Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupat suunnittelevat itsepalvelukassojen sulkemista

Vierailija
27.12.2023 |

Lian monet ottaa kassalta käteisalennuksen jättämällä osan tuotteista skannaamatta.

Oletko sinä tehnyt näin?

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kertaakaan käyttänyt itsepalvelukassaa. Enkä käytä, niin kauan kuin kaupassa on yksikin kassahenkilö työssä kassalla. Menen kauppaan palveltavaksi, enkä skannaamaan itse ostamiani tavaroita. Lisäksi haluan tehdä parhaani sen eteen, että kaupat palkkaisivat kassoja töihin.

Menet kauppaan palveltavaksi, mutta ainoa mitä siellä teet on itsepalvelua. Keräät ja punnitset itse tuotteet, teet kaiken itse ja kahteen kertaan sen takia että olet liian laiska hoitaaksesi sitä kaikkein lyhyintä ja nopeinta toimenpidettä itse. Nouseeko sinulla hissi ihan vintille asti?

ei lidlissä punnata mitään. ja onhan sillä työllistävä vaikutus

Vierailija
42/107 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen kun nuo tuli, on ollut hirveät jonot kaupoissa. Kaikki jonottaa siihen ihmiskassalle ja niitä on vain yksi auki. 

Meillä on 3 ihmistä pahimmillaan ip-kassoilla valvomassa. Miettikääs, paljonko helpottaisi, jos 3 kassaa avattaisiin lisää siinä jonotustilanteessa. Olisi nopeesti purettu jonot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan lässyttävät taas. Hinnat nousee ja tämä on uusi tekosyy.

Vierailija
44/107 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallinen S-market, muuten hyvä kauppa, yrittää saada ihmiset skannailemaan pistoolilla ostoksensa. Kokeilin, mutta tuppas unohtumaan. Kyllähän ne mielellään automatisoisivat vaikkei asiakkaat tahdokaan. Uskovat että kone on halvempi kuin joku nollatuntipalkkaienn pimatsu, tuskin edes on. 

Toisaalta on mahdollista että nälkä rupeaa näkymään niimenomaan myymälävarkautena. Sitten itsepalvelu loppuu... Sitten työllistyy ainakin ihmiskassoja... 

Vierailija
45/107 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa paljonko ahdistaa pitkän työpäivän jälkeen vielä joko jonottaa pitkässä kassajonossa, tai tehdä itse vielä vähän lisää töitä ip-kassalla (käytännössä ylitöitä ilman palkkaa).

T. Myyjä

Eihän noi ip-kassat toimi kuin vähän ostaville. Eikä ostoksissa saa olla aletuotteita, alkoholia eikä tupakkaa, eikä virheellisiä toimimattomia koodeja. Muuten on saavutettu hyöty menetetty samoin tein.

Vierailija
46/107 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kertaakaan käyttänyt itsepalvelukassaa. Enkä käytä, niin kauan kuin kaupassa on yksikin kassahenkilö työssä kassalla. Menen kauppaan palveltavaksi, enkä skannaamaan itse ostamiani tavaroita. Lisäksi haluan tehdä parhaani sen eteen, että kaupat palkkaisivat kassoja töihin.

Menet kauppaan palveltavaksi, mutta ainoa mitä siellä teet on itsepalvelua. Keräät ja punnitset itse tuotteet, teet kaiken itse ja kahteen kertaan sen takia että olet liian laiska hoitaaksesi sitä kaikkein lyhyintä ja nopeinta toimenpidettä itse. Nouseeko sinulla hissi ihan vintille asti?

Kyllä. Myyjien vapaa-ajalle. Sun pitää opetella ulkoa kaikkien hedelmä- ja vihannesosastojen ja paistopistetuotteiden koodit.

Vierailija
47/107 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Myyjien vapaa-ajalle. Sun pitää opetella ulkoa kaikkien hedelmä- ja vihannesosastojen ja pais

laitetaan kuvat niin tunnistaa tyhmempikin. missä työssä ei tarvis jotain opetella

Vierailija
48/107 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt itsepalvelukassalla tasan yhden kerran. En tykkää niistä. Tykkään ihmiskassoista.

Haista sinä paska. Jos on pari ostosta, niin on nopea tuo...

Vierailija
49/107 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Lidlissä ei ole ip-kassoja. Miksiköhän? Eivät luota asiakkaiden rehellisyyteen. Saksalaiset on tarkkoja. Se tappiohan ei lopu pelkästään siihen varastetun tuotteen arvoon. Siellä mättää myös saldot ja tilaukset.

Vierailija
50/107 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin laitetaan kuvat? Ei niitä koodeja ehdi tarkistaa mistään Lidlin kassalla. On sen verran nopeatempoista hommaa.

Vierailija
51/107 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. On satua ellei ole linkkiä. Ihan itse keksit tämän.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010061883.html

Ollos hyvä

Vierailija
52/107 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän Lidlissä ei ole ip-kassoja. Miksiköhän? Eivät luota asiakkaiden rehellisyyteen. Saksalaiset on tarkkoja. Se tappiohan ei lopu pelkästään siihen varastetun tuotteen arvoon. Siellä mättää myös saldot ja tilaukset.

tai sitten se johtuu siitä että ne tehtiin aika kompaktiks ei oo välttämättä tilaa turhalle kassalle. sielä kun kassoille tulee hyllyjä täyttämästä joku palveleen jos jonot kasvaa liikaa.

Vierailija
53/107 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Myyjien vapaa-ajalle. Sun pitää opetella u

No mieti ite, satoja numerokoodeja, kun jotkut asiakkaat ei osaa edes sitä yhtä, pankkikorttinsa pin-koodia.

Vierailija
54/107 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin laitetaan kuvat? Ei niitä koodeja ehdi tarkistaa mistään Lidlin kassalla. On sen verran nopeatempoista hommaa.

työnnä vaikka hanuriis jos siitä tarvii väkisin tehdä ongelma

Vierailija
55/107 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tai sitten se johtuu siitä että ne tehtiin aika kompaktiks ei oo välttämättä tilaa turhalle kassalle. sielä kun kassoille tulee hyllyjä täyttämästä joku palveleen jos jonot kasvaa liikaa.

Onhan siellä aina 2-3 kassaa tyhjänä, ilman henkilökuntaa...

Vierailija
56/107 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä työllistävä vaikutus sillä on? Meidän lähikaupassa oli ennen kaksi kassa. Nyt siellä on kaksi kassaa + itsepalvelukassa. Missä on se työllistävä vaikutus?

Vierailija
57/107 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mutta kaupat saavat ottaa ihan omaan piikkiinsä tämän ennalta arvatun kehityskulun. Kun tarjoat epärehellisille asiakkaillesi mahdollisuuden varastamiseen, he myös käyttävät sen.

Vierailija
58/107 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidukassa huokuu saksalainen mentaliteetti jossa jokainen on oletusarvoisesti varas, eihän lidussa luoteta edes kassahenkilöön vaan pitää huudella esihenkilöä jos jotain häikkää.

Vierailija
59/107 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puolesta saavat sulkea ne. Mieluummin asioin ihmisen kanssa.

Eipä se kassahenkilö paljoa koneesa eroa. Sanot hei ohi kävellessä ja kiitos lopuksi. 

Vierailija
60/107 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, itsepalvelukassat on näppäriä.

Niin, jos ei osta sadoilla euroilla perheelle ruokaa kerralla...