Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olli Rehn alkaa näyttää parhaimmalta ehdokkaalta. Luo turvallisuudentunnetta ja on presidenttimäinen

Vierailija
23.12.2023 |

Kokemus ja asiantuntemus ovat vankkaa tasoa.

Kommentit (5057)

Vierailija
3961/5057 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehnin mahdollisuudet meni siinä kohtaa kun hän epäröi sanoa suoraan, että sukupuolia on vain kaksi.

Siksi äänestin Halla-ahoa. Olen niin kurkkuani myöten täynnä tuota sukupuolisekoilua ja wokepa skaa.

En tiedä miksi heitä nykyään kutsutaan, mutta aiemmin oli hermafrodiitteja. Eli on olemassa tuollainen poikkeama. Sukupuolia ei siis yksioikoisesti ole vain kaksi. Rehn toi myös ilmi, että tämä on hänen mielestään ennen kaikkea ihmisoikeuskysymys. Ihmisarvo on kaikilla sama. Olen tismalleen samaa mieltä. 

Vierailija
3962/5057 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylen tentti sinetöi ratkaisun, äänestän Ollia. Rehnin esiintyminen oli ylivoimainen kaikista tentatuista, jopa asiantuntijat olivat hämmästyneitä ehdokkaan osaamisesta. Esiintyi rauhallisesti, puhui hilliten, kuunteli toimittajan kysymykset ja vastasi kiertelemättä. Hän on jo valmiiksi presidentillinen, ilman muissa ehdokkaissa ilmentyviä outouksia(Halla-aho synkkä ja sulkeutunut, Haavisto tekohymyineen teennäinen ketku, suomenruotsalaisen Stubbin ylimielisyys tyrmistyttävää jne...). Rehn on minun valintani(3).

Sama. Ja oudointa tuossa erinomaisesti sujuneessa tentissä oli se, ettei toimittaja keskeyttänyt Ollia käytännössä kertaakaan. Kuunteli kuin oppipoika vastaukset alusta loppuun. Upea vaikutelma jäi kyllä Rehnistä(ja tentistä), olisi aivan oivallinen valinta presidentiksi

Tämä nyt ei ole outoa ettei toimittaja keskeytä ehdokasta. Tietysti heilläkin on oma näkemys ja puoluekanta. Osa ehdokkaista saa asiansa läpi selittelemättä ja puolustelematta, osaa kyseenalaistetaan enemmän tai vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3963/5057 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista. Ensin poistettiin alkuun asiallinen ketju, johon tuli rumia kommentteja muilta.

Sitten sen ketjun kirjoittajat kirjoittivat tässä PALJON asiallisemmin. Jollekin oli liikaa maininta Ollin uskonnollisuudesta, joka on helposti tarkistettavissa. Sen jälkeen Olliketju hiljeni, ja joku alkoi availla rivoja ja melko pervoja seksifantasiaketjuja. Joku Ollin spämmääjä ilmeisesti.

Mulla ei ole mitään sitä vastaan, että joku äänestää Ollia. Loogisesti ajateltuna vain spämmääjä ja Olli-hehkuttaja samaa toistavilla viesteillään ja persukommenteillaan on sama, joka avaa ja kirjoittelee noita seksiräpellyksiä. Ne tulee aina niin samaan aikaan. Eli hänellä on tarkoitus estää kaikki muu äänestyskeskustelu paitsi Rehn ja Haavisto. Onko se tyyppi oikeasti Ollin kannattaja, vai joku venäläismielinen propagayritys?

Anteeksi mutta mitä ihmettä sekoilet? En saanut

Anteeksi mutta en nyt yhtään usko, että sinä olisit kirjoittanut ne seksifantasiat ja muut alatyyliset törkykommentit. Missään ketjussa. Et siis ole se spämmääjä, jota tarkoitin. Kyse oli ihan eritasoisista kommenteista.

Perustelet myös mielipiteesi asiallisesti. Varmasti on paljon niitä, jotka äänestävät Ollia. Miksi ei olisi? 

Vierailija
3964/5057 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaina tulee Yleltä Suuri vaalikeskustelu klo 21.00. Yle julkaisee viimeisimmän Gallupin aiemmin päivällä. Sitten nähdään onko Rehnin noste ollut todellista vai kupla. Lisäjännitystä saadaan vertailussa Halla-ahoon, onko Olli jo noussut ohi(ja mahdollisesti Stubin/haaviston "kantapäille").

Vierailija
3965/5057 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksi näistä "Liisoista", "kepun puoluetoimistolta", "olli-spämmääjistä" ja mitä näitä nyt tässä teidän trollaajien mielestänne onkaan. Oikeasti olen ihan tavallinen yhteiskunnallisia asioita seuraava koulutettu ja kaupunkilainen, nelikymppinen nainen.

Pidän tärkeänä keskustelua, mielipiteiden vaihtoa  asiallista sellaista. Pohdin ja tutkin itse asioita ja ilmiöitä eri kanteilta, pyrin tekemään niiden pohjalta aina parhaan mahdollisen ratkaisun. Niin myös näissä vaaleissa.

Kaiken lukemani, näkemäni ja kokemani pohjalta olen sitä mieltä että Olliin voi luottaa, hän on kuten presidentin kuuluukin. Vakaa, ennakoitava, älykäs, realisti ympäröivän maailman sekä Suomen haasteiden edessä. Hän on inhimillinen mutta ei sinisilmäinen. Hän on luja olematta kova. Pidän siitä että hän ottaa asioihin nyt kantaa, osoittaen siten arvojohtajuutta. Hän on myös sotilasarvoltaan reservin luutnantti, joten siviilipalvelusmiehillä ei vaan ole samanlaista tatsia tällaisen kriisiajan presidentin tehtävään. Kaikesta tästä johtuen: ääni nro 3.

Aivan varmasti en ole lajissani ainoa, vaan meitä on tässä ketjussakin lukuisia kaltaisiani. 

Täällä toinen liisa, samoilla ajatuksilla.

On olemassa sen kaltaisia ominaisuuksia että ne eivät tule kuuloonkaan kun puhutaan valtion ykkösmiehestä, koko maan johtajasta, tasavallan presidentistä. Varsinkin tällaisina aikoina kun valtion johtajien on pystyttävä luovimaan vaikeissakin vyyhdeissä.

Siksi kyseeseen ei voi tulla Stubbin kaltainen "hieman liian energinen" lipsauttelija, eikä myöskään Halla-ahon tyylinen kansaa voimakkaasti jakava ja vastakkainasettelulle uransa rakentanut persoona. 

Suomen presidentti ei myöskään voi olla liian sinisilmäinen tai optimistinen asioissa joilla on mahdollisesti kauaskantoiset seuraukset.

Ainoaksi todella varteenotettavaksi ehdokkaaksi jää siis Olli Rehn, jolla on sekä sydäntä että realismia, hyvää paineensietokykyä, pelisilmää tasapainotella siellä missä pitää ja sanoa napakasti asioista siinä kohtaa kun se on tarpeen. Hänellä on malttia, kykyä hahmottaa isompia kokonaisuuksia, hän on suoraselkäinen ja seisoo sanojensa takana. Puhumattakaan tietysti varsinaisesta osaamisesta, kokemuksesta ja koulutuksesta. Eikä vähäisimpänä tuo hänen vahva armeijataustansa.

Näillä spekseillä minä annoin hänelle myös ääneni. 

Vierailija
3966/5057 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torstaina tulee Yleltä Suuri vaalikeskustelu klo 21.00. Yle julkaisee viimeisimmän Gallupin aiemmin päivällä. Sitten nähdään onko Rehnin noste ollut todellista vai kupla. Lisäjännitystä saadaan vertailussa Halla-ahoon, onko Olli jo noussut ohi(ja mahdollisesti Stubin/haaviston "kantapäille").

Liian myöhäistä nousta kantapäille. Todella suuri osa kansalaisista on antanut äänensä ennakkoon. Ennakkoäänestyksen alkaessa Olli-pojan kannatus oli 11 %.

Vierailija
3967/5057 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta suurin ero Halla-ahon + Stubbin kannattajien sekä Rehnin kannattajien välillä on se, että ensin mainitut äänestävät oma halu ja etu edellä, ja Rehnin kannattajat puolestaan hahmottavat koko maan ja suomalaisten yhteisen edun. 

Siksi täällä on hirveä vääntö kun yhdet pitävät jöötä omista lähtökohdistaan ja toiset yrittävät saada kaikki näkemään sen yhteisen edun. 

Kunpa suomalaiset olisivat viisaita. <3

Vierailija
3968/5057 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Ja oudointa tuossa erinomaisesti sujuneessa tentissä oli se, ettei toimittaja keskeyttänyt Ollia käytännössä kertaakaan. Kuunteli kuin oppipoika vastaukset alusta loppuun. Upea vaikutelma jäi kyllä Rehnistä(ja tentistä), olisi aivan oivallinen valinta presidentiksi

Toimittaja aisti, että Olli pillahtaisi itkuun, jos tätä kyseenalastettaisiin. Sääli kävi oikeudesta. 

Vierailija
3969/5057 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt on Jussia äänestetty, että toisella kierroksella on sitten isänmaallinen ehdokas.

Vierailija
3970/5057 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta suurin ero Halla-ahon + Stubbin kannattajien sekä Rehnin kannattajien välillä on se, että ensin mainitut äänestävät oma halu ja etu edellä, ja Rehnin kannattajat puolestaan hahmottavat koko maan ja suomalaisten yhteisen edun. 

Siksi täällä on hirveä vääntö kun yhdet pitävät jöötä omista lähtökohdistaan ja toiset yrittävät saada kaikki näkemään sen yhteisen edun. 

Kunpa suomalaiset olisivat viisaita. <3

Kylläpäs siinä nyt ollaan itseensä tyytyväisiä!

Vierailija
3971/5057 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntain jälkeen on tälläkin palsta-aloituksella hiljaista, kun kepulaiset itkee äänestäjien väärää valintaa.

Vierailija
3972/5057 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen itkeminen on kyllä perskokkareiden hommia. Keskustalaiset ei sitä tee.

Vierailija
3973/5057 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä ehdokkaista ei kyllä nyt kukaan ole sopiva, vähän semmonen tunne että 'ai näistäkö nyt pitää valita'? Jos Niinistöä olis voinut äänestää uudelleen,äänestäisin. 

Vierailija
3974/5057 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun meillä on Ollin kaltainen ylivoimaisesti paras ehdokas tarjolla seuraavaksi presidentiksi, sillä sitä nämä persut ja sekoomuksen, eikun kokoomuksen palsta häiriköt täällä nyt kilvan todistaa. Samalla raukat typeryyttään tulevat lyöneeksi viimeiset naulat sen oman ehdokkaansa uppoavaan arkkuun. 

Minä tunnen miten vauhti kiihtyy, tule mukanani juhlimaan... 

Vierailija
3975/5057 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksi näistä "Liisoista", "kepun puoluetoimistolta", "olli-spämmääjistä" ja mitä näitä nyt tässä teidän trollaajien mielestänne onkaan. Oikeasti olen ihan tavallinen yhteiskunnallisia asioita seuraava koulutettu ja kaupunkilainen, nelikymppinen nainen.

Pidän tärkeänä keskustelua, mielipiteiden vaihtoa  asiallista sellaista. Pohdin ja tutkin itse asioita ja ilmiöitä eri kanteilta, pyrin tekemään niiden pohjalta aina parhaan mahdollisen ratkaisun. Niin myös näissä vaaleissa.

Kaiken lukemani, näkemäni ja kokemani pohjalta olen sitä mieltä että Olliin voi luottaa, hän on kuten presidentin kuuluukin. Vakaa, ennakoitava, älykäs, realisti ympäröivän maailman sekä Suomen haasteiden edessä. Hän on inhimillinen mutta ei sinisilmäinen. Hän on luja olematta kova. Pidän siitä että hän ottaa asioihin nyt kantaa, osoittaen siten arvojohtajuutta. Hän on myös sotilasarvoltaan reservin luutnantti, joten s

Täällä kolmas liisa. En ole ikänäni kepua äänestänyt ja Rehniäkin pidin kaikki menneet kuukaudet hieman tylsänä. Olen kuitenkin kääntänyt takkini ja äänestän huomenna Rehniä. Hän on sivistynyt, asiallinen, rauhallinen ja omalla tavallaan kuivan humoristinen. Ei ole ehdoton niin kuin jotkin muut ehdokkaat ja harkitsee, ennen kuin puhuu. Hän ymmärtää myös pk-seudun ulkopuolista elämää ja osaa suhteuttaa markkinatalouden tärkeyden sosiaalisen oikeudenmukaisuuden kanssa. Ja todella, hän uskaltaa ottaa kantaa ja ilmaista mielipiteensä. Huolestuttaa nämä, esim. Stubb, joka ei sano mitään, jotta ei ärsytä ketään. Tai H-a, joka on taas liian jyrkkä ja ehdoton. Ei kuuntele muita. Rehn aivan ylivoimainen ehdokas. Koska ajattelen itse. 

Vierailija
3976/5057 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaina Olli sopertaa: "Kansa on puhunut, nyt minä itkeä tihrustan."

Vierailija
3977/5057 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sunnuntaina Olli sopertaa: "Kansa on puhunut, nyt minä itkeä tihrustan."

Ei varmaan tarvitse edes arvailla, mitä puoluekantaa edustaa tämä tätä samaa jatkuvasti jankuttava henkilö. Ikävä kyllä. Kertoo kaiken hänestä ja hänen mestaristaan. 

Vierailija
3978/5057 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollin kielitaito on havaittu puutteelliseksi jo kotimaisten kielten osalta!

https://yle.fi/a/74-20069448

Ollin ruotsi on kasi niin kuin koko mies. Stubb täysi kymppi.

Vierailija
3979/5057 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollin kielitaito on havaittu puutteelliseksi jo kotimaisten kielten osalta!

https://yle.fi/a/74-20069448

Ollin ruotsi on kasi niin kuin koko mies. Stubb täysi kymppi.

Miksi Olli ei ole opetellut ruotsia? Eikö hän arvosta kaksikielistä isänmaatamme?

Vierailija
3980/5057 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi demokratian kannalta huolestuttavaa, että juuri valitun hallituksen ja pääministerin valitsema ehdokas olisi myös presidentti. Nyt PS-Kok akseli käyttää maassa suurta valtaa. On hyvä, jos presidentti on taustaltaan jonkin muun puolueen edustaja. Näistä varteenotettavimmat ovat Haavisto ja Rehn. Koska Haavistolla ei ole mahdollisuuksia pärjätä toisella kierroksella Stubbia vastaan, on luonteva valinta Rehn. 

Ketju on lukittu.