Vaimo suuttui "kun puin lapsen väärin"
Ajattelin tässä taannoin lapsen mukaan kauppareissulle ja menimme sitten eteiseen haalaria etsimään.
No. Homma ei ollutkaan niin yksinkertainen kuin olisi kuvitellut. En kyllä ollut kiinnittänyt huomiota aiemmin siihen haalariarmeijaan mikä vastassani oli. Otin sitten ensimmäisen haalarin mikä käteeni osui ja puin lapsen. Juuri kun olimme poistumassa, vaimo syöksyi jostakin paikalle ja alkoi minua sättimään, että väärä haalari, ei tuo käy alkuunkaan, koska se ei ole oikea haalari kauppaan. Katsoin riehuvaa aikuista naista ja tuumasin tyynesti, että haalari kuin haalari, mitä väliä sillä oikein on.
Kuulemma on. Sitten tuli kuin konekiväärin suusta sitä papatusta autohaalarista lasketteluhaalariin. Siinä ei kyllä selvinnyt mikä tuon lapsen päälle laittamani haalarin käyttötarkoitus sitten oli. Kysyin varovaisesti ja sain täydellä huudolla vastauksen olevani idiootti ja kyseisen haalarin olevan viikonlopun ulkoiluhaalari. Aha, vai niin. Että lapsi tarvitsee 10 eri haalaria. Mutta päätin olla vaihtamatta, koska mikähän se kauppahaalari sitten oikein olisi enkä jäänyt selvittelemään asiaa, kun lapsen alkoi tulla kuuma, ja itselle myös.
Voisiko joku äiti selittää, miksi ja mihin tarvitaan useampi haalari?
Kommentit (411)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä naiset? Täällä kehotetaan kukkasia ostamaan ja lepyttelemään ja ymmärtämään puolisoa asiasta, josta toisella osapuolella ei ole ollut tietoa ja saanut sen vuoksi riehuvan ja haukkuvan naisen vihanpurkauksen päälleen! Minun mielestä toista osapuolta kohtaan ei käyttäydytä noin asiassa, joka ei olisi normaalilla puheella selvinnyt. En katselisi päivääkään ihmistä, joka noin minulle tekisi. Teettekö te töissäkin noin?
Nii siis lapsen edessä ei tosiaankaan pitäisi huutaa ja sättiä puolisoa, etenkään mitättömistä pikkuasioista. Ap:n vaimolla ei ole ihan kaikki okieassa tärkeysjärjestyksessä lipastossa.
Niin kyllähän tuommoinen mitättömästä asiasta räjähtäminen kielii siitä ettei ihminen voi hyvin ja voi olla esim totaalisen uupunut. Tai vaikka masentunut.
Joillekin lasten vaatetus on pakkomielle. Tietyt värit käy ja merkit yms.
Itse olen vienyt lapset hoitoon vaatteissa joilla voi rymytä yms.
Tuttu vei taas lapsensa hoitoon parhaimmissa vaatteissa. Ja oli äkäinen jos vaatteet likaantuneet.
Meitä on moneksi.
Toivottavasti Ap ei joudu maksamaan noita kaikkia pukuja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On outoa, jos lapsen isänä et edes tiedä millaisia haalareita lapsella on ja mihin käyttötarkoitukseen ne on ostettu.
Minusta vielä oudompaa on että tässä aloituksessa siitä.tehdään täysin normaali ja yleinen asia, "miehet nyt ei välitä siitä mitä lapsella on päällä".
Oikeasti suorastaan tosi surullista. Miksi miehiä pidetään jotenkin vajaina ja avuttomina, siis ettei heiltä voi odottaa edes sitä että osaisi pukea lapsen asianmukaisesti.
Moni mies ihan itse ottaa tuon kädettömän roolin. Ei muka tiedä mistään mitään, koska on helpompaa, että nainen hoitaa tällaiset. Jos mietin vaikka omaa lapsuuttani, niin ei minun isä todellakaan tiennyt meidän lasten vaatteista ja pukemisista yhtään mitään! Lähe
Mistä nämä monet avuttomat miehet löytyy muualta kuin palstan provoista?
Vierailija kirjoitti:
Tuttu vei taas lapsensa hoitoon parhaimmissa vaatteissa. Ja oli äkäinen jos vaatteet likaantuneet.
Meitä on moneksi.
Tässä nyt ei taida olla kyse pakkomielteestä. Luulen, että 10 haalaria on vähän liioiteltua, mutta on ihan normaalia, että lapsella on useampi haalari eri kelejä varten. Ei kauppaan vedetä mitään -20 haalareita, jos/kun sinne mennään autolla tai ylipäänsä tällaiseen nollakeliin näin esimerkkinä. Meidän lapsella on 4 haalaria ja jokainen vuorollaan ihan aktiivisessa käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Sen lisäksi että häne ei tiedä mitä vaatteita lapsella on hänellä ei ole käsitystä mihin hänen rahansa menevät? Olisiko oikeasti syytä katsoa peiliin jos on noin ulkona omasta elämästään.
Isä puki kauppareissulle viikonlopun ulkoiluhaalarin.
Eipä ollut kovin iso *virhe* mutta palsta repesi.
Ja lapsi ei todellakaan tarvitse kuin 2-3 haalaria joten joku pakkomielle vaimolla on koska tuo määrä haalareita maksaa 2000 - 3000 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen lisäksi että häne ei tiedä mitä vaatteita lapsella on hänellä ei ole käsitystä mihin hänen rahansa menevät? Olisiko oikeasti syytä katsoa peiliin jos on noin ulkona omasta elämästään.
Mutta jos vaimo haluaa olla kotihengetär tai -raivotar. Niin ei siinä ole oikein mahdollisuutta saada ääntään kuuluviin. Ap taitaa olla maksumies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos vaimo haluaa olla kotihengetär tai -raivotar. Niin ei siinä ole oikein mahdollisuutta saada ääntään kuuluviin. Ap taitaa olla maksumies.
Jos ei saa äätään kuuluville ehkä kannattaa pitää se oma tili halussaan ja käydä tarvittaessa ostamassa niitä vaatteita lapselle itse eikä lykätä vain rahoja vaimolle.
AP on selvästi trolli. Ensinnäkin, mies ei tiedä millaisia ulkoiluvaatteita omalla lapsellaan on? Ei ole huomannut, että on hankittu kymmenen eri haalaria? Vaimon mielestä lapsi tarvitsee ne kymmenen haalaria ja raivoaa miehelle tästä asiasta? Lapsi on sen ikäinen, että isä pukee haalarin päälle kun mennään ulos, mutta toisaalta tarvitsee myös lasketteluhaalarin? Surkea yritys kaiken kaikkiaan.
Ei aavistustakaan. Meillä oli tasan yhdet välikausi- ja yhdet toppahaalarit, joita käytettiin, kunnes menivät rikki tai kävivät pieniksi. Olen nainen, mutta minua luullaan toistuvasti mieheksi tällä palstalla. Ehkä sitten olen putkiaivo.
Kyllä sillä on merkitystä mitä lapswllw pukee.
Sitä paksuinta ulkoiluhaalaria on täysin älyvapaata pukea kauppareissulle.
ja ap:han siinä on mokannut jos ei edes tiedä tuon vertaa lapsensa vaatteista.
Nyt vaimo väsäämään powerpoint -esitystä haalareista, niin voitte joulunpyhinä käydä ne läpi.
Vierailija kirjoitti:
Isä puki kauppareissulle viikonlopun ulkoiluhaalarin.
Eipä ollut kovin iso *virhe* mutta palsta repesi.
Ja lapsi ei todellakaan tarvitse kuin 2-3 haalaria joten joku pakkomielle vaimolla on koska tuo määrä haalareita maksaa 2000 - 3000 e.
Ei mulla palsta ole ainakaan mihinkään revennyt. Ihan normaalisti se on kasassa kuten tähänkin saakka. Ongelma on luultavasti siellä eikä palstassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä on moneksi.
Tässä nyt ei taida olla kyse pakkomielteestä. Luulen, että 10 haalaria on vähän liioiteltua, mutta on ihan normaalia, että lapsella on useampi haalari eri kelejä varten. Ei kauppaan vedetä mitään -20 haalareita, jos/kun sinne mennään autolla tai ylipäänsä tällaiseen nollakeliin näin esimerkkinä. Meidän lapsella on 4 haalaria ja jokainen vuorollaan ihan aktiivisessa käytössä.
Lasta vahingoittaa enemmän pakkomielteinen ja raivoava äiti kuin kerran vahingossa puettu liian lämmin haalari.
Montako haalaria nykyään oikein lapsilla on? Meillä pojalla aikanaan kaksi joista toinen oli huonompi haalari mitä pidettiin kotona. Ihan turhaa huutamista, olen kyllä miehen puolella tässä
Vierailija kirjoitti:
Mikä ikäisestä lapsesta on oikein kyse jos et kiinnitä häneen sen vertaa huomiota että tietäisit millaisia ulkovaatteita hän käyttää?
Väitä nyt vielä, että on kohtuullista olettaa miehen tietävän mikä paita on maanantain leikkituntia varten, tiistain pottaharjoituksiin, keskiviikon huilutunnin harjoitteluun, torstain kello yhden välipalaan, perjantain iltapäivän kauppahartauteen, lauantain itkupotkuraivariin ja sunnuntain sormiruokailuun?
Jos asuste on kelin mukainen, niin ei sillä pitäisi olla hitonkaan väliä onko lapsella juuri nyt tällä hetkellä sininen vai vihreä haalari ulos mentäessä. Tai edes sillä onko kuvana nallekarhu ja krapulainen muumi.
Meidän lapset on selvinneet yhdellä haalarilla talven. Että kuulostaa oudolta aloittajan kotona oleva touhu.
Nii siis lapsen edessä ei tosiaankaan pitäisi huutaa ja sättiä puolisoa, etenkään mitättömistä pikkuasioista. Ap:n vaimolla ei ole ihan kaikki okieassa tärkeysjärjestyksessä lipastossa.