Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin miehelle viisi joululahjaa, hän ei minulle yhtään

Vierailija
24.12.2023 |

Yksi viidestä oli arvokkaampi lahja, neljä muuta vähän pienempiä, mutta kuitenkin. Avasi lahjansa ihan tyytyväisenä, mutta ei edes kiittänyt eikä sanonut tykkäsikö (tiedän tosin, että oli mieluisia kun oli niistä aiemmin puhunut että haluaisi saada). Ei antanut minulle edes joulukukkaa. Eikä kommentoinut sanallakaan sitä että hän sai 5, minä 0. Ei minun joulu tästä nyt pilalla ole, mutta enpä oikein tiedä mitä tästä nyt pitäisi ajatella.

Kommentit (186)

Vierailija
161/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoin mieheltä nahkaista Marimekon kameralaukkua ja sain jonkun "Valentinon" halpis muoviversion.  Olisi sitten jättänyt vaikka ostamatta. Lapsillekin osti mitä nämä toivoivat. Mutta ei mulle.

No niin, tästä sitten puolet valituksista, muka riittää "kunnioituksi", että lahjoittaa vaikka kettukarkin, mutta ei ne kuitenkaan ole mieleen, jos jotain ostaa.

Ihan turhaa maailman krääsällä täyttämistä koko lahjavillitys, varsinkin aikuisilla. Meillä päätettiin jo kauan sitten, että ei enää täytetä korurasiaa, kun en niitä juuri käytä, enkä minä täytä miehen kaappia kymmenennellä pyjamalla tai aamutakilla.

Tämä on niin ihanaa ollut, kun ei joulun alla tarvitse tungoksessa niitä lopulta tarpeettomia lahjoja etsiä, että ihan harmittaa, jos joku muu sukulainen tuo lahjan, ja sitten se ehkä odottaa jotain vastalahjusta.

Lahjojen runsaus ei osoita mitään arvostamisen määrästä.

Vaikka typerä provohan tämä aloitus on.

Vierailija
162/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytöstavaton moukka, kyllä lahjoista tulee kiittää. Jätä ensi jouluna lahjomatta.

Tämäkin saa hirveästi yläpeukkuja. Yksikään mamma ei ikinä kyseenalaista näitä loputtomia miesten haukkumisketjuja. Ei tietenkään.

No niin alapeukuttakaa tätä. Koska ei saa kyseenalaistaa. 

Voi luoja, olet kyllä harvinaisen tyhmä ja yksinkertainen yksilö. Heikko mies ei kestä aiheellista kritiikkiä. Tämän takia monella miehellä menee huonosti, kun he ovat kasvaneet itsekkäiksi ja herkiksi lumihiutaleiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin teen meidän perheessä joulun. Huolehdin joulusiivouksesta ja koristeidenlaitosta. Puoliso ja lapset kyllä osallistuvat, kun pyydän. Teen j a ostan jouluruoat, kalapöytä, juustot, lämpimät ruoat. Leivon lasten kanssa jälkiruoat ja ostan konvehdit, Hedelmät jne.

Ostan ja paketoin lahjat, myös kummilapselle ja miehen lapsuudenperheelle. Olen myös alkanut ostamaan itselleni pari lahjaa jouluksi. Mies antaa välillä lahjan, tänä jouluna muisti pienellä lahjalla. Lapsille oli kamalaa sellaisena jouluna, kun äidille ei ollut lahjaa. Toisaalta, ei se isä lapsillekkaan (2kpl) mitään ostanut.

Yhtenä jouluna vietimme joulupäivää appivanhemmilla, veimme sinne lahjat. Lapsemme ek saanut lahjaa ja pettyi. Minun olisi kuulema pitänyt ostaa lapselle lahja sinnekin, tietenkin omasta pussista. En ole rikas, juuri ja juuri keskituloinen.

Tämä joulu oli edullisin pitkään aikaan, selvisin n

500-600€:lla.

Vierailija
164/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisikohan asiasta puhua miehen eikä palstan kanssa?

En oikein tiedä mitä sanoa. Että olet juntti kun et kiittänyt. Ei siitä taida tulla kovin hyvä keskustelu. Ap

Herran pieksut, et tiedä, mitä sanoa! Et voi olla noin kädetön ja munaton. Sinulla on oikeus pahoittaa mielesi ja näyttää se. Joulu on tunnetusti myös lahjojen juhlaa. Jos mies ei anna lahjaa, jättäisin kyllä tuommoisen mäntin älykääpiön  kokonaan. En voisi rakastaa noin tyhmää miestä, joka ei edes älyä kiittää. 

Vierailija
165/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko noi jotain jännä miehiä, vai miksi te tuollasten moukkien kanssa olette

Vierailija
166/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivosin talon, pesin pyykit, matot, ostin lasten lahjat, paketoin, koristelin kuusen ja kodin, leivoin ja laitoin itse jouluruoat monta erilaista lajia, jouluruoat ja leivonnaiset myös miehen kotiin, katoin pöydän. Ostin lahjoja noin 20 kpl. Mitä sain itse....En mitään. Kun lapset kasvaa ja lähtee kodista lähden minäkin, ellen jopa aikaisemmin. Tämä sama orjatyö koskee myös arkea, ellen hoitaisi, ei kukaan muukaan hoitaisi. 

Inhoan joulua ja sitä pettymystä joka on joka ikinen aatto. 

Jätäpä ensi jouluna kaikki tuo tekemättä. Ole kuin joulua ei olisikaan.

Joskus ei voi kuin ihmetellä tämän palstan naisten alistuvuutta lattiarätiksi. Mitä tahansa siedetään, vaikka mies olisi millainen tohelo tahansa. Ei edes uskalleta sanoa ääneen, mitä ajatellaan.

Vierailija
167/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno provo, tuli paljon kirjoituksia. AP jo miettii uusia.

Vierailija
168/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoiko miehellä seisomaan vaiko näytteli vaan onnellista?

Vierailija
169/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivosin talon, pesin pyykit, matot, ostin lasten lahjat, paketoin, koristelin kuusen ja kodin, leivoin ja laitoin itse jouluruoat monta erilaista lajia, jouluruoat ja leivonnaiset myös miehen kotiin, katoin pöydän. Ostin lahjoja noin 20 kpl. Mitä sain itse....En mitään. Kun lapset kasvaa ja lähtee kodista lähden minäkin, ellen jopa aikaisemmin. Tämä sama orjatyö koskee myös arkea, ellen hoitaisi, ei kukaan muukaan hoitaisi. 

Jätäpä ensi jouluna kaikki tuo tekemättä. Ole kuin joulua ei olisikaan.

Joskus ei voi kuin ihmetellä tämän palstan naisten alistuvuutta lattiarätiksi. Mitä tahansa siedetään, vaikka mies olisi millainen tohelo tahansa. Ei edes uskalleta sanoa ääneen, mitä ajatellaan.

Koska ajattelen lapsiani ja heidän onneaan, mutta sitähän sinä lapseton, kovasydäminen ja itsekäs et ymmärrä.

Vierailija
170/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kärsivällinen+20v

Siinä teille perspektiiviä muuttuuko mies.

Sen sanon että mies ei arvosta koska ei vaivaudu mitään lahjaa laittamaan.

Terveisin: entinen muija (nuija, sanois Jope)

Mun mieheni ei ostele lahjoja. Mutta siivoaa joka aamu keittiön ja keittää kahvit, koska on aamuvirkku. Se on vähän kuin 365 lahjaa vuodessa. Koen itseni arvostetuksi.

Eikö mies muuten tee kotitöitä, miksi ei, ja eikö sun tekemiä kotitöitä lasketa myös lahjaksi miehelle päin?

Hyvin outoa pitää aikuisen normaaleja kotitöitä lahjana perheen toiselle aikuiselle. 

Vastaus kysymykseen. Muuten tehdään kotityöt puoliksi. Mutta aamuisin mies hemmottelee minua. En oikein ymmärrä, miten joku jaksaa pöyristyä siitä että mulla on joka aamu ihanat kahvit odottamassa.

Vierailija
171/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostit minulle 5 lahjaa, vaikka olimme hyvissä ajoin sopineet, ettemme ostele lahjoja toisillemme?

Vierailija
172/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kärsivällinen+20v

Siinä teille perspektiiviä muuttuuko mies.

Sen sanon että mies ei arvosta koska ei vaivaudu mitään lahjaa laittamaan.

Terveisin: entinen muija (nuija, sanois Jope)

Mun mieheni ei ostele lahjoja. Mutta siivoaa joka aamu keittiön ja keittää kahvit, koska on aamuvirkku. Se on vähän kuin 365 lahjaa vuodessa. Koen itseni arvostetuksi.

Apua! Oikeasti, miten kukaan voi sanoa, että aikuisen ihmisen toiminta, jossa siivoaa oman h8mansa keittiön ja keittää aamupalakseen kahvit ja tietenkin siinä samalka muille siellä asuville perheensä jäsenille on joku "lahja" sille toiselle?

No kyllä on tämän maan miehet lahjottu yllin kyllin vuosikymkenien ajan joka torpassa!

Ei ole 365 päivän lahja, ihan on normaali aikuisen ihmisen kansalaistaito osata siiv

Eli jos vaimo keittää kahvit joka aamu 20 vuoden ajan miehelleen, se on ihan normaali kansalaistaito, eikä sitä tarvitse sen kummemmin kiitellä, saati nähdä lahjana?

Ihan miten haluat. Minulle mieheni on nyt keittänyt 20 vuotta kahvit, ja minua se jaksaa edelleen ilahduttaa. 

Vierailija
173/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan sain ex mieheltäni lahjoja ja annoin vastavuoroisesti itsekin. Ei kumpikaan mitään kallisarvoista, mutta sellaista pientä, josta käy ilmi, että on huomioinut lahjan saajan, esim. mieleistä teetä tai suklaata. Yhtäkkiä mies ei jouluna eikä syntymäpäivänä muistanut millään tavoin. Ei kiittänyt lahjoista edes eikä onnitellut, vaikka muisti syntymäpäiväni. Seuraavana jouluna hän ei sitten saanut myöskään minulta mitään. Kyllä naama vääntyi, mutta ei voinut nurista mitään, koska ei itsekään ollut lahjoihini panostanut. Äidilleen ja kavereilleen oli kyllä hankkinut. Ei nyt sentään lahjojen puutteen vuoksi erottu, mutta alkoi tulla kuvioihin muutakin vastaavaa mitätöintiä ja lopulta ero.

Vierailija
174/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lähteä jo tänään. Pahinta mitä olen kuullut, on erään äijän ylpeä toteamus, että avioliitossaan *ei edes kännissä ole väkivaltainen*! Varmaan odotti tästä mitalia ja kutsua linnanjuhliin 😅

Ehkä tämä äijä oli lapsuudenkodistaan saanut sellaisen miehen mallin, että ainakin kännissä vähän hutkittiin vaimoa. Jokainen, joka on tämän kierteen omalta kohdaltaan katkaissut, saa ollakin ylpeä.

Vierailija
175/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet miehellesi hänen äitinsä, joka antaa lahjoja pikkupojalleen, ei lasten tarvi vanhemilleen lahjoja pienenä antaa. Teetkö muutoinkin kaikki hommat, jotka kuuluu lapsen äidille, ilman ettö tuo osallistuu mitenkään....

Vierailija
176/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies komentaa minut usein kahvinkeittoon, mutta jos hän joskus keittää kahvit, täytyy minun aina muistaa kiitellä että saan kahvia. Hän ei koskaan kitä mistään. Ei lahjoista eikä yhtään mistään. No, en ole sille kyllä lahjoja ostanut enää muutamaan vuoteen. Minun syntymäpäivää se ei edes muista, omasta syntymäpäivästään muistuttaa joka vuosi.

Vierailija
177/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisikohan asiasta puhua miehen eikä palstan kanssa?

En oikein tiedä mitä sanoa. Että olet juntti kun et kiittänyt. Ei siitä taida tulla kovin hyvä keskustelu. Ap

Joten aiot niellä pettymyksen tyynesti ja ottaa ensi vuonnakin takkiin? Osta ensi vuonna itsellesi monta kallista lahjaa ja miehelle ei yhtään. Kato venähtääkö sen naama.

Voimaantuneen suominaisen ainoa tapa oikoa parisuhteen epäkohtia on kosto. 🤦🏼

Niin. Jos puhuminen ei auta, niin ero on tietysti hyvä vaihtoehto jos parisuhde ottaa enemmän kuin antaa.

Tässä maassa on pilvin pimein onnettomia yksinhuoltajanaisia jotka näpäyttelivät ja kostivat tiensä ulos parisuhteesta.

Tai lähtivät itse onnettomasta liitosta, ja elävät nyt onnellisina.

Tuo yksinäinen ja onneton yksinhuoltaja-narratiivi alkaa olla jo aika kulunut. Itse elän näin onnellisempaa elämää.

Vierailija
178/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käsittelet lahjaa kauppatavarana, et tule koskaan olemaan tyytyväinen elämään.

Vaimoni on ostanut minulle joka vuosi lahjoja. Minä en ole. En ole koskaan pyytänyt häntä ostamaan minulle lahjoja. Sen sijaan, jos hän tarvitsee jotain, silloin ilahdutan häntä lahjalla. Mutta muutoin lahjat ovat täysin vapaaehtoisuuteen perustuvia.

En yhtään ihmettele että tämä maailma on siinä jamassa kuin se on, kun näköjään suurin osa ihmisistä on järjettömän itsekkäitä ja pitää lahjoja selvästi jonkinlaisina kauppatavaroina! Hävetkää!

Haha. tällä hetkellä kommenttini on saanut 6 plusnuolta ja 38 miinus nuolta. Itsekkäät ihmiset ovat repineet pelihousunsa kun on paljastettu totuus heidän itsekkyydestään. Että olisi muka velvoitettu antaa lahja takaisin kun on itse annettu lahjoja. Kuten sanoin, olette onnettomia, ettekä mihinkään tyytyväisiä niin kauan kun suhtaudutte lahjoihin kauppatavarana!

Voin kuvitella kuinka "hyvää seksielämää" nämä itsekkäät naiset viettävät kun sitä ei harrasteta halusta, vaan odotetaan että mies tekee jotain kun on kerran annettu piparia, tai sitten kärvistellään haarat ristissä kun mies ei ole tehnyt sitä tätä tai tuota. Katkeria naisia!

Toivottavasti teidän miehenne ymmärtävät jättää noin itsekkäät ja tyhmät naiset jotka eivät ymmärrä mitä sana lahja merkitsee. Lahja annetaan koska se halutaan antaa, ei siitä syystä että halutaan itselle lahjoja!

Olette te itsekkäitä pikkuprinsessoja kun teidät on kasvatettu siihen että te saatte muka kaiken minkä haluatte! Olette kai lukeneet lapsena erilaisia satuja? Teidänlaisenne ahneet ja itsekkäät pikkuprinsessat eivät olleet pääosissa, vaan te olitte niitä jotka joutuivat kärsimään itsekkyydestä ja ahneudesta.

Vierailija
179/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivoin mieheltä nahkaista Marimekon kameralaukkua ja sain jonkun "Valentinon" halpis muoviversion.  Olisi sitten jättänyt vaikka ostamatta. Lapsillekin osti mitä nämä toivoivat. Mutta ei mulle.

No niin, tästä sitten puolet valituksista, muka riittää "kunnioituksi", että lahjoittaa vaikka kettukarkin, mutta ei ne kuitenkaan ole mieleen, jos jotain ostaa.

Ihan turhaa maailman krääsällä täyttämistä koko lahjavillitys, varsinkin aikuisilla. Meillä päätettiin jo kauan sitten, että ei enää täytetä korurasiaa, kun en niitä juuri käytä, enkä minä täytä miehen kaappia kymmenennellä pyjamalla tai aamutakilla.

Tämä on niin ihanaa ollut, kun ei joulun alla tarvitse tungoksessa niitä lopulta tarpeettomia lahjoja etsiä, että ihan harmittaa, jos joku muu sukulainen tuo lahjan, ja sitten se ehkä odottaa jotain vastalahjusta.

Lahjojen runsaus ei oso

Jos ei tiedä millaisesta lahjasta kumppani pitää niin silloin ei ole kyllä vaivautunut tutustumaan kumppaniinsa kunnolla. Jos yhtään kuuntelet kumppaniasi niin kyllä taatusti opit tuntemaan sen kumppanin niin hyvin, että tiedät millaisista asioista hän pitää tai ei pidä. 

Vierailija
180/186 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet (ja joskus naisetkin) eivät hahmota mitä nainen voisi haluta joululahjaksi. Ellet kerro. Ei ole mielikuvitusta yllätyslahjoihin, epäilevät että tulee väärät lahjat tai on ollut kiire arjessa, ehkä ahdistaa. Tai jos ei ole tietoa onko lahjojen vaihtoa vai ei. Osa miehistä ei vietä joulua, ateisteja? Pitää sopia etukäteen hankitaanko lahjat, mitä hintaluokkaa ja montako. Jos vaikka vanha äiti sanoo ettei halua mitään, aikuinen lapsi ei tiedä mitä joku salaa toivoo. Osa miehistä ei ehkä pysty hankkimaan lahjaa lainkaan ehkä on joku syy (mikä se kullakin on), sitten voi miettiä jatkatko vai ei, jos lahja on sinulle tärkeä ja huomioiminen. Naiset luulevat että toinen lukee ajatuksia, ei lue. Joillakin on ehkä muualla se telepatia.

Tiedätkö, itsellenikin lahjojen ostaminen on vaikeaa, mutta silti ne ostan. Paljon auttaa kun on viitsinyt tutustua siihen lahjan saajaan. Ja toki alkaa miettiä lahjaa ajoissa, jolloin ehtii kierrellä rauhassa kaupoissa, nähdä mainoksissa tai kuvastoissa jotain, josta herää ajatus, että tuostahan se X voisi pitää.

Ekan joululahjan ostin kesällä, että silleen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi