Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin eläkeläiset tarvii isoja eläkkeitä? Eikö eläkeläisille riitäisi sama raha kuin työttömille?

Vierailija
20.12.2023 |

Eläkeläiset saa liikaa eläkettä. Eihän ne vanhukset jaksa edes harrastaa juuri mitään niin mihin ne rahaa tarvii? Siihenkö että saavat ostella jatkuvasti uusia autoja veronmaksajien rahoilla? Niille riittäisi sama raha kuin työttömille eli työmarkkinatuki 590e/kk. Suuret eläkkeet on iso rasite valtiolle joita pitäisi karsia ja kunnolla.

Kommentit (452)

Vierailija
241/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se vähän hullua maksaa jotain 100 tonnin eläkettä jollekin miljonäärille, joka ei saa murto-osaakaan rahoistaan kulutettua elinaikanaan.

Ja tällaiseen menee sitten tuhannen siivoojan verot, omituista.

Äläpäs nyt, näiden miljonäärien lapset perivät ne.

Vierailija
242/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön, ja halveksin eläkeläisiä ja palkansaajia. Olette likainen ämpäri joiden pitäisi maksaa enemmän meille jotta saamme paremman elintason. 

Ei ole oikein että te saatte eläkettä tai palkkaa 3000 euroa kuukaudessa ettekä maksa riittävästi että saamme paremman elintason kuin te lehmät!

Lääkkeet, lääkkeet.

🤑🤑

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai hyvän työuran tehneet ovat hyvän eläkkeensä ansainneet. Ovat tuoneet veroja valtion kassaan vuosikymmenet ja eläkkeellä on aikaa sitten nauttia elämästä. Laskurilla kerran laskin, että hyvätuloisen mieheni eläke tulee olemaan 4500€. Kyllä nykyisen itse omalla työllä ansaitun elintason säilyttäminen kuuluu hänelle myös eläkkeellä. Ei se onnistuisi millään 590€ eläkkeellä. Oma eläkkeeni on huomattavasti vaatimattomampi, mutta olenkin ollut hoitoalalla.

Miksi meidän muiden pitäisi kustantaa miehellesi yhtä hyvä elintaso, kuin mikä hänellä on nyt työssäkäyvänä? Säästäkööt palkastaan ja maksakoot itse oman elintasonsa.

Ihan siksi, siksi että hän on meille muille maksanut omasta palkitaan puolet koko ikänsä!

Eläkkeitä on miehen työuran aikana maksettu mekrittävästi vähemmän mitä nykyään. Ketjusta löytyy kyllä linkit laskelmiin. Esimerkiksi 40-luvulla syntyneet ovat maksaneet eläkkeistään vaik n. 20 %.  Ei ole oikein repiä työikäisten selkänahasta näitä rahoja

Vierailija
244/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön, ja halveksin eläkeläisiä ja palkansaajia. Olette likainen ämpäri joiden pitäisi maksaa enemmän meille jotta saamme paremman elintason. 

Ei ole oikein että te saatte eläkettä tai palkkaa 3000 euroa kuukaudessa ettekä maksa riittävästi että saamme paremman elintason kuin te lehmät!

Lääkkeet, lääkkeet.

🤑🤑

Eläkeläisloinen heräsi horroksestaan. Mene ottamaan ne 100 lääkkeet ja lopeta tukien vastaanotto. 

- ap

Vierailija
245/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkettä pitäisi maksaa tehtyjen työvuosien mukaisesti. Ei töitä, ei eläkettä

Vierailija
246/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännehän on kerääntynyt Suomen työttömien kerma. 

Tuet pois ja kadulle vaan, katsotaan kenestä on selviytymään. Henkilökohtainen arvioni on että 90% kuolee ja loput ottavat niskasta kiinni ja menevät töihin. 

Vierailija
247/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta keskustelu taas poistetaan ja huomenna Ap aloittaa taas sadannen kerran mouruamisensa eläkkeistä.... ja loisista, joita hän joutuu elättämään.... ja elämän kiertokulku jatkuuuuuuuuuuuuuuuuu....

On mulla muitakin spämmäämisen aiheita, esimerkiksi naiset ja se, että loisivat miestensä tukiaisilla ja maksattavat kaikki js sitten ne vemakot pihtaavat ja toinen aihe on prseestä ja kakista spämmääminen ja sitten mä vielä härnään vissuja ja pursuja ja ja joo eläkeläisiä juu.

T. Ap 

Mikä työ on ollut sellaista että sen puuttumisesta aiheutuneen tyhjiön voi täyttää tällaisella harrastuksella? 

T. Eläkkeelle jäämisestä haaveileva

Vierailija
248/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tännehän on kerääntynyt Suomen työttömien kerma. 

Tuet pois ja kadulle vaan, katsotaan kenestä on selviytymään. Henkilökohtainen arvioni on että 90% kuolee ja loput ottavat niskasta kiinni ja menevät töihin. 

Niinpä,  kyllä nälkä kouluttaa.

Vierailija
249/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkettä pitäisi maksaa tehtyjen työvuosien mukaisesti. Ei töitä, ei eläkettä

Et niinku olisi työeläke. Mielenkiintoinen ajatus. Voisi vaikka olla että eläkettä kertyisi 1,5% tienesteistä per vuosi. Olisko hyvä idea?

Vierailija
250/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömillä on suurin ongelma työllistymisen kannalta asenne. Asenne on todella surkea. Ei voi tehdä tiettyä työtä, ensipalkan pitää olla kova, palkan täytyy olla parempi kuin aikaisemmin, ei voi tehdä kahta tai useampaa työtä. 

Harmi vain että asennevammaa ei voi valtio korjata mutta tukien poisto aiheuttaa sen että saatte itse päättää jatkatteko samalla asenteella hautaan saakka vai tuletteko järkiinne.

Asian puolesta puhuu 22-vuotias nuori mies joka viikon työttömyyden jälkeen meni kysymään töitä paikallisesta huoltamosta. Ja sai töitä samantien. Kun asenne on kunnossa, töitä saa.

Vierailija
251/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin niin saat saman elintason kuin me.

Vierailija
252/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet, lääkkeet.

🤑🤑

Eläkeläisloinen heräsi horroksestaan. Mene ottamaan ne 100 lääkkeet ja lopeta tukien vastaanotto. 

- ap

Voi sinua eikö sinua kukaan rakasta tai kehu? Miksi, vaikka olet niin hyväkäytöksinen nuori mies.

No ei voi mitään.

Ajattelin kutoa villasukat sinulle lahjaksi, mutta ethän sinä tykkää Joulusta etkä anopeistakaan.

Tykkäät spämmätä se olkoon sinun joululahjasi meiltä työelämässä raataneilta elättäjiltäsi.

Hyvää Joulua!

Vierailija
253/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet, lääkkeet.

🤑🤑

- ap

Minkä tukien?-eri

Vierailija
254/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP otti ne lääkkeet kaljan kanssa ja sammui.

Vierailija
255/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-luvulla syntyneet ovat olleet yhteiskunnan nettomaksajia jo alle kolmikymppisinä. Nykyajan ulisijoista tulee nettomaksajia yli 40-vuotiaina. Ja parempaa palkkaa ja laadukkaammat keskusta-asunnot pitäisi kustantaa opiskelijoille koska miksi mennä töihin parikymppisenä kun voi elää ihmisarvoista nuoruutta toisten kustannuksella kolmekymppiseksikin.

Vierailija
256/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua kaikille! Toivoo eläkeläinen parin tonnin bruttoeläkkeellä!

En pätkääkään välitä, mitä muut ajattelee. Olen panokseni antanut yhteiskunnalle 42 työvuoden aikana.

Enkä ole tukien saaja, asunto maksettu työvuosina. On pieni eläke  mutta hyvin pärjää Kehä III ulkopuolella.

Vierailija
257/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää vihaa työttömiä kohtaan koko ketju. Miksi tätä ei poisteta?

Ei, vaan järkyttävää tyhmyyttä, sosialismia ja vihaa eläkeläisiä kohtaan!

Olkoon esillä todisteena vihervassarien tyhmyydestä ja elinkelvottomuudesta!

Minä olen 66 vuotias eläkkeellä oleva vihervassari, miksi vihaisin eläkeläisiä kun sitä itsekin olen.

Vierailija
258/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkevakuutusta itse maksoin niin paljon, että voin nauttia € 3.745 eläkkeestä. Ala sinäkin säästämään eläkettä. 

Vierailija
259/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset menivät tuttuun tapaan jo nukkumaan, eiväthä he jaksa enää olla hereillä!

Raha kuuluu heille ja törkeä kielenkäyttö on oikein minua  kohtaan! 

- ap se tutti pökelö poika

No ethän sä mikään oikea työtönkään ole. Työttömät ovat vaan työpaikkaa vailla väliaikaisesti. He etsivät sitä ahkerasti sillä aikaa, kun sä harmittelet kohtaloasi kateellisena sairaseläkeläisenä.

Vierailija
260/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeloiset menivät tuttuun tapaan jo nukkumaan, eiväthä he jaksa enää olla hereillä! Raha kyllä kelpaa ja törkeä kielenkäyttö työttömiä kohtaan! 

- ap

Kiva kun sä olet ollut niin "asiallinen" eläkeläisiä kohtaan, kiitos siitä.