Ostin miehelle viisi joululahjaa, hän ei minulle yhtään
Yksi viidestä oli arvokkaampi lahja, neljä muuta vähän pienempiä, mutta kuitenkin. Avasi lahjansa ihan tyytyväisenä, mutta ei edes kiittänyt eikä sanonut tykkäsikö (tiedän tosin, että oli mieluisia kun oli niistä aiemmin puhunut että haluaisi saada). Ei antanut minulle edes joulukukkaa. Eikä kommentoinut sanallakaan sitä että hän sai 5, minä 0. Ei minun joulu tästä nyt pilalla ole, mutta enpä oikein tiedä mitä tästä nyt pitäisi ajatella.
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käsittelet lahjaa kauppatavarana, et tule koskaan olemaan tyytyväinen elämään.
Vaimoni on ostanut minulle joka vuosi lahjoja. Minä en ole. En ole koskaan pyytänyt häntä ostamaan minulle lahjoja. Sen sijaan, jos hän tarvitsee jotain, silloin ilahdutan häntä lahjalla. Mutta muutoin lahjat ovat täysin vapaaehtoisuuteen perustuvia.
En yhtään ihmettele että tämä maailma on siinä jamassa kuin se on, kun näköjään suurin osa ihmisistä on järjettömän itsekkäitä ja pitää lahjoja selvästi jonkinlaisina kauppatavaroina! Hävetkää!
Haha. tällä hetkellä kommenttini on saanut 6 plusnuolta ja 38 miinus nuolta. Itsekkäät ihmiset ovat repineet pelihousunsa kun on paljastettu totuus heidän itsekkyydestään. Että olisi muka velvoitettu antaa lahja takaisin kun on itse annettu lahjoja. Kuten sanoin, olette onnettomia, ettekä mih
Ihan mielenkiinnosta, miksi edes haluat olla parisuhteessa, jos se toisen huomioiminen on täysin poissuljettu ajatus?
Tapailumies? Viisi lahjaa on liikaa. Lähinnä mautonta jo. Itse sovin etukäteen ostetaanko lahjat vai ei. Ja jollei asiasta ole sovittu ostaisin lahjan ja antaisin sen mahdollisesti tai jättäisin antamatta riippuu millainen tapaaminen olisi.
Vierailija kirjoitti:
Olet hankkinut lahjat, kun olet halunnut ilahduttaa. Lahjat perustuu vapaaehtoisuuteen. Sinulla on mahdollisuus käyttää lahjarahat itseesi.
Itse olen hankkinut miesystävälleni jo meidän seitsemänä jouluna lahjat ja hän ei koskaan minulle. Itse haluan antaa lahjoja. En odota vastalahjoja.
Kyllä mulle herää ajatus eikö mies halua lainkaan ilahduttaa kumppaniaan? Eikö hänelle tule mieleen että kumppania varmaan ilahduttaisi kovasti saada joku pieni joululahja? Vai eikö miestä yksinkertaisesti kiinnosta?
Ja se että ei kiitä lahjoista on aika törkeää. Kuulostaa aika vinksahtaneelta ihmissuhteelta tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet (ja joskus naisetkin) eivät hahmota mitä nainen voisi haluta joululahjaksi. Ellet kerro. Ei ole mielikuvitusta yllätyslahjoihin, epäilevät että tulee väärät lahjat tai on ollut kiire arjessa, ehkä ahdistaa. Tai jos ei ole tietoa onko lahjojen vaihtoa vai ei. Osa miehistä ei vietä joulua, ateisteja? Pitää sopia etukäteen hankitaanko lahjat, mitä hintaluokkaa ja montako. Jos vaikka vanha äiti sanoo ettei halua mitään, aikuinen lapsi ei tiedä mitä joku salaa toivoo. Osa miehistä ei ehkä pysty hankkimaan lahjaa lainkaan ehkä on joku syy (mikä se kullakin on), sitten voi miettiä jatkatko vai ei, jos lahja on sinulle tärkeä ja huomioiminen. Naiset luulevat että toinen lukee ajatuksia, ei lue. Joillakin on ehkä muualla se telepatia.
Tiedätkö, itsellenikin lahjojen ostaminen on vaikeaa, mutta silti ne ostan. Paljon auttaa kun on viitsinyt tutustua siihen lahjan saajaan. Ja tok
Aivan ohis. Mutta minä en kyllä missään nimessä haluaisi, että ihminen, jolle lahjojen ostaminen on vaikeaa, joutuisi kesästä saakka kiertelemään kauppoja minun joululahjani takia. Aika kamala ajatus tarkemmin mietittynä.
Joulussa on muutenkin ihan riittävästi kaikenlaisia taakkoja ja syyllisyyttä. Mun lahjani ei saa olla yksi asia siinä kuormassa. Siksi(kin) ei lahjoja kiitos, ihan aidosti ja ilman passiivis-aggressiivisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä hitosta te noita Turhapuroja oikein löydätte? Minä en ole kovin kummoinen herrasmies mutta kyllä minä nyt aina paremmin käyttäydyn kuin nuo teidän ukkonne jotka ovat tuollaisia täysiä uunoja.
Näitä uunoja on esimerkiksi pörssiyritysten johtajissa. Terveisiä vaan. Nämä ovat niin itseään täynnä, etten suosittele kenellekään yritysjohtajaa puolisoksi.
Tämä! Minulla on myös mies rahoitusalalla korkeassa asemassa. Joskus kun olemme jossakin edustustilaisuudessa, katson tätä sujuvapuheista, sulavakäytöksistä miestä ja mietin, että mitä vttua tässä tapahtuu. Kotona mies on täysin aloitekyvytön asperger, vttumainen omaan napaan tuijottaja. Eroa mietin päivittäin, ehkäpä se tästä toteutuukin kun viimeinen lapsista muuttaa pois.
Tämä juuri. Minä tiedän paljon kaukaisimmistakin kavereistani esim. sen minkä liikkeen vaatteista he pitävät, minkälaisesta kodin sisustustyylistä he pitävät, minkälaisia herkkuja he syövät, mihin asioihin he suhtautuvat intohimoisesti ja mitä he harrastavat. Jo pelkästään noiden tietojen perusteella pystyy ostamaan mieluisan lahjan. Ja kun puhutaan omasta kumppanista niin kyllä luulisi tuntevan tämän niin läpikohtaisesti, että varmasti tietää mikä lahja on mieluinen.