Voiko uskoa Jumalaan ilman uskontoa?
Miten ihminen muka voi tietää, miten Jumala haluaa itseään palvottavan? Olen kristitty, uskon Jumalaan, mutta uskonnon harjoittamiseen kuuluvat rituaalit tuntuvat jotenkin vierailta.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan voi tietää mitä jumala haluaa. Kun kukaan ei edes varmuudella pysty sanomaan jumalan olevan olemassa.
Kaikki nojaa hataran uskon varassa.
Nyt Raamattu esiin ja pänttäämään, niin ei Jumalan tahto jää epäselväksi! Samalla saat vahvistusta hataraan uskoosi, niin voit itsekin sanoa varmasti Jumalan olevan satavarmasti tosi juttu.
Lue historiaa. Raamattu ei ole jumalan tekemä vaan ihmisten kirjoittama. Nikean kirkolliskokouksessa IHMISET päättivät mitä Raamattuun laitetaan ja mitkä tarinat jätetään pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan voi tietää mitä jumala haluaa. Kun kukaan ei edes varmuudella pysty sanomaan jumalan olevan olemassa.
Nyt Raamattu esiin ja pänttäämään, niin ei Jumalan tahto jää epäselväksi! Samalla saat vahvistusta hataraan uskoosi, niin voit itsekin sanoa varmasti Jumalan olevan satavarmasti tosi juttu.
Millä perusteella Raamattu kertoo ehdottoman totuuden? Siksi koska Raamatussa sanotaan niin?
Siksi koska se on Pyhä Hengen inspiroimaa ilmoitusta suoraan maailman Luojalta. Ihmisten keksimissä satukirjoissa ennustukset ei käy ikinä toteen, kun taas Raamatun profetiat käy toteen 100% varmuudella. Näin esimerkkinä.
Ei kai Jumalaan voi uskoa ilman kristinuskoa. Kristinuskossahan jumala on Jumala, isolla J:llä. Muissa uskonnoissa jumalaa kutsutaan jollain muulla nimikkeellä, Buddha tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue historiaa. Raamattu ei ole jumalan tekemä vaan ihmisten kirjoittama. Nikean kirkolliskokouksessa IHMISET päättivät mitä Raamattuun laitetaan ja mitkä tarinat jätetään pois.
Saisinpa euron aina kun joku oman elämänsä Richard Dawkins tulee huutelemaan tuota fraasia... Ja toisen euron silloin kun huutelija luulee "ihmisten kirjoittaman" olevan sama asia kuin ihmisten keksimän.
Raamattu on kannesta kanteen Pyhän Hengen vaikutuksesta kirjoitettua materiaalia ja Pyhän Hengen vaikutuksesta myös kaanonista tuli sellainen kuin se nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Whoa! Minä kun luulin että Jeesus itse kirjoitti uuden testamentin! Ihmettelinkin aina että mitä ihmettä se "Minä Paavali kirjoitan tämän omakätisesti..." oikein tarkoitti.
Mind = blown
Mutta kuinka moni osaa selittää sen miksi Johannes Kastajalla on suomen kielinen sukunimi?
"Näin on. Minun totuuteni on parempi kuin sinun totuutesi. Minun uskontoni on 100 % varma totuus ja kaikki muut uskonnot pelkkiä vääräuskoisten harhakuvitelmia."
En tajua tätä ihme juttua, että "kaikki muut uskonnot" pitäs ottaa huomioon. Kerro minulle yksi uskonto, joka ottaa kaikki muut uskonnot huomioon ja pitää kaikkia muita uskontoja jonain muuna kuin "vääräuskoisten harhakuvitelmina" ja on avoin muunlaisille totuuksille kuin omansa? Sulla on itelläs harhakuvitelmia, jos näin luulet. Totta kai se oma uskonto on 100% varma totuus. Jos ei olis, niin sitä uskois johonkin muuhun. Outoa kun jotkut tässä ketjussa ei tajua edes ollenkaan, että mitä uskonnot tarkoittaa ja millaisia ne on...ne ei oo mitään kovin kevyitä juttuja.
Onko sillä merkitystä miten satuolentoo uskoo? Jokainen keksii itse omassa mielessään minkälainen jumala on. Ei ole kahta samanlaista käsitystä uskonnosta. Kristittyjen näkemykset vaihtelee erittäin voimakkaasti toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voi ja on suositeltavaakin, jos siis on joku pakottava tarve mielikuvitusolentoihin uskoa.
Uskonnothan on luotu vain ja ainoastaan vallan ja rahan tavoitteluun. Mitään muuta takoitusperää niillä ei ole.
Aivan totta, kaikki muut uskonnot on ihmisten keksimää fiktiota, paitsi kristinusko.
Älkää siis satuja uskoko, vaan lukekaa Raamatusta faktaa!
Sanoit siis aivan totta ja kuitenkaan et ymmärtänyt lukemastasi sanaakaan. Tyypillistä hihhulin hihhulointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisinpa euron aina kun joku oman elämänsä Richard Dawkins tulee huutelemaan tuota fraasia... Ja toisen euron silloin kun huutelija luulee "ihmisten kirjoittaman" olevan sama asia kuin ihmisten keksimän.
Siinäpä tulikin kaksi faktaa hihhulilta ihan hänen itsensä kertomana. Tärkein tietysti ensimmäisenä. Jostain kumman syystä se raha tulee hihhulilla aina ensimmäisenä ja kaikkein tärkeimpänä, vaikka se hihhulin vapahtaja inhosi mammonan haalijoita. Toisena faktana tietysti se, kuten hihhuli itsekln sanoi, Raamattua ei todellakaan ole kirjoitettu faktaan perustuen, vaan näkyjen, uskomusten, ym vilkkaan mielikuvituksen pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei koskaan voi itse löytää Jumalaa. Jumalan täytyy löytää ihminen.
Mitä tuo edes tarkoittaa? Täysin tyhjää sanahelinää.
Raamatussa ei ole mitään turhaa.
Se tarkoittaa että omin avuin ei voi löytää Jumalaa eikä ymmärtää häntä. Jumalan pitää antaa uusi elämä eli uudestisyntyminen taivaan kansalaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tarkoittaa että omin avuin ei voi löytää Jumalaa eikä ymmärtää häntä. Jumalan pitää antaa uusi elämä eli uudestisyntyminen taivaan kansalaiseksi.
Tämä on ero kaikkiin muihin "uskontoihin". Jumala itse antaa kaiken mitä vaatii ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ero kaikkiin muihin "uskontoihin". Jumala itse antaa kaiken mitä vaatii ihmiseltä.
Jumala on siis elossa,toimiva ja osallistuva persoona.
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä merkitystä miten satuolentoo uskoo? Jokainen keksii itse omassa mielessään minkälainen jumala on. Ei ole kahta samanlaista käsitystä uskonnosta. Kristittyjen näkemykset vaihtelee erittäin voimakkaasti toisistaan.
Ei kannata uskoa ainoatakaan satuolentoa, koska ne eivät pelasta ihmistä viimeisellä tuomiolla.
Vain ainoa oikea elävä Jumala tuo pelastuksen, joten kannattaa uskoa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voi ja on suositeltavaakin, jos siis on joku pakottava tarve mielikuvitusolentoihin uskoa.
Uskonnothan on luotu vain ja ainoastaan vallan ja rahan tavoitteluun. Mitään muuta takoitusperää niillä ei ole.
Aivan totta, kaikki muut uskonnot on ihmisten keksimää fiktiota, paitsi kristinusko.
Älkää siis satuja uskoko, vaan lukekaa Raamatusta faktaa!
Sanoit siis aivan totta ja kuitenkaan et ymmärtänyt lukemastasi sanaakaan. Tyypillistä hihhulin hihhulointia.
Tarkensin vain henkilön viestiä, kun oli ilmeisesti epähuomiossa niputtanut kaikki uskonnot ihmisten keksimiksi saduiksi. Ja niitähän kaikki muut onkin paitsi kristinusko.
Vierailija kirjoitti:
Uskonnot ovat ihmisten luomia rakennelmia ja oikea Jumala ei niitä kaipaa.
Niin ovat jumalatkin.
Vierailija kirjoitti:
Voit uskoa, mutta onko kyseessä silloin pelastava usko? Haluatko pelastua?
En halua.
Uskonto yhdistää samalla tavalla uskovat suuremmaksi joukoksi. Ja joukossa on voimaa vaikuttaa, myös hyväntekeväisyyttä. Ja suomessakin uskovaiset ovat talkootöinä tehneet paljon hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit uskoa, mutta onko kyseessä silloin pelastava usko? Haluatko pelastua?
No valitsee uskoa, että pelastuu. Uskoahan se kristinuskokin vaan on eikä mitään varmaa tietoa. Ei ole olemassa mitään varmoja todisteita siitä, että kristinuskolla pelastuisi varmennin kuin jollain muulla tavalla uskoa.
Raamatussa on vähän yli 1000 sivua varmaa todistusta Jumalalta.
Tietenkään osa ei usko, vaikka joku tulisi haudan takaa julistamaan. Se heille suotakoon, vaikka kyseessä onkin suuri tragedia yksilön kannalta.
Eikä ole, vaan suurin osa huutoäänestyksellä valittuja vanhoja tarinoita ja vähän jonkun fanaattisen homovihaajan oppeja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kirjoitettuakin Sanaa ja ohjeita tarvitaan. Eikä Raamattu ole VAIN ihmisen kirjoittama, vaan myös Jumalan.
Ei ole niin, että on joku ympäripyöreä, ihmisen kehittelemä jumaluus-energiamöllykkä joka hyväksyy kaiken mitä me täällä tehdään, tai toppuuttelee korkeintaan tarkkuudella "noo älkää vetäkö toisianne turpaan, muutoin saatte tehdä mitä tahansa."
Jeesus ja apostolit antoi ihan hyviä ohjeita ja avasivat elämän asioita. Ilman ohjeita jokainen pitäisi omaa tietään oikeana.
Miten joku satuolento voisi kirjoittaa jotain?
Millä perusteella Raamattu kertoo ehdottoman totuuden? Siksi koska Raamatussa sanotaan niin?