Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut luulevat että suomen terveydenhuolto on maailman parasta?

Vierailija
20.12.2023 |

Siis toki täällä on vaikka keskosten hoito ensiluokkaista tai aivokirurgia. Mutta mikä tahansa kiireetön tai mahdollisesti myöhemmin kiireelliseksi muuttuva asia, niin eipä lääkäriin pääse. Takaisinsoitto ei toimi. Suunterveydenhuolto täysin rappiolla ja kaikki vähänkään maksukykyiset menevät yksityiselle jne. 

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hassua tämä nykyinen viestivaihto lääkärin tai hoitajan kanssa. Hyvällä tuurilla saa jommankumman puhelimen päähän. Entä jos en hoksaa sanoa jotain hoidon kannalta tärkeää eikä vastapuolikaan sitä kysy? Pienestä vaivasta voi tulla isotöinen hoidettava ja nykyään vielä korostetaan sairauksien ennaltaehkäisyä ja kroonistumista. Ehkä jonain päivänä voi tehdä itse ekg:n ja tulkita sen omatoimisesti. Saisiko myös määrätä lääkkeet itselleen.. 

Vierailija
62/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla sitten jonkun muun maan terveydenhuollosta kokemuksia, mihin verrata?? 

terv Ulkosuomalainen 

Ainakin Saksassa toimii terv. huolto selkeästi paremmin ja käyttäjän kannalta edullisemmin kuin Suomessa.

t. toinen ulkosuomalainen 

Saksakin lienee top 15 sijoilla kuten muuten Suomikin.

Saksa on varmaan nro 1 tai vähintään top 3:saa.

"Varmaan" Löydät netistä ihan muutakin kuin omaa mutu-tietoasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tietysti aina vähän hankalaa sanoa missä maassa on absoluuttisesti parasta, mutta  yleensä kansainvälisissä verailuissa Suomi on useimmiten 10-20 parhaan joukossa. Joittenkin asioitten kohdalla kyllä ihan ykkösenäkin. Keskimäärin olemme selvästi korkeammalla kuin esim. USA, jonka systeemi on lisäksi tuplasti kalliimpi. Eli kaiken kaikkiaan ei meillä hirveän huonosti mene vaikka käytämme terveydenhuoltoon selvästi vähemmän rahaa kuin esim. muut Pohjoismaat.

Vertailun voisi toteuttaa ihan tyytyväisyyskyselyllä. Toki voi verrata jotain hoitoonpääsyaikoja tms, mutta eipä niistä saa mitään informaatiota itse hoidon laadusta. 

Vierailija
64/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei paremmasta tiedä eikä ole koskaan ulkomailla asunut. Lisäksi uskoo Suomen mediaa vailla mitään kritiikkiä.

Suomen mediaa kun seuraa, niin saa käsityksen että Suomen terveydenhuolto on kehitysmaatasoa, mitä se ei todellakaan ole.

On se. Itse välttelen lääkärille menoa kuin ruttoa. Saan ahdistuskohtauksen kun ajattelenkin että pitäisi lähteä terveyskeskukseen vänkäämään. 

Vierailija
65/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla sitten jonkun muun maan terveydenhuollosta kokemuksia, mihin verrata?? 

terv Ulkosuomalainen 

Mä olen käyttänyt terveydenhuoltopalveluita mm Varsovassa, Sisiliassa ja Etelä-Ranskassa.

Vm yksityislääkäri maksoi 30e ja siihen sisältyi lääkkeet, 2 muuta ilmaisia. Sisäänpääsyyn meni alle 5 min ja hoito oli erinomaista vaikka ei kaikissa yhteistä kieltä ollutkaan. 

Jos saisin valita, hoidatanko vaivani Suomessa tai Varsovassa, niin en minä ainakaan Varsovaa valitsisi.

Mä valitsisin, kunhan kieli ei ole esteenä. Kaverini hoidatti yhden sairautensa remissioon siellä. Suomessa ei hoidettu ollenkaan. 

Nää kaverikertomukset on aina niin luotettavia. Alan ihmisenä minun on aika vaikea kuvitella mitään sellaista sairautta, mikä hoidettaisiin Puolassa, mutta Suomessa ei ollenkaan. Sinulla lienee diagnoosi tiedossasi? Puolalaisen lääkärin palkkataso on enintään viidesosa suomalaisesta tasosta eli ei sinne kovinkaan paljoa laadukasta porukkaa ole jäänyt.

Vierailija
66/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tietysti aina vähän hankalaa sanoa missä maassa on absoluuttisesti parasta, mutta  yleensä kansainvälisissä verailuissa Suomi on useimmiten 10-20 parhaan joukossa. Joittenkin asioitten kohdalla kyllä ihan ykkösenäkin. Keskimäärin olemme selvästi korkeammalla kuin esim. USA, jonka systeemi on lisäksi tuplasti kalliimpi. Eli kaiken kaikkiaan ei meillä hirveän huonosti mene vaikka käytämme terveydenhuoltoon selvästi vähemmän rahaa kuin esim. muut Pohjoismaat.

Vertailun voisi toteuttaa ihan tyytyväisyyskyselyllä. Toki voi verrata jotain hoitoonpääsyaikoja tms, mutta eipä niistä saa mitään informaatiota itse hoidon laadusta. 

Hoidattaisitko läppäleikkauksesi mieluummin vittumaisella huippu- sydänkirurgilla vaiko todella kohteliaalla ja ystävällisellä tumpelolla? Potilas ei yleensä osaa lääkärin taitotasoa arvioida minkään muun kuin käytöksen perusteella. Kun lääkäreiltä kysytään tätä kysymystä, niin kaikki valitsevat sen vittumaisen.

Vierailija
67/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

terv Ulkosuomalainen 

Mä olen käyttänyt terveydenhuoltopalveluita mm Varsovassa, Sisiliassa ja Etelä-Ranskassa.

Vm yksityislääkäri maksoi 30e ja siihen sisältyi lääkkeet, 2 muuta ilmaisia. Sisäänpääsyyn meni alle 5 min ja hoito oli erinomaista vaikka ei kaikissa yhteistä kieltä ollutkaan. 

Jos saisin valita, hoidatanko vaivani Suomessa tai Varsovassa, niin en minä ainakaan Varsovaa valitsisi.

Mä valitsisin, kunhan kieli ei ole esteenä. Kaverini hoidatti yhden sairautensa remissioon siellä. Suomessa ei hoidettu ollenkaan. 

Juu, tiedän kyllä kaverini diagnoosin. Hänellä on myös jatkuva etähoitokontakti Puolaan lääkärille, joka suostuu määräämään lääkkeitä, joita suomalainen lääkäri ei määrää. 

Vierailija
68/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei paremmasta tiedä eikä ole koskaan ulkomailla asunut. Lisäksi uskoo Suomen mediaa vailla mitään kritiikkiä.

Suomen mediaa kun seuraa, niin saa käsityksen että Suomen terveydenhuolto on kehitysmaatasoa, mitä se ei todellakaan ole.

On se. Itse välttelen lääkärille menoa kuin ruttoa. Saan ahdistuskohtauksen kun ajattelenkin että pitäisi lähteä terveyskeskukseen vänkäämään. 

Miksi sinun pitää mennä vänkäämään? Kuvitteletko tietäväsi asiat paremmin kuin 6-12 vuoden koulutuksen saanut lääkäri? (yleislääketieteen erikoislääkärin koulutus on 11-12vuotta).

Vierailija
69/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidattaisitko läppäleikkauksesi mieluummin vittumaisella huippu- sydänkirurgilla vaiko todella kohteliaalla ja ystävällisellä tumpelolla? Potilas ei yleensä osaa lä

Oletin, että se on itsestään selvää, että tyytyväisyyteen kuuluu tyytyväisyys hoidon tuloksiin eikä tyytyväisyys lääkärin pärstään. 

Vierailija
70/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen huomasin lomalla Espanjassa. Pääsin siellä nimittäin SAMANA PÄIVÄNÄ JULKISELLE, ULKOMAALAISENA!

Suomessa en pääse omassa kotikunnassani samana viikkona tai ehkä edes samassa kuussa julkiseen lääkäriin.

Vierailija
71/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitää mennä vänkäämään? Kuvitteletko tietäväsi asiat paremmin kuin 6-12 vuoden koulutuksen saanut lääkäri? (yleislääketieteen erikoislääkärin koulutus on 11-12vuotta).

Se se onkin jännä juttu. Kun olin vielä työelämässä ja käytin työterveyspalveluita, en kohdannut kuin yhden kerran veemäisen lääkärin. Terveyskeskuksissa ne vaikuttavat olevan enemmän sääntö kuin poikkeus. Kerro sinä se syy vittumaisuuteenne, kun kerran olet (olevinasi) alalla. 

Vierailija
72/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juu, tiedän kyllä kaverini diagnoosin. Hänellä on myös jatkuva etähoitokontakti Puolaan lääkärille, joka suostuu määräämään lääkkeitä, joita suomalainen lääkäri ei määrää."

Jotenkin ei nyt tunnu uskottavalta. Kerrotko vielä sen diagnoosin ja ne lääkkeet. 

Vierailija
73/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaisin että Suomen terveydenhuolto on pärjännyt hyvin tutkimuksissa joissa verrataan tuloksia käytettyyn rahamäärään, mikä on tietysti rajallinen näkökulma. 

Vierailija
74/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Juu, tiedän kyllä kaverini diagnoosin. Hänellä on myös jatkuva etähoitokontakti Puolaan lääkärille, joka suostuu määräämään lääkkeitä, joita suomalainen lääkäri ei määrää."

Jotenkin ei nyt tunnu uskottavalta. Kerrotko vielä sen diagnoosin ja ne lääkkeet. 

En todellakaan ala levittelemään kaverini terveystietoja netissä. Minua ei kiinnosta sinun uskomisesi pätkääkään. 

Vierailija
75/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se se onkin jännä juttu. Kun olin vielä työelämässä ja käytin työterveyspalveluita, en kohdannut kuin yhden kerran veemäisen lääkärin. Terveyskeskuksissa ne vaikuttavat olevan enemmän sääntö kuin poikkeus. Kerro sinä se syy vittumaisuuteenne, kun kerran olet (olevinasi) alalla."

En ole terveyskeskuslääkäri, mutta oletan heidän vittumaisuutensa syynä olevan juuri sinunlaisesi potilaat, joita tänä päivänä tuntuu olevan yhä lisääntyvästi.

Vierailija
76/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaisin että Suomen terveydenhuolto on pärjännyt hyvin tutkimuksissa joissa verrataan tuloksia käytettyyn rahamäärään, mikä on tietysti rajallinen näkökulma. 

Niissä tutkimuksissa Suomi on aivan kärkeä, mutta vaikka se rahapuolikin jätetään pois niin ollaan 20 parhaan joukossa.

Vierailija
77/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin luulevat rikkaat joilla on varaa maksaa hoidostaan. Ja ilmaispalveluja saavat poliitikot.

Vierailija
78/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ala levittelemään kaverini terveystietoja netissä. Minua ei kiinnosta sinun uskomisesi pätkääkään. 

En minä henkilötietoja kysynytkään vaan diagnoosia. Juttusi haiskahtaa yhä enemmän.

Vierailija
79/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se se onkin jännä juttu. Kun olin vielä työelämässä ja käytin työterveyspalveluita, en kohdannut kuin yhden kerran veemäisen lääkärin. Terveyskeskuksissa ne vaikuttavat olevan enemmän sääntö kuin poikkeus. Kerro sinä se syy vittumaisuuteenne, kun kerran olet (olevinasi) alalla."

En ole terveyskeskuslääkäri, mutta oletan heidän vittumaisuutensa syynä olevan juuri sinunlaisesi potilaat, joita tänä päivänä tuntuu olevan yhä lisääntyvästi.

Hah. Sinä se vittumainen olet kun alat täällä vänkäämään turhan päiten tuntemattomien ihmisten kanssa ja yrität mitätöidä heidän kertomaansa. Olet ikävä ihminen ja toivon että häivyt tästä ketjusta.

Vierailija
80/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä henkilötietoja kysynytkään vaan diagnoosia. Juttusi haiskahtaa yhä enemmän.

Mene ottamaan lääkkeet. Mikä lie paranoidi pääongelma sulla sitten onkaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä