Minä koronassa ja mies ei tikkua ristiin laita joulun eteen
Miehen lapset tulossa meille jouluksi. Olen ollut jo viikon vuoteen omana eikä helpotusta näköpiirissä. Eli ihan kaikki joulua varten tekemättä. Minun aikuinen lapsi perui meille tulon koronariskin vuoksi ja sen myötä oma moti koko jouluun mennyttä. Mies sanoi hoitavansa kaiken, mutta kuluvan viikon aikana on vaan sotkenut huushollia lisää kun en ole ollut perässä siivoamassa sotkuja. Että menee hermot.
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Mies sanoo olevansa jo kunnossa, mutta maannut koko päivän. Edelleen vahva plussa testissä. Juuri tuossa taivasteli kun on niin paljon roskaa yms lattioilla. Tein päätöksen että lähden lapseni luokse. Olo ei ole vieläkään normaali, mutta yskä yms ohi, niin tuskin tartutan enää. Mainitsin tästä miehelle, niin alkoi heti suunnittelemaan mitä ruokia teemme (minä teen) huomenna. Voisin siitä kuulemma pakata sitten mukaan kun kaikki on valmista ja lähden. Saatan lähteä jo tänään. Pettynyt ja surullinen olo. Mutta parasta tässä koko episodissa on se, et minun lapsi ihastui ikihyväksi tästä ja saamme viettää erilaisen joulun mutta yhdessä
ap
Hyvää joulua ap sinulle ja lapsellesi <3
Vierailija kirjoitti:
Mies sanoo olevansa jo kunnossa, mutta maannut koko päivän. Edelleen vahva plussa testissä. Juuri tuossa taivasteli kun on niin paljon roskaa yms lattioilla. Tein päätöksen että lähden lapseni luokse. Olo ei ole vieläkään normaali, mutta yskä yms ohi, niin tuskin tartutan enää. Mainitsin tästä miehelle, niin alkoi heti suunnittelemaan mitä ruokia teemme (minä teen) huomenna. Voisin siitä kuulemma pakata sitten mukaan kun kaikki on valmista ja lähden. Saatan lähteä jo tänään. Pettynyt ja surullinen olo. Mutta parasta tässä koko episodissa on se, et minun lapsi ihastui ikihyväksi tästä ja saamme viettää erilaisen joulun mutta yhdessä
ap
En tiedä kyllä, jatkaisinko tuon kaiken jälkeen suhdetta. Kun tekstistä nyt ymmärrän, että sinun toipilaana pitäisi siivota, tehdä ruoat ja muutenkin tehdä kaikki valmiiksi, ja vasta sitten "saisit" lähteä oman lapsesi luokse.
Lähde niin nopeasti kun pystyt, kohta mies aloittaa marisemisen lastensa joulun pilaamisesta ja se syö sinun joulufiiliksiäsi aivan varmasti.
Ehkä kannattaa myös miettiä siellä lapsesi luona, onko suhteen jatkamisesta mitään järkeä.
Tai ainakin tiukka keskustelun paikka, että jos mies haluaa jatkossa järjestää lapsilleen kissanristiäiset niin hän ihan itse järjestää ne kissanristiäiset, et sinä.
Kiitos kaikki ihanista ja kannustavista viesteistä! Enää ei ole ihan niin paha mieli. Autoin eilen miestäkin sen verran, että laitoin jouluvalot ja hain kaupasta pari puuttuvaa lahjaa. En siivoa enkä laita tänään mitään ruokia. Mies ihmettelee mitäs tänään syödään jne. En edes hermostunut, laitoin vaan leffan pyörimään.
Varmaan illasta lähden jotta saadaan huomenna aloittaa aamu perinteisellä riisipuurolla. ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikki ihanista ja kannustavista viesteistä! Enää ei ole ihan niin paha mieli. Autoin eilen miestäkin sen verran, että laitoin jouluvalot ja hain kaupasta pari puuttuvaa lahjaa. En siivoa enkä laita tänään mitään ruokia. Mies ihmettelee mitäs tänään syödään jne. En edes hermostunut, laitoin vaan leffan pyörimään.
Varmaan illasta lähden jotta saadaan huomenna aloittaa aamu perinteisellä riisipuurolla. ap
Teille tulee varmasti lapsesi kanssa hyvä joulu, vaikka alkoikin sinulla surkeasti. Palaathan kertomaan tunnelmia joulun jälkeen?
Kiinnostaa myös, menikö joulu hyvin ja oletko jo palannut kotiin, miten mies pärjäili ilman "ruuanlaitto konetta"?
Meillä meni aatto ihanasti! Lapsen kanssa laitettiin helppo, mutta oikein hyvä jouluruoka! Katsottiin elokuvia, pelattiin pelejä ja siis oli ihanaa viettää kunnolla aikaa yhdessä.
Kotiinpaluu sitten meni vähän niin ja näin. Mies oli aika kipeänä siinä ja oli yrittänyt kyllä, muttei sitten jaksanut mitään. Ruuat mätänivät pöydillä, ihan kaikki tiskit hujan hajan ja tavaraa/roskaa kaikkialla. Mies oli aluksi ihan raivona minulle, mutta en jaksanut siitä hermostua. Enemmän purki huonoa vointia ja siinä mielessä epäonnistunutta joulua kun ei voitu ollakaan kaikki yhdessä. En myöskään siivonnut sotkuja.
Oli ehdottomasti oikea päätös minulta lähteä, koska muuten olisin katkerana kotona passannut kipeää miestä lapsineen ja oma lapseni olisi surrut yksinäisyyttään kotonaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä meni aatto ihanasti! Lapsen kanssa laitettiin helppo, mutta oikein hyvä jouluruoka! Katsottiin elokuvia, pelattiin pelejä ja siis oli ihanaa viettää kunnolla aikaa yhdessä.
Kotiinpaluu sitten meni vähän niin ja näin. Mies oli aika kipeänä siinä ja oli yrittänyt kyllä, muttei sitten jaksanut mitään. Ruuat mätänivät pöydillä, ihan kaikki tiskit hujan hajan ja tavaraa/roskaa kaikkialla. Mies oli aluksi ihan raivona minulle, mutta en jaksanut siitä hermostua. Enemmän purki huonoa vointia ja siinä mielessä epäonnistunutta joulua kun ei voitu ollakaan kaikki yhdessä. En myöskään siivonnut sotkuja.
Oli ehdottomasti oikea päätös minulta lähteä, koska muuten olisin katkerana kotona passannut kipeää miestä lapsineen ja oma lapseni olisi surrut yksinäisyyttään kotonaan.
ap
En kyllä suoraan sanoen jäisi tuohon kuvioon, tuntisin itseni ihan palvelusväeksi.
Lapsethan olivat kuitenkin kouluikäisiä (jos muistsn keskustelusta oikein?) , että olisivat kyllä kolmistaan saaneet ainakin ruoat pöydiltä kylmään ja tiskit koneeseen?
Kuule ap. Keskity viettämäään hyvä joulu lapsesi kanssa. Koeta unohtaa mies ja kotiasiat siksi aikaa.
sitten kun palaat kotiin niin kuulostele millä miellellä mies on.
- jos mies valittaa että hylkäsit hänet lapsineen kun et tehnyt heille ruokaa/siivonnut niin mieti kannattaako tuollaisen miehen kanssa edes jatkaa. Ja tietysti jos koti edelleen siivoamatta. Joko mies käyttää sinua hyväkseen kodinkoneena tai on ainakin patalaiska ja todella itsekäs.
- jos kotiin palatessasi koti kohtuullisen siisti ja lapsensa hoidettu kohtuudella ja mies myöntää että hänen olisi pitänyt tehdä asioita aikaisemmin eikä jättää viimetippaan voit todeta että mies on ehkä kehityskelpoinen yksilö ja häneen kannattaa satsata vielä aikaa.
mutta nauti ensin joulusta täysillä lapsesi kanssa. Tälläkertaa teidän ei tarvi jakaa aikaa ja huomiota muille.