Aviomies ottaa maksun autokyydeistä
Satutin jalkani pari viikkoa sitten enkä pystynyt ajamaan pyörällä töihin kuten yleensä. Autollakaan ajo ei olisi onnistunut (en tosin omista autoa). Mies oli vapaalla viime viikon ja ehdotti, että heittää minut kolmena aamuna 10km matkan töihin ja hakee iltapäivällä. Ajattelin, että hän halusi auttaa hyvää hyvyyttään, mutta nyt hän pyysi 30e maksun kyydeistä. Mies yleensäkin kyllä pyytää 50senttiä/km, mutta yleensä silloin olen itse pyytänyt kyytiä.
Äitiäni järkytti mieheni laskutus kyydeistä, mikä sai minut pohtimaan, onko mieheni käytös tosiaan niin pöyristyttävää. Mitä mieltä olette?
Kommentit (281)
Ilmeisesti jotkut saivat käsityksen, että mieheni ostelee lahjoja. Tarkoitin kommentillani "ok lahjoista" tilanteita, joissa ostamme toisillemme lahjan, kuten jouluna. Tällaisissa tilanteissa mieheni varmistelee, kuinka paljon käytin rahaa hänen lahjaansa ja hän sitten käyttää saman verran. Mitään lahjoja muuten vain mies ei ole ikinä ostanut.
Ap
Kysypä paljonko äijä maksaa pikku läheisyydestä. Ilmaiseksi voi nukkua olohuoneen sohvalla, vitonen jos haluaa viereen kuorsaamaan, viidelläkympillä käsihoito, satasella pinpsukkaa ja tonni jos haluaa temuta pyrstösulkien kanssa
Eikö luonnossa maksaminen käynytkään, vai onko taskurahasta puutetta hänellä?
Vierailija kirjoitti:
Ala sinä laskuttamaan siivouksesta , pyykinpesusta ja ruuanlaitosta sun muusta .
Ja varsinkin yön iloista. 150-250/pano.
Jos yhdessä maksetaan polttoaineet vuoron perään, niin eikös se aja saman asian.
Ala sinä ottaa maksua kotitöistä ja seksistä. Reilu peli vaan.
Minulla oli miesystävä, joka alkoi rahastaa mm ruuasta, jonka hänen luonaan söin. Minun luona käydessään mies ei tietenkään minun ostamasta ruuasta maksanut. Lopulta mies luikerteli asumaan minun asuntooni, jossa käyttäytyi niin kamalasti, että oli lähdettävä turvakotien. Mies eleli minun asunnossa ilman mitään maksuja monta kk kunnes sai häädön.
Jätä tuollainen.ei se välitä sinusta jos pitää ottaa maksu kun olet satuttanut jalkasi.vaadi häneltä maksu tekemistäsi töistä häneltä.
Jos se auto on NG9-5, niin kyllähän sen kyydistä voi jo vähän maksaakin.
Pitkässä juoksussa voi tapahtua mitä vaan, myös tulotasoa radikaalisti muuttavia juttuja. Maksatteko kulut puoliksi vielä, kun toinen on jäänyt työttömäksi, sairastunut syöpään tai masennukseen? Ymmärrän, että ennen lapsia on sovittu jotain raha-asioista, mutta elämäntilanteen muutoksen pitäisi vaikuttaa niin, että sopimuksia tarkastellaan uudelleen.
Kiitos ap selvennyksistä. Kannattaisiko sinun joskus jutella sen miehen kanssa että miksi se tasajako on niin kauhean tärkeä asia. Kerrot että ymmärrät kyllä lapsuuden kokemukset ja se on hyvä että maksetaan pääosin puoliksi mutta voisiko hieman avartaa näkemystä ja miettiä mikä on reilua.
sano vaikka että tuntui tosi kivalta kun mies tarjosi sinulle kyydin töihin. Mutta pahalta kun oli siitä rahaa vailla. Varsinkin tällaisessa tilanteessa kun sinun tulot ovat romahtaneet yhteisen lapsen hoitamisen vuoksi. Sinä koet että joskus voi antaa toiselle ihan antamisen ilosta. Että sinustakin on kiva töissä ollessasi tarjota koko perheelle vaikka lomamatka.
Minulle jäi vielä vähän epäselväksi miksi ap on tuon miehensä kanssa yhdessä
- mies huono sängyssä
- joustamaton oman navan tuijottelija
- epäreilu osin rahan käytössä esim maksattaa aplla pyykkikoneen ja kuivurin ja nilittää jostain bensarahoista
Vierailija kirjoitti:
No on pöyristyttävää. Arvosta nainen itseäsi.
Millä oletuksella voit puhua naisesta?
Ai tämä miesvastainen satu jatkuu yhä.
Aiemmin moni totesi ettei tämä ole totta. Mutta sehän ei miehen haukkumista näytä estävän. Älykästä.
Mikäs siinä. Pyydä kaverilta verokortti ja tee normaalit ilmoitukset verottajalle ja ennakonpidätykset ym. siitä 30e maksusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on maailman idiootein mies. Eroa heti paikalla. Se ei rakasta sinua eikä välitä sinusta.
T: kiltti mies
Kokonaisuus huomioiden miehessäni on paljon hyvää. Hän ei juopottele, kantaa vastuunsa lapsista, on luotettava ja rehellinen, tuskin on ikinä pettänyt, käy töissä ja on järkevä rahankäytön kanssa.
Ap
Taas se sama kaikin puolin ihana mies ja rakastan häntä suunnattomasti, jotain sitten lyö ja räyhää ja toiselta ottaa maksun autokyydistä. No kuka arvostaa mitäkin.
Hyviä nämä naisten kommentit jossa sanotaan että ota maksu seksistä. Kertoo heidän näkemyksensä siitä mitä arvokasta nainen tuo suhteeseen. Kun antaa seksiä niin voi perustella kaikki vaatimukset. Prostituutiota parisuhteessa.
Tämä on todella hankalaa, kun lainauksesta katoaa juuri se viimeinen teksti, johon tässä vastaan.
Sinä (siis ap) et ehkä itse huomaa mitään hassua omissa kirjoituksissasi. Kulutat säästöjäsi nyt ollessasi lapsen kanssa kotona, mutta kuitenkin olet valmis parantamaan tulojasi lisätöillä. Kuka hoitaa silloin lastasi, ja kuka maksaa lapsenhoitokulut?
Mies ostaa sinulle lahjoja, mutta kuitenkin sinä olet se, joka kustannat kaikkea kivaa.