Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä koronassa ja mies ei tikkua ristiin laita joulun eteen

Vierailija
21.12.2023 |

Miehen lapset tulossa meille jouluksi. Olen ollut jo viikon vuoteen omana eikä helpotusta näköpiirissä. Eli ihan kaikki joulua varten tekemättä. Minun aikuinen lapsi perui meille tulon koronariskin vuoksi ja sen myötä oma moti koko jouluun mennyttä. Mies sanoi hoitavansa kaiken, mutta kuluvan viikon aikana on vaan sotkenut huushollia lisää kun en ole ollut perässä siivoamassa sotkuja. Että menee hermot.

Kommentit (170)

Vierailija
121/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa. Joulu on jo alle viikon kuluttua ohitse, ihan kuten sun tautisikin.

Vierailija
122/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai annat pillua sille surkimukselle sentään ettei sen joulu mene pilalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo sanoin kyllä miehelle että voisi lasten äitiä varoittaa tästä, mutta ei kuulemma tarvetta. Haluaa lapset tänne jouluksi.

Sanoisin että kiva - tarvitsen toipumisaikaa nyt kun olen heikkona. Tilasin itselleni hotellihuoneen jouluksi nähdään tapaninpäivänä. Miehelle voi antaa pari leffabinkkiä tms 

Vierailija
124/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette selvästi niin kipeitä, että ette kykene ajattelemaan järkevästi!

Peru se lasten tulo, jos mies on noin kipeä. 

Älä itse lähde pilaamaan lapsesi joulunpyhiä yskimiselläsi, Herran tähden. Ja Meinaatko oikeesti, että jätät ne lapsiparat kuumeisen isän kanssa ilman mitään joulua? 

Vierailija
125/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilatkaa Woltista ruokaa ja katsokaa Netflixiä. Ei voisi vähempää itseäni sairaana stressata joulu miehen lapsille!! 

Vierailija
126/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, miehellä alkaa korona oireilemaan. Suree nyt kun oli kuulemma niin kovasti odottanut tulevaa joulua. Lapset edelleen tulossa, mutta nyt täällä ei sitten ole mitään joulutouhuja, ellen itse toivu lauantaiksi niitä järjestämään. Harmittaa myös miehen puolesta, mutta hänellä olisi ollut koko viikko aikaa hoitaa asioita. ap

Itse en jätä enää mitään viimetippaan yhden vuoden jälkeen, kun olin suunnitellut kaikki ihanat jouluherkut jne, ja olin suunnitellut hakevani ne kaupasta sitten aatonaattona.

...ja päivää ennen aatonaattoa sairastuin vatsatautiin. 

Lapselle tuli tuosta aika ankea joulu, vaikka lahjat onneksi olikin jo ostettu. Mutta pöydässä oli tasan sitä mitä pakastimessa oli hätävarana.

Vierailija
127/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette selvästi niin kipeitä, että ette kykene ajattelemaan järkevästi!

Peru se lasten tulo, jos mies on noin kipeä. 

Älä itse lähde pilaamaan lapsesi joulunpyhiä yskimiselläsi, Herran tähden. Ja Meinaatko oikeesti, että jätät ne lapsiparat kuumeisen isän kanssa ilman mitään joulua? 

Itse taas en lähtisi ratkaisemaan ongelmaa puolesta, kuten nyt vähän ehdotat. Eli joko ap peruu lasten tulon tai toipilaana järjestää joulun.

Keskustelu miehen kanssa, että tilanne on nyt se, ettei täällä ole ainuttakaan joulukoristetta, ei kuusta (siis oletan), ei yhtäkään jouluruokaa, onko lahjojakaan? Sen sijaan on kuumeessa nukkuva isä ja koronatoipilas isän vaimo. Että tuleeko näistä nyt lapsille oikeasti kiva joulu sen sijaan, että viettävät sen nyt äidillään ja tulevat teille kun olette parantuneet.

Vierailija
128/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuommoisen kanssa pitää sitten olla!

Vierailija
129/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä huilaat ja toivut, vietätte joulua sellaisena kuin se nyt on, sotkua tai ei. Soittelet lapsesi kanssa ehkä joulupuhelun. Tänä vuonna näin. Voi olla ihan kivaakin!

Vierailija
130/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen itse joulun aina vähitellen. En pidä yleensä vapaata ennen joulua. Nyt jouduin onnettomuuteen viikonloppuna ja pääsin kotiin viiden päivän sairaalassaolon jälkeen. Minulla on vahva lääkitys ja asioihin kykeneminen on ajattelu (kun olen hereillä), pystyn seisomaan ja istumaan lyhyitä aikoja ja pääsen vessaan itse. Hengittäminen on vielä vajaata.

Tässä tilanteessa ollaan miehen kanssa sovittu, että lauantaina tekee kauppalistan mun avullani töistä aamulla tullessaan, käy kaupassa ja yhdessä tehdään tarpeelliset. Sunnuntaina suunnataan suvun yhteiseen joulunviettoon nyyttäriperiaatteella. 

Mikä tässä itselleni on vaikeinta, niin se pystymättömyyden tunne. Aikaa olisi tehdä, mutta en kivulta kykene. En ole juuri koskaan sairaana. Nyt keittiössä kaikki työtasosta enemmän kuin yksi laatikko tai hylly on itselleni liian kaukana.

Ymmärrän AP:ta. Mies olisi kyennyt tekemään asioita monta päivää. On ollut tiedossa, että korona voi tarttua. Itse on jo luopunut tekemisen ajatuksesta, kun ei kykene. Itse on jo perunut oman lapsen tulon, joka varmasti harmittaa. Lisäksi kokee ikävää fiilistä, kun miehen lapsille ei ole joulun eteen tehty mitään. Mies on ollut laiska, välinpitämätön ja mitätöinyt vaimon edellisten vuosien tavan tehdä joulua. Tietenkin joulun voi hoitaa miten haluaa, mutta nyt näyttää, ettei sitä hoideta mitenkään. Minäkin pakenisin lapseni luo toipumaan ja antaisin sairastuvan miehen ja hänen lastensa haltuun. Ei ainakaan tarvitsisi katsoa häpeällistä tilannetta, johon itse ei ole millään lailla oikeasti syyllinen.

Vierailija
131/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka ehdottavat ruoan tilaamista; mistään kaupasta ei saa enää toimitusta ennen joulua. Normaalitilanteessakin toimitus pitää yleensä tilata vähintään 2-3 päivää etukäteen, ja jouluaikana kaikki toimitusajat on yleensä varattu viikko tai viikkoja etukäteen. Ruoan tilaaminen kotiin ei siis enää onnistu, eikä välttämättä woltit yms ole toiminnassa, jos sellaisten alueella edes asuu. 

Aivan hulluutta antaa lasten tulla tuollaiseen tilanteeseen joka tapauksessa, oli joulu tai ei. Molemmat aikuisen sairaana, kuka niistä lapsista huolehtii?

Vierailija
132/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan naurettavaa! Ei se korona enää tartu. Sairaalassakin eristetään 5-7 päiväksi, sitten eristys puretaan. Ota itseäsi niskasta kiinni.

Vierailija
133/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap nytbalanitae touhuamaan mitään. Lähde aattona lapsesi luokse ja anna miehen sairastaa lapsineen.

Vierailija
134/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset on 9 ja 11, niin kannattaa varmaan kysyä heiltä itseltään haluavatko he tulla kun ei ole "laitettu" ja isä on kipeänä. Toisaalta ehkä heidän äidillään on omat suunnitelmat lapsivapaaseen jouluun (en lukenut kaikkia viestejä, en tiedä miten on). APna lähtisin itse tosiaan sen oman lapsen luo tai johonkin muuhun majoitukseen enkä todellakaan jäisi passaamaan sairasta ukkoa ja hänen lapsiaan. 

Vierailija
135/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa...niin makaa kuin petaa. Ei ole kipeän äitipuolen asia revetä nyt mihinkään suuntaan sillä perusteella, et on nainen. Hän lähtee nauttimaan joulusta oman lapsensa kanssa.

Vierailija
136/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaathan ap kertomaan miten kävi?

Vierailija
137/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sussa on vikana, kun olet saanut vain noin huonon miehen?

Vierailija
138/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan naurettavaa! Ei se korona enää tartu. Sairaalassakin eristetään 5-7 päiväksi, sitten eristys puretaan. Ota itseäsi niskasta kiinni.

Sinulle tuli kirjoitusvirhe. Tarkoitit kirjoittaa, että:

Mies ottaa nyt itseään niskasta kiinni ja laittaa sen joulun ja hoitaa kodin ja lapsensa.

Vierailija
139/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset 9 ja 11v.

Olen yskänpuuskien lomassa viime yönä saanut nukutuksi pari-kolme tuntia pikku pätkissä. Miehellä korkea kuume, mutta ei edelleenkään ole perumassa joulua. 

Jos oma vointini paranee, niin lähden aattoaamuna oman lapseni luokse. Minä en ole enää tartuttava THL:n ohjeistuksen mukaan.

ap

THLn ohje ei perustu tuossa tutkimustietoon. Korona on tarttuvimmillaan 3-7 päivää oireiden alusta. Kotitestin plussatulos näyttää tartuttavimman ajan eli se on niinä päivinä kaikista tartuttavin, kun ko testi näyttää plussaa. Jos sinulla on testejä, niin tee sellainen jouluna ennen lähtöä lapsesi luo ja varmista, että on jo palannut negaksi. Ei kukaan varmaan halua tartuttaa omaa lastaan koronaan, eikä varmasti myöskään ap.

Lisäksi siellä lapsen luona, jos menet, niin jatkuvasti ikkunoista vähän tuuletusta. Korona tarttuu tutkitusti käytännössä pelkästään aräerosolina eli hengitysilmasta. THLn ohjeet eivät perustuu siinäkään tutkimustietoon, kun puhuvat käsienpesusta. Virus on ilmassa vielä 2 tuntia sen jälkeen, kun koronasairas on ollut ko. huoneessa. Se virusmäärä laimenee kuitenkin selvästi hyvän ilmanvaihdon ansiosta eli tuuletus on ykköstorjuntakeino maskien lisäksi.

Toivottavasti paranet jouluksi! Ja älä ihmeessä ala hoitaa joulua miehen puolesta.

Vierailija
140/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset 9 ja 11v.

Olen yskänpuuskien lomassa viime yönä saanut nukutuksi pari-kolme tuntia pikku pätkissä. Miehellä korkea kuume, mutta ei edelleenkään ole perumassa joulua. 

Jos oma vointini paranee, niin lähden aattoaamuna oman lapseni luokse. Minä en ole enää tartuttava THL:n ohjeistuksen mukaan.

ap

THLn ohje ei perustu tuossa tutkimustietoon. Korona on tarttuvimmillaan 3-7 päivää oireiden alusta. Kotitestin plussatulos näyttää tartuttavimman ajan eli se on niinä päivinä kaikista tartuttavin, kun ko testi näyttää plussaa. Jos sinulla on testejä, niin tee sellainen jouluna ennen lähtöä lapsesi luo ja varmista, että on jo palannut negaksi. Ei kukaan varmaan halua tartuttaa omaa lastaan koronaan, eikä varmasti myöskään ap.

Lisäksi siellä lapsen luona, jos menet, niin jatkuvasti ikkunoista vähän tuuletusta. Korona tarttuu tutkitust

Onko tosiaan noin, että tarttuu pidempään mitä THL antaa ohjenuoraksi. Voi hemmetti, enpä sitten tiedä uskallanko lähteä lapseni luokse. Miehen lapset eivät peru tuloaan, heidän äitiä ei haittaa jos tarttuu. Tämän mies suostui selvittämään kun vaadin. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä