Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sosiaaliluokka näkyy naisilla?

Vierailija
25.12.2023 |

Miten ylemmän keskiluokan nainen eroaa duunarinaisesta? Kun miehille on jo vastaava ketju, niin kirjataas havaintoja naisistakin. 

Kommentit (251)

Vierailija
221/251 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole mikään lapsi enää, mutta kaunainen ja nähtävästi koulutusvastainen äitini (kouluttamaton luokka) sanoi vielä vanhoilla päivillään tohtoristyttärelleen eli minulle, että "sinun korkealle lukeneisuudestasi ei ole ollut sinulle mitään hyötyä" ja hymyili vielä narsistisesti päälle.

Saattoihan tuo äitykkäsi olla oikeassakin, katsotaas:

Mikäs olikaan sun kuukausipalkka ja koulutusala?

Paljonko on kertynyt sijoitusvarallisuutta koulutusputken aikana kasvamaan korkoa korolle?

Ehditkö solmia vakaan parisuhteen jo opiskeluaikana, vai veivätkö opinnot kaiken aikasi ja olet edelleen yksin?

Humanistisen alan väitöskirjahan ei ole varsinaisesti mikään vetonaula parisuhdemarkkinoilla XD

Sivusta vastaan, että tuo on juuri se amisten tulokulma asiaan. Koulutus nähdään vain pakollisena pahana kohti rahaa ja opiskelua oman sivistyksen ja ymmärryksen vuoksi ei voida käsittää. 

Vierailija
222/251 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alemman sosiaaliluokan ihmisen erottaa selvimmin siitä miten halveksii koulutettuja. 

Yksityisasioista juoruilu (erityisesti työpaikalla), jatkuva kiroilu ja alapääjutut, epäterveelliset elämäntavat, tatuoinnit, tupakointi, liiallinen alkoholinkäyttö,  kännissä mokailu( oksenteluun ja krapulaan asti) sekä räikeät hiusvärit ja liian voimakas meikki paljastavat alaluokkaisen taustan.

Jos ei osaa keskustella mistään muusta kuin yksityiskohtaisesti siitä mitä on siivonnut koko päivän tai  kuka on kenenkin kanssa ja miten joku on porsastellut syntyy mielikuva sivistymättömästä ihmisestä jolta puuttuvat sosiaaliset taidot.

Tuosta tulee mieleen eräst työtoverini joka miellellään esiintyy ylimmäisenä kulttuuriasiantuntijana ja käyttää merkittävän osan työaikaa yksityisasioista juoruiluun, ilkeään vihjailuun ja kahvipöydässä nälvimiseen. Ryhditön, selkärangaton , periaatteeton ihminen. Kotoisin Vantaalta.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/251 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että sosiaaliluokka näkyy eniten arvomaailmassa, itsehillinnässä ja itsekurissa. Olen itse perhetaustaltani ns. ylempää keskiluokkaa, vanhempani ovat korkeakoulutettuja ja samoin minä. Nuoruudessani seurustelin lähes poikkeuksetta "alempaa" sosiaaliluokkaa olevien poikien kanssa, koska tuolloin parisuhdetta muodostaessa ei tullut tällaisia asioita miettineeksi eikä niillä silloin ajatellut olevan väliä.

Kuitenkin jo noissa nuoruuden suhteissa näki arvomaailmojen erot aika isosti. Siinä missä itse panostin tulevaisuuteeni, luin pääsykokeisiin, kävin töissä, harrastin liikuntaa ja pidättäydyin esimerkiksi viikonloppuisin juhlimisesta ja alkoholilla lotraamisesta koska tiesin sen vaikuttavan negatiivisesti seuraavan viikon jaksamiseeni, nämä poikaystäväni elivät ihan päinvastaista elämää. Heillä ei ollut juurikaan mitään suurempia tavoitteita tulevaisuutensa suhteen, tekivät töitä joista eivät pitäneet mutta toisaalta eivät tehneet mitään sen eteen että pääsisivät parempiin hommiin, elivät viikonloppuja varten jolloin pääsi kavereiden kanssa juomaan kaljaa ja viihteelle. He pitivät minua kovin tylsänä koska elämäntyylini oli niin kurinalainen ja pelkistetty, ja ilmaisivat selkeästi toiveensa siitä että viettäisin enemmän aikaa isoissa kaveriporukoissa ja juhlisin enemmän. Eli siis itsehillintäni ja itsekurini näyttäytyivät heille tylsyytenä, koska kieltäydyin hetken huvista saavuttaakseni pitkän tähtäimen tavoitteeni.

Noh, nyt 10 vuotta eteenpäin itse olen hyvissä töissä, tienaan 10k/kk, olen edelleen hyvässä fyysisessä kunnossa sillä olen pitänyt itsestäni huolta kaikki nämä vuodet. Nämä eksäni ovat duunarihommissa, ovat parisuhteissa tatuoitujen ja ylipainoisten naisten kanssa ja somesta päätellen elävät edelleen viikonloppuja varten. Molemmat ovat toki yrittäneet lämmitellä välejä minuun uudestaan siinä vaiheessa kun aherrukseni tulokset alkoivat konkreettisemmin näkyä elämässäni menestyksenä, mutta luonnollisesti siinä vaiheessa jo hahmotin eroavaisuutemme paremmin enkä tietenkään palannut yhteen alempitasoisen miehen kanssa.

Vierailija
224/251 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juntit tribaalitatskat - varmin duunariämmän merkki

Mikäs sinun koulutusasteesi on? Käytätkö näin karkeaa kieltä ihan yleisestikin vai pelkästään av-palstalla?

Vierailija
225/251 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juntit tribaalitatskat - varmin duunariämmän merkki

Mikäs sinun koulutusasteesi on? Käytätkö näin karkeaa kieltä ihan yleisestikin vai pelkästään av-palstalla?

En nimittäin osaa sanoa kumpi on juntimpaa, tribaalitatska vai tuo kommenttisi.

Vierailija
226/251 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on enemmän tapana näyttää sitä "korkeampaa" statustaan ja ennen kaikkea tuoda sitä sanallisesti ilmi. Miehistä harvemmin näkee päälle päin mitä kouluja on käynyt ja vielä harvemmin ottavat koulutustaan puheeksi.

Ja sanon nyt siis, että suhteellisesti enemmän. Tietenkin miehissäkin on leveilijöitä ja brassailijoita jotka haluavatkin näyttää statustaan. Samoin jotkut "alemmat" haluavatkin näyttää amiskoilta Karjala-lippiksineen.

Vierailija
227/251 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus ei aina takaa sosiaaliluokkaa. Olen hyvin yläluokkaisesta perheestä ja koulutus sh, naimisissa lääkärin kanssa. Katson kuuluvani ylimpään luokkaan.

Mitä alemmassa sosiaaliluokassa nainen sitä enemmän on tekoripsiä, huulitäytettä, värjättyä tukkaa, tatuointia, röökiä ja kovaäänistä älämölöä.

Vierailija
228/251 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että miten mukava lukea "korkeakoulutettujen" naisten  tilitystä täällä :D Haukutaan tatuoidut naiset, seksikkäät naiset, äidit, työläiset. Eli käytännössä kaikki kenellä elämässä on muutakin kuin vauvapalstalla istuminen. 

Teidän maisterintutkinto ei tee teistä pätkääkään älykkäämpiä, kiinnostavampia tai onnellisempia. Suosittelen opettelemaan pikimmiten sosiaalisia taitoja tai edessä on melko katkerat vaihdevuodet. 

Vierailija
229/251 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole mikään lapsi enää, mutta kaunainen ja nähtävästi koulutusvastainen äitini (kouluttamaton luokka) sanoi vielä vanhoilla päivillään tohtoristyttärelleen eli minulle, että "sinun korkealle lukeneisuudestasi ei ole ollut sinulle mitään hyötyä" ja hymyili vielä narsistisesti päälle.

Paljonko on kertynyt sijoitusvarallisuutta koulutusputken aikana kasvamaan korkoa korolle?

Ehditkö solmia vakaan parisuhteen jo opiskeluaikana, vai veivätkö opinnot kaiken aikasi ja olet edelleen yksin?

Humanistisen alan väitöskirjahan ei ole varsinaisesti mikään vetonaula parisuhdemarkkinoilla XD

Sivusta vastaan, että tuo on juuri se amisten tulokulma asiaan. Koulutus nähdään vain pakollisena pahana kohti rahaa ja opiskelua oman sivistyksen ja ymmärryksen vuoksi ei voida käsittää. 

Eli siis ei mitään oikeaa hyötyä XD

Vierailija
230/251 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, nyt 10 vuotta eteenpäin itse olen hyvissä töissä, tienaan 10k/kk, olen edelleen hyvässä fyysisessä kunnossa sillä olen pitänyt itsestäni huolta kaikki nämä vuodet.

..ja samalla olet aivan yksin, koska kukaan niistä miehistä, joita pitäisit itsesi arvoisena, ei kelpuuta sua parisuhteeseen kanssaan. Heille kiireinen hehkeät vuotensa jo nähnyt stressin runtelema nelikynpinen uranainen ei ole mikään unelmien täyttymys.

Noh tinderistä löytyy pikahoitoja, eläinkaupasta koira lapsenkorvikkeeksi ja työterveydestä masennuslääkkeet ;)

Vierailija
231/251 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että miten mukava lukea "korkeakoulutettujen" naisten  tilitystä täällä :D Haukutaan tatuoidut naiset, seksikkäät naiset, äidit, työläiset. Eli käytännössä kaikki kenellä elämässä on muutakin kuin vauvapalstalla istuminen. 

Teidän maisterintutkinto ei tee teistä pätkääkään älykkäämpiä, kiinnostavampia tai onnellisempia. Suosittelen opettelemaan pikimmiten sosiaalisia taitoja tai edessä on melko katkerat vaihdevuodet. 

Ihan loistava tiivistys! Tosin katkeroituminen näyttää kommenttien perusteella hyvin jo alkaneen :D

Vierailija
232/251 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että sosiaaliluokka näkyy eniten arvomaailmassa, itsehillinnässä ja itsekurissa. Olen itse perhetaustaltani ns. ylempää keskiluokkaa, vanhempani ovat korkeakoulutettuja ja samoin minä. Nuoruudessani seurustelin lähes poikkeuksetta "alempaa" sosiaaliluokkaa olevien poikien kanssa, koska tuolloin parisuhdetta muodostaessa ei tullut tällaisia asioita miettineeksi eikä niillä silloin ajatellut olevan väliä.

Kuitenkin jo noissa nuoruuden suhteissa näki arvomaailmojen erot aika isosti. Siinä missä itse panostin tulevaisuuteeni, luin pääsykokeisiin, kävin töissä, harrastin liikuntaa ja pidättäydyin esimerkiksi viikonloppuisin juhlimisesta ja alkoholilla lotraamisesta koska tiesin sen vaikuttavan negatiivisesti seuraavan viikon jaksamiseeni, nämä poikaystäväni elivät ihan päinvastaista elämää. Heillä ei ollut juurikaan mitään suurempia tavoitteita tulevaisuutensa suhteen, tekivät töitä joista eivät pitäneet mutta toisaalta eivät te

Muuten hyvä mutta se että stalkkaat somessa eksien elämää ja arvostelet heitä ja kumppaneitaan kertoo arvomaailmastasi kaiken oleellisen. 

Vierailija
233/251 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsö, kukaan tee väitöskirjaa parisuhdemarkkinoiden vetonaulaksi ;)

Vierailija
234/251 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, nyt 10 vuotta eteenpäin itse olen hyvissä töissä, tienaan 10k/kk, olen edelleen hyvässä fyysisessä kunnossa sillä olen pitänyt itsestäni huolta kaikki nämä vuodet.

..ja samalla olet aivan yksin, koska kukaan niistä miehistä, joita pitäisit itsesi arvoisena, ei kelpuuta sua parisuhteeseen kanssaan. Heille kiireinen hehkeät vuotensa jo nähnyt stressin runtelema nelikynpinen uranainen ei ole mikään unelmien täyttymys.

Noh tinderistä löytyy pikahoitoja, eläinkaupasta koira lapsenkorvikkeeksi ja työterveydestä masennuslääkkeet ;)

40v kulutat kymmeniä tuhansia tuloksettomiin hedelmöitys hoitoihin kun kojtu ja munasarjat ovat jo homeessa

Vierailija
235/251 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

puheesta kuulee mist o kotosin

Vierailija
236/251 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkäämpi todennäköisesti ei meikkaa eikä muutenkaan tuhlaa rajallista aikaansa pinnallisuuksiin.

Älykkyys ei kyllä erottele meikkaamatonta ja meikattua missään määrin. Meikkaaminen on halua olla huolitellun näköinen. Miksi älykäs ei sitä haluaisi, ainakin silloin tällöin. 

Huolitteluun ei tarvita meikkiä. Valtaosa ihmisistä ei sitä käytä.

Vierailija
237/251 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen vaikutelma minulla on, että duunarimaailmassa eletään enemmän hetkessä ja taloudellinen toimeentulo on ykkösasia. Elämä siis on vähemmän suunnitelmallista ja tavoitteet koskevat materiaa, kiinnostusta asioihin, joita pidetään sivistyksenä ei ole. Esimerkiksi latinan opiskelu on heidän mielestään järjetöntä tai se, että lukee paljon kirjoja.

Kiinnostuksenkohteet ovat totaalisen erilaisia, telkkariohjelmat, julkkikset, pikadieetit, omaisuudella ylpeily kuuluvat tuohon yhteiskuntaluokkaan, vaikka tämä ei tietenkään luonnehdi jokaista duunarinaista eikä myöskään kerro onko kyseinen henkilö hyväsydäminen ja hyvä ihminen. Voi olla tai voi olla olematta. 

Käsitykseni perustuu lähinnä tähän palstaan, en tunne duunareita. Tilastojen perusteella duunarinaiset ovat painavampia kuin koulutetut naiset. Sekin näkyy tällä palstalla sillä tavalla, että miehet (jotka itse ovat duunareita tai alaluokkaa) mieltävät ihan kaikkien naisten olevan ylipainoisia. Koska he elävät ympäristössä (köyhillä alueilla), jossa suurin osa naisista on lihavia viimeistään kolmekymppisinä.

Vierailija
238/251 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutus ei aina takaa sosiaaliluokkaa. Olen hyvin yläluokkaisesta perheestä ja koulutus sh, naimisissa lääkärin kanssa. Katson kuuluvani ylimpään luokkaan.

Mitä alemmassa sosiaaliluokassa nainen sitä enemmän on tekoripsiä, huulitäytettä, värjättyä tukkaa, tatuointia, röökiä ja kovaäänistä älämölöä.

Miksi katsot kuuluvasi yläluokkaan? Eli millainen perheesi oli?

Olet siinä oikeassa, että tausta merkitsee sosiaaliluokassa enemmän kuin koulutus. Se selittää pariskunnat, missä toinen on akateeminen ja toinen ei eli molempien tausta on alemmassa keskiluokassa.

Myös luokkalasku on mahdollinen. Suurin osa yläluokasta pariutuu alemmas ja heistä tulee ylempää keskiluokkaa. Niin on käynyt omassakin suvussa ja hyvä niin. 

Vierailija
239/251 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Great minds discuss ideas, average minds discuss events, small minds discuss people."

Vierailija
240/251 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artikulointi, kielitaito, käytöstavat. Olen tosin tavannut todella ääliömäisiä tohtoreita maistereista puhumattakaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi