Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä koronassa ja mies ei tikkua ristiin laita joulun eteen

Vierailija
21.12.2023 |

Miehen lapset tulossa meille jouluksi. Olen ollut jo viikon vuoteen omana eikä helpotusta näköpiirissä. Eli ihan kaikki joulua varten tekemättä. Minun aikuinen lapsi perui meille tulon koronariskin vuoksi ja sen myötä oma moti koko jouluun mennyttä. Mies sanoi hoitavansa kaiken, mutta kuluvan viikon aikana on vaan sotkenut huushollia lisää kun en ole ollut perässä siivoamassa sotkuja. Että menee hermot.

Kommentit (170)

Vierailija
101/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano miehelle, että kun hän ei ole vielä kovin kipeä, siivoaa äkkiä ja laittaa äkkiä teille ruokatilauksen kauppaan ja järjestää ruuat jouluksi. Siis teille kahdelle, lapset eivät voi tietenkään tulla.

Kohta on tilanne, että olette kumpikin vuodepotilaita sängyssä, eikä ole mitään ruokaa jääkaapissa.

Kun olin enben yksinhuoltaja, siivosin aina asunnon heti ja kävin kaupassa, kun huomasin tulevani kipeäksi. Silloin vielä jaksaa, ja voi sitten sairastaa rauhassa, kun on huono olo.

Vierailija
102/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oikeat tehopakkaukset kertovat, miten joulun järjestää kevyesti yhdessä päivässä. Minä epäilen, sujuuko homma yhtä sutjakkaasti ap:n mieheltä, joka ei aiemmin ole tehnyt muuta kuin osallistunut kinkun paistamiseen.

En tiedä, missä ap asuu, mutta täällä ei kaupoissa ole enää vapaita aikoja kotiinkuljetukseen. Ehkä ap voisi saada ystävän käymään kaupassa hänelle. Siis vain hänelle, ei miehelle eikä miehen lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on vielä aikaa! Siivota kannattaa vasta just vähän ennen ja ruokaa saa kaupasta valmiina.

Jos haluat auttaa niin miehet tarvii aina LISTAN,  "make -a-list"

Jos mies haluaa paistaa itse kinkun niin se kannattaa hankkia nyt ja laittaa sulamaan, tätä ei kaikki miehet edes tiedä. Tuoreena saa myös kinkkuja, joten jos sellaisen löytää niin voi viivytellä vielä päivän.

Kuusen ja koristeet mies voi laittaa lasten kanssa, se voi olla ihan hauskaakin, Ei tarvitse olla valmiina.

Asenne ratkaisee, ota rennosti ja anna miehelle tilaa touhuta oman näköinen joulu. Toki kannattaa antaa aika kriittisistä asioista etukäteen vinkkejä, kuten just tuo kinkun sulattaminen ettei turhaan stressaa aikuista miestä, jos on ensimmäistä kertaa itse asialla! EI kaikki halua täydellistä joulua, monille riittää lasten kanssa oleskelu sohvalla suklaata syöden ja lautapelejä pelaten.

Ei hyvänen aika sairas ihminen ala ohjeistaa sitä, joka on luvannut järjestää joulun. Aikuinen mies saa joulun järjestettyä lapsilleen.

Vierailija
104/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oikeat tehopakkaukset kertovat, miten joulun järjestää kevyesti yhdessä päivässä. Minä epäilen, sujuuko homma yhtä sutjakkaasti ap:n mieheltä, joka ei aiemmin ole tehnyt muuta kuin osallistunut kinkun paistamiseen.

En tiedä, missä ap asuu, mutta täällä ei kaupoissa ole enää vapaita aikoja kotiinkuljetukseen. Ehkä ap voisi saada ystävän käymään kaupassa hänelle. Siis vain hänelle, ei miehelle eikä miehen lapsille.

Mies varmaan osaa kaupasta hakea ruokaa, laittaa kuusen ja lastensa lahjat. Siinä se joulu on. Muutaman tunnin homma. Kinkun ja laatikoiden lämmitys ei ole raketti tiedettä, katsos kun kinkkuja saa valmiina. Kyllä ei mene montaa päivää, aaton aattona ehtii ja meillä koristeltiin kuusi aatto aamuna kun olin lapsi. Ja isä osasi ruoat laittaa, äiti oli joka jouluaatto töissä 

Vierailija
105/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä minkä laatuinen räkätauti sulla on? Voinnin mukaan mennään ja flunssat tarttuu lähinnä alkuvaiheessa. Miksi siis hysterisoit?

Vierailija
106/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset soita miehen  eksälle,sano  hänelle ,olet korona? Johan alkaa tapahtua! Eivätkä lapset tule jouluun teille. Tilaa kuppa kassi kotia.Luulisi on sihen varaa kun kaksi aikuista talous.Ihan hyviä on valmislaatikot,kinkut ymm kaupoissa.Pipareita,suklaata,vanukaita myöten.

Ai vielä kuppa koronan päälle? 

Vierailija
107/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaan sairastuminen on vain merkki siitä, että rokote toimii.

Vierailija
108/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko uudenvuoden raketit jo ostanu ja ens juhannuksen juomat? 

Vierailija
109/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on varmasti keksittyjä juttuja, kun tämän tyylisiä on aina miljoona joulun alla. Mies ei sitä ja mies ei tätä, anoppi tuota, miniä sitä, sukulaiset.... plaaplaa.

Vierailija
110/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä ressaat tuosta asiasta? Oikeesti. Mieti tarkkaan.

No kyllä minua ainakin harmittaisi niin maan perusteellisesti jos minun kotini olisi sotkettu jouluksi kauheaan kuntoon, toivomiani jouluherkkuja ei olisi haettu, ei olisi joulukukkia tai jouluvaloja ja itselläni ei olisi voimia hoitaa noita asioita kuntoon.

Jotenkin siinä kohtaa toivoisin että puolisoni, joka tietää kyllä että tykkäisin kun on siistiä, hyvää ruokaa ja joulukoristeita, ottaisi vetovastuun. Niinhän puolisot tekee. 

Tiedän kyllä että nykyään ovat vallassa jouluihmiset, jotka eivät salli mitään joulupuuhaa. Siivous on kielletty jouluna, ruuanlaitto on kielletty jouluna, mitään ei saa tehdä. Se on yhtä iso pakkomielle kuin jouluverhot ja matot oli 30 vuotta sitten.

Itse en vaan tykkää siitä että kaaoksen päälle viskataan joulunauha eikä sitten piitata mistään. Voisi sen vessan edes pestä.

Vierailija
111/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne lapset pitää väkisin altistaa koronalle? Joulun voi myös perua.

Korona tarttuu jo ennen kunnon oireita ja kolme päivää kun on oireet alkanut. Koronassa ei pidä sängyssä maata vaan voi elää elämäänsä ihan niin kuin muidenkin flunssien aikana. 

Väärää tietoa, noin luultion pandemian alkuvaiheessa.

Jo pari vuotta sitten on monista tutkimuksista huomattu, että korona tarttuu pahimmin 3-7 päivää oireiden alkamisen jälkeen

THL ei tätä kerro, koska ajaa laumasuojaa ja nimenomaan haluaa koronan leviävän mahdollisimman tehokkaasti. Samasta syystä se on estänyt rokotukset useimmilta suomalaisilta, kun muissa maissa niitä on jo pitkään saanut vapaasti.

No nyt on 21.päivä ja ap sanoo maanneensa viikon. Siinä on jo 7 päivää. 24.pvä olisi siis makuupäivä nro.10, ja ap olettaa ilman muuta, että näin siinä käy. Jos mä sairastuosin NYT niin olisin toiveikas, että jouluna olisi jo pahin ohi. Sairaana nuo muutamat päivät on pitkä aika. Kuka edes pystyy nauttimaan jostain hyvästä kirjasta ja herkuista sängyssä jos on jo maannut 10 päivää?! 

Vierailija
112/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne lapset pitää väkisin altistaa koronalle? Joulun voi myös perua.

Korona tarttuu jo ennen kunnon oireita ja kolme päivää kun on oireet alkanut. Koronassa ei pidä sängyssä maata vaan voi elää elämäänsä ihan niin kuin muidenkin flunssien aikana. 

Väärää tietoa, noin luultion pandemian alkuvaiheessa.

Jo pari vuotta sitten on monista tutkimuksista huomattu, että korona tarttuu pahimmin 3-7 päivää oireiden alkamisen jälkeen

THL ei tätä kerro, koska ajaa laumasuojaa ja nimenomaan haluaa koronan leviävän mahdollisimman tehokkaasti. Samasta syystä se on estänyt rokotukset useimmilta suomalaisilta, kun muissa maissa niitä on jo pitkään saanut vapaasti.

No nyt on 21.päivä ja ap sanoo maanneensa viik

Minulla korona kesti pahana 2 viikkoa ja olin sen vuodepotolasna.

Lisäksi nyt se mieskin jo on sairastunut koronaan.

Ei tussa perheessä saa nyt joulua tehtyä etälapsille. Vaikka mies varmaan alkaa vaatia, ettäap tekee kaikki joulutoimet JA hoivaa ja passaa sairastavaa miestä JA hoitaa lapset.

Tarkemmin ajatellen, jos olisin ap ja alkaisin parantua, ottaisin jouluksi äkkilähdön jonnekin ja jättäisin miehen pärjäilemään lastebsa kanssa.

Vierailija
113/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannepäivitystä, onko mies tehnyt vielä mitään ap?

Vierailija
114/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perut kaiken: soitat penskojen äidille ettei mies kykene mihinkään ja itse olet sairas. Älä leiki marttyyria. Ole Nainen!

Vierailija
115/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä kuuleekin.

Toisille se korona on pieni nuha 2 päivää, toisille kova kuume koko viikon ja sen jälkeen huono kunto vaikka kuinka kauan.

Haluaakohan se lasten äiti heille koronan joululahjaksi?

Meillä oli eräänä joulun tienoona kova vatsatauti. Jostain syystä lapset ja lastenlapset peruivat tulonsa, vaikka johan me alettiin toipua. - Jouluaattona jo vähän maistettiin ruokaakin, jotain kauravelliä.

Vierailija
116/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilannepäivitystä, onko mies tehnyt vielä mitään ap?

Tyhjensi ja täytti tiskikoneen. Nyt alkaa olla Koronan otteessa sen verran, et katsotaan pystyykö huomenna jatkamaan.

ap

Vierailija
117/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs siinä stressaat. Mies on vastuussa joulusta ja sen järjestelyistä, kun on luvannut ja haluaa lapsensa jouluksi teille.

Itse ottaisin tässä vaiheessa hotelliin jouluaatoksi, saisi sentään ruokaa ja rauhassa nukkua ilman mitään narinoita. Olet kyllä varsinaisen helmen itsellesi puolisoksi löytänyt.

Vierailija
118/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu tulee laittamattakin

Vierailija
119/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä reilua soittaa lasten äidille ja kertoa tilanne. Onko hän valmis seuraavat pari viikkoa hoitamaan sairaita lapsia, kenties itsekin sairastuen? Minkä ikäisiä lapset mahtavat olla, tuskin kovin pieniä?

Se nyt on selvää, että mies on pois pelistä, koska miesflunssa. 

Jos päädytte siihen, että lapset tulevat sairastupaan, niin sitten vaan kauppatilausta tekemään. Kaikki mahdollinen valmiina, kaikki turha väkerrys pois. Lapset voivat hoitaa piparit, tortut ja koristelut. Saavat mukavaa puuhaa. 

Vierailija
120/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 9 ja 11v.

Olen yskänpuuskien lomassa viime yönä saanut nukutuksi pari-kolme tuntia pikku pätkissä. Miehellä korkea kuume, mutta ei edelleenkään ole perumassa joulua. 

Jos oma vointini paranee, niin lähden aattoaamuna oman lapseni luokse. Minä en ole enää tartuttava THL:n ohjeistuksen mukaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi