Miksi se on naurunaihe jos on työskennellyt koko ikänsä hampurilaisbaarissa?
Olen pian 40 vuotias ja jäin ensimmäiseen kesätyöhöni. Palkka riittää tarpeisiini hyvin, kotini on siisti ja kaunis, olen normaalin näköinen mutta silti aina kumppania etsiessä kaikki lopahtaa siihen kun kerron että olen hampurilaisbaarissa töissä.
Kommentit (134)
Täällä on niin paljon Kelan asiakkaita ja lisää pyöräilee sisään, että arvostan kaikki jotka menee töihin.
Se on tätä nykyaikaa, johtuu koulutusrason noususta. Ennen kunnioitettiin työläisiäkin.
Nykyäänhän on kunniallisempaa olla pitkäaikaistyötön tai linnassa kuin paskaduunissa.
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni hampurilaisravintolassa työskentely ei ole kiinnostavaa. Mikäli kumppaniehdokas pitäisi hampurilaisravintolassa työskentelyä kiinnostavana, meillä olisi liian erilainen ajatusmaailma. Toiseksi, tavoittelen sellaista elintasoa, joka mahdollistaa matkustelun, ravintolaillalliset, konsertit, teatteriesitykset ja muut maksulliset tapahtumat. Näin pienen palkan puitteissa se ei ole mahdollista, enkä myöskään halua elättää kumppaniani. En tuomitse niitä, jotka työskentelevät hampurilaisravintolassa, mutta yksinkertaisesti elämänkatsomuksemme ja arvomaailmamme ovat liian erilaiset.
Vastauksesi huutaa "olen nainen ja täynnä itseäni"
Ehkä naurajien mielestä olisi sinun parempi olla työtön lusmu.
Vierailija kirjoitti:
Minusta siinä ei ole mitään huvittavaa. Hampurilaisbaari myy ruokaa, joka on ihmisen perustarpeita eli työ on jopa hyödyllistä. Myyhän joku mainoksia ja lehtiäkin joita ihminen ei tarvitse mihinkään oikeasti.
Työ on jopa käytännössä hyödyllisempää kuin lääkärin työ. Mietippä kauanko selviät hengissä syömättä vrt kauanko selviät hengissä ilman lääkäriä?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä naurajien mielestä olisi sinun parempi olla työtön lusmu.
Ja siitä on ponnistettu valtiovarainministeriksi, vaikka välissä olisi pitkäkin epäselvä kausi eli työttömyyttä tai sairautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni hampurilaisravintolassa työskentely ei ole kiinnostavaa. Mikäli kumppaniehdokas pitäisi hampurilaisravintolassa työskentelyä kiinnostavana, meillä olisi liian erilainen ajatusmaailma. Toiseksi, tavoittelen sellaista elintasoa, joka mahdollistaa matkustelun, ravintolaillalliset, konsertit, teatteriesitykset ja muut maksulliset tapahtumat. Näin pienen palkan puitteissa se ei ole mahdollista, enkä myöskään halua elättää kumppaniani. En tuomitse niitä, jotka työskentelevät hampurilaisravintolassa, mutta yksinkertaisesti elämänkatsomuksemme ja arvomaailmamme ovat liian erilaiset.
Vastauksesi huutaa "olen nainen ja täynnä itseäni"
Miksi ihminen on täynnä itseään, jos haluaa nauttia elämästään eikä suostu sellaiseen elämäntyyliin, jossa koko ajan täytyy laskeskella pennosia? Olen itsekin ollut aikoinani matalapalkka-alalla, ja minulle nimenomaan oli tärkeää päästä pois tuosta tilanteesta, koska se vaikutti todella negatiivisesti elämänlaatuuni.
Kommenteissa paistaa edelleen useiden suomalaisten äidinmaidossa peritty kiipijä-asenne, että pitäisi olla vähintään jo paikan pomo tuossa iässä. Kuka idiootti nykyään haluaa pomoksi, ellei rahanahne tai narsisti? Itse olen kokeillut esimiestyötä aikanani ja tympeämpää p*skaa en ole eläissäni tehnyt. Palkka ei lämmittänyt työn ollessa sitä mitä se oli.
Kannustan kaikkia tekemään itselleen sopivaa työtä ja keskittymään elämässä muihinkin asioihin, kuolla voit huomenna joten duuniin ei ihan kaikkia paukkuja kannata laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kahvilaketjussa töissä ja välillä ihmiset kummastelee, varsinkin tutut jotka tietää että olin koulussa ihan hyvä. Kirjoituksisissa paras tulokseni oli E ja huonoin M, puhun useampaa kieltä. Hain yliopistoon ja pääsinkin, mutta ei se ala tuntunut omalta. Jämähdin opintojen aikaiseen osa-aikatyöhöni. Nyt olen 30v ja on jo asuntolainaa ja muuta mikä hankaloittaisi opintojen jatkamista.
Olin koulussa myös hyvä ja lukiossa minulle suositeltiin yliopistoa. Minäkin olen työpaikkavalinnoistani saanut osakseni kummastelua. Koskaan ei saa olla rauhassa.
Kysymys AP:lle: Mitkä ovat mielestäsi työsi plussapuolet ja mitkä varjopuolet?
Ei se ole naurunaihe, mutta se on, että valehtelet työhistoriastasi työnhaussa, ja jos onnenkantamoisen kautta ja härskisti työhaastattelussa valehtelemalla pääset johonkin työpaikkaan ja jossain vaiheessa, jonkun aikaa säheltämistäsi katseltuamme piiloteltu työhistoriasi paljastuu, se on naurunaihe.
Vierailija kirjoitti:
Kommenteissa paistaa edelleen useiden suomalaisten äidinmaidossa peritty kiipijä-asenne, että pitäisi olla vähintään jo paikan pomo tuossa iässä. Kuka idiootti nykyään haluaa pomoksi, ellei rahanahne tai narsisti? Itse olen kokeillut esimiestyötä aikanani ja tympeämpää p*skaa en ole eläissäni tehnyt. Palkka ei lämmittänyt työn ollessa sitä mitä se oli.
Kannustan kaikkia tekemään itselleen sopivaa työtä ja keskittymään elämässä muihinkin asioihin, kuolla voit huomenna joten duuniin ei ihan kaikkia paukkuja kannata laittaa.
Hyvässä työpaikassa on mukava olla esimies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta siinä ei ole mitään huvittavaa. Hampurilaisbaari myy ruokaa, joka on ihmisen perustarpeita eli työ on jopa hyödyllistä. Myyhän joku mainoksia ja lehtiäkin joita ihminen ei tarvitse mihinkään oikeasti.
Työ on jopa käytännössä hyödyllisempää kuin lääkärin työ. Mietippä kauanko selviät hengissä syömättä vrt kauanko selviät hengissä ilman lääkäriä?
Ohis, mutta pikaruoka ei ihan ehkä ole se ruoka, mitä kannataa syödä jos haluaa pysyä hengissä mahdollisimman pitkään. Ne lääkärithän nimenomaan joutuu hoitaan näitä potilaita, jotka ahmivat liikaa hampurilaisia...
AP terveisiä:
kusipäillä on Halvat huvit: Anna nauraa vaan!!
tsemppiä 🍀🎄
Ehkä hänellä on joku muukin syy kuin saamattomus jos jää ekaan oikeasn duuniin. Ja kyllähän maailmaan hampparin paistajia mahtuu. Ei kaikkien tarvitse eikä ole edes mahdollista suorittaa työelämää maksimaalisella tasolla.
Pikaruokapaikat ovat epäeettisiä.
Mistä te nyt ootte saaneet päähän että palkka olisi 8e?
Tytär oli eka kesätyössä grillillä ja lähtöpalkka oli yli 12e/h vaikka ei siis mitään työkokemusta. Ilta-, yö-, pyhälisät tietysti sitten päälle.
Vierailija kirjoitti:
kAiKkI tYö oN aRVoKaSTa
t. kokoomus
Juu juu. Broilerit ja asiantuntijat "Arvostaa" mutta kaikki suurimmat veroedut, niin prosentuaalisesti kuin euromääräisesti kohdistetaan yli 10 000e tienaaviin, samalla kun oikeudet romutetaan sitä varmemmin, mitä yleisesti vähemmän arvostetusta työstä kyse.
Eipä siinä, duunari saadaan silti uskomaan että ongelma maassa on joku olkiukko tukien saaja. Poliittiset broilerit rohmuaa aina vaan isommat summat omiin taskuihin, mutta moralisointi "Olemme tottuneet suurempaan elintasoon kuin mitä ansaitsemme" kohdistuu vaan alempaan kastiin. Valtiovarainministerimme oli yhden kesän mäkkärissä töissä mutta muuta cv:ssä ei sitten olekaan. "Olen fiskaalikonservatiivi ja kaikkien pitäisi elättää itsensä". Paitsi jos saa duunarit elättämään itsensä. No mikäs siinä jos oikean työn tekijät äänestää, sitä on demokratia.
Vierailija kirjoitti:
Pikaruokapaikat ovat epäeettisiä.
Hyvä syy taas työttömälle jättää duuni hakematta😂🤣