Vaimo suuttui "kun puin lapsen väärin"
Ajattelin tässä taannoin lapsen mukaan kauppareissulle ja menimme sitten eteiseen haalaria etsimään.
No. Homma ei ollutkaan niin yksinkertainen kuin olisi kuvitellut. En kyllä ollut kiinnittänyt huomiota aiemmin siihen haalariarmeijaan mikä vastassani oli. Otin sitten ensimmäisen haalarin mikä käteeni osui ja puin lapsen. Juuri kun olimme poistumassa, vaimo syöksyi jostakin paikalle ja alkoi minua sättimään, että väärä haalari, ei tuo käy alkuunkaan, koska se ei ole oikea haalari kauppaan. Katsoin riehuvaa aikuista naista ja tuumasin tyynesti, että haalari kuin haalari, mitä väliä sillä oikein on.
Kuulemma on. Sitten tuli kuin konekiväärin suusta sitä papatusta autohaalarista lasketteluhaalariin. Siinä ei kyllä selvinnyt mikä tuon lapsen päälle laittamani haalarin käyttötarkoitus sitten oli. Kysyin varovaisesti ja sain täydellä huudolla vastauksen olevani idiootti ja kyseisen haalarin olevan viikonlopun ulkoiluhaalari. Aha, vai niin. Että lapsi tarvitsee 10 eri haalaria. Mutta päätin olla vaihtamatta, koska mikähän se kauppahaalari sitten oikein olisi enkä jäänyt selvittelemään asiaa, kun lapsen alkoi tulla kuuma, ja itselle myös.
Voisiko joku äiti selittää, miksi ja mihin tarvitaan useampi haalari?
Kommentit (411)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä naiset? Täällä kehotetaan kukkasia ostamaan ja lepyttelemään ja ymmärtämään puolisoa asiasta, josta toisella osapuolella ei ole ollut tietoa ja saanut sen vuoksi riehuvan ja haukkuvan naisen vihanpurkauksen päälleen! Minun mielestä toista osapuolta kohtaan ei käyttäydytä noin asiassa, joka ei olisi normaalilla puheella selvinnyt. En katselisi päivääkään ihmistä, joka noin minulle tekisi. Teettekö te töissäkin noin?
Nii siis lapsen edessä ei tosiaankaan pitäisi huutaa ja sättiä puolisoa, etenkään mitättömistä pikkuasioista. Ap:n vaimolla ei ole ihan kaikki okieassa tärkeysjärjestyksessä lipastossa.
Ei toki tuollainen oikein ole ja varsinkaan lapsen kuullen. Tässä asiassa kannattaisi kuitenkin raaputtaa vähän pintaa syvemmätä, että mistä oikeasti kiikastaa. Ja sitäpaits,i en ole aloituksen peusteela ihan varma, onko tämä äiti varsinaisesti edes "raivonnut", vaan onko vaan kipakammin sanonut asioista. Olen huomannut, että turhan moni (mies) käyttää naisesta tuota "raivota" sanaa silloinkin, kun kyse on ollut vain lujemmin sanomisesta, eikä oikeasti mistään raivoamisesta. Sillä raivoamiseksi kutsumisella voi kätevästi mitätöidä sanotun asian. Ap tietää raivosiko puolisonsa oikeasti vai "raivosiko", eli sanoiko kerrankin vähän kovemmin ja perusteellisesti, ehkä jo nonenkin nätisti puhumisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin lasten vaatetus on pakkomielle. Tietyt värit käy ja merkit yms.
Itse olen vienyt lapset hoitoon vaatteissa joilla voi rymytä yms.
Tuttu vei taas lapsensa hoitoon parhaimmissa vaatteissa. Ja oli äkäinen jos vaatteet likaantuneet.
Meitä on moneksi.
Tässä nyt ei taida olla kyse pakkomielteestä. Luulen, että 10 haalaria on vähän liioiteltua, mutta on ihan normaalia, että lapsella on useampi haalari eri kelejä varten. Ei kauppaan vedetä mitään -20 haalareita, jos/kun sinne mennään autolla tai ylipäänsä tällaiseen nollakeliin näin esimerkkinä. Meidän lapsella on 4 haalaria ja jokainen vuorollaan ihan aktiivisessa käytössä.
Eri keleille on erilaiset haalarit, koska ne lämmittää eri tavoilla. Usein myös eri menoihin on eri, eli remuamisulkoiluun kuluneemmat, kylille paremmat.
Ap:n kannattaa ottaa paljon enemmän vastuuta lapsensa hoitamsesta, koska vaimo vaikuttaa olevan todella hajalla ja loppuunpalanut. Raivoava äiti - lusmuileva isä on todella huono malli lapselle.
Otan osaa. Ei ole yhtään kenenkään edun mukaista että lapsella on kymmeniä haalareita, saatika reaktio ei kuulosta yhtään täysipäiseltä.
Meillä mennään hyvin selkeästi kahdella; talvi ja "välikausi" haalari. (Ja se fleecealushaalari toki erikseen). Jos haluaa erikoisempaa vaikka kylään niin sitten on takki ja housut.
N35+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttu vei taas lapsensa hoitoon parhaimmissa vaatteissa. Ja oli äkäinen jos vaatteet likaantuneet.
Meitä on moneksi.
Tässä nyt ei taida olla kyse pakkomielteestä. Luulen, että 10 haalaria on vähän liioiteltua, mutta on ihan normaalia, että lapsella on useampi haalari eri kelejä varten. Ei kauppaan vedetä mitään -20 haalareita, jos/kun sinne mennään autolla tai ylipäänsä tällaiseen nollakeliin näin esimerkkinä. Meidän lapsella on 4 haalaria ja jokainen vuorollaan ihan aktiivisessa käytössä.
Huh! Kyllä yhdellä haalarilla ja kerrospukeutumisella pärjää hyvin. Neljä haalaria kuulostaa kyll
Ennemmin mietin käyttömukavuutta. Ei ole kiva sen ohuen välikausihaalarin alle pukea sen verran vaatetta, että tarkenee -20 pakkasella.
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa. Ei ole yhtään kenenkään edun mukaista että lapsella on kymmeniä haalareita, saatika reaktio ei kuulosta yhtään täysipäiseltä.
Meillä mennään hyvin selkeästi kahdella; talvi ja "välikausi" haalari. (Ja se fleecealushaalari toki erikseen). Jos haluaa erikoisempaa vaikka kylään niin sitten on takki ja housut.N35+
No, tuskinpa on 10 eri. Mutta normaalia, että on enemmän kuin 1.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä on moneksi.
Huh! Kyllä yhdellä haalarilla ja kerrospukeutumisella pärjää hyvin. Neljä haalaria kuulostaa kyll
Ei pärjää.
Jos se päiväkotihaalari kastuu päivällä, niin mites sinä sitten minnekään illalla enää menet?
Ja kauppareissulle kannattaa ylipäätään pukea kaksioisainen ulkoilupuku, ettei tule kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä on moneksi.
Eikö lapsi pääse ulos, kun haalari on märkä? Entä jos se menee rikki, kumpi vanhemmista korjaa sen heti? Onhan aikuisillakin usein useampia takkeja tai housuja vaikka yksillä pärjäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä on moneksi.
Lasta vahingoittaa enemmän pakkomielteinen ja raivoava äiti kuin kerran vahingossa puettu liian lämm
Ja isä, joka ei ymmärrä mitään lapsensa pukemisesta eli tuskinpa hirveästi puuhastelee lapsensa kanssa.
Minullakin oli tuollainen vaimo. Käytös oli todella ala-arvoista lapsen nähden. Vain hän tiesi miten lasta hoidetaan. Tätä jatkui muutaman vuoden. Erään tuollaisen sattumuksen jälkeen ilmoitin, että jatkossa hän saa ihan vapaasti valita mieleisensä haalarit. Otin siis eron. Paras ratkaisu ikinä!
Tämä on minusta mielenkiintoinen case. Jos isä lähtee lapsen kanssa kauppaan niin isä pukee lapsen kauppaan. Mitä se äiti tulee siihen tilanteeseen millään tavalla heilumaan? (mies)
Vierailija kirjoitti:
Minullakin oli tuollainen vaimo. Käytös oli todella ala-arvoista lapsen nähden. Vain hän tiesi miten lasta hoidetaan. Tätä jatkui muutaman vuoden. Erään tuollaisen sattumuksen jälkeen ilmoitin, että jatkossa hän saa ihan vapaasti valita mieleisensä haalarit. Otin siis eron. Paras ratkaisu ikinä!
No mitenköhän tilanne sillä muuttui? Vaimosi tehnyt sitä ennenkni kaiken ja huolehtinut kaikesta. No, tietty riehuva pölhö kustaa kiviriippa häipyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä on moneksi.
Lasta vahingoittaa enemmän pakkomielteinen ja raivoava äiti kuin kerran vahingossa puettu liian lämm
Aika naiivisti nyt oletat, että miehen välinpitämötän asenne ja toiminta lapsen hoidon asioissa olisi ollut kertaluontoista. Aloitus viittaa muuhun, siihen, ettei mies osallistu paljoakaan eikä uhraa kauheasti näille asioille ajatustaan ja säheltää sitten miten sattuu kun harvemmin osallistuu. Raivota ei pitäisi, se on selvä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on minusta mielenkiintoinen case. Jos isä lähtee lapsen kanssa kauppaan niin isä pukee lapsen kauppaan. Mitä se äiti tulee siihen tilanteeseen millään tavalla heilumaan? (mies)
Siis onko ap (mies) eikä mies?
Ap kertoo vaimonsa joutuneen ohjeistamaan ap:ta jopa oman lapsen pukemisessa.
Vierailija kirjoitti:
Sen lisäksi kyllä mietityttää miksi siitä avaudutaan jossain keskustelupalstalla? Millainen parisuhde näillä vanhemmilla on?
Vierailija kirjoitti:
Selvästi et ole aikaisemmin ulkoillut lapsen kanssa tai keskustellut vaimosi kanssa lapsen ollessa haalari-iässä.
Suosittelen ostamaan vaimollesi kukkaset, molemmille sopivaa juotavaa ja keskustelemaan asioista lapsen ollessa nukkumassa. Tee muistiinpanoja tarvittaessa.
Näin saat vaimosi leppymään, eikä enää samasta asiasta tule eripuraa.
Voit myös ostaa lapselle isähaalarin, jossa liikutaan isän kanssa, niin kaikki menee hyvin jatkossa.
Ei, vaan osallistut lapsen haalarin hankintaan ja perehdyt pukeutumispolitiikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Äiti tietää, että kuumissaan oleva lapsi kiukuttelee kaupassa, josta isä hermostuu. Äiti saa illan lepytellä kiukuttelevaa miestä ja itkevää lasta.
Kun kaupassa on huutavia lapsia, niin se johtuu siitä, että heillä on kuuma liian lämpimissä vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä on moneksi.
Lasta vahingoittaa enemmän pakkomielteinen ja raiv
Jos olisi 10 haalaria, joista pitäisi valita se juuri oikea "kauppahaalari" niin en minäkään tietäisi mitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti tietää, että kuumissaan oleva lapsi kiukuttelee kaupassa, josta isä hermostuu. Äiti saa illan lepytellä kiukuttelevaa miestä ja itkevää lasta.
Kun kaupassa on huutavia lapsia, niin se johtuu siitä, että heillä on kuuma liian lämpimissä vaatteissa.
Sen takia miehen täytyy antaa pukea se lapsi ja tehdä niitä mokia, jotta oppii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen takia miehen täytyy antaa pukea se lapsi ja tehdä niitä mokia, jotta oppii.
Ei sen lapsen kuulu kärsiä idiootti-isästä.
Huh! Kyllä yhdellä haalarilla ja kerrospukeutumisella pärjää hyvin. Neljä haalaria kuulostaa kyllä liioittelulta.