Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo suuttui "kun puin lapsen väärin"

Vierailija
20.12.2023 |

Ajattelin tässä taannoin lapsen mukaan kauppareissulle ja menimme sitten eteiseen haalaria etsimään. 

No. Homma ei ollutkaan niin yksinkertainen kuin olisi kuvitellut. En kyllä ollut kiinnittänyt huomiota aiemmin siihen haalariarmeijaan mikä vastassani oli. Otin sitten ensimmäisen haalarin mikä käteeni osui ja puin lapsen. Juuri kun olimme poistumassa, vaimo syöksyi jostakin paikalle ja alkoi minua sättimään, että väärä haalari, ei tuo käy alkuunkaan, koska se ei ole oikea haalari kauppaan. Katsoin riehuvaa aikuista naista ja tuumasin tyynesti, että haalari kuin haalari, mitä väliä sillä oikein on. 

Kuulemma on. Sitten tuli kuin konekiväärin suusta sitä papatusta autohaalarista lasketteluhaalariin. Siinä ei kyllä selvinnyt mikä tuon lapsen päälle laittamani haalarin käyttötarkoitus sitten oli. Kysyin varovaisesti ja sain täydellä huudolla vastauksen olevani idiootti ja kyseisen haalarin olevan viikonlopun ulkoiluhaalari. Aha, vai niin. Että lapsi tarvitsee 10 eri haalaria. Mutta päätin olla vaihtamatta, koska mikähän se kauppahaalari sitten oikein olisi enkä jäänyt selvittelemään asiaa, kun lapsen alkoi tulla kuuma, ja itselle myös. 

Voisiko joku äiti selittää, miksi ja mihin tarvitaan useampi haalari? 

Kommentit (411)

Vierailija
21/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surettaa kyllä, jos isä on lapsensa kanssa niin vähän, ettei edes tiedä millaisia ulkovaatteita tällä on.

Sitä en tiedä, mihin tarvii kymmenen erilaista haalaria ja miksi kauppaan ei voisi mennä missä vaan haalarissa, mutta ap:n vaimon reaktio kertoo ehkä nyt aika paljon yleisestä turhautumisesta tilanteeseen eikä niinkään siitä että ap laittoi "väärän haalarin". 

Avaus on ollut mainiotrollaus. Naiset tulevat sanokoin joukoin kertomaan, miten isä on täysin väärässä. Oikeasti te ette voi mennä tähän halpaan - tai menittehän te jo.

Nämä isähaalarit ovat vielä parasidea. Kun isä pukee lapsen aina väärin, niin eihän siihen auta se, että haalareita on lisää. Sitten se isähaalari ei olekaan enää tarpeeksi sitä tai tätä - tarpeeksi hieno, instagram- kelpoinen tai se on liian lämmin tai kylmä, lämpötilasta riippumatta. 

Vierailija
22/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon mäkin kuullut, että joillakin on joka touhuun haalarinsa.

Kevyt haalari ja paksumpi haalari. Eli nolla asteen puku ja kovemmille pakkasille. Kauppareissuille, autoiluun on sitten takki ja housut. Eikä maailma kaadu jos niitä käytetään arjessa.

Ns pyhä- ja juhlavaatteita ja kenkiä ei säilytetä eteisessä, ettei kukaan pääsis vahingossa pilaamaan niitä. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä naiset? Täällä kehotetaan kukkasia ostamaan ja lepyttelemään ja ymmärtämään puolisoa asiasta, josta toisella osapuolella ei ole ollut tietoa ja saanut sen vuoksi riehuvan ja haukkuvan naisen vihanpurkauksen päälleen! Minun mielestä toista osapuolta kohtaan ei käyttäydytä noin asiassa, joka ei olisi normaalilla puheella selvinnyt. En katselisi päivääkään ihmistä, joka noin minulle tekisi. Teettekö te töissäkin noin? 

Meillä on vain yhden osapuolen näkemys asiasta. Voihan olla, että ap:n vaimo on avautunut haalareista aiemminkin, mutta ap ei vaan ole kuunnellut tai ymmärtänyt kuulemaansa. Aika sokea saa olla, jos ei ole aiemmin huomannut, että eteisessä (tai lapsen päällä!) on erilaisia haalareita. 

Luultavasti asiasta on puhuttu ja sanottu sen sata kertaa ihan nätisti ja es

Jolla ei ole hevonvitunkaan väliä. Jos vaimo haluaa pukea jotkut tietyt haalarit tiettyihin tilaisuuksiin, niin hän saa vapaasti tehdä niin. Mies voi puolestaan myös pukea ihan itse parhaaksi katsomansa haalarit kauppareissulle.

Vierailija
24/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä naiset? Täällä kehotetaan kukkasia ostamaan ja lepyttelemään ja ymmärtämään puolisoa asiasta, josta toisella osapuolella ei ole ollut tietoa ja saanut sen vuoksi riehuvan ja haukkuvan naisen vihanpurkauksen päälleen! Minun mielestä toista osapuolta kohtaan ei käyttäydytä noin asiassa, joka ei olisi normaalilla puheella selvinnyt. En katselisi päivääkään ihmistä, joka noin minulle tekisi. Teettekö te töissäkin noin? 

Meillä on vain yhden osapuolen näkemys asiasta. Voihan olla, että ap:n vaimo on avautunut haalareista aiemminkin, mutta ap ei vaan ole kuunnellut tai ymmärtänyt kuulemaansa. Aika sokea saa olla, jos ei ole aiemmin huomannut, että eteisessä (tai lapsen päällä!) on erilaisia haalareita. 

Ja mitä hiton väliä on sillä mitkä haalarit laittaa kauppaan  :D

Vierailija
25/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas kun lapsen isällä PITÄISI kyllä olla tietoa siitä millaiset ulkovaatteet lapsella on. Ihan ilman vaimon pitämää oppituntia asiasta. 

Ja oikea tapa on reagoida asiasta raivoamalla...? 

Ei tietenkään ole oikea tapa reagoida raivoamalla, mutta se on aika inhimillinen tapa reagoida jos kokee ettei ole tullut kuulluksi eikä huomioiduksi. Pidemmän ajan turhautuminen nyt vaan purkautui siinä. Sitäkin voi toki miettiä, onko vaimolla kaikki asiat hyvin ja kunnossa, jos on äärimmäisen tarkka ja kontrolloiva lapsen vaatteiden suhteen. 

Vierailija
26/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otitko itsekin vain ensimmäisen takin päällesi mikä käteen sattui? Työtakki, parempi takki, toppatakki, välikausitakki jne. Mitä väliä mitä sitä päälleen pukee. Sama kenkien kanssa. Mutta trollihan tämä taas on. Meillä ei kyllä ollut kuin 1 tai 2 haalaria lapsilla ja mieskin osasi lapset pukea sään mukaan. 

Vierailija
27/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti asiasta on pu

Koittakaa nyt tajuta että se haalari on ihan sivuseikka tässä, raivarin todellinen syy on jossain ihan muualla. 

Tai no, jos joku oikeasti vetää hullut kilarit pelkästä haalarista niin on ehkä vähän sekaisin päästään muutenkin. 

Vierailija
28/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan meidän nyt jo aikuiset lapset ei oireile psyykkisesti sen takia kun isänsä laittoi niille välillä mitä sattuu päälle, toki osasi ottaa huomioon lämpötilat. Ja ilmeisesti mun kuuluisi ahdistua koska hokasin että meidän kakaroilla ei ollut kuin kahdet haalarit, apua.

Vierailija
29/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas kun lapsen isällä PITÄISI kyllä olla tietoa siitä millaiset ulkovaatteet lapsella on. Ihan ilman vaimon pitämää oppituntia asiasta. 

Olin itse koti-isä, hoidin lapset päivät, illat ja viikonloput. Jos vaimo oli paikalla, lapsella oli jotenkin mystisesti aina väärät vaatteet. Esim. talvivaatteet eivät liittyneet lämpötilaan - eikä vaimo voinut edes tietää, missä lapset tarkeni tai ei, koska ei ulkoillut niiden kanssa. 

Mutta joo, kukkiahan sitä olisi pitänyt ostaa, jos äiti kerrankin näyttäytyi ulkona lastensa kanssa yhtä aikaa. 

Vierailija
30/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aina pukenut lapsesi väärin?

Vierailija
31/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surettaa kyllä, jos isä on lapsensa kanssa niin vähän, ettei edes tiedä millaisia ulkovaatteita tällä on.

Sitä en tiedä, mihin tarvii kymmenen erilaista haalaria ja miksi kauppaan ei voisi mennä missä vaan haalarissa, mutta ap:n vaimon reaktio kertoo ehkä nyt aika paljon yleisestä turhautumisesta tilanteeseen eikä niinkään siitä että ap laittoi "väärän haalarin". 

Avaus on ollut mainiotrollaus. Naiset tulevat sanokoin joukoin kertomaan, miten isä on täysin väärässä. Oikeasti te ette voi mennä tähän halpaan - tai menittehän te jo.

Nämä isähaalarit ovat vielä parasidea. Kun isä pukee lapsen aina väärin, niin eihän siihen auta se, että haalareita on lisää. Sitten se isähaalari ei olekaan enää tarpeeksi sitä tai tätä - tarpeeksi hieno, instagram- kelpoinen tai se on liian lämmin tai kylmä, lämpötilasta riippumatta. 

Trollauksena kyllä itsekin tätä pidän, koska onhan aivan selvää että tilanne on vähintäänkin erittäin liioiteltu, jos nyt ei suorastaan täysin keksitty että saataisiin nainen näyttäytymään sekopäänä. Kyllähän tosielämän isät osaa lapsensa pukea ihan asianmukaisesti. 

Vierailija
32/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä hiton väliä on sillä mitkä haalarit laittaa kauppaan  :D

Niinpä. Ap on päivän paras trolli, koska pöljä avaus kolahti suoraan mammaparven tunteisiin. Ymmärrän toki, ettei jotain edustusvaatekertaa saisi laittaa arkikäyttöön, mutta viikonlopun ulkoiluhaalaria ei saa laittaa kauppaan. Ihan oikeasti.

Vierailija
33/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko aina pukenut lapsesi väärin?

Eikai ihminen jolle jo vaatteiden määrä tulee täydellisenä yllätyksenä ole aikaisemmin lastaan edes pukenut.

Vierailija
34/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti asiasta on pu

Herran jestas. Ei mies saa tai voi tehdä lapsen pukeutumista koskevia päätöksiä. Mies pitää haukkua aina ja jos tämän takia mies ulkoilee lapsen kanssa vähemmän, niin sitten haukkua mies tästä. Sen jälkeen uhriudutaan kun mies ei osallistu. 

Tämähän on ihan selvää. 

t. kaikki av mammat

Vierailija
35/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvästi et ole aikaisemmin ulkoillut lapsen kanssa tai keskustellut vaimosi kanssa lapsen ollessa haalari-iässä.

Suosittelen ostamaan vaimollesi kukkaset, molemmille sopivaa juotavaa ja keskustelemaan asioista lapsen ollessa nukkumassa. Tee muistiinpanoja tarvittaessa. 

Näin saat vaimosi leppymään, eikä enää samasta asiasta tule eripuraa. 

Voit myös ostaa lapselle isähaalarin, jossa liikutaan isän kanssa, niin kaikki menee hyvin jatkossa. 

Just just. Eli miehen tehtävä on lepytellä ja lahjoa kun vaimo sättii ja kiukkuaa aivan turhasta? Kenenkään henki ei ollut vaarassa ja lapsi oli kuitenkin asianmukaisesti puettu lämpimiin vaatteisiin. Vaatteet on käyttöä varten ja jos ovatkin jotain "pyhävaatteita" niin pakkoko niitä on roikottaa naulakossa muiden haalareiden seassa?

Vierailija
36/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis puolustelet räyhäämistä? Miksi asiasta ei voi huomauttaa ilman tuollaista voimavallan käyttöä? Muotisanalla sanoisin naista toksiseksi kommunikoijaksi.

Joskus tulee se kuuluisa viimeinen pisara. Et sinäkään mikään yli-ihminen ole. Tai jos et koskaan hermostu, suosittelen vahvasti muotisanaan nimeltä tunnelukko perehtymistä.

T. eri

Vierailija
37/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen isä ei varmaan itsekään osaa pukeutua, kun hän laittaa samat vaatteet päälleen menipä hän töihin, kauppaan tai pilkkireissulle.

Vierailija
38/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti vain naisen tapa on se "oikea" tapa, asiassa kun asiassa. Aika usein törmää tämmöiseen, vaikka lopputulema olisi sama. Nainen tekee yksinkertaisestakin asiasta vaikean.

Vierailija
39/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, tämmöinen naisvihatrolli tällä kertaa. Oikeasti jonkun mielestä on ihan asianmukaista, että miehelle tulee täytenä yllätyksenä eteiseen mennessä, että lapsella on monta haalaria? Että niinkuin mitä ihmettä taas. Kyllä mun mies on osannut lapsensa pukea ja tietää millaisia vaatekappaleita niillä on. 

Vierailija
40/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti vain naisen tapa on se "oikea" tapa, asiassa kun asiassa. Aika usein törmää tämmöiseen, vaikka lopputulema olisi sama. Nainen tekee yksinkertaisestakin asiasta vaikean.

Pistätkö sinä ihan joka paikkaan talviaikaan paksuimmat toppavaatteet, mitä sinulla on? Eikö sinulle tule kuuma autossa ja kaupassa? Päässä villapipo ja toppahanskat, tietenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän