Tapailusuhde ei etene - mistä tietää haluaako mies parisuhteen?
Olen tapaillut erästä miestä nyt noin 5 kk. Tavattiin aikoinaan ilman mitään paineita ja tarkoituksena oli vain tutustua sen kummempia miettimättä. Silloin kun tapasimme, mies oli ehtinyt olla pari kuukautta sinkku. Hänellä oli takanaan yli 10 vuotta kestänyt parisuhde, joka oli viimein tullut päätökseen ja ilmeisesti ero oli ollut ilmassa jo pitkään.
Aloimme tutustua toisiimme ja mieskin melko pian sanoi, että on yllättynyt kuinka nopeasti löysi eron jälkeen ihmisen, joka kiinnostaa. Sovimme melko pian ettemme tapaile muita ja kumpikin on ollut sitä mieltä, että tästä voisi tulla jotain vakavampaakin. Mies haluaa edetä todella rauhallisesti ja sanoi ettei ole mikään kiire alkaa seurustella. Hän haluaa olla aivan varma siitä, että juttu tuntuu oikealta. Minullekin on sopinut rauhallinen tahti, mutta nyt tuntuu että joudun vähän jarruttelemaan itse. Kiinnostuin miehestä nopeasti ja homma on tuntunut hyvältä, mutta en jotenkaan täysin uskalla heittäytyä tähän nyt enää. Itselläni on ollut paljon epäonnea tapailusuhteissa, niin sitä haluaa kai suojella itseään, kun mieskin ehkä vähän jarruttelee.
Olen paljon pohtinut sitä, että olenko kuitenkin miehelle vain pelkkä laastari? Hän kyllä sanoo, että voisi nähdä vakavaa tässä, mutta eikö kuitenkin viiden kuukauden jälkeen pitäisi tietää haluaako seurustella vai ei? Ajatukset on aivan sekaisin ja pelkään taas satuttavani itseni tässä, jos jään pitkäksi aikaa vielä tähän tilanteeseen.
Kommentit (235)
Olet miehelle laastari ja tarpeiden tyydyttäjä, et muuta.
Ennustan, että tulee käymään näin:
Noin vuoden sisään mies tulee ottamaan eron. Syy on se, että hän löytää elämänsä rakkauden. Ja sinä olet tehnyt työsi terapeuttina, ja saat mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, minä toivon sinulle kumppania joka tietää haluavansa juuri sinut. Jonka tunteet sinua kohtaan on niin vahvat, ettei niistä jää epäselvyyttä. Joka on valmis panostamaan sinun ja suhteen eteen. Joka pelkää sinun mennettämistäsi paljon enemmän kuin sinuun sitoutumista. Miestä, joka hullaantuu sinuun, joka hymyilee sinua katsoessaan typerää rakastunutta hymyä. Älä tyydy vähempään. Sinä ansaitset kokonaisen ihmisen, suhteen ja rakkauden. Et mitään murusia ja rippeitä.
Silloin nainen joutuu tinkimään miehen ulkonäöstä ja tyytyä rumempaan mieheen, jotta nuo edellä mainitut asiat voisivat toteutua. Se harvoin sopii naisille.
Kuka nyt ruman miehen huolisi. Rumuuden lisäksi ne ovat yleensä vielä katkeria, vihamielisiä ja kokemattomia. On viisautta olla pilaamatta elämäänsä huonolla miesvalinnalla.
Turha sitten valittaa pettämisestä ja ghoustaamisesta.
"Turha sitten valittaa pettämisestä ja ghoustaamisesta."
Ihan kaikilla on oikeus valittaa pettämisestä ja ghostaamisesta. Eikä ihmisen naama korreloi luonteen kanssa. Komean sydän voi olla täyttä kultaa ja ruma voi olla katkeroitunut m*lkku - ja toki toisinpäinkin.
Olen nainen. En ymmärrä hullaantumista tai ihastumista. Nykyinen liittoni alkoi kolmen kuukauden tapailuvaiheella, missä tapailua ei sovittu etukäteen kovinkaan tarkkaan, enemmän sattumanvaraista. Kolmen kuukauden jälkeen sovimme ensimmäistä kertaa, että tapaamme seuraavana viikonloppuna ja siitä suhde muuttui hiljalleen seurusteluksi. Jossakin vaiheessa tajusin, että olin rakastunut, mutta aikaa se vei.
Ehkä Ap:n miesystäväkin tarvitsee aikaa tunteiden muodostamiseen. Kos ihastuu vastaantulijaa, ihastuu itse luomaansa mielikuvaan, ei aitoon ihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, minä toivon sinulle kumppania joka tietää haluavansa juuri sinut. Jonka tunteet sinua kohtaan on niin vahvat, ettei niistä jää epäselvyyttä. Joka on valmis panostamaan sinun ja suhteen eteen. Joka pelkää sinun mennettämistäsi paljon enemmän kuin sinuun sitoutumista. Miestä, joka hullaantuu sinuun, joka hymyilee sinua katsoessaan typerää rakastunutta hymyä. Älä tyydy vähempään. Sinä ansaitset kokonaisen ihmisen, suhteen ja rakkauden. Et mitään murusia ja rippeitä.
Silloin nainen joutuu tinkimään miehen ulkonäöstä ja tyytyä rumempaan mieheen, jotta nuo edellä mainitut asiat voisivat toteutua. Se harvoin sopii naisille.
Kuka nyt ruman miehen huolisi. Rumuuden lisäksi ne ovat yleensä vielä katkeria, vihamielisiä ja kokemattomia. On viisautta ol
Valitamme mistä huvittaa. Ja pettäjäkin on parempi kuin ruma ja katkera mies.
EI kannata miehen hätiköityjä ratkaisuja tehdä, tuumataan ja mietitään, jos kuitenki niin kannattaa kokeilla vasurilla runkkausta saattaa tehdäkkin mieli UUTTApillua
M69 ja puoli
Tiedän sisimmässäni sen, miten tässä todennäköisesti tulee käymään. Haluaisin vain saada miehen itse sanomaan asiat suoraan minulle niin kuin ne on. Sais rehdisti tämän jutun sitten päätökseen. Hankalaa on itse repäistä itsensä irti, kun olen niin ihastunut ja mies kuitenkin puhuu vakavan suhteen mahdollisuudesta.
Ap
5 kk on pitkä aika, mutta kuitenkin vielä ihan siedettävä tapailuaika. Itse olen molemmissa suhteissani tapaillut 1-3kk ennen seurustelusta sopimista, mutta joillakin aika voi olla hieman pidempi ja se on ihan ok. Nyt vaan pitäisi pystyä jo sopimaan seurustelusta. Jos tapailu venyy tuosta vielä pidempään niin varmasti molempien on vaikeampi sitoutua ja aletaan jarrutella eikä ollakaan enää täysillä mukana. Elämässä on pakko ottaa riskejä ja nyt teillä on molemmilla valinnan paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä suostu tuollaiseen jojoiluun. Äläkä ainakaan rakastu häneen. Johtaa on/off suhteeseen ennenpitkää ja mies tulee sua itsettämään ja hyväksi käyttämään sun tunteita. Monet narsistit on just tuollaisia. Alussa hurmataan ja lopussa petetään ja jätetään.
No ei siihen narsismia tarvita, että toinen(/mies) ottaa ilomielin vastaan kaikki ne mukavuudet mitä hänelle toinen(/nainen) haluaa tarjota ja jopa vielä senkin jälkeen kun on kertonut, ettei ole kiinnostunut mistään vakavammasta eikä parisuhteestakaan nyt (eikä todennäköisesti ikinä ainakaan tämän naisen kanssa).
Jos nainen haluaa tyhmyyksissään/huonoitsetuntoisuuttaan/epätoivoisuuttaan jatkaa suhdetta, joka ei vastaa hänen omiin toiveisiin eikä tarpeisiin niin eihän se miehen syytä ole. Tuota tapailuahan
Ketään ei pysty roikottamaan ellei se toinen itse halua siinä roikkua haaveilemassa kuinka eräänä päivänä kaikki onkin ihan toisin ja se ei-niin-kiinnostunut osapuoli onkin yhtäkkiä ihan rakastunut ja haluaa kaiken ja vähän enemmänkin.
Sitä ei tule tapahtumaan. Tai kenties tuleekin, mutta se takiaisen tavoin mukana roikkunut ei ole se jonka kanssa tuo kaikki tapahtuu.
Nuo kylmää-kuumaa-pelailut, just oikeiden sanojen sanominen ja vakuuttelu kuinka toinen ei ole mikään laastari vaikka kaikilla tavoin laastarilta olo tuntuukin on just niitä merkkejä joista pitää ymmärtää nostaa kytkintä, koska tuosta ei koskaan tule sellaista mitä sen haluaisi olevan. Siinä haaskaa vaan suotta aikaansa ja pahimmassa tapauksessa sitten vielä sabotoi senkin, että voisi tavata sen oikea(mma)n ihmisen. Usein kun se roikkuja/takertuja on vielä niin ihastuksissaan tuohon saavuttamattomaan, ettei edes näe muita ihmisiä vaan on täydellisen uskollinen.
Elämä ei odota eikä elämäänsä kannata tuhlata toisen odottamiseen. Jälkeenpäin kun sen sitten ihan itsekin yleensä ymmärtää, ettei siinä ollut pienintäkään järkeä. Itseään pitää arvostaa enemmän.
Itse pettänyt yh-äitä. Teki muutes hyvää. Luuli saavansa hyvän suhteen mutta tuhosin häneltä sen.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän sisimmässäni sen, miten tässä todennäköisesti tulee käymään. Haluaisin vain saada miehen itse sanomaan asiat suoraan minulle niin kuin ne on. Sais rehdisti tämän jutun sitten päätökseen. Hankalaa on itse repäistä itsensä irti, kun olen niin ihastunut ja mies kuitenkin puhuu vakavan suhteen mahdollisuudesta.
Ap
Mies ei pysty lukemaan sinun ajatuksia. Eikä hän ole tietoinen mitä olet muiden naisten kanssa täällä suhteesta päättäneet ja määritelleet sanat.
Haluausit, että mies puhuu. Tuo yksisuuntainen kommunikaatio on vaikeaa, jopa mahdotonta.
Jos et ota itse vastuuta ja tee aloitteita, niin tässä suhteessa ja elämässä yleensäkin saat sen mitä jotkut muut ihmiset sinulle antaa.
Et päätä itse, vaan päätät luovuttaa vastuun jollekin muille. Silloin lopputuloksen päättää ne muut. Lopputulos on tuskin toivomasi.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ymmärrän niin hyvin. Itselläkin vaikeuksia irrottautua suhteesta, jossa toinen on vain puoliksi mukana ja tarjoilee pelkkiä rippeitä. Helpompaa olisi, kun se vähemmän ihastunut viheltäisi rehdisti pelin poikki. Osa minusta on vihainen kun hän ei tee niin. Mutta vähitellen olen ymmärtänyt, ettei ne epävarmat roikottajatkaan ole pahoja ihmisiä. Monesti heillä on omia kipukohtiaan käsiteltävänä. Tarve hyväksynnälle ja huomiolle ja toisaalta yksinäisyyden pelko voi olla hirveän suuria voimia ihmisen elämässä. Kriisitilanteessa ne voi riepotella ihmistä lähes yhtä suurella voimalla kuin se rakastuminenkin. Sitä jollain tasolla ymmärtää, että johdattaa toista harhaan, mutta toinen on niin helppo ja yksinäisyys vaikeaa ja pelottavaa... Selkärangasta on helppo puhua mutta harva pystyy sitä joka hetki elämässään toteuttamaan. Huonossa suhteessa kitkutteleva tai juuri eronnut ihminen voi olla niin syvässä kriisissä itsensä kanssa, että on mennyt sellaiseen selviytymismoodiin jossa on vaikeaa löytää tilaa empatialle ja moraalille. Ts jos se laastari auttaa lykkäämään ikäviä tunteita huomiseen, niin sitä on iso kiusaus käyttää. Ei se oikein ole, mutta aika tavallista ja inhimillistä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Puhuu toki mutta ei tee mitään sen eteen. Ei tehnyt eilen, ei tee tänään eikä tee huomennakaan vaan jatkaa edelleen vaan tuota saman vakuuttelua kuinka näkee tässä vakavan suhteen mahdollisuuden, koska on huomannut että todellisuudessa sinulle riittää sekin etkä tarvitsekaan sitä vakavaa suhdetta jotta annat miehelle sen kaiken mitä mies haluaakin saada.
Miksi mies sitoutuisi sinuun ja vakavoittaisi suhteenne, jos sinut saa elämäänsä ilmankin?
Enkä nyt halua olla ilkeä, mutta tuossa sun "tahdottomuudessa" saattaa hyvinkin olla se syykin miksi mies ei sitoutua sinuun. Mies ei kykene arvostamaan sinua parisuhteen vaatimalla tavalla, koska huomasi nopeasti, ettet itsekään arvosta itseäsi. Nythän sä odotat sekä sen vakavamman parisuhteen lisäksi jo sitäkin, että mies sanoisi sinulle asiat jotka jo itsekin tiedät ja tekisi puolestasi päätöksen tapailun loppumisesta, ettei sinun vaan tarvitsisi tehdä sitä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Puhuu toki mutta ei tee mitään sen eteen. Ei tehnyt eilen, ei tee tänään eikä tee huomennakaan vaan jatkaa edelleen vaan tuota saman vakuuttelua kuinka näkee tässä vakavan suhteen mahdollisuuden, koska on huomannut että todellisuudessa sinulle riittää sekin etkä tarvitsekaan sitä vakavaa suhdetta jotta annat miehelle sen kaiken mitä mies haluaakin saada.
Miksi mies sitoutuisi sinuun ja vakavoittaisi suhteenne, jos sinut saa elämäänsä ilmankin?
Enkä nyt halua olla ilkeä,
En ole Ap, mutta tätä olen miettinyt itsekin hieman analogisessa tilanteessa, että ehkä se tällaisessa suhteessa roikottamiseen suostuminen on juuri se syy miksi toinen ei kunnioita sen vertaa että tekisi rehdisti päätöksen. Kun itseään tyrkyttää kynnysmatoksi, niin toinen pyyhkii siihen jalkansa.
Itsellä kävi niin, että päätin ihmissuhteen, joka ei miehen puolelta syventynyt. Mitään fwb-suhdetta en halunnut ja miehestä ei ottanut selvää - väisti aina suhteen jatkuvuutta koskevat kysymykset.
No, hän otti suhteen päättymisen raskaasti ja aloitti valtaisan mustamaalauskampanjan minua kohtaan. Olin vähän hämmentynyt, koska selvästikään tarpeemme eivät suhteessa kohdanneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mies ei pysty lukemaan sinun ajatuksia. Eikä hän ole tietoinen mitä olet muiden naisten kanssa täällä suhteesta päättäneet ja määritelleet sanat.
Haluausit, että mies puhuu. Tuo yksisuuntainen kommunikaatio on vaikeaa, jopa mahdotonta.
Jos et ota itse vastuuta ja tee aloitteita, niin tässä suhteessa ja elämässä yleensäkin saat sen mitä jotkut muut ihmiset sinulle antaa.
Et päätä itse, vaan päätät luovuttaa vastuun jollekin muille. Silloin lopputuloksen päättää ne muut. Lopputulos on tuskin toivoma
Olen ottanut suhteen tilan muutaman kerran puheeksi ja toivoisin niissä tilanteissa, että mies pystyisi puhumaan enemmän. Olen siis kyllä yrittänyt tehdä aloitteita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itsellä kävi niin, että päätin ihmissuhteen, joka ei miehen puolelta syventynyt. Mitään fwb-suhdetta en halunnut ja miehestä ei ottanut selvää - väisti aina suhteen jatkuvuutta koskevat kysymykset.
No, hän otti suhteen päättymisen raskaasti ja aloitti valtaisan mustamaalauskampanjan minua kohtaan. Olin vähän hämmentynyt, koska selvästikään tarpeemme eivät suhteessa kohdanneet.
Tällaisella on niin syviä ongelmia itsensä kanssa, että taisit välttää ison luodin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisella on niin syviä ongelmia itsensä kanssa, että taisit välttää ison luodin.
Niin, kun tuntui että suhde oli syventynyt, hän muuttui yllättäen etäiseksi ja kun minäkin sen jälkeen otin etäisyyttä, halusi hän taas olla hyvin läheinen ja *me*. Tämä kertaa sata. Seurustelusuhdetta mies ei halunnut ja eron hän kosti..
Kysyisin mieheltä, että mitä se tarkoittaa, ettei seurustella. Aikoinaan oli tuttavapiirissä mies ja nainen ja mies toitotti naisella jatkuvasti, etteivät he seurustele. Nainen jatkoi suhdetta ja kärsi vuositolkulla tilanteesta, mutta ei saanut itseään irti suhteesta. Minusta mies oli itsekäs ja nainen muuttui tuossa suhteessa lopulta aivan raivottareksi. Sittemmin mies tapasi uuden naisen ja muutti hänen kanssaan yhteen, mutta se suhde päättyi melko nopeasti.
Aloitusta lukiessa tuli mielikuva melko passiivisesta miehestä, joka eroakin pähkäillyt pitempään. Voi olla sellainen tyyppi, jolla ei oikein syviä tunteita synnykään. Kannattaa ottaa suhde puheeksi ja tehdä sitten omat ratkaisut.
Unohdin mainita listasta, että toivoisin hullaantumisen olevan molemminpuolista. Kukaan ei tee mitään hullaantuneella ihailijalla joka ei kiinnosta. Tai korkeintaan paistattelee hetken huomiossa ja hakee itsetuntoboostia, kuten Ap:n deittailema mies näyttäisi tekevän.