Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentunut sosiaalityöntekijä

Vierailija
07.07.2025 |

Luulin olevani unelma-ammatissani, mutta työ on kaikkea muuta kuin odotin. Pääsin yliopistolle opistotutkinnon ja avoimen väylän perusteella elikkä en käynyt lukiota. Pitkä tie opintoihin ja tässä ollaan. Työ on aliarvostettua - autokauppiaasta seuraava vai vielä heikompi - ja puuduttavaa. Työyhteisö on juoruilevien tätien kahvikerho. En löydä puolisoa varmaan koska minulla on lapsi ja alakin aiheuttaa ennakkoluuloja. Ajattelin jäädä syksyksi sairauslomalle. Mikä auttaisi umpikujassani?

Kommentit (137)

Vierailija
1/137 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähes 40 v. T. A-P

Vierailija
2/137 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kivaa olla valtion vahtirakki ja ihmisten kyttääjä sen sijaan että tekisi aitoa sosiaalityötä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/137 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla auttaa masennuslääke ja saikku. onhan sulla sentään joku ammatti,kun monella ei ole edes tollasta.

Vierailija
4/137 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity työhösi äläkä kitise, ei se niin puuduttavaa ole. Palkka on keskitasoa, työllisyystilanne hyvä. Puolisoa et löydä muista syistä joten katso peiliin ja mieti, mitä tarjottavaa sinulla on toiselle ihmiselle.

Vierailija
5/137 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kivaa olla valtion vahtirakki ja ihmisten kyttääjä sen sijaan että tekisi aitoa sosiaalityötä?

Täh???

Vierailija
6/137 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijät tutkinnolla voi tehdä aika laajasti eri töitä, ei ainoastaan sosiaalityöntekijän hommia. Olet varmaan maisteri? Etsisin jatkuvasti muita töitä, sellaisia joista voisit kuvitella pitäväsi. Voit myös lisäkouluttautua ja hankkia esim pedagogisen pätevyyden joka laajentaa taas mahdollisuuksiasi työnhaussa. 

Vierailija
7/137 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskity työhösi äläkä kitise, ei se niin puuduttavaa ole. Palkka on keskitasoa, työllisyystilanne hyvä. Puolisoa et löydä muista syistä joten katso peiliin ja mieti, mitä tarjottavaa sinulla on toiselle ihmiselle.

Just noin, ja esim.jätä kahvipullat väliin,niin voi onnistaa.Sosiaalityöntekijöissä on paljon pyöreitä tätejä.

Vierailija
8/137 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan iloa siitä kun jaan rahaa somaleille ja feijoille.

Vierailija
9/137 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä on muuten aito ja epäaito sosiaalityö? tämä on oikea kysymys.

Vierailija
10/137 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummatkin ryhmät ovat korvaamattomia Suomelle, eli he ovat todellisia yhteiskunnan tukipilareita.

Vierailija
11/137 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työyhteisöt sairastuttavat. Sosiaalialan iso ongelma on liika asioiden vatuloitointi ja epäammatillisuus. Siellä pitäisi olla miesmäisiä miehiä jotka saisivat juoruilun ja niin kutsutun vouhkaamisen kuriin. Olen seurannut läheltä.

Vierailija
12/137 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummatkin ryhmät ovat korvaamattomia Suomelle, eli he ovat todellisia yhteiskunnan tukipilareita.

😆

Vierailija
13/137 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työyhteisöt sairastuttavat. Sosiaalialan iso ongelma on liika asioiden vatuloitointi ja epäammatillisuus. Siellä pitäisi olla miesmäisiä miehiä jotka saisivat juoruilun ja niin kutsutun vouhkaamisen kuriin. Olen seurannut läheltä.

Hakeutuuko alalle miehiä ? En ole koskaan kuullut miessossusta enkä osaa kuvitella millainen semmoinen on ! Vähän kuin mies kätilönä tmv, tosin kätilö on arvostetumpi.

Vierailija
14/137 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikä on muuten aito ja epäaito sosiaalityö? tämä on oikea kysymys.

Aito antaa rahhaa ja epäaito ei anna.

Vierailija
15/137 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin ko opinnot, mutta vaihdoin kandivaiheessa toiselle alalle, kauppikseen. En ole katunut, sillä en yhtään ihmettele, että sosiaalialalla masentuu. Nyt pystyn menemään töihin ulkomaillekin, mikä on tosi jees!

Vierailija
16/137 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tykkään työskennellä sossuna. Palkka on kohtuullinen ja kalenterin voi päättää itse. Harvemmin kukaan puuttuu tekemisiinkään. Onhan tämä sellaista sirkusta tämä asiakaskunta, että ei paremmasta viihdeohjelmasta ole väliksi. 

Vierailija
17/137 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun on tehtävä ikäviäkin ja vähemmän arvostettuja töitä. Pystytkö parempaan? Jos pystyt, vaihda. Jos et, ota itseäsi niskasta kiinni.

Vierailija
18/137 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas tykkään työskennellä sossuna. Palkka on kohtuullinen ja kalenterin voi päättää itse. Harvemmin kukaan puuttuu tekemisiinkään. Onhan tämä sellaista sirkusta tämä asiakaskunta, että ei paremmasta viihdeohjelmasta ole väliksi. 

Saatko määrittää paljoko teet duunia?Eikö ole just valitettu että on kamala kiire.Mä uskon että ei ole kiire todellisuudessa.

Vierailija
19/137 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakeutuuko alalle miehiä ? En ole koskaan kuullut miessossusta enkä osaa kuvitella millainen semmoinen on ! Vähän kuin mies kätilönä tmv, tosin kätilö on arvostetumpi.

Jouduin itse nuorena naisena asioimaan miessosiaalityöntekijän kanssa ja tämä ahdisteli. Pyysin työntekijän vaihtoa naiseen, mutta kun tämä ei muka onnistunut lopetin asioinnin kokonaan, enkä uskaltanut hakea edes toimeentulotukea kun pelkäsin tuota miestä. Sitten kun vihdoin uskalsin hakea taas toimeentulotukea meinasin joutua taas asioimaan tuon miehen kanssa. Kukaan ei soitellut perääni ja valituksiani tuosta miehestä ei huomioitu. Olin tuolloin 19-vuotias. Olin toki naiivi, enkä tiennyt mistään mitään, mutta olin ruma, lihava, peittävästi pukeutunut, enkä provosoinut tuota miestä mitenkään. 

Vierailija
20/137 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatko määrittää paljoko teet duunia?Eikö ole just valitettu että on kamala kiire.Mä uskon että ei ole kiire todellisuudessa.

Aika moni tekee lyhennettyä työviikkoa, koska ei näitä oikeasti kukaan jaksa painaa täysillä. Mitään sijaisia ei ole, jos sairastut tai olet lomalla vaan työt vain pakkautuvat. Esim. lastensuojelussa harva hyvinvointialue pysyy lakisääteisissä rajoissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän