Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olli Rehn alkaa näyttää parhaimmalta ehdokkaalta. Luo turvallisuudentunnetta ja on presidenttimäinen

Vierailija
23.12.2023 |

Kokemus ja asiantuntemus ovat vankkaa tasoa.

Kommentit (5057)

Vierailija
581/5057 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Stubb on saavuttanut niin hyvän kieltaidon? Monella ei ole aikaa tuollaiseen. On tainnut olla rahaa niin, että on voinut matkustella yms.Ei ole ollut pakko puurtaa töissä? 

Vierailija
582/5057 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei presidentin tärkeimpiä tehtäviä ole osata monia kieliä. Olisi tärkeämpää omata muita taitoja. Onhan niitä, jotka osaavat 10 kieltä, mutta siihen ne taidot sitten jäävätkin.

Niinpä, ensin kehutaan asiasta mitään ymmärtämättä Rehnin kielitaito maasta taivaaseen, sitten kun tulee kritiikkiä niin "ei sen ole mitään väliä". Tiedätkö miten tärkeää on Euroopan käytävillä ne ilman tulkkia käytävät keskustelut?

Tärkeää varmaa  juu, mutta Euroopan neuvostossa Suomea edustaa pääministeri, ei presidentti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/5057 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehn on niitä harvoja, joilla on ollut vaalipaneeleissa oikeita rakentavia ehdotuksia asioihin, eikä vain liirumlaarumia.

Rehn esim. ehdotti globaalia ilmastoveroa, johon Kiinankin pitäisi osallistua.

Itse olen ollut Haaviston kannattaja, mutta mietin sitä, kuinka kiihkovihreä hän on. Onko Haavisto niitä, jotka haluaisivat vain Suomelle kalliit ilmastoverot ja maksut, vaikka olemme EU:n metsäisin maa.

Ja Olliko sitten menisi ja sanoisi Xille, että "nyt vttu maksat" - ihan naurettavaa haihattelua. 

Vierailija
584/5057 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussi ei ole paljon ollut oikeissa töissä. Rehnin puolue on väärä, Aaltola on muuttunut omituiseksi. Li ei sovi presidentiksi kuten ei Jussikaan vaikka ovat joukon fiksuimmat. Sari on liian kristillinen. Stubbin professuuri on mielenkiintoinen. Onko hänellä jonkun yliopiston professuuri vai onko se hänelle myönnetty arvonimi? 

Vierailija
585/5057 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubbin lapset eivät puhu lainkaan suomea. Kotikielet ovat englanti ja ruotsi.

Vierailija
586/5057 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehn on jo hoitanut monta kriisiä uransa aikana ja hänellä on oikeudentuntoa:

http://www.suomenmaa.fi/uutiset/saarikko-alpo-rusin-puolustaminen-kerto…

"SAARIKKO muistuttaa, että Rehn toimi komission varapuheenjohtajana eurokriisin aikaan.

Hän on siis erittäin kovissa paineissa testattu johtaja, koko Euroopan valokeilassa koeteltu.

Ollissa on humaania läsnäoloa, vakavahenkistä viisautta. Olli kuuntelee. Hänessä on hiljaista juurevuutta. Päättäjänä hänen arvonsa ovat käytännön päätöksissä testatut.

Saarikko katsoo, että Rehnin syvästä oikeudentunnosta kumpusi tahto ja rohkeus tukea perusteettomien syytteiden kohteeksi joutunutta ystäväänsä Alpo Rusia.

Rusia syytettiin vuosina 20022003 siitä, että hän olisi toiminut 1960-luvun lopussa ja 1970-luvun alussa DDR:n vakoojana.

Muistan monen tuolloin ajatelleen, että tuossa nyt hyvä mies pilaa oman uransa, mutta Olli ei ajatellut näin. Olli toimi, kuten hänen sydämensä ja oikeudentuntonsa kertoivat ja ne kertoivat oikein.

On hyvä, että Suomen tasavallan presidentillä on avoin sydän ja vahva oikeudentunto. Poliittinen johtajuus on myös rohkeutta asettua valtavirtaa vasten silloin, kun se oikein on."

Rehnin ansioita harvemmin tuodaan esille mediassa.

Vierailija
587/5057 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reaalissa Stubb ei pärjännyt edes yo-kirjoituksissa.Reaali vaatii pänttäämistä.

Vierailija
588/5057 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Stubb on saavuttanut niin hyvän kieltaidon? Monella ei ole aikaa tuollaiseen. On tainnut olla rahaa niin, että on voinut matkustella yms.Ei ole ollut pakko puurtaa töissä? 

Hän on opiskellut mm. USAssa, mikä ei ole mikään ihmejuttu enää.

Vierailija
589/5057 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei presidentin tärkeimpiä tehtäviä ole osata monia kieliä. Olisi tärkeämpää omata muita taitoja. Onhan niitä, jotka osaavat 10 kieltä, mutta siihen ne taidot sitten jäävätkin.

Niinpä, ensin kehutaan asiasta mitään ymmärtämättä Rehnin kielitaito maasta taivaaseen, sitten kun tulee kritiikkiä niin "ei sen ole mitään väliä". Tiedätkö miten tärkeää on Euroopan käytävillä ne ilman tulkkia käytävät keskustelut?

Tärkeää varmaa  juu, mutta Euroopan neuvostossa Suomea edustaa pääministeri, ei presidentti.

Saivarteluusi korjaan sitten vaan "maailman käytävillä"

Vierailija
590/5057 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stubbin äänestäjät eivät rakasta yhtään Suomea, sillä niin ruotsalainen ym. on Stubb. Ei ole pitkään aikaan asunut edes Suomessa. Vaimokaan ei osaa suomea. No sitä saa, mitä tilaa.

No, toisaalta Rehn ei kansainvälisestä urastaan huolimatta osaa englantia, ranskasta puhumattakaan. Oli todella hieno hetki olla suomalainen, kun Alex Stubb vastasi lehdistölle Neuvostossa ensin äidinkielen tasoisella englannilla, sitten erittäin sujuvasti ranskaksi ja saksaksi.

Kuka alapeukuttaa tätä ihan tosiasiaa? Toki Rehnin "englanti" kuulostaa hyvältä, jos ei ao. kieltä hallitse.

Rehn lausuu suomalaisittain, mutta ikäisekseen puhuu hyvää englantia. On myös väitellyt tohtoriksi Oxfordin yliopisto

Nyt vastasit kyllä tyhmästi. Onko sinulla tietoa yleensäkään väitöskirjan kirjoittamisen ja hyväksymisen edellyttämistä tieteellisistä ja muodollisista kriteereistä? Olen itse väitellyt, enkä koskaan sanoisi edellä olevaa. Viimeisimpänä sanoisin edellä olevaa Oxfordin suhteen, mikä kuuluu ankarimpiin opinahjoihin noin tieteellisesti. Mutta "happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista", kateus vie kalatkin vedestä. Ottaahan se tietenkin vastaehdokkaiden joukkoja päähän kun keskusteluissa on Euroopan, maailman vaatimpiin kuuluva yliopisto, Oxfordin yliopisto. Siitä ei voi kovin paljon paremmaksi pistää.

Vierailija
591/5057 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä Rehnillä nyt enää ole mahdollisuutta mihinkään. Yhdeksällä prosentilla ei yllä toiselle kierrokselle (HS Gallup tänään).

Stubb ja Haavisto toisella kierroksella sitten. Näillä näkymin Stubb tulee valituksi.

Kiitos, sen osaan lukea lehdestä itsekin. 

Sitä en ymmärrä, miksi näin tarkalleen on. Tai ymmärrän minä tietysti, että miksi. Koska hype on nyt sellainen. 

Jos tämä todella näin menee, toivon hartaasti, että hän ei munaa. Ennen sitä äänestän sitten toisella kierroksella Haavistoa, ja samalla toivon, että hänkään ei munaa. 

Toivon sitä tietysti kenestä tahansa.

Laajemmassa kuvassa ihmettelen montaakin asiaa, ja suren mm. sitä, ettei Suomen puoluekentällä ole sellaista toimijaa, jonka taakse ilkeäisi tai edes kannattaisi asettua. 

Tavallisen suomalaisen puolue. Olli Rehn olisi sitä jo melko lähellä. 

Vierailija
592/5057 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis eihän Rehn huono ehdokas ole, mutta  tällainen epärealistinen pönötys hänen puolestaan häiritsee.

Päinvastoin media on jättänyt hänet varjoon.

Sen sijaan ensin HS hehkutti Haaviston puolesta ja nyt Stubbia pönötetään.

Minusta Stubb ei ole vain riittävän presidentillinen ja " suomalainen" presidentiksi. Kokeeko hän itsensä ennen kaikkea suomalaiseksi?

Vierailija
593/5057 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehn on sentään opiskellut Oxfordissa. Naurattaa kun Alexander keulii vaikka ammatikoulutasoisen laitoksen johtaja. Ei mikään Harvardin professori. 

Rehn on väitellyt Oxfordissa, ei opiskellut sinällään siellä. Eron pitäisi jopa maalaisen tietää. EUI:n leimaaminen kertoo vielä enemmän junttimaisuudesta.

Tämä! Pitää ymmärtää, jotta voi arvostella. Onhan Stubbkin tohtori, vieläpä LSEstä.

Vierailija
594/5057 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehn on sentään opiskellut Oxfordissa. Naurattaa kun Alexander keulii vaikka ammatikoulutasoisen laitoksen johtaja. Ei mikään Harvardin professori. 

Rehn on väitellyt Oxfordissa, ei opiskellut sinällään siellä. Eron pitäisi jopa maalaisen tietää. EUI:n leimaaminen kertoo vielä enemmän junttimaisuudesta.

Just näin. Oxfordissa väittelevä joutuu äärimmäisen tiukkaan vertaisarvioon ja Oxfordin delegaatit itse Oxfordissa ruuvaavat ihmistä kuin mutteria, kuvannollisesti. On sellainen mylly, että ei sieltä ulos tulla väitelleenä kovin helpolla.

Vierailija
595/5057 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehn on niitä harvoja, joilla on ollut vaalipaneeleissa oikeita rakentavia ehdotuksia asioihin, eikä vain liirumlaarumia.

Rehn esim. ehdotti globaalia ilmastoveroa, johon Kiinankin pitäisi osallistua.

Itse olen ollut Haaviston kannattaja, mutta mietin sitä, kuinka kiihkovihreä hän on. Onko Haavisto niitä, jotka haluaisivat vain Suomelle kalliit ilmastoverot ja maksut, vaikka olemme EU:n metsäisin maa.

Ja Olliko sitten menisi ja sanoisi Xille, että "nyt vttu maksat" - ihan naurettavaa haihattelua. 

Kiinasta irtautuminen tulee tekemään kipeää, mutta se on ainoa vaihtoehto. Ei sitä mennä Xiltä anelemaan, eikä sanelemaankaan. Se vain tapahtuu. Rahalla se käy Kiinankin diktaattori, ja mitä kauemmin hänen annetaan pussiaan paisuttaa, sitä vaikeampaa hänen tekemisiinsä on puuttua. 

Vierailija
596/5057 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva Rehnin tissilätkämekko on palanut verkkokalvooni. 

Vierailija
597/5057 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion äänestää Hjallista. Koska mä voin.

Ja minä nauran. Koska mä voin. 

Vierailija
598/5057 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vastasit kyllä tyhmästi. Onko sinulla tietoa yleensäkään väitöskirjan kirjoittamisen ja hyväksymisen edellyttämistä tieteellisistä ja muodollisista kriteereistä? Olen itse väitellyt, enkä koskaan sanoisi edellä olevaa. Viimeisimpänä sanoisin edellä olevaa Oxfordin suhteen, mikä kuuluu ankarimpiin opinahjoihin noin tieteellisesti. Mutta "happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista", kateus vie kalatkin vedestä. Ottaahan se tietenkin vastaehdokkaiden joukkoja päähän kun keskusteluissa on Euroopan, maailman vaatimpiin kuuluva yliopisto, Oxfordin yliopisto. Siitä ei voi kovin paljon paremmaksi pistää.

Suomen kielen taitosi perusteella rohkenen epäillä, että olet kovin akateeminen. Minäkin olen maisteri sekä Sorbonnesta että Harvardista, tohtori sekä LSE:stä että Helsinkin Yliopistosta. 

Vierailija
599/5057 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
600/5057 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Oxfordissa väittelevä joutuu äärimmäisen tiukkaan vertaisarvioon ja Oxfordin delegaatit itse Oxfordissa ruuvaavat ihmistä kuin mutteria, kuvannollisesti. On sellainen mylly, että ei sieltä ulos tulla väitelleenä kovin helpolla.

Olet varmaan itse väitellyt siellä, kun tiedät noin pirun hyvin? 

Ketju on lukittu.