Olli Rehn alkaa näyttää parhaimmalta ehdokkaalta. Luo turvallisuudentunnetta ja on presidenttimäinen
Kommentit (5057)
Hesarin gallupin mukaan ainoat yli 20 prosentin ehdokkaat ovat Stubb ja Haavisto. Muilla ei ole mitään mahdollisuuksia toiselle kierrokselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehn on niitä harvoja, joilla on ollut vaalipaneeleissa oikeita rakentavia ehdotuksia asioihin, eikä vain liirumlaarumia.
Rehn esim. ehdotti globaalia ilmastoveroa, johon Kiinankin pitäisi osallistua.
Itse olen ollut Haaviston kannattaja, mutta mietin sitä, kuinka kiihkovihreä hän on. Onko Haavisto niitä, jotka haluaisivat vain Suomelle kalliit ilmastoverot ja maksut, vaikka olemme EU:n metsäisin maa.
Ja Olliko sitten menisi ja sanoisi Xille, että "nyt vttu maksat" - ihan naurettavaa haihattelua.
Hänellä on joka tapauksessa ollut hyviä vastauksia perusteluineen noissa paneeleissa. Siitä tunnen hyvän ehdokkaan, kun kykenee vastamaan ilman paperia yksityiskohtaisesti. Ollilla on know howta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt vastasit kyllä tyhmästi. Onko sinulla tietoa yleensäkään väitöskirjan kirjoittamisen ja hyväksymisen edellyttämistä tieteellisistä ja muodollisista kriteereistä? Olen itse väitellyt, enkä koskaan sanoisi edellä olevaa. Viimeisimpänä sanoisin edellä olevaa Oxfordin suhteen, mikä kuuluu ankarimpiin opinahjoihin noin tieteellisesti. Mutta "happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista", kateus vie kalatkin vedestä. Ottaahan se tietenkin vastaehdokkaiden joukkoja päähän kun keskusteluissa on Euroopan, maailman vaatimpiin kuuluva yliopisto, Oxfordin yliopisto. Siitä ei voi kovin paljon paremmaksi pistää.
No, tuossa oli juttua ehdokkaiden vieraiden kielten osaamisesta - tämä kommentoija ei näköjään tohtoriudestaan huolimatta osaa edes suomea: pilkkuja miten sattuu, vääriä konjunktioita, toisessa sananlaskussa lainausmerkit ja toisessa ei jne
Vierailija kirjoitti:
Hesarin gallupin mukaan ainoat yli 20 prosentin ehdokkaat ovat Stubb ja Haavisto. Muilla ei ole mitään mahdollisuuksia toiselle kierrokselle.
Hesari ei sitä asiaa päätä. Vaikka selvästi haluaisi.
Jokohan pikkuhiljaa riittäisi jaarittelu kunkin kandidaatin kielitaidosta ja oppiarvosta? Ne ovat toki ihan kiinnostavia yksityiskohtia tietää, mutta suuressa kuvassa niillä ei ole juuri merkitystä. Tällä on: jos VP julistaa Suomelle sodan, kenet ehdokkaista haluatte nähdä tv:ssä kertomassa meille kansalaisille, mitä seuraavaksi tapahtuu?
Oma vastaukseni on Haavisto, koska hän on kokenut diplomaatti. Vaikka ei olekaan käynyt Oxfordia eikä puhu serbokroaattia. Ja vaikka hän toisi miespuolisen puolison linnaan kättelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehn on niitä harvoja, joilla on ollut vaalipaneeleissa oikeita rakentavia ehdotuksia asioihin, eikä vain liirumlaarumia.
Rehn esim. ehdotti globaalia ilmastoveroa, johon Kiinankin pitäisi osallistua.
Itse olen ollut Haaviston kannattaja, mutta mietin sitä, kuinka kiihkovihreä hän on. Onko Haavisto niitä, jotka haluaisivat vain Suomelle kalliit ilmastoverot ja maksut, vaikka olemme EU:n metsäisin maa.
Ja Olliko sitten menisi ja sanoisi Xille, että "nyt vttu maksat" - ihan naurettavaa haihattelua.
Hänellä on joka tapauksessa ollut hyviä vastauksia perusteluineen noissa paneeleissa. Siitä tunnen hyvän ehdokkaan, kun kykenee vastamaan ilman paperia yksityiskohtaisesti. Ollilla on know howta.
Hyvä vastaus = epärealistinen höttöhaave? Tuosta on vihreidenkin vaikea pistää paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä suosikkini ovat Rehn ja Halal-aho. Jos Halla-Aho saisi hieman empaattisuutta ja lämpöä sanomisiinsa lisää, niin äänestäisin häntä.
En pidättäisi hengitystäni Halla-ahon inhimillistymistä odotellessa.
Tätä ketjua tänään tarkasteltuani voisi todeta, että vasemmiston ja oikeiston leireille Rehn on kovimpia vastustajia. Muuten ei synny näin voimakasta vastareaktiota tai hämmennystä, jota vasta-argumentoijat nyt kokevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesari ei sitä asiaa päätä. Vaikka selvästi haluaisi.
Keskustakaan ei sitä asiaa päätä.Vaikka selvästi haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri Rehn muuten oli ainoa presidenttiehdokkaista, joka välittömästi kun hallituksen leikkaukset ilmoitettiin, puolusti niitä, joilla on vähemmän. Hän otti suoraselkäisesti ja avoimesti kantaa kirjoituksessaan siihen (jota muuten siteerattiin verrattain tarkkaan Hesarissa), että leikkauksia ei saa kohdistaa vain yhteen, haavoittuvaan väestöryhmään (hän ajatteli yksinhuoltajia, opiskelijoita, vanhuksia, nuoria, myös työttömiä). Siinä hän teki miehen teon ja siksi minun ääneni työttömänä köyhänä menee hänelle.
Vasemmisto on Haaviston takana. Hajaäänet ensimmäisellä kierroksella Lillä ja Jutalla. Sieltä ei Rehn paljon mitään kalastele. Ne kepun 10 % Rehn saa.
Minä ainakin aion äänestää Rehniä, vasemmistoa yleensä äänestän.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä suosikkini ovat Rehn ja Halal-aho. Jos Halla-Aho saisi hieman empaattisuutta ja lämpöä sanomisiinsa lisää, niin äänestäisin häntä.
Halla-aho kerää äänisaaliitaan juurikin julmuudellaan. Ei hän siitä luovu.
Mistä voi lukea Alexanderin tieteellisiä julkaisuja? Halla-ahon julkaisuja olen jo lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt vastasit kyllä tyhmästi. Onko sinulla tietoa yleensäkään väitöskirjan kirjoittamisen ja hyväksymisen edellyttämistä tieteellisistä ja muodollisista kriteereistä? Olen itse väitellyt, enkä koskaan sanoisi edellä olevaa. Viimeisimpänä sanoisin edellä olevaa Oxfordin suhteen, mikä kuuluu ankarimpiin opinahjoihin noin tieteellisesti. Mutta "happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista", kateus vie kalatkin vedestä. Ottaahan se tietenkin vastaehdokkaiden joukkoja päähän kun keskusteluissa on Euroopan, maailman vaatimpiin kuuluva yliopisto, Oxfordin yliopisto. Siitä ei voi kovin paljon paremmaksi pistää.
No, tuossa oli juttua ehdokkaiden vieraiden kielten osaamisesta - tämä kommentoija ei näköjään tohtoriudestaan huolimatta osaa edes suomea: pilkkuja miten sattuu, vääriä konjunktioita, toisessa sananlaskussa lainausmerkit ja toisessa ei jne
Tohtorin tutkinnossa ei kaikkein tärkeintä ole pilkut yms.
Vierailija kirjoitti:
Jokohan pikkuhiljaa riittäisi jaarittelu kunkin kandidaatin kielitaidosta ja oppiarvosta? Ne ovat toki ihan kiinnostavia yksityiskohtia tietää, mutta suuressa kuvassa niillä ei ole juuri merkitystä. Tällä on: jos VP julistaa Suomelle sodan, kenet ehdokkaista haluatte nähdä tv:ssä kertomassa meille kansalaisille, mitä seuraavaksi tapahtuu?
Oma vastaukseni on Haavisto, koska hän on kokenut diplomaatti. Vaikka ei olekaan käynyt Oxfordia eikä puhu serbokroaattia. Ja vaikka hän toisi miespuolisen puolison linnaan kättelemään.
Huvittavinta mitä olen pitkään aikaan lukenut, oli jonkun ulina jossain lehden kommenttipalstalla, että linnan juhlien kättelyn takia ei voi äänestää Haavistoa. Nauran sille vieläkin. Siinä ehkä korkeintaan joku muslimimaan diplomaatti jättää puolisoa kättelemättä, mutta onhan ne jättäneet ennenkin, EVVK.
Haavisto on itselleni hyvä kakkonen presidentiksi. Ykkönen on Rehn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Stubb on saavuttanut niin hyvän kieltaidon? Monella ei ole aikaa tuollaiseen. On tainnut olla rahaa niin, että on voinut matkustella yms.Ei ole ollut pakko puurtaa töissä?
Hän on opiskellut mm. USAssa, mikä ei ole mikään ihmejuttu enää.
No ei se ihan kaikille tavallisille tallaajille on mahdollista. Stubb on syntynyt 1960-luvun lopulla. Vielä vähemmän hänen ikäluokalleen.
Jos oletetaan, että Stubb on huippukirjoittaja, onko Stubb lähettänyt koskaan yhtään käsikirjoitusdraftia ns. sokkoarvioon? Mitä refereet ovat ko. draftista kommentoineet? Onko hänen huippukirjoituksiaan julkaistu? Kuuluuko hän jonkin brittiläisen huippujulkaisun toimituskuntaan?
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua tänään tarkasteltuani voisi todeta, että vasemmiston ja oikeiston leireille Rehn on kovimpia vastustajia. Muuten ei synny näin voimakasta vastareaktiota tai hämmennystä, jota vasta-argumentoijat nyt kokevat.
Jos taas tarkastelet gallupeja, huomaat, että Rehn ei ole kova vastustaja kenellekään, tai korkeintaan Halla-aholle, jonka kanssa käytäneen kisa siitä, kumpi on ensimmäinen putoaja. Eikä tässä ketjussakaan mitään erityisen kovaa vastustusta näy. Lähinnä ihmetellään, miksi kuivakka ukkeli herättää joissain niin paljon intohimoja - siitä hämmennys. Lue kommentteja muista kärkinelikon jäsenistä, Halla-ahosta, Stubbista ja Haavistosta, niin huomaat että kaikkia heitä vastustetaan paljon kovemmin sanakääntein. Heilläkin on sitten tietenkin myös puolustajansa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa nerokasta poliittista analyysiä. Rehn on siis kovimpia vastustajia vasemmiston ja oikeiston leireille - eli kenelle hän ei ole kovin vastustaja? Keskustan leirille - kas kummaa, kun hän on keskustalainen. Oppitunti kehäpäätelmän jalosta taidosta.
Tohtorin tutkinnossa ei kaikkein tärkeintä ole pilkut yms.
Selvästikään et tiedä, että jo kandivaiheessa tehdään kypsyysnäyte, joka mittaa myös äidinkielen tason.