Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenpainelääkitys ja haittavaikutukset

Vierailija
03.11.2024 |

Onko teillä minkävahvuinen lääkitys ja onko ilmennyt jonkinlaista haittaa ja sivuvaikutuksia ?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta lääkkeestä kieli turposi, mutta sitten seuraava oli ok. Jos tulee jotain haittavaikutuksia, niin sitten pitää kokeilla toista lääkettä. 

Vierailija
2/15 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Candesartania syön melko kovalla annoksella, koska alapaineeni on melko kova. Haittana ainoastaan se, että yläpaine on nyt liian matala, eli huimaa ja väsyttää välillä. Mutta verenpaine on yksi vakavimpia juttuja, eli käytän ehdottomasti lääkettä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Candesartania syön melko kovalla annoksella, koska alapaineeni on melko kova. Haittana ainoastaan se, että yläpaine on nyt liian matala, eli huimaa ja väsyttää välillä. Mutta verenpaine on yksi vakavimpia juttuja, eli käytän ehdottomasti lääkettä. 

Kiitos paljon. Minulla myös juuri tuo sama lääke aloituksessa, en vielä ole ottanut, mutta huomenna aamulla pitäisi ottaa ja jännittää jo nyt miten sopii.

Vierailija
4/15 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli amlodipinista ummetusta ja valsartaanista huimausta pystyyn noustessa.

Vierailija
5/15 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin Triliplixam lääkityksen ja ensimmäisen viikon oli tosi paha ja oksettava olo, teki myös väsymystä. Meinasin jo soittaa lääkärille että eihän näitä voi käyttää . Nyt oireet onneksi menneet ohi ja verenpaineet pysyy tavoitearvoissa

Vierailija
6/15 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Candesartan 16 mg, ei sivuvaikutuksia. 

Vierailija
7/15 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä neuroottiselta sairaanhitajalta joka täällä itkee pelkäävänsä että on epäpätevä. Siltä saa hienoja neuvoja.

Vierailija
8/15 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostunut jatkamaan sellaista lääkettä, joka pisti juoksemaan pissalla koko aamupäivän. Nimeä en muista.

Vierailija
9/15 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Cardace, 5mg. Yskää aiheuttaa, ei muita sivuvaikutuksia. Alentaa tehokkaasti verenpainetta.

Vierailija
10/15 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle. Vain lääkkeen aloittaminen ja kokeilu kertoo sopiiko ja toimiiko. Jos ei sovi/toimi, lopeta käyttö ja ota yhteys lääkäriin lääkkeen vaihtamiseksi toiseen.

Vierailija
11/15 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beetasalpaaja aiheuttaa käsien ja jalkojen palelua, muista lääkkeistä en ole havainnut suurempia sivuvaikutuksia, paitsi välillä verenpaine tuntuu menevän turhankin alas. Ja olikohan joku ace-estäjä, joka nosti munuaisarvoja ja se vaihdettiin toisentyyppiseen lääkkeeseen.

Vierailija
12/15 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla Candesartan 16 mg, ei sivuvaikutuksia. 

Kiitos, sama lääke täällä, pienempi annostus.

Vierailija
13/15 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista seurata niitä verenpaineita kun aloitat lääkityksen.

Vierailija
14/15 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista seurata niitä verenpaineita kun aloitat lääkityksen.

Kiitos, joo sain tuon saman ohjeistuksen kun minulle soitettiin, 1 kk päästä aloitukseta uudet kotimittaukset. Jännittää jo kotimittauskin, kun ajatukset menee siihen, että "mikähän lukema sieltä nyt tulee" kun iltapaineet vähän korkeat. En vaan saa sitä optimaalista rauhaa ja rentoutta aikaiseksi vaikka en itse tiedosta että mitä nyt jännitän, se vaan ei onnistu sellainen rento ja mukava fiilis...

Vierailija
15/15 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Novartis 5mg ja 80mg jotain muutakin siinä. Silmissä välähtelee kirkkaita säkeniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän