Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko uskoa Jumalaan ilman uskontoa?

Vierailija
25.12.2023 |

Miten ihminen muka voi tietää, miten Jumala haluaa itseään palvottavan? Olen kristitty, uskon Jumalaan, mutta uskonnon harjoittamiseen kuuluvat rituaalit tuntuvat jotenkin vierailta. 

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kirjoitettuakin Sanaa ja ohjeita tarvitaan. Eikä Raamattu ole VAIN ihmisen kirjoittama, vaan myös Jumalan.

Ei ole niin, että on joku ympäripyöreä, ihmisen kehittelemä jumaluus-energiamöllykkä joka hyväksyy kaiken mitä me täällä tehdään, tai toppuuttelee korkeintaan tarkkuudella "noo älkää vetäkö toisianne turpaan, muutoin saatte tehdä mitä tahansa."

Jeesus ja apostolit antoi ihan hyviä ohjeita ja avasivat elämän asioita. Ilman ohjeita jokainen pitäisi omaa tietään oikeana.

Moni uskoo jumalaan, mutta harva haluaa edes kuulla Jumalan tahdosta, vaikka sen voisi lukea kätevästi Raamatusta. 

Vierailija
42/131 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Uskonnot ovat ihmisten keksintöjä. Jumalaa ei voi vangita mihinkään uskontoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jännää, että monet hyväksyvät sen, että valtioilla on lakikirja. 

Hyväksytään, että on poliisi, asianajajat, tuomarit.

Sitten kun Jumalakin antaisi lakinsa, niin se ei käy?

"Ei, mä haluan itsemuovailemani jumalan joka ei arvostele mua kun menen oman pääni mukaan?"

Vierailija
44/131 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa mitä maailmalla tapahtuu.

Vierailija
45/131 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jep. Maailmassa yli 8 miljadia ihmistä, uskontoja 10 000. Kristittyjä noin 2 miljardia."

Jumala haluaa pelastaa jokaisen ihmisen, kristinuskon sanoma leviää jokaiseen maailman kolkkaan, pelastusta tarjotaan jokaiselle. Monissa uskonnoissa on paljon hyvää, mutta niissä on myös paljon ongelmia. Buddhalaiset vaativat omia tekoja valaistukseen. Hindulaisilla on kastijärjestelmä, joka ei anna samaa ihmisarvoa kaikille ihmisille. Jos lähdetään vertailemaan uskontoja niin monissa uskonnoissa ongelmat on huomattavan suuria, eikä niistä löydy sitä rauhan ja rakkauden sanomaa, mikä on kristinuskossa.

Kaikissa uskonnoissa on mukana hieman totuutta, siksi monissa eri kulttuureissa on yhteisiä myyttejä esimerkiksi veden paisumuksesta ja opinkappaleita väkivallattoman elämän tavoittelemisesta, ynnä muusta.

Silti vain kristinuskolla on 100% totuus.

Miksi kristinusko on 100% totuus? Miksei vaikka buddhalaisuus tai hindulaisuus?

Vierailija
46/131 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaimassa eläny varmaan sen +108 miljardia ihmistä.Oliko ajatus että melkein kaikki helvetissä? vai oisko vaan kuolleet kuten kaikelle elävälle lopulta käy.

Vierailija
47/131 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi uskoa Jumalaan ilman kirkkoa ja Jeesusta. 

Ilman kirkkoa kyllä, mutta ilman Jeesusta olet väärässä.

En ole väärässä. Voi uskoa Jumalaan ihan yksinään, ei tarvitse uskontoa Jeesuksen kanssa siihen.

Vierailija
48/131 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoile ja lue Sanaa (ja pidä lyhyet tilivälit) . 

Vierailija
49/131 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei, mä haluan itsemuovailemani jumalan joka ei arvostele mua kun menen oman pääni mukaan?"

Ensinnäkin, laki ei ole sama asia kuin moraali. Laki ei kiellä esimerkiksi pettämistä tai turkistarhausta, mutta se ei välttämättä tarkoita, että se olisi oikein. Myös eri maissa on varsin erilaiset lait; esimerkiksi Suomessa murhasta saa varsin erilaisen tuomion kuin Yhdysvalloissa. Samoin eri maissa on yhteensä eri tuhansia jumalia joihin uskotaan. Mistä tiedämme, kenen lakia seurata, ja mistä tiedämme, mikä on oikeasti Jumalan tahto eikä ihmisten kirjoittamaa ja muokkaamaa? Itse olen nimenomaan sitä mieltä, että ihmisen henkiseen kasvuun kuuluu itse löytää se Jumala sen sijaan, että sokkona uskotaan siihen, mitä ja miten toiset käskevät sinun uskoa. Jos et itse löydä Jumalaa, silloin uskot ainoastaan niiden muiden ihmisten tavalla uskoa Jumalaan. 

Vierailija
50/131 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonnot ovat ihmisten luomia rakennelmia ja oikea Jumala ei niitä kaipaa.

Jumala Sanassaan eli Raamatussa ilmoittaa nämä asiat, eivätkä ne miksikään muutu vaikka täällä höpistään ylimielisesti ihmisen itse tietävän, mitä Jumala ihmiseltä haluaa PISTE

Vierailija
51/131 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala Sanassaan eli Raamatussa ilmoittaa nämä asiat, eivätkä ne miksikään muutu vaikka täällä höpistään ylimielisesti ihmisen itse tietävän, mitä Jumala ihmiseltä haluaa PISTE

Tämä perustuu ainoastaan sille oletukselle, että Raamattu on totta. Yhtä ylimielistä on väittää, että sinun uskontosi olisi sen todempi kuin jonkun toisen.

Vierailija
52/131 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamen.

Vierailija
53/131 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä perustuu ainoastaan sille oletukselle, että Raamattu on totta. Yhtä ylimielistä on väittää, että sinun uskontosi olisi sen todempi kuin jonkun toisen.

No mitä muissa uskonnoissa sitten väitetään? Sanotaanko niissä, että: "Joo, noi toiset uskonnot on todempia kuin tää" tai että: "Kaikki uskonnot on samanarvosia ja yhtä hyviä". Eipä sanota. Kaikki uskonnot uskoo just sen oman olevan totta...se on niiden idea.

Vierailija
54/131 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalasta voimme tietää ainoastaan hänen sanansa kautta.

Jumalan lapsia opettaa Pyhä henki.

Vierailija
55/131 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rituaaleja?

Vierailija
56/131 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala ,joka sanoo ja tapahtuu on totta.

Vierailija
57/131 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, laki ei ole sama asia kuin moraali. Laki ei kiellä esimerkiksi pettämistä tai turkistarhausta, mutta se ei välttämättä tarkoita, että se olisi oikein. Myös eri maissa on varsin erilaiset lait; esimerkiksi Suomessa murhasta saa varsin erilaisen tuomion kuin Yhdysvalloissa. Samoin eri maissa on yhteensä eri tuhansia jumalia joihin uskotaan. Mistä tiedämme, kenen lakia seurata, ja mistä tiedämme, mikä on oikeasti Jumalan tahto eikä ihmisten kirjoittamaa ja muokkaamaa? Itse olen nimenomaan sitä mieltä, että ihmisen henkiseen kasvuun kuuluu itse löytää se Jumala sen

Jumalan lain voi lukea Raamatusta. Ei sitä mitenkään piiloteltu tai salailtu ole. 

Vierailija
58/131 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jep. Maailmassa yli 8 miljadia ihmistä, uskontoja 10 000. Kristittyjä noin 2 miljardia."

Jumala haluaa pelastaa jokaisen ihmisen, kristinuskon sanoma leviää jokaiseen maailman kolkkaan, pelastusta tarjotaan jokaiselle. Monissa uskonnoissa on paljon hyvää, mutta niissä on myös paljon ongelmia. Buddhalaiset vaativat omia tekoja valaistukseen. Hindulaisilla on kastijärjestelmä, joka ei anna samaa ihmisarvoa kaikille ihmisille. Jos lähdetään vertailemaan uskontoja niin monissa uskonnoissa ongelmat on huomattavan suuria, eikä niistä löydy sitä rauhan ja rakkauden sanomaa, mikä on kristinuskossa.

Kaikissa uskonnoissa on mukana hieman totuutta, siksi monissa eri kulttuureissa on yhteisiä myyttejä esimerkiksi veden paisumuksesta ja opinkappaleita väkivallattoman elämän tavoittelemisesta, ynnä muusta.

Silti vain kristinu

Miksi kristinusko on 100% totuus? Miksei vaikka buddhalaisuus tai hindulaisuus?

Siksi koska vain Raamattu on aitoa elävän Jumalan sanaa, joka tuo iankaikkisen elämän. Muut uskonnot on ihmisten keksimiä, massojen hallitsemiseksi. 

Vain kristinusko tuo syntien sovituksen ja pääsyn taivaaseen.

Vierailija
59/131 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei koskaan voi itse löytää Jumalaa. Jumalan täytyy löytää ihminen.

Vierailija
60/131 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko on täysin henkilökohtainen juttu.

Ihmisten kehittämät ja kirjoittamat dogmit on toinen juttu. Nehän ovat kirjoittajiensa ajatuksia ja käsityksiä, eikä niitä ole kirjoittanut Jumala vaan ihmiset.

Raamattu on ensimmäisten kirkolliskokousten kokoon haalima kasa erillisiä, sekalaisia kirjoituksia. Koraani on kaiketi Muhamedin kirjoittama tai sanelema näkemys hänen uskostaan. 

Uskontoja sinällään vastustan, koska niillä voi manipuloida ihmiset mihin tahansa, vaikka joukkoitsemurhaan tai sotaan. Usko kuitenkin on terveessä muodossaan hyvä asia, sillä se antaa mielenrauhaa ja tyyneyttä ja imaginaarisen tukipisteen itsen ulkopuolelle, jolloin joissain tilanteissa on vipuvarsi kammeta itsensä tai joku muu pois epätoivosta tai konkreettisesta hädästä.

Nuo "kokoon haalitut" tekstit ovat Pyhän Hengen inspiroimaa Jumalan ilmoitusta, eivätkä ne ole mitenkään sattumalta Raamatussa, kuten annat olettaa.

Ja usko on hyvä asia siksi että ihminen saa syntinsä anteeksi ja pääsee taivaaseen, ei siksi että sillä saisi jotain maallista etua. Fokus on ikuisuusasioissa ja maallinen vaellus vain hyvin lyhyt välivaihe.