Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailusuhde ei etene - mistä tietää haluaako mies parisuhteen?

Vierailija
25.12.2023 |

Olen tapaillut erästä miestä nyt noin 5 kk. Tavattiin aikoinaan ilman mitään paineita ja tarkoituksena oli vain tutustua sen kummempia miettimättä. Silloin kun tapasimme, mies oli ehtinyt olla pari kuukautta sinkku. Hänellä oli takanaan yli 10 vuotta kestänyt parisuhde, joka oli viimein tullut päätökseen ja ilmeisesti ero oli ollut ilmassa jo pitkään.

Aloimme tutustua toisiimme ja mieskin melko pian sanoi, että on yllättynyt kuinka nopeasti löysi eron jälkeen ihmisen, joka kiinnostaa. Sovimme melko pian ettemme tapaile muita ja kumpikin on ollut sitä mieltä, että tästä voisi tulla jotain vakavampaakin. Mies haluaa edetä todella rauhallisesti ja sanoi ettei ole mikään kiire alkaa seurustella. Hän haluaa olla aivan varma siitä, että juttu tuntuu oikealta. Minullekin on sopinut rauhallinen tahti, mutta nyt tuntuu että joudun vähän jarruttelemaan itse. Kiinnostuin miehestä nopeasti ja homma on tuntunut hyvältä, mutta en jotenkaan täysin uskalla heittäytyä tähän nyt enää. Itselläni on ollut paljon epäonnea tapailusuhteissa, niin sitä haluaa kai suojella itseään, kun mieskin ehkä vähän jarruttelee.

Olen paljon pohtinut sitä, että olenko kuitenkin miehelle vain pelkkä laastari? Hän kyllä sanoo, että voisi nähdä vakavaa tässä, mutta eikö kuitenkin viiden kuukauden jälkeen pitäisi tietää haluaako seurustella vai ei? Ajatukset on aivan sekaisin ja pelkään taas satuttavani itseni tässä, jos jään pitkäksi aikaa vielä tähän tilanteeseen. 

Kommentit (243)

Vierailija
241/243 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä aloittajan tilanteessa ei ole mitään ristiriitaa. Mies sanoo, ettei seurustella. Mun mielestä se on todella vahva signaali - en oikein ymmärrä kuinka paljon suorempaa puhetta odotat? Ristiriita on vain omassa mielessäsi, koska miehen signaali ei ole se, mitä toivoisit. Siispä yrität päässäsi kääntää hänen sanojaan päinvastaiseksi ja nähdä hänen viestinnässään ristiriitaa. Ristiriitaa ei kuitenkaan ole, vaan mies ilmoittaa sinulle aivan selkeästi, että hän ei halua suhteeseen eikä olla tunteistaan tilivelvollinen sinulle.

Samasta syystä on turhaa odottaa syvällistä keskusteluakaan. Mies ei vain halua sitä sinun kanssasi, vaikka varmasti olet hänen mielestään kiva nainen ja mukava tyyppi.

Olipa hyvin sanoitettu ja täysi totuus! Mitä nopeammin tämän hyväksyy sen helpompaa on löytää itselleen sopiva ihminen.

Vierailija
242/243 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni kaverimies on valittanut, että vaimo pakotti, pakotti kosimaan, pakotti lasten tekoon, pakotti isompaan asuntoon. En ihan sellaisessakaan suhteessa haluaisi olla, missä mies ei ole rehellinen, vaan valittaa selän takana. Pahimmillaan nämä juoksevat toisen naisen helmoihin itkemään kun kamala vaimo vaan pakottaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/243 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni kaverimies on valittanut, että vaimo pakotti, pakotti kosimaan, pakotti lasten tekoon, pakotti isompaan asuntoon. En ihan sellaisessakaan suhteessa haluaisi olla, missä mies ei ole rehellinen, vaan valittaa selän takana. Pahimmillaan nämä juoksevat toisen naisen helmoihin itkemään kun kamala vaimo vaan pakottaa. 

Tämä. Minä haluan miehen, joka näyttää ja kertoo että haluaa minut, ja vain minut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi