Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapailusuhde ei etene - mistä tietää haluaako mies parisuhteen?

Vierailija
25.12.2023 |

Olen tapaillut erästä miestä nyt noin 5 kk. Tavattiin aikoinaan ilman mitään paineita ja tarkoituksena oli vain tutustua sen kummempia miettimättä. Silloin kun tapasimme, mies oli ehtinyt olla pari kuukautta sinkku. Hänellä oli takanaan yli 10 vuotta kestänyt parisuhde, joka oli viimein tullut päätökseen ja ilmeisesti ero oli ollut ilmassa jo pitkään.

Aloimme tutustua toisiimme ja mieskin melko pian sanoi, että on yllättynyt kuinka nopeasti löysi eron jälkeen ihmisen, joka kiinnostaa. Sovimme melko pian ettemme tapaile muita ja kumpikin on ollut sitä mieltä, että tästä voisi tulla jotain vakavampaakin. Mies haluaa edetä todella rauhallisesti ja sanoi ettei ole mikään kiire alkaa seurustella. Hän haluaa olla aivan varma siitä, että juttu tuntuu oikealta. Minullekin on sopinut rauhallinen tahti, mutta nyt tuntuu että joudun vähän jarruttelemaan itse. Kiinnostuin miehestä nopeasti ja homma on tuntunut hyvältä, mutta en jotenkaan täysin uskalla heittäytyä tähän nyt enää. Itselläni on ollut paljon epäonnea tapailusuhteissa, niin sitä haluaa kai suojella itseään, kun mieskin ehkä vähän jarruttelee.

Olen paljon pohtinut sitä, että olenko kuitenkin miehelle vain pelkkä laastari? Hän kyllä sanoo, että voisi nähdä vakavaa tässä, mutta eikö kuitenkin viiden kuukauden jälkeen pitäisi tietää haluaako seurustella vai ei? Ajatukset on aivan sekaisin ja pelkään taas satuttavani itseni tässä, jos jään pitkäksi aikaa vielä tähän tilanteeseen. 

Kommentit (235)

Vierailija
101/235 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suhteeseen kuuluu treffeillä käymistä, koti-iltoja ja seksiä ja sovittu että vain tuon yhden kumppanin kanssa, niin se on jo parisuhde. Siitä tapailusta tulee parisuhde siinä vaiheessa kun sovitaan, että muita ei tapailla samanaikaisesti.

Sovitaan? Siis puhuuko muka miehet ja naiset näin keskenään? En ole ikinä kuullut moisesta. Normaalisti asiat vain oletetaan.

terv. Aviovaimo

No ei todellakaan vain oleteta. Ihan jo pelkästään ehkäisyyn liittyvien asioiden takia pitää olla selvästi sovittu, ollaanko vaan me, vai saako muitakin tapailla. 

Vierailija
102/235 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tosiaan on seksiä, koti-iltoja ja yhteistä tekemistä viikoittain.

Joku on sanonut, että miksi ostaa lehmä, jos saa maitoa ilmaiseksi. Sun pitää sanoa selvästi mitä itse haluat, eikä vain olla hänen halujensa kynnysmatto sorry tyly ilmaus, mut tuollainen asetelma varmasti sopii miehelle loistavasti niin kauan kuin siihen itse suostut.

Käykää läpi tarpeet ja rajat. Mieti ensin mitkä ne omalla kohdallasi on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/235 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tosiaan on seksiä, koti-iltoja ja yhteistä tekemistä viikoittain. Mies on sanonut minulle, että on yllättynyt kuinka nopeasti löysi kiinnostavan ihmisen eron jälkeen. On kuitenkin tosi ristiriitaista, että hän nytkin vielä korostaa sitä ettei ole mikään kiire alkaa seurustella. Niinkuin joku tuossa jo kommentoi niin olen varmaan mukava ihminen, mutta en hänen elämänsä nainen. Olisi vaan helpompi, kun saisin miehen itse sanomaan tuon ääneen, niin minun ei tarvitsisi arvailla sanojen ja tekojen ristiriitaisuutta. Sitten olisi helpompi itsekin mennä eteenpäin. Välitän miehestä tosi paljon ja olen kyllä sanonut sen hänelle.

Ap

Minulle ei riittäisi "olla kiinnostava", sillä kyllä puolen vuoden jälkeen pitäisi jo tietää ja tuntea, että haluan sinut/sinua tosissani. Ei tarkoita mitään yhteen muuttamista vaan voimakkaita tuntea ja varmuutta siitä, että on niin hyvä olla yhdessä. Ehkä mies on yleisestikin laimea ja tuon kummempaa ei hänen kanssaan tule. 

Vierailija
104/235 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suhteeseen kuuluu treffeillä käymistä, koti-iltoja ja seksiä ja sovittu että vain tuon yhden kumppanin kanssa, niin se on jo parisuhde. Siitä tapailusta tulee parisuhde siinä vaiheessa kun sovitaan, että muita ei tapailla samanaikaisesti.

Kyllä seksi- tai fwb-suhdekin voi olla terveyssyistä eksklusiivinen suhde. Ei nuo vielä yksin kerro, että ollaan parisuhteessa. Toki minustakin noilla spekseillä on ihan kohtuullista olettaa parisuhdetta ellei erikseen muuta sovita - mutta Ap:n tapailukumppanihan on juuri näin tehnyt. Ilmoittanut, että emme seurustele vaikka emme deittaile muita.

Tuollainen suhde sopii naiselle joka itsekin haluaa (ainakin kyseisen miehen kanssa) vain pelkkää säännöllistä seksiä, mutta vierastaa ajatusta irtopanoista ja vaihtuvista kumppaneista. 

Tuollainen suhde sen sijaan ei sovi naiselle joka ei kaipaa seksisuhdetta/irtoseksiä vaan haluaa parisuhteen eikä varsinkaan sovi silloin, jos sen parisuhteen haluaa kyseisen miehen kanssa.

Vierailija
105/235 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tosiaan on seksiä, koti-iltoja ja yhteistä tekemistä viikoittain. Mies on sanonut minulle, että on yllättynyt kuinka nopeasti löysi kiinnostavan ihmisen eron jälkeen. On kuitenkin tosi ristiriitaista, että hän nytkin vielä korostaa sitä ettei ole mikään kiire alkaa seurustella. Niinkuin joku tuossa jo kommentoi niin olen varmaan mukava ihminen, mutta en hänen elämänsä nainen. Olisi vaan helpompi, kun saisin miehen itse sanomaan tuon ääneen, niin minun ei tarvitsisi arvailla sanojen ja tekojen ristiriitaisuutta. Sitten olisi helpompi itsekin mennä eteenpäin. Välitän miehestä tosi paljon ja olen kyllä sanonut sen hänelle.

Ap

No juuri siksi mies ei sanokaan sitä ääneen, kun sitten menisit eteenpäin. Hän haluaa pitää tilanteen juuri tuollaisena. Hän ei lupaa mitään, sinä olet epävarma ja odotat suoraa puhetta, jota ei ole tulossa.

Vierailija
106/235 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en näin kypsällä iällä perinteisistä parisuhteista perusta, mutta parin vuoden välein aloitan kepeäksi huviksi seksi-/tapailusuhteen jonkun yleensä ennalta tuntemani miehen kanssa.

Ilmaisen aina selkeästi ja useaan kertaan miehelle, millaista suhdetta haen. Silti lähes aina kuukausien myötä mies pettyy, kun en haluakaan perinteistä parisuhdetta yhteenmuuttoineen.

Vierailija
107/235 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikä sanoissa ja käytöksessä on sinusta ristiriidassa? Monelle miehelle sitoutumaton suhde on ihan okei, joillekin jopa päämäärä. Ei ajan viettäminen yhdessä tai seksin harrastaminen ole mitenkään ristiriidassa sen kanssa ettei mies halua seurustella. Mies tykkää hengailla kanssasi ilman sitoumuksista, muttei halua kanssasi sitoutunutta suhdetta. Hyväksy se.

Vierailija
108/235 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä seksi- tai fwb-suhdekin voi olla terveyssyistä eksklusiivinen suhde. Ei nuo vielä yksin kerro, että ollaan parisuhteessa. Toki minustakin noilla spekseillä on ihan kohtuullista olettaa parisuhdetta ellei erikseen muuta sovita - mutta Ap:n tapailukumppanihan on juuri näin tehnyt. Ilmoittanut, että emme seurustele vaikka emme deittaile muita.

Tuollainen suhde sopii naiselle joka itsekin haluaa (ainakin kyseisen miehen kanssa) vain pelkkää säännöllistä seksiä, mutta vierastaa ajatusta irtopanoista ja vaihtuvista kumppaneista. 

No nimenomaan, tätä olen yrittänyt täällä sanoa. Jotkut naiset vaan tuntuvat hyväksyvän minkälaisen kevytsuhteen tahansa ja siinä toivossa että se johtaisi vakaaseen parisuhteeseen. Ikäänkuin annetaan ilmainen koeaika ja odotetaan, että sen päättyessä mies on niin vaikuttunut naisen ihmeellisyydestä että on valmis etenemään. Mutta eihän se mene. Kun se free trial loppuu, nämä miehet irtisanoo palvelun ja vaihtaa toiseen ilmaiseen.

Vierailija
109/235 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jutellut miehen kanssa ja hän tosiaan sanoo, että pitää minusta kovasti ja näkee kyllä vakavaakin, mutta ei halua kiirehtiä seurustelemaan. Tulee hyvin ristiriitainen olo, mutta taidatte olla oikeassa. Tuskin tästä ikinä mitään sen enempää tulee. Olen varmaan vain nyt tähän elämänvaiheeseen hänelle sopivaa seuraa, kunnes löytää itselleen sen oikean ja pääsee kunnolla edellisestä suhteesta yli.

Ap

Pitää sua aivan varmasti vaan varalla. Ei ole vakavissaan kanssani. Haluaa että on joku jolta saa säännöllistä seksiä. Esittää että tykkää susta jotta täytät hänen tarpeet. Lähde. Tulet vaan henkisesti menemään rikki koska alat kiintymään häneen. Sydänsurut sulla edessä jos jatkat. Olen ollut samassa tilanteessa ja tiedän mistä puhun.

Vierailija
110/235 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että miehelle vain sopii tämä sinun epävarmuus. Hän hyötyy sinusta ja tämän hetkinen tilanne on hänen egollensa mannaa, samalla kun voi rauhassa nuolla haavojansa ja palvelu pelaa. Ei hän välttämättä tee sitä edes täysin tiedostaen eikä ilkeyttään. Sä olet itse tämän ihanan retriitin hänelle tarjonnut, kaikilla herkuilla. 

Vedä selkeät rajat ja katso, kiinnostaako häntä edes taistella sinusta. Esimerkiksi 5kk ilman seksiä varmaan sopii hänelle, koska ettehän edes seurustele, miehen mielestä. Että palaillaan asiaan sitten kun mies on valmis seurustelemaan.

Vierailija
111/235 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, että miehelle vain sopii tämä sinun epävarmuus. Hän hyötyy sinusta ja tämän hetkinen tilanne on hänen egollensa mannaa, samalla kun voi rauhassa nuolla haavojansa ja palvelu pelaa. Ei hän välttämättä tee sitä edes täysin tiedostaen eikä ilkeyttään. Sä olet itse tämän ihanan retriitin hänelle tarjonnut, kaikilla herkuilla. 

Vedä selkeät rajat ja katso, kiinnostaako häntä edes taistella sinusta. Esimerkiksi 5kk ilman seksiä varmaan sopii hänelle, koska ettehän edes seurustele, miehen mielestä. Että palaillaan asiaan sitten kun mies on valmis seurustelemaan.

Voi hyvin sopiakin. Kiinnostaa miehiä muutkin asiat, kuten kodinhoitopalvelut ja seurustelevan miehen status. Varmasti mies on tyytyväinen siitäkin, jos exä tietää että hänelläpä on jo uusi nainen.

Vierailija
112/235 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suostu tuollaiseen jojoiluun. Äläkä ainakaan rakastu häneen. Johtaa on/off suhteeseen ennenpitkää ja mies tulee sua itsettämään ja hyväksi käyttämään sun tunteita. Monet narsistit on just tuollaisia. Alussa hurmataan ja lopussa petetään ja jätetään.

Vierailija
113/235 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jutellut miehen kanssa ja hän tosiaan sanoo, että pitää minusta kovasti ja näkee kyllä vakavaakin, mutta ei halua kiirehtiä seurustelemaan. Tulee hyvin ristiriitainen olo, mutta taidatte olla oikeassa. Tuskin tästä ikinä mitään sen enempää tulee. Olen varmaan vain nyt tähän elämänvaiheeseen hänelle sopivaa seuraa, kunnes löytää itselleen sen oikean ja pääsee kunnolla edellisestä suhteesta yli.

Ap

Pitää sua aivan varmasti vaan varalla. Ei ole vakavissaan kanssani. Haluaa että on joku jolta saa säännöllistä seksiä. Esittää että tykkää susta jotta täytät hänen tarpeet. Lähde. Tulet vaan henkisesti menemään rikki koska alat kiintymään häneen. Sydänsurut sulla edessä jos jatkat. Olen ollut samassa tilanteessa ja tiedän mistä puhun.

Ensinnäkin mies voi ihan aidosti pitää ap:sta. Ei kukaan mies oikeasti ota "ketä tahansa" kyllä siinä aina pidemmän päälle on jotain aitojakin tunteita mukana. Toisekseen harva mies on kiinnostunut perinteisestä parisuhteesta, jos tuollainen kevyt versio on saatavilla. Ap:n pitää itse päättää onko tilanne ok hänelle vai ei.

Vierailija
114/235 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen suhde sopii naiselle joka itsekin haluaa (ainakin kyseisen miehen kanssa) vain pelkkää säännöllistä seksiä, mutta vierastaa ajatusta

No niinhän se yleensä menee että suhde on alkuun kevytsuhde ja sitten joko muuttuu seurusteluksi tai loppuu. Lopputulosta on vaikeaa ennustaa.

Vierailija
115/235 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko olleet miehen kanssa vielä edes sillä lailla?

Lähekkäin, Päällekäin, Sisäkkäin?!

Vierailija
116/235 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma nykyinen, pitkäaikainen suhteeni alkoi suunnilleen noin. Itselleni oli selvää hyvin pian että olen hyvin tosissani miehen suhteen ja toimin kaikkia internetin pelinaisen vinkkejä vastaan ja sanoin miehelle suoraan (joskin muutaman viinilasillisen rohkaisemana) että pidin hänestä niin paljon että haluaisin seurustella ihan vakavissani mutta koska mies mutisi aiempiin tiedusteluihin vastaavaa kuin AP:n mies, sanoin sitten etten halua olla enää tekemisissä sillä tällainen välivaiheen ihmettely ei tee minulle hyvää ja haluan keskittyä löytämään ihmissuhteita joissa molemmilla on samanlaiset odotukset. Sanoin myös että koen nöyryyttäväksi sen että mies puhutteli minua kaverinaan sillä näimme käytännössä joka päivä ja olimme hyvin romanttisesti ja intiimisti tekemisissä. En odottanut avioliittoa ja yhteenmuuttoa vielä siinä kohtaa, mutta tuo nyt oli ihan v*ttuilua.

Se oli ihan draamattomasti ja aika lyhyesti mutta suoraan kerrottu juttu ilman mitään katkeraa sävyä. Paljon se otti ja tuntui erittäin pahalta mutta siinä ei voi mitään, etenkään miehen kunnioitusta että laittaa omat intressit ja tunteet taka-alalle ja toivoo parasta. Meidän tapauksessa taisi mennä 3 päivää kun mies aneli melkein itku kurkussa takaisin. Eikä miehen käytös ollut mitään pelimieskäytöstä vaan tämä sanoi itse että tajusi vasta lähdettyäni että halusi olla kanssani ihan yhtä paljon kuin minäkin. Edelleen yhdessä sormus sormessa, yhteisen talolainan ja muksujen kanssa tänäkin päivänä. 

Vierailija
117/235 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommoista free styleä on yleensä tarjolla varatuilta. Tapailu -himmailu alkaa stressata pitemmän päälle. Jos ei tuossa ajassa ole syttynyt, niin ei siitä syty enää vaan hiipuu. Voisiko etäisyyden ottaminen laittaa miehen kokemaan selvemmin, mitä haluaa? Itse ainakin kokeilisin sellaista, koska tuossa on todella riski tulla haavoitetuksi, mitä pitempään tilanne jatkuu ennallaan.

Vierailija
118/235 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä on levinnyt 3 month rule ja minusta se pitää aika hyvin paikkaansa. Jos siinä noin kolmen kuukauden kohdalla on epävarma, ei siitä tule mitään. Tai tulee jotain pakotettua tai sellaista, että on vain tyytynyt. Ja tällaiset miehet alkavat pikku hiljaa vain vihaamaan naisiaan, he eivät panosta naiseen tai suhteeseen, vaan nainen saa ylläpitää suhdetta.

Jos toinen aidosti tykkäisi, tietäisit sen. Et olisi epävarma.

Jos toinen haluaisi, hän tekisi ja olisi.

Ja kun puhut aiheesta, muista että miehet valehtelevat minkä kerkivät, kuhan heillä on hyvä olla. Nyt tämä tilanne sopii hänelle, joten miksi sitä muuttamaan. Eli muista että ne teot kertovat, ei sanat. 

Vierailija
119/235 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma nykyinen, pitkäaikainen suhteeni alkoi suunnilleen noin. Itselleni oli selvää hyvin pian että olen hyvin tosissani miehen suhteen ja toimin kaikkia internetin pelinaisen vinkkejä vastaan ja sanoin miehelle suoraan (joskin muutaman viinilasillisen rohkaisemana) että pidin hänestä niin paljon että haluaisin seurustella ihan vakavissani mutta koska mies mutisi aiempiin tiedusteluihin vastaavaa kuin AP:n mies, sanoin sitten etten halua olla enää tekemisissä sillä tällainen välivaiheen ihmettely ei tee minulle hyvää ja haluan keskittyä löytämään ihmissuhteita joissa molemmilla on samanlaiset odotukset. Sanoin myös että koen nöyryyttäväksi sen että mies puhutteli minua kaverinaan sillä näimme käytännössä joka päivä ja olimme hyvin romanttisesti ja intiimisti tekemisissä. En odottanut avioliittoa ja yhteenmuuttoa vielä siinä kohtaa, mutta tuo nyt oli ihan v*ttuilua.

Se oli ihan draamattomasti ja aika lyhyesti mutta suoraan

Olitteko pitkään ehtineet tapailla, kun sanoit ettet halua olla missään tekemisissä? 

Tuo voisi kyllä tehota ja selkeyttää meidän molempien ajatuksia. 

Ap

Vierailija
120/235 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tapasin miehen todella pian eroni jälkeen, olimme ko. miehen kanssa tilanteessa jossa molemmat olivat eronneet todella pitkistä parisuhteista (25 vuotta ja 28 vuotta). Molemmat ns. "jätettyjä" osapuolia. Heti alkuun miehelle oli tärkeätä, että suhdetta ei määritellä ja olin samaa mieltä, kaksi eronnutta yli 50v ihmistä nauttii toistensa seurasta ja elämä hymyilee. Pari ensimmäistä kuukautta meni niin mutta pikkuhiljaa oli molempien myönnettävä, että tunteet kasvavat. Nyt olemme olleet 9 kk yhdessä ja mies eilen sanoi ensimmäistä kertaa, että rakastaa minua. Tilanteet muuttuvat ja nykyinen on nyt jälkikäteen sanonut, että pelästyi alkuun omia tunteitaan ja yritti vähän vetäytyä, siinä onnistumatta.