Miksi se on naurunaihe jos on työskennellyt koko ikänsä hampurilaisbaarissa?
Olen pian 40 vuotias ja jäin ensimmäiseen kesätyöhöni. Palkka riittää tarpeisiini hyvin, kotini on siisti ja kaunis, olen normaalin näköinen mutta silti aina kumppania etsiessä kaikki lopahtaa siihen kun kerron että olen hampurilaisbaarissa töissä.
Kommentit (134)
Arvostan myyjiä, siivoojia, tarjoilijoita, roskakuskia ym ym sillä yhteiskunta ei pyöri ilman heitä. Jokainen joka elättää itsensä omalla työllään on arvostuksen ansainnut.
Minusta on hienoa, että pärjäät noin kovassa työssä! Itse en pärjää enää työelämässä kokoaikaisena - en edes kevyemmässä työssä kuin hampurilaisbaari.
Sulla täytyy olla rautainen kunto ja terveys,kun jaksat pomppia noin rankassa työssä ja jos pääkin kestää. Itse menisin ihan sekaisin tilausten kanssa. Olen niin hajamielinen.
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset kiusaajat taas buustaa omaa egoa. Kaikki työ on tärkeää ja arvokasta. Moni katsoo sitä työpaikan siivoojaakin kuin halpaa makkaraa. Vaikka ilman häntä kaikki hukkuisi paskaan parissa päivässä. Vai miltä luulette että kahvihuone ja vessat näyttää parin viikon tai parin päivän päästä...riippuen millaisia sikoja kunkin työpaikalla mellastaa.
Olen itsekin siivonnut vessoja, ja juuri sen takia voin sanoa, etten halua kuurata vessoja enää ikinä elämässäni. En ymmärrä, miksi täytyisi teeskennellä, että on kiinnostunut sellaisesta työstä, jota vihaa. Se, että haluaa omalta elämältään jotain muuta, ei tarkoita, etteikö arvostaisi sitä työtä, mitä siivoojat tekevät.
Jos pidät työstäsi ja teet sen hyvin, en ymmärrä mikä ongelma siinä olisi.
Vierailija kirjoitti:
kAiKkI tYö oN aRVoKaSTa
t. kokoomus
Niin,arbeit macht frei.
Vierailija kirjoitti:
no enemmän oikeasti arvostan ihmistä, joka on jäänyt siihen kesätyöhön ja se on hänelle riittävä. Ei kaikille työ tarjoa jotakin itsensä toteuttamista vain yksinkertaisesti toimeentuloa. Sitten on nämä "en ainakaan pskaduuneihin mene ja makaan mieluummin himassa tyypit"..niitä kohtaan se arvostus on 0 alapuolella.
Vietämme suurimman osan hereilläoloajastamme töissä, joten miksi emme tekisi sellaista työtä, josta nautimme ja jossa voimme toteuttaa itseämme? Mielestäni on surullista, että ainoa syy mennä töihin on palkka, elämä valuu kyllä hukkaan tuossa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kAiKkI tYö oN aRVoKaSTa
t. kokoomus
Niin,arbeit macht frei.
Ns pitkäaikainen työtön.ehkä? Saa hakea työpaikkaa kaaaaaaauan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no enemmän oikeasti arvostan ihmistä, joka on jäänyt siihen kesätyöhön ja se on hänelle riittävä. Ei kaikille työ tarjoa jotakin itsensä toteuttamista vain yksinkertaisesti toimeentuloa. Sitten on nämä "en ainakaan pskaduuneihin mene ja makaan mieluummin himassa tyypit"..niitä kohtaan se arvostus on 0 alapuolella.
Vietämme suurimman osan hereilläoloajastamme töissä, joten miksi emme tekisi sellaista työtä, josta nautimme ja jossa voimme toteuttaa itseämme? Mielestäni on surullista, että ainoa syy mennä töihin on palkka, elämä valuu kyllä hukkaan tuossa tilanteessa.
Se on surullista mutta suurimmalle osasta ihmisiä ihan arkipäivää 🥹
Vierailija kirjoitti:
Jos elättää itsensä omalla työllään siinä ei ole mitään noloa,ei kaikki halua hienoa omakotitaloa tai kalliita sähköautoja.
Noin minäkin teen kakkahommaa,on siitä hyvä että voi olla osa-aikainen eikä joka päivä ravata siellä.Asumistuki tuli mutta ei tule kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on, mutta jos ei nauti töistään niin silloin kannattaa laatia suunnitelma miten pääsee sellaisiin töihin, josta nauttii.
Sen verran olen tähän ikään mennessä elämää nähnyt etten todellakaan moiti ketään työnsä perusteella.
Jos olet nykyiseen asiaintilaasi itse tyytyväinen niin älä välitä moisesta pikkusieluisuudesta.
Oletko varma, että se tyssää juuri siihen? En usko, että juurisyy on tuo. Oletko kysynyt suoraan?
Mikä hiton hampurilaisbaari? Saako siellä alkoholiakin? :D
En minä sinänsä elämässäni jaksa miettiä muiden työpaikkoja eikä kiinnosta erityisemmin, mutta pakko myöntää, että jos näen selkeästi keski-ikäisen jossain Mäkissä tai Hesessä kassalla, tulee vähän sellainen säälin tunne. Miksikö? Koska itse ku0lisin pystyyn siinä työssä. Ei minkäänlaista haastetta, täysin kykyjeni hukkaan heittämistä. En yksinkertaisesti kestäisi vakkarityössä, jossa taidoillani ei ole mitään merkitystä, kun ei niitä kukaan mihinkään tarvitse. Vihaisin elämääni, jos se koostuisi hamppareiden tekemisestä, rätti kädessä heilumisesta ja asiakkaiden rahastamisesta.
En vain viihdy tuollaisissa töissä enkä tahdo tuhlata elämääni töihin, joissa ei ole mitään haastetta. Siksi minun on vaikeaa ymmärtää sellaisia, jotka menevät työasioissa sieltä mistä aita on matalin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kAiKkI tYö oN aRVoKaSTa
t. kokoomus
Niin,arbeit macht frei.
Niinhän se tekeekin. Ei tarvitse murehtiä, ettei saa sossusta rahaa, kun ansaitsee sen itse. Ja kaikki työ tuo mielekkyyttä elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on, mutta jos ei nauti t
Nykyinen hallitus tekee lakeja monella tapaa, jossa kouluttautuminen tehdään kalliimmaksi ja hankalaksi, joten useamman kohdalla parempi vaan alkaa valehtelemaan itselle ja muille että tykkää omasta työstään, vaikka oikeasti tekisi sitä lähinnä rahan takia.
Aikoinaan kokoomus kai halusi rakentaa imagoa sivistyspuolueena ja kannustaa kouluttautumiseen. Näin ne ajat muuttuu. Tajusivat, että koulutus voi helposti johtaa omilla aivoilla ajatteluun ja omista oikeuksista kiinni pitämiseen, mikä taas usein on päinvastaista kuin se, että kokoomussetä ottaa muiden tekemästä työstä voitot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä myös yksilön kannalta on paljon parempi olla työttömänä kuin ns paskaduunissa paskalla palkalla. Työssäkäyvät sitten yrittävät moraalisaarnata heidät töihin koska ovat osittain kateellisia heidän työttömyydestään ja hokevat mantroja miten he ottaisivat mitä työtä vastaan tahansa jos saisivat potkut huippupalkkaisesta mukavasta työstään. Kaikki pelaa omaan pussiin elämäntapatyötön ja työssäkäyvä joka yrittää moraalisaarnata(manipuloida) työttömät paskatöihin jotta heidän veromääränsä teoriassa alenisivat ja itse saisivat enemmän rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Juu, tässä suurin syy minunkin työttömyyteeni. En kehtaa mennä johonkin kassalle, mäkkäriin tai siivoojaksi. Hävettäisi niin paljon. Mielummin olen työtön. Enkä ole edes korkeasti koulutettu, mutta pitää ihmisellä kuiten joku taso olla.
Siksi sun tukia leikataankin ja toivottavasti leikataan vielä lisää.Minua taas hävettäisi loisia tukien varassa.
Olen itse ollut mäkissä töissä ja kyllä pitäisin sitä nolona jos yli 30-vuotias olisi jumittunut hampurilaisia myymään. Kyllähän se nyt väliaikaisena ratkaisuna pahimpaan rahapuolaan käy hätävarana jos ei _yhtään_mitään muuta työtä löydy, mutta ei millään tavalla kunnioitettava "ammatti". Kyllä se vähän kertoo ihmisen kunnianhimosta ja itsetunnosta jos tyytyy siihen huonoimpaan mahdolliseen työhön.
Mun mielestä toi on hieno juttu! Nostan hattua.
Tää yhteiskunta on sellainen, että mikään ei koskaan oo täydellistä. Jos oot työtön, käsketään hakea vaikka puhelinmyyntiä ja sitten jos oot puhelinmyyjä, niin toisaalta sitäkin saatetaan halveksia. Jos et hanki lapsia koska et halua, sitä arvostellaan - samoin toisaalta jos hankit suurperheen. Jos oot köyhä, halveksitaan. Jos oot rikas, kadehditaan. Jos oot tuntematon, sinua ei nähdä ja toisaalta jos olet tunnettu, saat osaksesi kritiikkiä ja jopa vainoa. Jos menet töihin ja lapset hoitoon, olet jonku mielestä huono vanhempi. Jos olet kotiäiti, joku tälläkin keskustelupalstalla pitää sinua loisena, joka elelee muiden (yhteiskunnan tai oman miehen) rahoilla. Ihan sama mitä teet, niin jotakuta harmittaa!
Siis elä elämääsi ja anna muiden mielipiteiden olla. Jos joku on niin pinnallinen, että sun työ on ongelma: sä ansaitset parempaa. En tiedä susta,mut itse haluan mielummin kumppanin, joka on valinnut minut aidosti. Joku pinnallinen jätkä ois mulle kauhistus.
Ps. Sulla on niin paljon kokemusta, että ootko harkinnut omaa hampurilaisketjua? Ei siksi, että yrittäjänä olisit jotenkin parempi.. vaan siksi, koska susta vois olla siihen. Sinnikkyyttä toikin vaatii, että jaksaa ravintola-alalla.
Aikuiset kiusaajat taas buustaa omaa egoa. Kaikki työ on tärkeää ja arvokasta. Moni katsoo sitä työpaikan siivoojaakin kuin halpaa makkaraa. Vaikka ilman häntä kaikki hukkuisi paskaan parissa päivässä. Vai miltä luulette että kahvihuone ja vessat näyttää parin viikon tai parin päivän päästä...riippuen millaisia sikoja kunkin työpaikalla mellastaa.