Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodissa kuittaillaan, kun en juuri koskaan vie/hae lasta - miksi tämä närästää?

Vierailija
20.12.2023 |

Perheessämme on tilanne, että lapsen isä vie ja hakee lapsen päiväkodista 95 % kerroista. Tämä johtuu siitä, että lapsen isällä on työpaikka melko lähellä päiväkotia, minulla on puolestaan 40 minuutin työmatka suuntaansa.

Olemme sanoneet tämän asian päiväkodissa, mutta asia silti tuntuu närästävän päiväkodin työntekijöitä. Silloin harvoin kun pääsen viemään/hakemaan lapsen, aina tulee heti ensimmäiseksi kommenttia "ai sinä tulit kerrankin hakemaan!" "oho, en odottanut näkeväni sinua täällä." "ai islalla on kerrankin äitipäivä, kun äiti tuli tuomaan sinut päiväkotiin!"

Jos tilanne olisi meillä se, että minä hoitaisin kuskailut ja miestä ei näkyisi juuri koskaan, niin miehelle ei takuulla kuittailtaisi samalla tavalla. Ketuttaa tämä, kun äitejä vastuutetaan kaikesta. Ja kun joku kommentoi, niin kyllä, kotona olen paljon lapsen kanssa ja teen asioita yhdessä, en vain työmatkani vuoksi voi hoitaa noita kuskaamisia kovin usein.

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä musta on tosi outoo, jos toinen vanhempi ei juuri koskaan käy päiväkodilla. Se on tosi merkityksellinen paikka sun lapselle. Se viettää siellä paljon aikaansa.

Vierailija
2/95 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vaan antaisit olla. Et voi oikeasti tietää sanooko he vastaavalla tavalla myös harvemmin käyville miehille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä musta on tosi outoo, jos toinen vanhempi ei juuri koskaan käy päiväkodilla. Se on tosi merkityksellinen paikka sun lapselle. Se viettää siellä paljon aikaansa.

Tässä oli aivan looginen selitys miksi näin on, eihän siinä olisi mitään järkeä venyttää lapsen päiviä vain siksi, että toinenkin vanhempi kävisi joskus päiväkodilla? 

Vierailija
4/95 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa olla välittämättä. Ohittaa se. Sanoa että työmatka on se 40 min eri suuntiin eli yhteensä se ja se. Sano lapsesta joku kiva kommentti perään ja ihaileva. Sehän on totta.

Vierailija
5/95 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se vanhempi sinne päiväkodille jää hinaamaan, kunhan vie ja hakee lapsen? Eihän ap:n tapauksessa hänen ole mitään järkeä hoitaa viemisiä normaalitilanteessa, kun kerran oma työmatka on toisaalle ja lapsen isä kerran tuomme suunnalle helpommin kulkee.

Epäasiallista kuittailua päiväkodin henkilökunnalta.

Vierailija
6/95 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka en kuskaa lasta, niin tiedän millaista päiväkodissa on. Olen käynyt siellä useammankin kerran tutustumassa, työntekijät ovat kasvoilta tuttuja ja vaihdetaan kuulumisia silloin kun haen. Ja kysyn aina mieheltä ja lapselta, mitä lapsen päiväkotipäivästä sanottiin ja mitä lapsen mukaan päivään on kuulunut. Tarvittaessa olen yhteydessä Wilman kautta. Miksi ihmeessä kuvitellaan, että kuskaamisiin osallistumaton vanhempi ei olisi kiinnostunut lapsensa asioista?

Ap

Vierailija
7/95 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama. Joskus hoitajat vähän samalla tavalla kommentoi, mutta en mä pitänyt sitä mitenkään ilkeänä. Tai siis jos mä kävin viemässä tai hakemassa lapsen ehkä kaksi kertaa kuukaudessa, niin ihan odotettavaa ja ok on, jos hoitaja toteaa lapselle, että hei katos, tänään tulikin äiti hakemaan. Meillä oli muutenkin hyvät ja mutkattomat välit lasten hoitajiin ja vaka-opeihin, lapset oli erityisentuen piirissä jne, joten palavereja ja muuta oli aika säännöllisesti, joten mä tunsin heidät sen verran hyvin, että tiesin kommenttien olevan ihan hyväntahtoisia 

Vierailija
8/95 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei melko varmasti edes tulkitsisi vastaavia kommentteja minään kuittailuna. 

Vierailija
9/95 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä musta se on ihan selvä asia, et se joka ei sitä tiettyä osa-aluetta arjesta hoida, se jää myös siitä enemmän ulkopuoliseksi.

Me ollaan ainakin tietoisesti tehty ratkaisuja, et toinenkin vanhempi käy pöiväkodilla  näyttäytymässä, ihastelemassa lapsen töitä, kyselee mitä kuuluu, tietää hoitajat. Se luo turvallisuuden tunnetta erityisesti sille lapselle, jonka arki siellä päiväkodissa pyörii. Vanhemmilla on joku yhteys sinne, eikä se päiväkoti ole mikään oma irrallinen maailmansa.

Vierailija
10/95 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies etätöissä klo 9-15, vie ja hakee lapset. Minä 60km työmatkalla töissä klo 7-15.30, en luonnollisesti käy juuri koskaan päiväkodilla. Ei kuittailla, ainoastaan joskus joku hoitaja esitellyt itsensä kun ei olla taidettu vielä tavata.

Vierailija
11/95 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä ei ollut kyse, vaan henkilökunnan asenteesta!

Ammattitaitoinen väki ei kuittailisi!

Ap, kerroppa "pomolle" että koet asian ikäväksi!

Vierailija
12/95 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mies vie ja hakee lapsen yleensä, ei siitä mitään sanomista ole tullut. On myös käyttänyt lapsia lääkärissä ja neuvolassa jne mitä nyt milloinkin eikä ongelmia. 

Vierailija
13/95 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni oli töissä päiväkodin ja koulun vieresssä, kotoa matkaa sinne 13 kilsaa ja minun työpaikkani kotoa 30 kilsaa ihan toiseen suuntaan.

Hän aika luonnollisesti sitten hoiti kuskaukset.

Samaten papereissa luki, että jos lapsi sairastuu, yhteydenotto isään, joka pääsee paikalle nopeasti.

Silti vuosien ajan aina soitettiin minulle ensin ja kaikki tiedotus yritettiin suunnata minulle.

Vierailija
14/95 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli. Ei usko todeksi.

Huono.

Olen töissä päiväkodilla eikä siellä kukaan koskaan noin puhuisi. Tilantenne olisi tiedossa koska kyllä vanhemmat kertoo tälläisen asiat.

Vierailija
15/95 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä musta se on ihan selvä asia, et se joka ei sitä tiettyä osa-aluetta arjesta hoida, se jää myös siitä enemmän ulkopuoliseksi.

Me ollaan ainakin tietoisesti tehty ratkaisuja, et toinenkin vanhempi käy pöiväkodilla  näyttäytymässä, ihastelemassa lapsen töitä, kyselee mitä kuuluu, tietää hoitajat. Se luo turvallisuuden tunnetta erityisesti sille lapselle, jonka arki siellä päiväkodissa pyörii. Vanhemmilla on joku yhteys sinne, eikä se päiväkoti ole mikään oma irrallinen maailmansa.

Onko sulla 40 minuutin työmatka ja sellainen työaika, että pystyt monta kertaa viikossa irrottautumaan varmasti päiväkodin aikataulujen mukaan? Mulla loppuu työpäivät kiireistä ja asiakastilaisuuksista riippuen joskus 16.30, joskus klo 21 tai 22 enkä välttämättä aamulla vielä tiedä, onko tulossa pidempi päivä.

Varmaan jossain ideaalitodellisuudessa tällainen ehkä onnistuisikin, mutta aika monelle on realismia, että joudutaan arjessa toimimaan käytännön syistä tavalla x, olkoon sitten vaikka se, että isä hoitaa haut 90% tapauksista. 

Vierailija
16/95 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka en kuskaa lasta, niin tiedän millaista päiväkodissa on. Olen käynyt siellä useammankin kerran tutustumassa, työntekijät ovat kasvoilta tuttuja ja vaihdetaan kuulumisia silloin kun haen. Ja kysyn aina mieheltä ja lapselta, mitä lapsen päiväkotipäivästä sanottiin ja mitä lapsen mukaan päivään on kuulunut. Tarvittaessa olen yhteydessä Wilman kautta. Miksi ihmeessä kuvitellaan, että kuskaamisiin osallistumaton vanhempi ei olisi kiinnostunut lapsensa asioista?

Ap

Noinhan ei missään sanottukaan, teet omia tulkintojasi nyt. 

Uhriudu ihan vapaasti.

Mutta LAPSEN näkökulmasta sillä on merkitystä. LAPSEN. Sen joka siellä päiväkodissa on. 

Vierailija
17/95 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla 40 minuutin työmatka ja sellainen työaika, että pystyt monta kertaa viikossa irrottautumaan varmasti päiväkodin aikataulujen mukaan? Mulla loppuu työpäivät kiireistä ja asiakastilaisuuksista riippuen joskus 16.30, joskus klo 21 tai 22 enkä välttämättä aamulla vielä tiedä, onko tulossa pidempi päivä.

Varmaan jossain ideaalitodellisuudessa tällai

Jos sulla loppuu päivä klo 22 niin kai sulla joskus alkaa myös myöhemmin?! Millainen työaika sulla oikein on? Jos aina on nökötettävä aamulla aikasin ja illat venyy miten sattuu? Montako tuntia teet töitä? Eikö sen lapsen voi viedä myöhemmin joku päivä?

Vierailija
18/95 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koti on vielä tärkeämpi, ja ap sanoi viettävänsä paljon aikaa lapsen kanssa vapaa-aikana. On ihan yhdetekevää kumpi vanhempi sen lapsen päiväkotiin pudottaa, että tyhmä lastenhoitaja tukkii nyt sen turpansa ja opettelee käyttäytymään niin kuin aikuinen!!!

Vierailija
19/95 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatusväki ja varsinkin naiset yleensä on hyvin konservatiivista. Kaikki jotain wt ja biblebelt -väkeä ilmeisesti.

Vierailija
20/95 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vaan antaisit olla. Et voi oikeasti tietää sanooko he vastaavalla tavalla myös harvemmin käyville miehille. 

No Haloo! Kyllä sen tietää jokainen!!! Monilla on asenteet NIIN 1950-luvulta!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme