
no sitten todennäköisesti lopetan käymisen lähikaupassa, ei nappaa jonotella siellä 10 mummon kanssa kun voin omat maks.5-7 ostosta skannata nopeasti ja maksutapahtuma on yhtä vikkelä. Tilaan siis kerran kuussa ruuat verkkokaupasta ja lähikaupasta hoidan pikatäydennykset, jatkossa lienee aikaa säästävämpi tapa tilata tavarat 2x kuussa ja lähikauppa jää jonottajien ihmemaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kertaakaan käyttänyt itsepalvelukassaa. Enkä käytä, niin kauan kuin kaupassa on yksikin kassahenkilö työssä kassalla. Menen kauppaan palveltavaksi, enkä skannaamaan itse ostamiani tavaroita. Lisäksi haluan tehdä parhaani sen eteen, että kaupat palkkaisivat kassoja töihin.
Menet kauppaan palveltavaksi, mutta ainoa mitä siellä teet on itsepalvelua. Keräät ja punnitset itse tuotteet, teet kaiken itse ja kahteen kertaan sen takia että olet liian laiska hoitaaksesi sitä kaikkein lyhyintä ja nopeinta toimenpidettä itse. Nouseeko sinulla hissi ihan vintille asti?
ei lidlissä punnata mitään. ja onhan sillä työllistävä vaikutus
Mikä työllistävä vaikutus sillä on? Meidän lähikaupassa oli ennen kaksi kassa. Nyt siellä on kak
+ vartija kameralla vahtimassa niitä ip-kassoja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaupat satsaa niihin ns. huonoihin asiakkaisiin (pari ostosta ip-kassalla), eikä ns. hyviin (ostoskärryt täynnä perheelle ruokaa)?
Kuka tätä alapeukuttaa? Kun tiedän itsekin olevani huono asiakas, kun haen vain sen yhden limun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi, itsepalvelukassat on näppäriä.
Niin, jos ei osta sadoilla euroilla perheelle ruokaa kerralla...
Silloin ne vasta näppäriä onkin kun saa skannattua kaiken sitä mukaa kun lappaa tavaraa kärryyn ja lopuksi käy vain nopeasti IP-kassalla maksamassa koko roskan ilman sitä vartin jonotusta ja tavaroiden uudelleenlappaamista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaupat satsaa niihin ns. huonoihin asiakkaisiin (pari ostosta ip-kassalla), eikä ns. hyviin (ostoskärryt täynnä perheelle ruokaa)?
Sitä kutsutaan asiakaspalveluksi.
Vierailija kirjoitti:
No nimenomaan silloin IP-kassat ovat iloksi kun saa sen kärryllisen ruokaa skannattua itse jo kaupassa tavaroita valitessa, eikä tarvitse kassalla ajattaa niitä millään liukuhihnalla enää. Pienet ostokset voi sitten käydä nopeasti siellä normikassalla maksamassa jos ei ole jonoa.
Jos mulla olisi jo luottotiedot menneet, eikä edes vuokrakämppää talveksi, niin takuulla huijaisin kaikessa ip-kassoilla. Noihan on ihan epärehellisten ihmisten unelmakohteita. Maksa, mitä jaksat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä kutsutaan kyllä ihan iditiomismiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Sitä kutsutaan virheeksi.
Pienten kauppojen ongelma on, että kassojen valvonta yritetään sälyttää olemassa oleville kassoille. Eiväthän he voi valvoa ja palvella liukuhihna-asiakkaita mitenkään yhtä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin ne vasta näppäriä onkin kun saa skannattua kaiken sitä mukaa kun lappaa tavaraa kärryyn ja lopuksi käy vain nopeasti IP-kassalla maksamassa koko roskan ilman sitä vartin jonotusta ja tavaroiden uudelleenlappaamista.
Sopii tarkalle ihmiselle. Täytyy muistaa skannata kaikki tuotteet. Ja sitten ei venkslata eikä vaihdella tuotteita, vaikka löytyisi jotain mieluisampaa ostettavaa.
Mulle voisi olla hyvä, mutta monelle muulle ei. Tekisin kotona ostoslistan käytäväjärjestyksessä ja olisi nopea kauppakäynti. Toisaalta tekisin kyllä silti ehkä ennemminkin samalla vaivalla netissä noutotilauksen. Siihenhän noi tähtää, ettei kukaan enää kävisi kivijalkakaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä kutsutaan kyllä ihan iditiomismiksi.
Oletko sinä sellainen iditiomiitti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii tarkalle ihmiselle. Täytyy muistaa skannata kaikki tuotteet. Ja sitten ei venkslata eikä vaihdella tuotteita, vaikka löytyisi jotain mieluisampaa ostettavaa.
Mulle voisi olla hyvä, mutta monelle muulle ei. Tekisin kotona ostoslistan käytäväjärjestyksessä ja olisi nopea kauppakäynti. Toisaalta tekisin kyllä silti ehkä ennemminkin samalla vaivalla netissä noutotilauksen. Siihenhän noi tähtä
Miksei vaihdella tuotteita? Kyllä minä ainakin vaihdan tai jätän jotain ostamatta jos alkaa loppusumma näyttämään liian suurelta.
Vierailija kirjoitti:
En itse varastele kaupoista, mutta kannatan kyllä itsepalvelukassoilta varastamista, koska se lienee ainoa asia millä nuo itsepalvelukassat saadaan suljettua.
Miksi ip-kassat pitäisi sulkea? Sinähän voit käyttää ihmiskassaa. Eikö ole kiva, että ne, jotka haluavat skannata tuotteet itse, voivat niin tehdä. Itse maksan lähes aina ip-kassalla. Se on kätevää ja yksityistä, sopii minulle. Teen skannaukset mahdollisimman selvästi, jotta valvonta varmasti näkee kaiken tulevan skannatuksi.
Vierailija kirjoitti:
Pienten kauppojen ongelma on, että kassojen valvonta yritetään sälyttää olemassa oleville kassoille. Eiväthän he voi valvoa ja palvella liukuhihna-asiakkaita mitenkään yhtä aikaa.
Meillä pikkuisessa S-marketissa on näin. Mutta oli tarkka mimmi kassalla, sillä oli pitkä jono, ja silti huomasi, kun mulla tuli virhe siinä ip-kassalla ja huusi mut jonoonsa. En enää muista, mikä mun moka oli, mutta se mun ostos ei siis olisi alunperinkään onnistunut siinä ip-kassalla. En vaan tiennyt sitä. Mutta ei kun vaan takaisin jonottamaan.
En oo sen jälkeen enää käyttänyt ip-kassaa siellä, liikaa poikkeuksen poikkeuksia, ja Prismassa ne valvojamyyjät tulee heti auttamaan, jos joku tuote tökkää ip-kassaan, eikä sun tarvi lähteä uudestaan jonottamaan. Ja ennen siellä S-marketissa oli aina 2 kassaa, nyt vaan yleensä 1. En tykkää yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia ostoskärryt kukkuroillaan -asiakkaita näkee nykyään harvemmin kuin ennen. Ilmeisesti tilaavat ostokset kotiinkuljetuksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt itsepalvelukassalla tasan yhden kerran. En tykkää niistä. Tykkään ihmiskassoista.
Haista sinä paska. Jos on pari ostosta, niin on nopea tuo...
Haistappa ite.
Miksei vaihdella tuotteita? Kyllä minä ainakin vaihdan tai jätän jotain ostamatta jos alkaa loppusumma näyttämään liian suurelta.
Sultahan häviää se hyöty, minkä saat tekemällä kaiken itse, jos ja kun homma hidastuu.