Miksi se on naurunaihe jos on työskennellyt koko ikänsä hampurilaisbaarissa?
Olen pian 40 vuotias ja jäin ensimmäiseen kesätyöhöni. Palkka riittää tarpeisiini hyvin, kotini on siisti ja kaunis, olen normaalin näköinen mutta silti aina kumppania etsiessä kaikki lopahtaa siihen kun kerron että olen hampurilaisbaarissa töissä.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Tirsk! 😅
Tirskuu typerä teini
Työnteon arvostus näkyy paljolti palkassa.
Parempihan tuo on, kuin se burn out -vaihtoehto. Olen nyt tämän vuoden aikana nähnyt useammankin tapauksen, kun ensin saikutellaan ja sitten jäädään työttömäksi kun ei vaan kestä niitä vaativia töitä. Siinä vaiheessa toiset kehuu että ai kun on rohkea ratkaisu, kylläpä uskallat.
Vierailija kirjoitti:
Parempihan tuo on, kuin se burn out -vaihtoehto. Olen nyt tämän vuoden aikana nähnyt useammankin tapauksen, kun ensin saikutellaan ja sitten jäädään työttömäksi kun ei vaan kestä niitä vaativia töitä. Siinä vaiheessa toiset kehuu että ai kun on rohkea ratkaisu, kylläpä uskallat.
Jep. Itselläni on eräs tuttava joka on saikuttanut kehittämistyössä ollessaan kolmen vuoden sisään pätkissä niin paljon, etten pysy enää laskuissa mukana. Ei millään suostu vaihtamaan alaa tai ammattia hieman vähemmän tappavaan, koska se on ilmeisesti jotenkin epähienoa. Onneksi tuo jatkuva saikutus ei ole suinkaan mikään menoerä yhteiskunnalle eikä ihmiselle itselleen..
Vierailija kirjoitti:
Nyt on sellainen aika että työttömäksi jääminen on aika hemmetin huono juttu ellei sitten ole kunnolla omaisuutta kertynyt. Voi tyssätä ura siihen, varsinkin jos on pää sanonut seis ja pidempään joutuu olemaan poissa. Parempi vähempi stressinen työ jota sietää kuin himostressi ja työttömyys.
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppinen hampparipaikan kassalla 8€/h palkalla noloissa vaatteissa säälittää.
Sanoo joku lähihoitaja, joka saa jotain kiksejä siitä, että alentaa muita?
En kyllä haluaisi treffikumppaniksi. Itse olen korkeasti kouluttautunut ja hyvässä toimistotyössä. Haluaisin jonkun, joka on edes kohtuudella lähempänä sekä sivistykseltään että älykkyydeltään ehkä myös taloudellisesti lähempänä, jotta voi osallistua yhteisiin juttuihin (konsertit, näytelmät, reissut).
Eikä tarvitse tulla vastaamaan, että voi se hesen työntekijäkin olla yhtä sivistynyt ja älykäs. No, jos olisi, niin ei olisi hesellä loppuelämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle naljaillaan kun olen lähihoitaja. Mä tykkään omasta työstäni. Maanantaista perjantaihin 7-15, vapaa-aikana ei tarvitse työtä ajatella. Palkka 16 euroa tunnilta. En tiiä mitä sitten pitäisi tehdä että olisi kelvollinen ihminen :D
16 € Tunnilta on paljon enemmän mitä hampurilaisbaarissa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Itselläni on eräs tuttava joka on saikuttanut kehittämistyössä ollessaan kolmen vuoden sisään pätkissä niin paljon, etten pysy enää laskuissa mukana. Ei millään suostu vaihtamaan alaa tai ammattia hieman vähemmän tappavaan, koska se on ilmeisesti jotenkin epähienoa. Onneksi tuo jatkuva saikutus ei ole suinkaan mikään menoerä yhteiskunnalle eikä ihmiselle itselleen..
Jos ei itse tajua lähteä niin aika kurjaa että työnantajalla ei ole keinoja päästä saikuttajasta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Surkeaahan tuo on ellet ole noussut esihenkilöksi. Harva haluaa hävetä puolisoaan.
Esihenkilöksi nousu ei todellakaan kaikkia kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä haluaisi treffikumppaniksi. Itse olen korkeasti kouluttautunut ja hyvässä toimistotyössä. Haluaisin jonkun, joka on edes kohtuudella lähempänä sekä sivistykseltään että älykkyydeltään ehkä myös taloudellisesti lähempänä, jotta voi osallistua yhteisiin juttuihin (konsertit, näytelmät, reissut).
Eikä tarvitse tulla vastaamaan, että voi se hesen työntekijäkin olla yhtä sivistynyt ja älykäs. No, jos olisi, niin ei olisi hesellä loppuelämäänsä.
Vai hyvässä toimistotyössä... Kas kun ei tällä kertaa vaativassa asiantuntijatyössä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä et ole esimerkiksi lääketieteen alasta väitellyt tohtori? Huh, taidat olla aika sivistymätön, kouluttamaton ja yksinkertainen sekä köyhä. Ethän muuten olisi toimistotyössä loppuelämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Työnteon arvostus näkyy paljolti palkassa.
Kokoomus: "Palkalla ei tarvitse elää."
Vierailija kirjoitti:
kAiKkI tYö oN aRVoKaSTa
t. kokoomus
Ainoa asia missä kokoomus on oikeassa. Jos tarkoittaa työtä sanan varsinaisessa merkityksessä eikä mitään herran ketkuja.
Juu, tässä suurin syy minunkin työttömyyteeni. En kehtaa mennä johonkin kassalle, mäkkäriin tai siivoojaksi. Hävettäisi niin paljon. Mielummin olen työtön. Enkä ole edes korkeasti koulutettu, mutta pitää ihmisellä kuiten joku taso olla.
Vierailija kirjoitti:
Juu, tässä suurin syy minunkin työttömyyteeni. En kehtaa mennä johonkin kassalle, mäkkäriin tai siivoojaksi. Hävettäisi niin paljon. Mielummin olen työtön. Enkä ole edes korkeasti koulutettu, mutta pitää ihmisellä kuiten joku taso olla.
Kehtaat ennemmin olla työtön, vaikka vaihtoehtoja ja työkuntoa olisi? Se vasta tason alitus onkin, oikein säälittävyyden huippu.
Vierailija kirjoitti:
Se on kadehdittavaa, että joku uskaltaa jäädä sellaiseen työhön, jossa ei juurikaan tarvitse stressata, eikä välitä muiden mielipiteistä. Itsekin työskentelen kaupassa ja saan kuulla paljon naljailua juuri niiltä korkeastikoulutetuilta, jotka meinaavat kuolla stressiin omassa työssään ja saavat hoitaa työasioita iltaa myöten.
Ja käyvät kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Sinun tasosi löytyy jostain muualta. Kokeile lähiön pubia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun tasosi löytyy jostain muualta. Kokeile lähiön pubia.
Olen kuorma-auton kuljettaja ja voin kohtuudella todeta kirjoituksesi perusteella että olen sinua lukeneempi ja hyvin luultavasti hallitsen sivistyneneen käytöksen kauniimmin kuin te. Katsos kun kaikki ei määrittele itseään työnsä kautta. Kuolisin sisältä jos joutuisin pönöttämään toimistossa tekopyhien sievistelijöiden parissa. Teen helppoa työtä missä ei tarvitse käyttää henkistä/älyllistä energiaa firman asioiden pohtimiseen(ajatuskin on jo vastenmielinen)koska arvostan lukemattomasti enemmän vapaa-aikaani,josta suurin osa kuluu itseni kehittämiseen/haastamiseen monella eri tasolla. Ummehtunutta ja pikkusieluista tuijottaa ihmisen ammattia.
Kaikki työ ON arvokasta!! Vain tollol ajattelee toisin.