Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aviomies ottaa maksun autokyydeistä

Vierailija
25.12.2023 |

Satutin jalkani pari viikkoa sitten enkä pystynyt ajamaan pyörällä töihin kuten yleensä. Autollakaan ajo ei olisi onnistunut (en tosin omista autoa). Mies oli vapaalla viime viikon ja ehdotti, että heittää minut kolmena aamuna 10km matkan töihin ja hakee iltapäivällä. Ajattelin, että hän halusi auttaa hyvää hyvyyttään, mutta nyt hän pyysi 30e maksun kyydeistä. Mies yleensäkin kyllä pyytää 50senttiä/km, mutta yleensä silloin olen itse pyytänyt kyytiä. 

Äitiäni järkytti mieheni laskutus kyydeistä, mikä sai minut pohtimaan, onko mieheni käytös tosiaan niin pöyristyttävää. Mitä mieltä olette?

Kommentit (281)

Vierailija
241/281 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, jos jatkatte keskustelua miehesi kanssa aiheesta, niin kerro hänelle, että suurimman osan mielestä reilu kulujen jako menee niin, että kulut jaetaan tulojen mukaisesti. Ja näin myös toimitaan suurimmassa osassa perheitä.

Eli tulonne lasketaan yhteen, esm. jos miehesi tienaa 85% talouden tuloista, niin hän maksaa saman prosentin verran myös talouden kuluista. Jos sinä hoidat enemmän lasten kuluista - vaatteista, vaipoista ym. eikä niitä ole laskettu yhteisiin kuluihin, niin hänen osuutensa tulisi olla suurempi. Tämä on reilua. Meillä minä maksan 90% talouden kuluista, koska minun tuloni muodostavat 90% yhteenlasketuista tuloistamme.

Joku tuolla totesi että hän harjoittaa taloudellista väkivaltaa sinua kohtaan, ja hän on ihan oikeassa. Tutustu sivustoon taloudellinenvakivalta.fi niin silmäsi saattavat avautua tilanteellenne. Huomioi tässä se, että hän tuomitsee sinut äärimmäis

Tämä on todella hankalaa, kun lainauksesta katoaa juuri se viimeinen teksti, johon tässä vastaan.

Sinä (siis ap) et ehkä itse huomaa mitään hassua omissa kirjoituksissasi. Kulutat säästöjäsi nyt ollessasi lapsen kanssa kotona, mutta kuitenkin olet valmis parantamaan tulojasi lisätöillä. Kuka hoitaa silloin lastasi, ja kuka maksaa lapsenhoitokulut?

Mies ostaa sinulle lahjoja, mutta kuitenkin sinä olet se, joka kustannat kaikkea kivaa.

Vierailija
242/281 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti jotkut saivat käsityksen, että mieheni ostelee lahjoja. Tarkoitin kommentillani "ok lahjoista" tilanteita, joissa ostamme toisillemme lahjan, kuten jouluna. Tällaisissa tilanteissa mieheni varmistelee, kuinka paljon käytin rahaa hänen lahjaansa ja hän sitten käyttää saman verran. Mitään lahjoja muuten vain mies ei ole ikinä ostanut. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/281 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä paljonko äijä maksaa pikku läheisyydestä. Ilmaiseksi voi nukkua olohuoneen sohvalla, vitonen jos haluaa viereen kuorsaamaan, viidelläkympillä käsihoito, satasella pinpsukkaa ja tonni jos haluaa temuta pyrstösulkien kanssa 

Vierailija
244/281 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö luonnossa maksaminen käynytkään, vai onko taskurahasta puutetta hänellä? 

Vierailija
245/281 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala sinä laskuttamaan siivouksesta , pyykinpesusta ja ruuanlaitosta sun muusta . 

Ja varsinkin yön iloista. 150-250/pano.

Vierailija
246/281 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhdessä maksetaan polttoaineet vuoron perään, niin eikös se aja saman asian. 

Vierailija
247/281 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala sinä ottaa maksua kotitöistä ja seksistä. Reilu peli vaan.

Vierailija
248/281 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli miesystävä, joka alkoi rahastaa mm ruuasta, jonka hänen luonaan söin. Minun luona käydessään mies ei tietenkään minun ostamasta ruuasta maksanut. Lopulta mies luikerteli asumaan minun asuntooni, jossa käyttäytyi niin kamalasti, että oli lähdettävä turvakotien. Mies eleli minun asunnossa ilman mitään maksuja monta kk kunnes sai häädön. 

Vierailija
249/281 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tuollainen.ei se välitä sinusta jos pitää ottaa maksu kun olet satuttanut jalkasi.vaadi häneltä maksu tekemistäsi töistä häneltä.

Vierailija
250/281 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se auto on NG9-5, niin kyllähän sen kyydistä voi jo vähän maksaakin.

Vierailija
251/281 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkässä juoksussa voi tapahtua mitä vaan, myös tulotasoa radikaalisti muuttavia juttuja. Maksatteko kulut puoliksi vielä, kun toinen on jäänyt työttömäksi, sairastunut syöpään tai masennukseen? Ymmärrän, että ennen lapsia on sovittu jotain raha-asioista, mutta elämäntilanteen muutoksen pitäisi vaikuttaa niin, että sopimuksia tarkastellaan uudelleen. 

Vierailija
252/281 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se tasa-arvo kehittyy.

Vierailija
253/281 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap selvennyksistä. Kannattaisiko sinun joskus jutella sen miehen kanssa että miksi se tasajako on niin kauhean tärkeä asia. Kerrot että ymmärrät kyllä lapsuuden kokemukset ja se on hyvä että maksetaan pääosin puoliksi mutta voisiko hieman avartaa näkemystä ja miettiä mikä on reilua.

sano vaikka että tuntui tosi kivalta kun mies tarjosi sinulle kyydin töihin. Mutta pahalta kun oli siitä rahaa vailla. Varsinkin tällaisessa tilanteessa kun sinun tulot ovat romahtaneet yhteisen lapsen hoitamisen vuoksi. Sinä koet että joskus voi antaa toiselle ihan antamisen ilosta. Että sinustakin on kiva töissä ollessasi tarjota koko perheelle vaikka lomamatka.

Vierailija
254/281 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jäi vielä vähän epäselväksi miksi ap on tuon miehensä kanssa yhdessä

- mies huono sängyssä

- joustamaton oman navan tuijottelija

- epäreilu osin rahan käytössä esim maksattaa aplla pyykkikoneen ja kuivurin ja nilittää jostain bensarahoista 

Vierailija
255/281 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on pöyristyttävää. Arvosta nainen itseäsi. 

Millä oletuksella voit puhua naisesta?

Vierailija
256/281 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tämä miesvastainen satu jatkuu yhä.

Aiemmin moni totesi ettei tämä ole totta. Mutta sehän ei miehen haukkumista näytä estävän. Älykästä.

Vierailija
257/281 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä. Pyydä kaverilta verokortti ja tee normaalit ilmoitukset verottajalle ja ennakonpidätykset ym. siitä 30e maksusta.

Vierailija
258/281 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on maailman idiootein mies. Eroa heti paikalla. Se ei rakasta sinua eikä välitä sinusta.

T: kiltti mies

Kokonaisuus huomioiden miehessäni on paljon hyvää. Hän ei juopottele, kantaa vastuunsa lapsista, on luotettava ja rehellinen, tuskin on ikinä pettänyt, käy töissä ja on järkevä rahankäytön kanssa. 

Ap

Taas se sama kaikin puolin ihana mies ja rakastan häntä suunnattomasti, jotain sitten lyö ja räyhää ja toiselta ottaa maksun autokyydistä. No kuka arvostaa mitäkin. 

Vierailija
259/281 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä nämä naisten kommentit jossa sanotaan että ota maksu seksistä. Kertoo heidän näkemyksensä siitä mitä arvokasta nainen tuo suhteeseen. Kun antaa seksiä niin voi perustella kaikki vaatimukset. Prostituutiota parisuhteessa.

Vierailija
260/281 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tuo oli vitsi 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän