Ostin miehelle viisi joululahjaa, hän ei minulle yhtään
Yksi viidestä oli arvokkaampi lahja, neljä muuta vähän pienempiä, mutta kuitenkin. Avasi lahjansa ihan tyytyväisenä, mutta ei edes kiittänyt eikä sanonut tykkäsikö (tiedän tosin, että oli mieluisia kun oli niistä aiemmin puhunut että haluaisi saada). Ei antanut minulle edes joulukukkaa. Eikä kommentoinut sanallakaan sitä että hän sai 5, minä 0. Ei minun joulu tästä nyt pilalla ole, mutta enpä oikein tiedä mitä tästä nyt pitäisi ajatella.
Kommentit (186)
Niin eihän naiset ole materian perään ..eiii...
Siis oikeastiko pitäisi ottaa tosissaan nämä tasa-arvoiset naiset, jotka vinkuvat joka joulu lahjoja kuin viisivuotiaat. Eikä ole parempi, että ostetaan yhdessä, jos jotain tarvitaan, tai jopa itse omilla rahoilla.
Jos sitten mies jotain ostaa, niin on julkaistu äskettäin oikein kehonkielen ohjeet, miten voi uskottavasti teeskennellä nauttivansa lahjasta.
Kasvakaa aikuiseksi.
Ja jos käy niin, että ostaa toiselle yllätykseksi mieluisan lahjan, niin seki ilo pitää pilata vonkumalla ja mököttämällä, kun ei se ostanut mulle mitään. Yhyy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä hitosta te noita Turhapuroja oikein löydätte? Minä en ole kovin kummoinen herrasmies mutta kyllä minä nyt aina paremmin käyttäydyn kuin nuo teidän ukkonne jotka ovat tuollaisia täysiä uunoja.
Tätä itsekin ihmettelen. Jokainen normaali ihminen ymmärtää joulun lahjojen vastavuoroisuuden.
Luulisi myös, että rakastaan haluaisi ilahduttaa. Kai se sitten on mukavampi katsella sitä pinnisteltyä iloisuuttani, kun viemme yhdessä hänen äidilleen lahjan, jonka minä olen hankkinut hyvissä ajoin etukäteen ja yhdessä olemme vielä todenneet, että tästä äiteensä varmaan tykkää ja on mukava lahja.
No, lähdenpä tästä käärimään kauniiseen paperiin sitä anopin lahjaa...
Mies ei ol
Kuvottava äijä 🤢🤮
Mitä jos viestintä ei olis sanatonta vaan ohan keskustelis ja kysyis ostetaanko toisillemme lahjat jouluna. Toinen saa ssnoa jos ei yhtään tykkää lahjojen ostamisesta ja dinä että toivoisit saavasi lahjan jolloin toinenkin sen tietää. Miehet ei lue ajatuksia ja lahjahommia ne ei kaikki ajattele samallatavalla kun naiset. Puhukaa ihmiset sille kumppanille älkääkä hiljaa mököttäkö!
Vierailija kirjoitti:
Olin kärsivällinen+20v
Siinä teille perspektiiviä muuttuuko mies.
Sen sanon että mies ei arvosta koska ei vaivaudu mitään lahjaa laittamaan.
Terveisin: entinen muija (nuija, sanois Jope)
Se on just näin - mies ei joko arvosta, tai sitten se on luonnehäiriöinen. Itselle osui luonnehäiriöinen. On nykyisin exä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisikohan asiasta puhua miehen eikä palstan kanssa?
En oikein tiedä mitä sanoa. Että olet juntti kun et kiittänyt. Ei siitä taida tulla kovin hyvä keskustelu. Ap
No olisit sanonut miltä sinusta tuntuu. Outo parisuhde, jos tuollaista ei voi kumppanille sanoa. Ei kai mikään muutu, jos aina ollaan mieltä pahoittavista asioista tuppisuuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein tiedä mitä sanoa. Että olet juntti kun et kiittänyt. Ei siitä taida tulla kovin hyvä keskustelu. Ap
Miesvihapalstalla miehen haukkuminen on kuitenkin sinusta ok toimintaa?
Mitäs jos ottaisit vain eron siitä miehestä? Ihan vain jotta säästyttäis näiltä ketjuilta jatkossa. Voit ottaa itsellesi toisen palstamamman parisuhteeseen niin ei tarvitse jatkossakaan kirjoittaa miehistä. Ottakaa mukaan joku kolmas ja neljäskin niin palstakin alkaa siivoutumaan.
Mieti asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kärsivällinen+20v
Se on just näin - mies ei joko arvosta, tai sitten se on luonnehäiriöinen. Itselle osui luonnehäiriöinen. On nykyisin exä.
Sinun kuonnehöiriöistä kertoo se, että haukut toisia tällä palstalla. Kuka sellaisia arvostaisikaan? Omat lapsetkin häpeävät silmät päästään jos tietäisivät mitä äiti tänne kirjoittelee.
Vierailija kirjoitti:
Myös jouluna pitää siis tehdä miesvastaisia trolleja???
Kyllä ootte noloja!
Ihan tykkäysten määriä kun katselee ja viestien kirjoittamisajankohtia...
Näkee aika hyvin millaisia suomalaiset naiset ovat.
Joulu mennyt taas palstalla miehiä haukkuessa. Sitten ne ihmettelee kun eivät saa hyvää miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sen sijaan vatvot miehesi seläntakana, että hän on juntti
Vierailija kirjoitti:
Joulu ja syntymäpäivä ovat päiviä, jolloin minun mielestäni on ihan ok odottaa saavansa lahjan taikka jotain spesiaalia kohtelua - vaikka kahvit tai ainakin onnittelut. Se on vain huomioimista, ei sen suurempi vaatimus parisuhteessa.
Se ikuinen nahkatulppaani ei ole se lahja. Ei, vaikka se olisi vaihteeksi myös pesty.
Jos lahjan antaminen elämänkumppanille on liikaa vaadittu, niin ei siinä paljon suhteeseen ole valmis panostamaan. Taitaa aika moni muukin perusjuttu olevan liikaa vaadittu. Aloittaja totesi, että olisi ilahtunut edes kukasta. Niitä myydään jokaisessa lähikaupassakin ja hinta on alle kympin. Ei ole liikaa vaadittu.
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä hitosta te noita Turhapuroja oikein löydätte? Minä en ole kovin kummoinen herrasmies mutta kyllä minä nyt aina paremmin käyttäydyn kuin nuo teidän ukkonne jotka ovat tuollaisia täysiä uunoja.
Tätä itsekin ihmettelen. Jokainen normaali ihminen ymmärtää joulun lahjojen vastavuoroisuuden.
jopa ei-kristityt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kärsivällinen+20v
Mun mieheni ei ostele lahjoja. Mutta siivoaa joka aamu keittiön ja keittää kahvit, koska on aamuvirkku. Se on vähän kuin 365 lahjaa vuodessa. Koen itseni arvostetuksi.
Eikö mies muuten tee kotitöitä, miksi ei, ja eikö sun tekemiä kotitöitä lasketa myös lahjaksi miehelle päin?
Hyvin outoa pitää aikuisen normaaleja kotitöitä lahjana perheen toiselle aikuiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se noin mene, että lahja annetaan ja toivotaan lahjaa itselle. Lahjat perustuu vapaaehtoisuuteen.
Näinhän se on. Jopa ihan juridisesti: omaisuuden vastikkeeton luovutus. Perus-palstamamma puhuu konvehtiähkyissään lahjoista ja haukkuu muka-rakasta puolisoaan selän takana, vaikka olisi halunnut joululta lahjojen sijaan jonkinlaista vaihtokaupankäyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kärsivällinen+20v
Mun mieheni ei ostele lahjoja. Mutta siivoaa joka aamu keittiön ja keittää kahvit, koska on aamuvirkku. Se on vähän kuin 365 lahjaa vuodessa. Koen itseni arvostetuksi.
Eikö mies muuten tee kotitöitä, miksi ei, ja eikö sun tekemiä kotitöitä lasketa myös lahjaksi miehelle päin?
Hyvin outoa pitää aikuisen normaaleja kotitöitä lahjana perheen toiselle aikuiselle.
Pakko sanoa, että tuli tuosta kommentista sama mieleen. Ja juoko itse kahvia, jonka keittää?
Vierailija kirjoitti:
Seuraavana vuonna kysyt ajoissa ostetaanko toisillemme lahkat vai ei ja mainitset tämän joulun ja lahjamäärät ja ettet aio ostaa enää toiselle jos hänkään ei sulle. Osast sit vaikka itelles jotsin mieluista jos toista ei lahjat nappaa.
Niin no. Itse lopulta siirryin tuohon, eli en enää ostanut itsekään toiselle mitään.
Mutta eihän se varsinaisesti asiaa korjaa, koska paha mieli silti jää siitä, ettei toista vähempää kiinnosta huomioida.
Nyt olemme sitten eronneet, niin ei tarvitse asiaa enää miettiä. Tosin nyt sitten saan exältä silloin tällöin merkkipäivänä kukkia jne. "Kun halusin jotenkin muistaa".
Logiikkaa en nyt ihan ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavana vuonna kysyt ajoissa ostetaanko toisillemme lahkat vai ei ja mainitset tämän joulun ja lahjamäärät ja ettet aio ostaa enää toiselle jos hänkään ei sulle. Osast sit vaikka itelles jotsin mieluista jos toista ei lahjat nappaa.
Niin no. Itse lopulta siirryin tuohon, eli en enää ostanut itsekään toiselle mitään.
Mutta eihän se varsinaisesti asiaa korjaa, koska paha mieli silti jää siitä, ettei toista vähempää kiinnosta huomioida.
Nyt olemme sitten eronneet, niin ei tarvitse asiaa enää miettiä. Tosin nyt sitten saan exältä silloin tällöin merkkipäivänä kukkia jne. "Kun halusin jotenkin muistaa".
Logiikkaa en nyt ihan ymmärrä.
Logiikka on ihan vain paska omatunto. Ole iloinen että mies on herännyt itsekkyyteensä, narsismiinsa ja kaltoinkohteluunsa edes jälkikäteen. Minulle psyko ilmoitti, että *uhriudun*. Ja kyse oli paljosta muustakin - suuremmasta kiusaamisesta - kuin muistamisista.
Vierailija kirjoitti:
Siinä taas yksi viisastelija huokaus