Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Äiti, kaksi lasta. Toinen 17 ja toinen alle. Tuet 1 800 ja rahaa ruokaan jää 200 ekeä kuussa.

Vierailija
23.12.2023 |

Tuet ovat siis 1 800. Siitä vuokra 700. Jää 1 100.

Otetaan siitä pois sähkölasku, Sähkönsiirto ja kotivakuutus. Tekee noin 100 kuussa.

Jää tonni. Siitä pois vaikka 3 puhelinlaskun ja netti. Tekee noin 100.

Jää 900.

Otetaan siitä pois vaikka 200 muihin menoihin, osamaksuihin, ja harrastukseen muksuille.

Jää 700.

Niin mihin ne rahat menee, kun ruokaan menee 200 ekee kuussa. Rahat kaksi viikkoa loppu ennen tukia 

Syödään nuudeleita, spagettia, tölkki lihapullia. Lisäksi lapset ovat isällään kaksi viikkoa kuukaudessa.

Monet työssäkäyvät ansaitsevat saman ja on se pari muksua ja pärjäävät, ilman että käydään leipäjonoissa, ja esitellään risaisia vaatteita. 

Ja kun Iltis tekee näitä juttuja, niin olisi kiva kun kerrottaisiin ne menotkin, eikä vain niitä tuloja.

Mitä näillä sääli kirjoituksella halutaan tuoda esiin, kun kyseessä on selkeästi täydellinen elämänhallinnan puute, ei niinkään köyhyys.

Elämänhallinnan opetusta tuokin perheenäiti tarvitsisi ja rankasti.

Kommentit (585)

Vierailija
421/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli koska kaikki ei ole näkyvillä pahantahtoinen ihminen täyttää tyhjän mielikuituksella ja olettaa että meni kerrasta oikein arvaamalla vaikka oma ajattelu ei normaalisti kykene edes alkeelliseen päättelyyn, aikamoista.

Suomalaisten heikoimmat yksilöt heittämässä omansa hankeen mielikuvituspohjalta, eri hieno meno, yhtään ei vaikuta ihan sekopäisen narsistiselta.

Mä pidän tätä hienona asiana, tää menee ohi kun narsismi on sosiaalisesti hyväksyttyä ja hysteerinen tyhmyys lakkaa olemasta muotia ja nää ihmishirviöt on sen jälkeen aika kusessa.

Vierailija
422/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kunnollisten ihmisten näitä kuuluu elättää? 50% kaikista tuista pois olisi kohtuullinen muutos.

Loisilta leikkaamalla joudut vain itse maksumieheksi. Niin käy nyt minullekin, kun ex-vaimolta viedään tukia useita tonneja vuodessa. Palkkatöihin häntä ei huolita ja 9€/päivä duunit eivät lastemme elämää auta. Minun elatusmaksuni vain nousevat, vaikka hoidan oman osuuteni lasteni elatuksesta jo omilla viikoillani. Nämä leikkaukset kurjistavat vain työssäkäyvän vanhemman elämää. Ja tietenkin lasten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas yksi köyhä, joka ostaa vähäisillä rahoilla ruuaksi pelkkää roskaa. Samaan hintaan sais pottuja, porkkanoita, pakastevihanneksia, jauhelihaa tai soijasuikaleita,tomaattimurskaa, kuivattuja herneitä... 

Vierailija
424/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kunnollisten ihmisten näitä kuuluu elättää? 50% kaikista tuista pois olisi kohtuullinen muutos.

Loisilta leikkaamalla joudut vain itse maksumieheksi. Niin käy nyt minullekin, kun ex-vaimolta viedään tukia useita tonneja vuodessa. Palkkatöihin häntä ei huolita ja 9€/päivä duunit eivät lastemme elämää auta. Minun elatusmaksuni vain nousevat, vaikka hoidan oman osuuteni lasteni elatuksesta jo omilla viikoillani. Nämä leikkaukset kurjistavat vain työssäkäyvän vanhemman elämää. Ja tietenkin lasten.

Lasten kirjat sulle. Kela hoitaa exän osuuden elatuksesta. 

Vierailija
425/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli koska kaikki ei ole näkyvillä pahantahtoinen ihminen täyttää tyhjän mielikuituksella ja olettaa että meni kerrasta oikein arvaamalla vaikka oma ajattelu ei normaalisti kykene edes alkeelliseen päättelyyn, aikamoista.

Suomalaisten heikoimmat yksilöt heittämässä omansa hankeen mielikuvituspohjalta, eri hieno meno, yhtään ei vaikuta ihan sekopäisen narsistiselta.

Mä pidän tätä hienona asiana, tää menee ohi kun narsismi on sosiaalisesti hyväksyttyä ja hysteerinen tyhmyys lakkaa olemasta muotia ja nää ihmishirviöt on sen jälkeen aika kusessa.

No sitä saa mitä tilaa, mä väitän et aika harva narsku kykenee tähän virheettömän vaatimukseen itse mitä ne nyt meinaa näillä sadistisilla hyvä köyhä paha köyhä horinoilla.

Meillä oli samanlainen meno 90 luvun alulla, pääty sekin aivan karmeasti kun kokkareet tuli ja olivat ihan oikeiston talousosamista ja sitten kaikilla oli onninja talous pelastu, eiku.

Vierailija
426/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku katkeroitunut aloittaa näitä ketjuja tuosta samasta jutusta ihan työkseen. Kannattaa nyt vaan lukea se juttu ennenkuin lähtee mukaan tuohon huutokuoroon. On se kumma, että jotkut ihmiset kadehtii toista, jolla rahat juuri ja juuri riittää elämiseen. Syynä työuupuminen ja masennus. 

Kertoo tällainen aika paljon siitä ihan omasta pahasta olosta, jota nämä täällä huutelijat kokevat.

Vierailija
427/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin, elämänhallinta hukassa. Ruoaksi säilykelihapullia, jotka maksaa noin 3e/400g eli kilohinnaksi tulee noin 7.50. Kun äiti ei kerran ole työelämässä, niin olettaisi että hänellä on aikaa, joten voisi ostaa jauhelihaa tarjouksesta ja väsätä itse lihapullat. Tulisi halvemmaksi ja olisi parempaa, ja jäisi rahaa tehdä joulutorttujakin. Samaten olisi aikaa korjata vaatteet ettei tarvi rikkinäisissä kulkea. Lapsiparat.

Ohis:

Miksi moni tarttuu noihin purkkilihapulliin? Joo, eivät ne syötäviä ole, mutta meillä halvimmassa kaupassa 400g:n halvin sika-nautajauheliha maksaa 2,75€ ja punalaputettuja ei juuri koskaan ole. Isommat paketitkaan ei kilohinnaltaan merkittävästi eroa niistä ja pakastintahan ei kaikilla välttämättä ole ja isompien pakkausten hyödyntäminen voi siksi olla vähän niin ja näin. Siihen kun os

"No siksi niihin tartutaan kun ne mainitaan esimerkkinä halvasta ruoasta. Ne eivät ole halpoja, paljon halvempia ja parempia vaihtoehtoja on."

Toki, mutta kun kommenteissa tarjotaan vaihtoehdoksi juurikin jauhelihaa ja itsetehtyjä lihapullia, niin menee minulta yli hilseen.

Vierailija
428/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hoida ainakaan kokonaan. Vuoroviikkovanhemmuudessa ei nykyään ole väliä kumman luona lapset ovat kirjoilla, vaan parempituloinen vanhempi maksaa elarit, jos niitä vaaditaan.

Eikä tuo kirjojen siirto onnistu ilman käräjöintiä, koska miksipä loinen eduistaan luopuisi. Turhaa riitaa ja mustamaalaamista vain lasten elämään aiheuttaisi.

Vierailija
429/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku katkeroitunut aloittaa näitä ketjuja tuosta samasta jutusta ihan työkseen. Kannattaa nyt vaan lukea se juttu ennenkuin lähtee mukaan tuohon huutokuoroon. On se kumma, että jotkut ihmiset kadehtii toista, jolla rahat juuri ja juuri riittää elämiseen. Syynä työuupuminen ja masennus. 

Kertoo tällainen aika paljon siitä ihan omasta pahasta olosta, jota nämä täällä huutelijat kokevat.

Älä jaksa syyttää aloittelijaa. Tämä Terhi rouva on ihan itse tuonut tilanteensa ja asiansa julkisuuteen.

Iltasanomat sulki kommettiosaston heti, koska meni tukkoon.

Sen mitä näin, niin valtaosa oli järkyttynyt siitä, ettei 1 800 eken tuilla osata hallita taloutta niin, että on varaa ostaa ja valmistaa kunnon ruokaan.

Ja jopa se risainen paita heitetty sohvan päälle kuvauksen ajaksi, ja mamma istuu bussipysäkillä.

Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
430/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hoida ainakaan kokonaan. Vuoroviikkovanhemmuudessa ei nykyään ole väliä kumman luona lapset ovat kirjoilla, vaan parempituloinen vanhempi maksaa elarit, jos nii

Toki jos toinen haluaa hankaloittaa tilannetta niin se on huonompi homma. Sopimuksenhan ei tarvitse olla vuoroasuminen vaan luonapitoa voi olla paperilla vähemmän. Mutta vaatii toki yhteisymmärryksen. 

Vierailija
431/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on sinun lapsistasi, tottakai sinun kuuluukin heistä huolehtia, ei yhteiskunnan.

Vierailija
432/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on sinun lapsistasi, tottakai sinun kuuluukin heistä huolehtia, ei yhteiskunnan.

Olen eri mutta ei ole ihan noin yksinkertaista. Vuoroasumisessa etähuoltaja huolehtii jo lapsistaan yhtä paljon kuin lähi. 

Vierailija
433/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin ajattelin aina ennen, että nämä köyhien haukkujat vain purkavat omaa pahaa oloaan. Että ovat kuitenkin ihan tavallisia ihmisiä, avun tarpeessa vain.

En ajattele enää. Nämä ihmiset ovat yksinkertaisesti ilkeitä ja pahoja. Ei ns.normaali ihminen kylvä tuollaista vihaa koko ajan, vaikka olisi kuinka paha olla. Ei edes persoonallisuushäiriöinen. Näissä ihmisissä asuu silkka pahuus.

Vierailija
434/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aloitin säästämisen muutamia vuosia sitten ja aluksi oli kyllä vaikeaa. Ennen 50 e oli siis itselle pikkuraha mutta muutin ajatuksen sillein että 20 e on iso summa. 

Nyt ihmettelen mihin ihmeeseen olen rahani saanut hukattua. 

Vierailija
435/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin ja tuet tonnin kk ja minulla jää ruokaan rahaa 350 euroa kk. Lisäksi kalastan paljon keväästä syksyyn joten säästän siinä ruokarahassa 100 euroa koska saan paljon kalaa joten oikeesti ruokaan menee 250 euroa kk. Minulla on laskuja vain vuokran omavastuu ja netti ja se on 140 euroa kk yhteensä. Loput rahat menee harrastuksiin ja vaatteisiin.

Vierailija
436/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin ajattelin aina ennen, että nämä köyhien haukkujat vain purkavat omaa pahaa oloaan. Että ovat kuitenkin ihan tavallisia ihmisiä, avun tarpeessa vain.

En ajattele enää. Nämä ihmiset ovat yksinkertaisesti ilkeitä ja pahoja. Ei ns.normaali ihminen kylvä tuollaista vihaa koko ajan, vaikka olisi kuinka paha olla. Ei edes persoonallisuushäiriöinen. Näissä ihmisissä asuu silkka pahuus.

Totta. Niillä on joku vinoutunut ajatusmaailma. 

Mutta onneksi voi valita seuransa.

Vierailija
437/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rahaa menee johonkin turhaan äidillä ja 2 lapsella jos ruokaan jää rahaa vain 200 euroa kk koska minulla jää yksinasuvana enemmän ja saan tukia tonnin vähemmän.

Vierailija
438/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain samat tuet 3 lapsen kanssa elettiin kuin kuninkaat ja harrastettiin syötiin ravintoloissa. Nyt saa 2 lapsen kanssa 900e ja kaikki extra on loppu mutta edelleen syödään hyvää kotitekoista ruokaa. Tämä jutun emäntä puhuu soopaa.

Vierailija
439/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa asua Helsinkissä.

Vierailija
440/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan vippejä ja velkoja maksamassa tuilla. Tai sitten on yksinkertaisesti liioteltu ja keksitty koko tarina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä