Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä avuksi kun en uskalla erota, yksin eläminen pelottaa liikaa

Vierailija
19.12.2023 |

Olen suhteessa vain siksi, etten uskalla lähteä. En uskalla, koska yksin eläminen pelottaa liikaa. Tuntuu etten pärjää. Tiedän että pärjään, mutta se Tunne on niin vahva että se estää lähtemästä. Olen kärvistellyt tässä jo useamman vuoden ihan vaan siksi. 

Tämähän on juuri niin typerää miltä se kuulostaakin, mutta olen neuvoton. Mistä sitä rohkeutta saa? Mitä mun kannattaisi nyt alkaa tekemään että joskus uskallan lähteä?

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oikeastaan ihan ymmärrettävää että olo on epävarma tuossa tilanteessa. Erotessa ei kannata noin vain lähteä pois, koska "pois" ei ole mikään suunta.

On järkevää määrittää uudet tavoitteet ensin ja sen jälkeen tehdä suunnitelma. Kun tämä on tehty, olo alkaa varmasti tuntua varmemmalta.

Mun tavoite oli päästä irti tästä suhteesta, muuta en ole kyennyt miettimään ollenkaan. Pää on ollut yhtä puuroa aivan älyttömän kauan. En oikeestaan enää edes tiedä kuka oon ja mitä haluan. Ehkä mulle nyt sitten alkaa jäämään energiaa miettiä niitäkin. Toivon.

Vierailija
82/101 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies päätti mykkäkoulunsa ja rupes sitte vittuilemaan. No, kohta loppuu.. 

Jännä miten puolet ystävistä on yhä sitä mieltä, että mun pitäis vielä antaa sille mahdollisuus.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vielä kaikille jotka kannustitte. En ikinä unohda  

Ap

Vierailija
84/101 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronneet, karanneet ja voimaantuneet akat hekumoimassa, kun joku liittyi kerhoon.

Säälittävää, itsepetoksen sekaista itseriittoisuuta. Tai sitten PARIsuhteenne ovat vaan olleet niin kertakaikkisen SURKEAN ONNETTOMIA, että yksinolo niiden jälkeen on jotain maagisen ihmeellisen euforista.

Arki koittaa yksinkin, se on varma.

Vierailija
85/101 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eronneet, karanneet ja voimaantuneet akat hekumoimassa, kun joku liittyi kerhoon.

Säälittävää, itsepetoksen sekaista itseriittoisuuta. Tai sitten PARIsuhteenne ovat vaan olleet niin kertakaikkisen SURKEAN ONNETTOMIA, että yksinolo niiden jälkeen on jotain maagisen ihmeellisen euforista.

Arki koittaa, ja voipa routa pari porsasta kotiinkin ajaa, sen "sian" luo.

Vierailija
86/101 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ainakin oli kertakaikkisen surkean onneton parisuhde.

Ap

Vierailija
87/101 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n ukkoko siellä huutelee? Ottaako päähän kun täysihuolto loppui?

Vierailija
88/101 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen kuuluisi jossain vaiheessa asua yksin.

Olisi sekin hyvä kokea. Äiti ei asunut milloinkaan yksin lähdettyään lapsuuskodista ja jäätyään leskeksi 3v sitten oli ihan hukassa ja peloissaan kun ei olekaan ketään muuta asumassa ja pitää olla se kaikesta vastaava ja itsensä kanssa. Nykyään jo pärjää ja niin pärjäät sinäkin ap.

Vierailija
89/101 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on nimi paperissa ja muutto uutena vuotena! 😮😍 Pakko myöntää että hirvittää...! Toimintavaihde päälle💥

Ap

Ja pidä pääsi nyt. Voi olla että siinä kohti kun tosiaan teet lähtöä, alkaa mies kinuta ja luvata ja...tajutessaan että oikeasti jätät. Ei se silti muutu eikä pidä lupauksia. Korvat kiinni ja menoksi. Kuuntele sitä tulevaisuutta ja itseäsi. 

Vierailija
90/101 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies päätti mykkäkoulunsa ja rupes sitte vittuilemaan. No, kohta loppuu.. 

Jännä miten puolet ystävistä on yhä sitä mieltä, että mun pitäis vielä antaa sille mahdollisuus.

Ap

Sano niille kavereille etta mies on saanut jo monta mahdollisuutta eika ole petraantunut, pahemmaksi vaan muuttunut. Teit oikean ratkaisun. Miesta vaan vituttaa kun joutuu nyt etsimaan uuden naisen jota haukkua ja mollata. Mitaan rakkauttahan tuo ei varmaan ollut. Mahdollisesti soitellut sun kaverit lapi ja kertonut nyyhkytarinat etta ne puhuis sut jaamaan. Kun olet omassa kodissa rauhassa ja hiljaisuudessa niin pystyt arvioimaan mita tuo mies oikeasti toi sinun elamaasi ja oliko sen arvoista. Harva nainen katuu eroamistaan kun on sita ensin pitkaan pyoritellyt.

Kaikki lahdot ovat omalla tavallaan pelottavia, kuuluu asiaan. Mutta kaikki lahdot joita on noinkin pitkaan mietitty on kuitenkin lahtijalle hyvaksi. Pahinta on jaada apaattisena tuleen makaamaan ja kitkutella ainoa elama paiva kerrallaan viemarista alas. Yhtaan paivaa et saa takaisin.

Onnea matkaan!

Vierailija
91/101 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea. Ja on olemassa monenlaisia tukiryhmä, porinaporukoita, mene rohkeasti mukaan. Yksinäisyyttä ei ole muilla kuin läheisriippuvaisilla ja lompakkolokeilla. Yksin on hyvä elää. Kokonaisena Ihmisenä. 

Onnellinen🍀

Vierailija
92/101 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kaverisi että miehesi on alkoholisti ja silti kehottavat vielä yrittämään? Ovatko he täysin menettäneet järkensä, vai ovatko heidänkin miehensä alkoholisteja?

Vierailija
93/101 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kaverisi että miehesi on alkoholisti ja silti kehottavat vielä yrittämään? Ovatko he täysin menettäneet järkensä, vai ovatko heidänkin miehensä alkoholisteja?

Elävät huonoissa suhteissa lasten takia, heillä on jotenkin erilainen näkemys elämästä 😕 

Tiedättekö, mua ihan itkettää kiitollisuudesta, siis siitä tuesta mitä oon teiltä saanut! Ihania ihmisiä on oikeasti vielä olemassa 🥲

Ap

Vierailija
94/101 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elävät huonoissa suhteissa lasten takia, heillä on jotenkin erilainen näkemys elämästä 😕 

Tiedättekö, mua ihan itkettää kiitollisuudesta, siis siitä tuesta mitä oon teiltä saanut! Ihania ihmisiä on oikeasti vielä olemassa 🥲

Ap

Huonoissa suhteissa elävät yrittävät usein painostaa muita jäämään onnettomiin parisuhteisiin hinnalla millä hyvänsä. Sen sijaan, että tekisivät itse jotain tilanteelleen, niin pyrkivät saamaan muut kanssaan samaan jamaan. "Misery loves company."

Ihanaa kuulla, että olet saanut täältä tukea ja rohkeutta ratkaisuusi! Mukavaa joulua sinulle ja onnea uuteen kotiin <3

Vierailija
95/101 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt sitä omaa elämää ja rauhaa minkä saat siellä omassa asunnossa, kun kukaan ei ryyppää eikä mökötä vieressä. Oikeasti välillä tuntuu, että ero noin helpompaa kun siihen tulee joku toinen muutos rinnalle, kuten vaikka muutto. Silloin tavallaan riuhtaiset itsesi kahdesta asiasta kerralla irti. Ei ole aikaa jäädä suremaan niin paljon, kun on uuden kodin laittoa ja muuta. 

Vierailija
96/101 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saakeli😂 Aikuinen ihminen olevinaan😂

Vierailija
97/101 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kumppanilla on päihdeongelmia ja hänellä on ilkeä luonne, on tuollainen ihminen pelkkä rasite arjen keskellä. 

Vierailija
98/101 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arki koitti tälläkin yksinkin, mutta juttu onkin siinä, että onko se arki mukavaa. Ja kyllä, on.

En tiedä miksi on tarvetta kutsua itsepetokseksi sitä, että toisinaan se yksinolo on ehdottomasti parempaa kuin yhdessäolo. Ainakin silloin, kun suhde on huono ja ottaa enemmän kuin antaa. Päätin tässä nyt muutaman suhteen koettua, etten niihin enää lähde. Ei ole ollut päihteitä tai väkivaltaa, suhde voi olla huono ilman niitäkin. 

Puuttunut sellainen kunnioitus ja arvostus, sellainen että tuo kumppani tuossa on minulle aidosti tärkeä ja haluan sen hänelle näyttää ja kertoa. Jos jo treffeille vieminen niin, etten itse ole suunnitellut, järjestänyt ja maksanut kaikkea on ihan liikaa pyydetty, niin olen kyllä silloin mieluummin yksin, ja vien itse itseni treffeille.

Vierailija
99/101 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahempaa kuin tuhlata viisi vuotta elämästään paskassa suhteessa on tuhlata viisi vuotta ja yksi päivä lisää! Onnea AP, sinä pärjäät!

Vierailija
100/101 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei älä ikinä enää yhdenkään ihmisen anna

sua kohdella niinkun mä kohtelin loukkasin ja haavoitin sua

Älä rakasta ketään joka voi olla niin julma

mä tiedän että mä loukkasin loukkasin ja haavoitin sua

Toivon että hän pitää paremmin onnesta huolta

Rakas onnea matkaan!

Sinä ansaitset kultaa! Rakas Onnea Matkaan! Sinä Ansaitset Kultaa!!!!!