Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut luulevat että suomen terveydenhuolto on maailman parasta?

Vierailija
20.12.2023 |

Siis toki täällä on vaikka keskosten hoito ensiluokkaista tai aivokirurgia. Mutta mikä tahansa kiireetön tai mahdollisesti myöhemmin kiireelliseksi muuttuva asia, niin eipä lääkäriin pääse. Takaisinsoitto ei toimi. Suunterveydenhuolto täysin rappiolla ja kaikki vähänkään maksukykyiset menevät yksityiselle jne. 

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaiseni kuoli diagnosoimattomaan syöpään vaikka oli yrittänyt hakea apua koviin kipuihinsa. Hän sai särkylääkkeitä ja sitten vain enemmän särkylääkkeittä. Häntä moitittiin koska kävi niin usein terveyskeskuksessa. Tämä ei ole mitenkään harvinaista, olen saanut kuulla (toisten omaisten taholta) miten muillekin on käynyt samoin. Sairaaloissa osaaminen voi olla hyvää mutta terveyskeskuksissa on arpapeliä millaisen lääkärin saat.

Jep, ongelma on että edes lääkärille ei välttämättä pääse vaan hoitajalle joka mittaa kuumeen ja käskee syömään buranaa, ihan sama minkä vaivan vuoksi on terveyskeskukseen tullut. 

Vierailija
22/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meille mm. mediassa julkisesti valehdellaan ja pidetään yllä kuvaa jostain happylandiasta missä kaikki on taivaallista, parasta ja iloisinta. Suomessa iloisinta väkeä, paras terveydenhuolto ja mikä nyt muka ei olisi parasta. Keneen tää muka uppoaa :D Tulee joku pohjois-korean propaganda mieleen lähinnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaiseni kuoli diagnosoimattomaan syöpään vaikka oli yrittänyt hakea apua koviin kipuihinsa. Hän sai särkylääkkeitä ja sitten vain enemmän särkylääkkeittä. Häntä moitittiin koska kävi niin usein terveyskeskuksessa. Tämä ei ole mitenkään harvinaista, olen saanut kuulla (toisten omaisten taholta) miten muillekin on käynyt samoin. Sairaaloissa osaaminen voi olla hyvää mutta terveyskeskuksissa on arpapeliä millaisen lääkärin saat.

Jep, ongelma on että edes lääkärille ei välttämättä pääse vaan hoitajalle joka mittaa kuumeen ja käskee syömään buranaa, ihan sama minkä vaivan vuoksi on terveyskeskukseen tullut. 

Ja ans olla jos oot aiemmin käynyt jonkinlaisten mielen ongelmien takia niin jatkossa mitään fyysistä vaivaa ei oteta tosissaan vaan tsekataan ekana että jahas, oot mielenterveyspotilas ja opastetaan soittelemaan psykiatrisiin numeroihin.

Vierailija
24/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietysti aina vähän hankalaa sanoa missä maassa on absoluuttisesti parasta, mutta  yleensä kansainvälisissä verailuissa Suomi on useimmiten 10-20 parhaan joukossa. Joittenkin asioitten kohdalla kyllä ihan ykkösenäkin. Keskimäärin olemme selvästi korkeammalla kuin esim. USA, jonka systeemi on lisäksi tuplasti kalliimpi. Eli kaiken kaikkiaan ei meillä hirveän huonosti mene vaikka käytämme terveydenhuoltoon selvästi vähemmän rahaa kuin esim. muut Pohjoismaat.

Vierailija
25/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en sydänvaivoissa pääse lääkäriin, hoitajan kanssa vain keskustelua, hän kysyy lääkäriltä ja miten kysyy. Omakannassa ei merkinnät vastaa kertomaani.

Yksityislääkärille kyllä on vastaaottoaikoja.

Huvittaa (tai itkettää), että koirani kohdalla eläinlääkäri näki ehdottoman tärkeäksi sydänultran. Parempi hoito lemmikeillä ja kun minä maksan.

Sama pätee myös synnytyksiin. Jos ei auteta vaikkapa synnyttävää lehmää, niin katsotaan että kyseessä on eläinrääkkäys. Sen sijaan synnyttäviä naisia kohdellaan paikoin huonommin kuin karjaa, esim käännytetään ovelta pois vaikka synnyttäjä tietäisi että jotain on pielessä. Surullinen esimerkki tästä vuoden takaa Espoossa jossa vauva kuoli. Synnyttäjä tunsi että jotain ei ole vauvalla hyvin, silti ei otettu hoitoon. 

Vierailija
26/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset nyt menevät kaikkene propagandaan mitä levitetään. Jos Ylellä käsketään hypätä junan alle niin eläkeläiset ovat siellä jonossa

Vierailija
27/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei paremmasta tiedä eikä ole koskaan ulkomailla asunut. Lisäksi uskoo Suomen mediaa vailla mitään kritiikkiä.

Kyllä tätä asiaa voi tutkia ihan netistä, missä ulkomaisissa vertailuissa Suomi on melko korkealla.

Vierailija
28/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on myös surkeampi palkkaus vaikka hoitajilla kuin muissa pohjoismaissa. Ei kannata ihmetellä miksi kielitaitoisimmat hoitajat lähtevät mielummin Norjaan. Sitten rahdataan tänne hoitajia jostain Filipiineiltä. Ei mitään järkeä. 

Vierailija
29/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla sitten jonkun muun maan terveydenhuollosta kokemuksia, mihin verrata?? 

terv Ulkosuomalainen 

Ainakin Saksassa toimii terv. huolto selkeästi paremmin ja käyttäjän kannalta edullisemmin kuin Suomessa.

t. toinen ulkosuomalainen 

Saksakin lienee top 15 sijoilla kuten muuten Suomikin.

Vierailija
30/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovat kun niin sanotaan eivätkä ole käyttäneet terveydenhuoltopalveluita missään muualla. Näin se propaganda toimii. Olen asunut Suomen lisäksi neljässä muussa maassa ja Suomen terveydenhuolto on ylivoimaisesti huonointa.

Vierailija
31/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käsittänyt sen lähinnä maailman huonoimmaksi. 

No esim USA rankataan vielä huonommaksi.

Vierailija
32/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhaa harhaa. Näin ei ole ollut enää vuosikausiin.

Jotkut hyvät asiat elävät pitkään ihmisten mielissä, vaikka eivät ole vastanneet todellisuutta enää pitkään aikaan.

Vierailija
33/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle riittää se, että kiireelliseen hoitoon pääsee oikeasti nopeasti, kun on tarve.

Nimenomaan Suomessa ei pääse. 

Suomen terveydenhuolto on kehitysmaatasoa saatavuudessa. Lääkäreillä olisi taitoa kyllä mutta kun hoitoon ei pääse! 

Mullakin on sairaus mikä vaatisi mm tietyt verikokeet 6kk välein, viimeksi otettu 2v ditten. Kiireellistä aikaa ei saa ja kiireettömiä aikoja ei ole ollenkaan! Aina pitäisi mennä päivystykseen mutta eivät ota tällaisia potilaita. Sairaanakin jonotin 2x tuntikausia kunnes voimat loppui ja jouduin poistuman ilman käyntiä. No, selvisin hengissä mutta toipuminen ilman hoitoa vei 6kk.

Hammashoidosta en viitsi edes mainita kun sitä ei ole

Niin et puhu kiireellisestä hoidosta, siihen kyllä pääsee.

Vierailija
34/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei paremmasta tiedä eikä ole koskaan ulkomailla asunut. Lisäksi uskoo Suomen mediaa vailla mitään kritiikkiä.

Suomen mediaa kun seuraa, niin saa käsityksen että Suomen terveydenhuolto on kehitysmaatasoa, mitä se ei todellakaan ole.

Vierailija
35/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ymmärtänyt, että muissa maissa päästään aina oikeaan diagnoosiin viikon sisällä. Näin ei todellakaan ole.

Vierailija
36/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No veihän se yksi äiti lapsensa takaisin Kiovaan sairaalaan, kun täällä ei saanut hoitoa.

Vierailija
37/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen mediaa kun seuraa, niin saa käsityksen että Suomen terveydenhuolto on kehitysmaatasoa, mitä se ei todellakaan ole.

Ei niin, olen saanut kehitysmaissa paljon parempaa palvelua ja sairaanhoitoa.

Vierailija
38/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla sitten jonkun muun maan terveydenhuollosta kokemuksia, mihin verrata?? 

terv Ulkosuomalainen 

Mä olen käyttänyt terveydenhuoltopalveluita mm Varsovassa, Sisiliassa ja Etelä-Ranskassa.

Vm yksityislääkäri maksoi 30e ja siihen sisältyi lääkkeet, 2 muuta ilmaisia. Sisäänpääsyyn meni alle 5 min ja hoito oli erinomaista vaikka ei kaikissa yhteistä kieltä ollutkaan. 

Jos saisin valita, hoidatanko vaivani Suomessa tai Varsovassa, niin en minä ainakaan Varsovaa valitsisi.

Vierailija
39/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun puhuva pää Krista hoiti vanhusasiat kuntoon 2-tunnissa,pakkohan kaiken muunkin on oltava parasta.

Vierailija
40/121 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

terv Ulkosuomalainen 

Mä olen käyttänyt terveydenhuoltopalveluita mm Varsovassa, Sisiliassa ja Etelä-Ranskassa.

Vm yksityislääkäri maksoi 30e ja siihen sisältyi lääkkeet, 2 muuta ilmaisia. Sisäänpääsyyn meni alle 5 min ja hoito oli erinomaista vaikka ei kaikissa yhteistä kieltä ollutkaan. 

Jos saisin valita, hoidatanko vaivani Suomessa tai Varsovassa, niin en minä ainakaan Varsovaa valitsisi.

Katsoppa dokumentti Puolalaisesta aivokirurgista,voit hämmästyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme