Voiko uskoa Jumalaan ilman uskontoa?
Miten ihminen muka voi tietää, miten Jumala haluaa itseään palvottavan? Olen kristitty, uskon Jumalaan, mutta uskonnon harjoittamiseen kuuluvat rituaalit tuntuvat jotenkin vierailta.
Kommentit (131)
Uskonto ja siihen liittyvät rituaalit ovat ihmisen keksintö. Usko on ihan jokaisen oma, henkilökohtainen asia joka ei ole riippuvainen uskonnosta.
Vierailija kirjoitti:
Voiko uskoa Jumalaan uskonnolla?
Kristinuskon laatu on henkilökohtainen suhde jumalaan ja hänen lapsekseen tuleminen.
Jumala,Jeesus,Pyhähenki alkaa tekemään työtä ihmisen sisimmässä ja muuttaa ihmisen.
Sinä et itse pysty vaatimukseen rakkaudesta esim.
Tämä on ero muihin itsetehtyihin uskontoihin.Kaikkiin .
Olen luullut että olen ainoa joka ajattelee näin, mutta meitähän on monta.
Minun ja Jumalan väliset asia ei kuulu kellekään. Ei kirkolle eikä raamatulle.
En maksa veroa. Uskon Jumalaani omalla tavallanin ja elän sen mukaan ja pelastun jos pelastun.
Voi uskoa ilman kaupallista uskontoa ja voi jopa uskoa ihan itse keksimäänsäkin jumalaan. Mikään ei estä. Itse uskon avokkiini joka on jumalatar <3
Vierailija kirjoitti:
Minun ja Jumalan väliset asia ei kuulu kellekään. Ei kirkolle eikä raamatulle.
En maksa veroa. Uskon Jumalaani omalla tavallanin ja elän sen mukaan ja pelastun jos pelastun.
Raamatusta voit lukea pelastutko vai et, niin ei tarvitse elää epätietoisuudessa.
Totta kai voi ja on suositeltavaakin, jos siis on joku pakottava tarve mielikuvitusolentoihin uskoa.
Uskonnothan on luotu vain ja ainoastaan vallan ja rahan tavoitteluun. Mitään muuta takoitusperää niillä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voi ja on suositeltavaakin, jos siis on joku pakottava tarve mielikuvitusolentoihin uskoa.
Uskonnothan on luotu vain ja ainoastaan vallan ja rahan tavoitteluun. Mitään muuta takoitusperää niillä ei ole.
Mä uskon Jumalaan mutta en ajattele sen olevan mikään olento, miten muilla?
Vierailija kirjoitti:
Aivan totta, kaikki muut uskonnot on ihmisten keksimää fiktiota, paitsi kristinusko.
Älkää siis satuja uskoko, vaan lukekaa Raamatusta faktaa!
Vierailija kirjoitti:
Voi uskoa ilman kaupallista uskontoa ja voi jopa uskoa ihan itse keksimäänsäkin jumalaan. Mikään ei estä. Itse uskon avokkiini joka on jumalatar <3
Pelastaako avokkisi sinut ikuiselta kadotukselta?
Ei kukaan voi tietää mitä jumala haluaa. Kun kukaan ei edes varmuudella pysty sanomaan jumalan olevan olemassa.
Kaikki nojaa hataran uskon varassa.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei koskaan voi itse löytää Jumalaa. Jumalan täytyy löytää ihminen.
Mitä tuo edes tarkoittaa? Täysin tyhjää sanahelinää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan voi tietää mitä jumala haluaa. Kun kukaan ei edes varmuudella pysty sanomaan jumalan olevan olemassa.
Kaikki nojaa hataran uskon varassa.
Nyt Raamattu esiin ja pänttäämään, niin ei Jumalan tahto jää epäselväksi! Samalla saat vahvistusta hataraan uskoosi, niin voit itsekin sanoa varmasti Jumalan olevan satavarmasti tosi juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan totta, kaikki muut uskonnot on ihmisten keksimää fiktiota, paitsi kristinusko.
Näin on. Minun totuuteni on parempi kuin sinun totuutesi. Minun uskontoni on 100 % varma totuus ja kaikki muut uskonnot pelkkiä vääräuskoisten harhakuvitelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Minun totuuteni on parempi kuin sinun totuutesi. Minun uskontoni on 100 % varma totuus ja kaikki muut uskonnot pelkkiä vääräuskoisten harhakuvitelmia.
Näinhän se on. Ei ihme, että kristinusko on maailman suosituin uskonto, koska siihen kun perehtyy niin huomaa ettei ole enää järkeä palvoa mitään muita jumalia, kuin vain ainoaa todellista Jumalaa.
Rukoilkaamme siis, että evankeliumi leviää, jotta mahdollisimman moni vaihtaisi ihmisten keksimät jumalhahmot todelliseen Luojaan ja pelastuisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota Suuri Viisauden Liekki sisimpääsi niin se avaa sinulle merkitykset. Sitten vasta ymmärrät. Nyt elät ymmärtämättömyydessä ja pimeydessä, sinä kurja ihmisolento.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota Suuri Viisauden Liekki sisimpääsi niin se avaa sinulle merkitykset. Sitten vasta ymmärrät. Nyt elät ymmärtämättömyydessä ja pimeydessä, sinä kurja ihmisolento.
Suuri viisauden liekki? Joku new age juttu?
Yks hyvin suuri syy miksi itse uskon Jumalaan ja Jeesukseen luettuani nyt Raamatun melkein kokonaan on se, ettei vaikeudet poistuneet ihmisiltä, vaikka he uskoivat jo siihen aikaan. He kärsivät aivan samalla tavalla kuin me nykyään. Jotkut kuolivat ja joitakin kivitettiin ja murhattiin, vaikka Jeesus oli maan päällä heidän kanssaan. Ihmiset tunsivat pelkoa ja kaikkea, olivat epäileväisiä, eivät uskoneet vaikka itse Jumala puhui heille. Se on mun mielestä hyvin mielenkiintonen ja tärkeä pointti Raamatussa. Jos siinä kaikki olisi iloa ja onnea, kukaan ei kärsisi ja Jeesus varjelisi kaikkia kuolemalta, niin silloin koko touhu alkais mun mielestä vähän haiskahtamaan oudolta. Että miksei sitten nykyään voi olla sitä iloa ja onnea? Mut ei ollut silloinkaan, se on jotenkin todella lohduttavaa ja järkeenkäypää.
Sanoinpahan vaan tämmösen jutun, kun tuli mieleen. Yks HYVIN tärkeä asia, miks ite oon vahvasti uskossa ja yks sellanen asia, mitä monet ei tunnu ymmärtävän/kiinnittävän huomiota.