Minä koronassa ja mies ei tikkua ristiin laita joulun eteen
Miehen lapset tulossa meille jouluksi. Olen ollut jo viikon vuoteen omana eikä helpotusta näköpiirissä. Eli ihan kaikki joulua varten tekemättä. Minun aikuinen lapsi perui meille tulon koronariskin vuoksi ja sen myötä oma moti koko jouluun mennyttä. Mies sanoi hoitavansa kaiken, mutta kuluvan viikon aikana on vaan sotkenut huushollia lisää kun en ole ollut perässä siivoamassa sotkuja. Että menee hermot.
Kommentit (170)
Hoh hoijaa....... ihan turhaan stressaatte jostain joulusta.
Voi olla provo, mutta koronasairas ei ainakaan itse tunnu tottuneen jouluihin, joita ei ole valmisteltu pitkän kaavan mukaan. Onko miehellä samanlaiset odotukset joululta? Entä miehen lapsilla?
Näihin tilanteisiin on aina nämä kaksi kysymystä:
1) Tiesitkö jo parisuhteen alussa, että mies on tuollainen?
2) Mikäli vastasit "en", niin mitä sellaista sinä olet tehnyt suhteessa, että miehestäsi on tullut tuollainen suhteen aikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitä joulua kuuluisi oikein laittaa? Kun itse olin lapsi, oli joulut ahdistavia ja ikäviä, ei mitään hyviä muistoja sieltä. Nyt kolmekymppisenä yhä keho reagoi jouluun ja olen pari päivää kuumeessa, ihan joka vuosi.
Tahtoisin vähän alkaa päästä jo yli lapsuudesta ja alkaa tehdä jotain mukavampaa joulua itselleni. Mutta ei mitään käsitystä miten. Osa kommentoi kuinka ei kahdessa päivässä mitään joulua saa aikaiseksi ja se vaan hämmentää mua entisestään. Siis mitä ihmettä siihen joulun tekemiseen kuuluu?
Jospa ne ikävät lapsuusmuistot tulee just myös näistä isukkien ja äityleitten riidoista, kuka siivoo, kuka hakee, ei ehdi, kiirekiire, pakkopakko. Siivotaan ja korjataan pois tieltä lapset ja puoliso.
Tai sitten valjastetaan puoliso ja lapsetkin siihen älyttömään joulusuorittamiseen niin että lopulta kaikki riitelevät ja äiti paasaa miten täytyy ja kukaan ei saa laiskotella ennenkuin kaikki on tehty. Minun lapsuudessani. Kotoa lähdettyä joulut muuttuivat niin että mitään en tee siksi että kuuluu tai pakko, vaan teen miten haluan enkä stressaa. Äitihän ei kysynyt muilta perheessä vaan määräsi ja kaikki piti tehdä siten.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla provo, mutta koronasairas ei ainakaan itse tunnu tottuneen jouluihin, joita ei ole valmisteltu pitkän kaavan mukaan. Onko miehellä samanlaiset odotukset joululta? Entä miehen lapsilla?
Niin no. Nythän tilanne on se, että mitään jouluvalmisteluita ei ole tehty ja ap:n mies itse kuumeessa. Että taitaa tulla todella mielenkiintoinen joulu tuossa perheessä, arvoitus on oliko niitä lahjojakaan nyt sitten lapsille hankittu.
Tuon ikäiset lapset voi jo lähettää kauppaan ostoslistan kanssa, jos siellä on kaapit tyhjänä. Lisäksi lupa ostaa herkkuja oman maun mukaan. Pyjamajoulu Netflixin ääressä juustonaksuja syöden voi olla ihan jees.
Ap menee vaan lapsensa luokse. Ei se korona enää tartu. Nauti joulusta ja anna miehesi selviytyä.
Lapsille ollaan hommattu lahjat onneksi.
Katsotaan mitä huominen tuo tullessaan. Miehellä ehkä lievä korona kun on jo kuumeeton. ap
Vierailija kirjoitti:
Ap menee vaan lapsensa luokse. Ei se korona enää tartu. Nauti joulusta ja anna miehesi selviytyä.
Miksi perustatte noita typeriä uusperheitä, kun lapset saavat kärsiä aina tiukan paikan tullen? Kyllä ap:n täytyy myös ottaa vastuuta, kun on leikkiin ryhtynyt.
Ei se joulu tikuilla synny. Pahimmassa tapauksessa niillä voi polttaa koko talon.
Viime joulun olin influenssan kourissa. Samana vuonna sairastettua koronaa monta kertaa kenkumpi tauti. Tein silti joulun lähes yksin. Jouluna puoliso kitisi kun oli niin perseelleen mennyt HÄNEN joulunsa kun makasin pyhät läpi kuumeessa viltin alla jaksamatta vielä viihdyttääkin kaiken valmistelun tehtyäni.
-mies 43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi perustatte noita typeriä uusperheitä, kun lapset saavat kärsiä aina tiukan paikan tullen? Kyllä ap:n täytyy myös ottaa vastuuta, kun on leikkiin ryhtynyt.
Olisiko nyt ihan ok ydinperheessäkään, että toinen sairastunut ja toinen luvannut hoitaa joulujärjestelyt kuntoon, mutta ei tätä olisi tehnyt, ja tämän itse sairastuttuaan toipilaan pitäisi alkaa hoitamaan niitä jouluvalmisteluja?
Etenkin jos perheessä on tarttuvaa tautia, niin ei kannattaisi jättää mitään viimetippaan siltä varalta, että sairastuu itsekin. Jouluruoat olisi ehtinyt alkuviikosta hankkia, sellaiset mitkä saa lämmittämällä valmiiksi. Samoin piparit, glögit jne. Ja tehdä jonkinlaisen pikasiivouksen ja laittaa kuusen ja koristeet valmiiksi esille niin, että lapset tullessaan saisivat sen ensitöikseen koristella.
Jännä nyt kuulla miten tämän perheen joulu meni, jos ei nyt sitten ole kuin ne lahjat, eikä mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko nyt ihan ok ydinperheessäkään, että toinen sairastunut ja toinen luvannut hoitaa joulujärjestelyt kuntoon, mutta ei tätä olisi tehnyt, ja tämän itse sairastuttuaan toipilaan pitäisi alkaa hoitamaan niitä jouluvalmisteluja?
Etenkin jos perheessä on tarttuvaa tautia, niin ei kannattaisi jättää mitään viimetippaan siltä varalta, että sairastuu itsekin. Jouluruoat olisi ehtinyt alkuviikosta hankkia, sellaiset mitkä saa lämmittämällä valmiiksi. Samoin piparit, glögit jne. Ja tehdä jonkinlaisen pikasiivouksen ja laittaa kuus
Tarkoitinkin sitä, että miksi neuvotaan ap:tä jättämään mies hoitamaan itse kakaransa. Miehen läksytyksen voi hoitaa sitten joulun jälkeen. Nyt olisi tärkeintä, ettei lapsille jää paska fiilis tästä joulusta.
Miten se äijä olisi yhtäkkiä osannut organisoida valmistelut kuvailemallasi tavalla, kun ei tähänkään saakka ole sellaista vaadittu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etenkin jos perheessä on tarttuvaa tautia, niin ei kannattaisi jättää mitään viimetippaan siltä varalta, että sairastuu itsekin. Jouluruoat olisi ehtinyt alkuviikosta hankkia, sellaiset mitkä saa lämmittämällä valmiiksi. Samoin piparit, glögit jne. J
Tarkoitinkin sitä, että miksi neuvotaan ap:tä jättämään mies hoitamaan itse kakaransa. Miehen läksytyksen voi hoitaa sitten joulun jälkeen. Nyt olisi tärkeintä, ettei lapsille jää paska fiilis tästä joulusta.
Miten se äijä olisi yhtäkkiä osannut organisoida valmistelut kuvailemallasi tavalla, kun ei tähänkään saakka ole sellaista vaadittu?
Jos ap on itsekin vielä toipilas, niin onko nyt ihan ok hänen alkaa rehkiä äkkiä jouluvalmisteluita? Mennä ruuhkaisen markettiin otsalta tuskanhikeä pyyhkien yskimään ja keräämään äkkiä ruokia, kotona siivoamaan ja koristelemaan jne?
Eli mitä ap nyt oikeastaan enää voi tehdä tässä vaiheessa?
Kauppatavarat voi tilata kotiin. Jos jaksaa näpytellä tänne, jaksaa varmaan tehdä tilauksenkin. Niin tein tänään itsekin, kun ei kiinnosta enää lähteä tautipesäkauppoihin.
Sairastuimme mieheni kanssa 3 vk sitten koronaan, raju tauti, jaksaminen molemmilla nollassa. Joulu on tänä vuonna erilainen, ei joulukuusta eikä siivousta. Tehdään välttämätön mikä jaksetaan. Ostettiin ruuat valmiina, käytiin yhdessä viimeisillä voimilla kaupassa. Lepäillään vaan ja ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Kauppatavarat voi tilata kotiin. Jos jaksaa näpytellä tänne, jaksaa varmaan tehdä tilauksenkin. Niin tein tänään itsekin, kun ei kiinnosta enää lähteä tautipesäkauppoihin.
Kaikkialla ei tilausta enää saa, tai olisi siis pitänyt tehdä jo ajat sitten.
Itse sairastuin muutama vuosi takaperin aatonaattoa edeltävänä päivänä, eikä mistään olisi saanut enää kotiinkuljetusta kuin vasta joulun jälkeiselle ajalle..
En tajua, miksi sairaat ihmiset tunkevat kauppoihin tartuttamaan muita
Mies sanoo olevansa jo kunnossa, mutta maannut koko päivän. Edelleen vahva plussa testissä. Juuri tuossa taivasteli kun on niin paljon roskaa yms lattioilla. Tein päätöksen että lähden lapseni luokse. Olo ei ole vieläkään normaali, mutta yskä yms ohi, niin tuskin tartutan enää. Mainitsin tästä miehelle, niin alkoi heti suunnittelemaan mitä ruokia teemme (minä teen) huomenna. Voisin siitä kuulemma pakata sitten mukaan kun kaikki on valmista ja lähden. Saatan lähteä jo tänään. Pettynyt ja surullinen olo. Mutta parasta tässä koko episodissa on se, et minun lapsi ihastui ikihyväksi tästä ja saamme viettää erilaisen joulun mutta yhdessä
ap
Tietääkö äiti, ettei teidän sairastuvalla ole joulua kuin kalenterissa? Onko lapsille lahjojakaan?