Mikä avuksi kun en uskalla erota, yksin eläminen pelottaa liikaa
Olen suhteessa vain siksi, etten uskalla lähteä. En uskalla, koska yksin eläminen pelottaa liikaa. Tuntuu etten pärjää. Tiedän että pärjään, mutta se Tunne on niin vahva että se estää lähtemästä. Olen kärvistellyt tässä jo useamman vuoden ihan vaan siksi.
Tämähän on juuri niin typerää miltä se kuulostaakin, mutta olen neuvoton. Mistä sitä rohkeutta saa? Mitä mun kannattaisi nyt alkaa tekemään että joskus uskallan lähteä?
Kommentit (101)
Pitää vaan riuhtausta itsensä irti kuin olisi laastari.
Vierailija kirjoitti:
Nytkin olisi aivan ihana asunto tuossa tarjolla, kävin jopa katsomassa. Olen käynyt katsomassa paljon asuntoja, jotta jotenkin siedättyisin jotenkin siihen tunteeseen että asuisin yksin. En vaan pysty tekemään lopullista päätöstä. Potkikaa mua nyt perseelle isomman kaavan kautta. Vituttaa olla tällainen luuseri!
Mikä on pahinta mitä voi tapahtua?
Ap
Älä mieti pahoja asioita. Just tollasten ajatusten takia et uskalla lähteä. Muuta koko asennettasi positiivisempaan suuntaan.
Voit huomata miten ihanaa on kun voit elää ihan sellaista elämää kuin haluat! Ei kannata olla suhteessa vain koska ei halua olla yksin. Ei se ole elämää. Kunnioita itseäsi.
Miksi pitäisi erota jos et sitä täysin halua ? Rakentakaa ja vahvistakaa parisuhdetta mieluummin .
Lähde pois tuollaisesta suhteesta, ihan oikeasti. Tiedän mistä puhun, koska oon käynyt saman helvetin läpi. Olin huonossa suhteessa, koska ajatus yksin jäämisestä ahdisti. Se lähtö on vaikeaa ja hetken ajan kirpaisee, mutta lopulta tajuat, että teit täysin oikean päätöksen. Lopulta ne tunteetkin muuttuu kaipuudesta ja surusta vihaan, lopulta täydelliseen välinpitämättömyyteen kyseistä ihmistä kohtaan.
Voimia.
Jos sua Ap haukutaan ja lytätään, olet todennäköisesti ja ymmärrettävästi aika lannistunut. Yksin muuttaminen on alkuun outoa, mutta pikkuhiljaa alat nauttimaan omasta rauhasta, kepeydestä ja siitä, että kukaan ei höngi negatiivista energiaa kotiisi. Huomaat, että ootkin itse asiassa aika hyvä tyyppi ja pärjäät kyllä. Alat löytämään hyviä hetkiä ja jopa huumoria arkeesi. Tärkeintä olisi nyt tehdä päätös lähtemisestä, ja alkaa sitten toteuttamaan sitä suunnitelmallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Nytkin olisi aivan ihana asunto tuossa tarjolla, kävin jopa katsomassa. Olen käynyt katsomassa paljon asuntoja, jotta jotenkin siedättyisin jotenkin siihen tunteeseen että asuisin yksin. En vaan pysty tekemään lopullista päätöstä. Potkikaa mua nyt perseelle isomman kaavan kautta. Vituttaa olla tällainen luuseri!
Ap
Minä en ole katunnut tähän mennessä kuin yhtä eroa, emmekä me asuneet hänen kanssaan yhdessä, joten tietty haavekuva oli tuosta henkilöstä edelleen tallella.
Olet miettinyt eroa jo pitkään. Se ajatus ei lähde päästäsi ennen kuin olet irtaantunut siitä suhteesta. Saat tilalle helpotuksen tunteen, jota jossain vaiheessa seuraa suru, mahdollisesti viha ja lopulta tyyneys tehtyihin päätöksiin.
Jos sinulla on sukua, perhettä ja ystäviä, sinun ei tarvitse pelätä yksinäisyyttäkään.
Kiitos kaikille kommenteista! Pakokauhu nousee kuristamaan kaulaa, mutta nyt aion yrittää!
Mitä asioita pelkäät yksin olemisessa?
Valitset joko kertarepäisyn joka on tuskallinen mutta HELPOTTAA ajan kanssa, tai loppuelämän kärsimyksen. Valitettavan moni jää kitumaan. Meillä on vain yksi elämä, muista se
Klassinen henkisen väkivallan kuvio on, että pahoinpitelijä saa uhrin uskomaan, ettei tämä pärjää yksin, että on heikko, että tekee kaiken väärin jne.
Se on syötetty vale, ei totuus.
T: 20 vuotta yksin asunut 153cm nainen, joka on kroonisesti sairas eikä yllä kaikille hyllyille. Hyvin on pärjätty! :)
Kerää tarvittava omaisuus reppuun ja lähdet. Facebookin roskalava ryhmistä saa uusia tavaroita. Lumon verkkokaupassa on tarjolla luottotiedolliselle yhden klikkauksen päässä olevia kämppiä. Torista taasen lähtee halvalla eräkamppeita. Youtubessa neuvotaan kuinka majoittua metsässä. Valitse.
Pelkäätkö, että miehesi alkaa kännissä vainota sinua? Lähtiessäsi varaudu siihen kertomalla kaikille ystävillesi uhasta ja tee suunnitelmia, miten toimit silloin. Osa alkoholistien vaimoista eivät siksi uskalla erota, koska heitä on uhattu vaikka millä, jos lähtevät. Olet hyvin onnekas, jos sinua ei ole uhattu. En tarkoita peloitella sinua vaan on hyvä varautua kaikkeen, kun känniääliöstä on kyse.
En kyllä käsitä että millä perustein ei pärjäisi ilman miestä.. Helpompi on jopa voida hyvin ilman miestä.
Kannattaa jäädä, tulet vielä onnelliseksi tuon miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista. Mies on useasti kännissä ilmoittanut että tämä oli tässä. Seuraavana päivänä perunut puheensa. Hetkeäkään en ajattele, että hänen kanssaan olisi tulevaisuutta, tää on ihan hirveetä paskaa. Mutta kuten tuolla joku mainitsi, heikkous. Olen yksinkertaisesti niin hemmetin heikko! 😖 Ja Vihaan sitä että olen! Pelkään että päässä naksahtaa lopullisesti enkä enää palaa tähän maailmaan ja tietoisuuteen! Ja silti, yhä vaan, en uskalla lähteä, koska olen niin heikko ja heikommaksi vaan muutun.
Seuraavan kerran kun mies ilmoittaa että tämä oli tässä , niin haet kimpsusi siltä istumalta ja sanot kiitos hei . Menet vaikka sukulaisille tai ystäville siksi aikaa että löydät uuden asunnon .
Jos todellakin olisi tarjolla nyt sinulle mieleinen asunto niin vuokraa pois , sitten kerrot miehelle että muutat , koska mies toivonut jo niin monta kertaa jo eroa ettet näe teille tulevaisuutta .
Itse pääsin suhteesta terapian myötä. Mutta näytät aika pitkälle miettineen asiaa jo itseksesi. Mitäs jos vain alat järjestellä itsenäistä elämääsi omana pikku salaisuutenasi? Katselet vapaita asuntoja ja selvität kaikki hoidettavat asiat valmiiksi. Jos lähteminen pelottaa, niin voit ajatella tekeväsi näin ihan vain huvin vuoksi, katsoaksesi miten lähteminen käytännössä onnistuisi.
Minä aloitin myymällä ylimääräistä tavaraa pois ja siivoamalla komeroita, kartoittamalla mitä kaikkea minun pitäisi muuttaessani ottaa mukaan. Tein oikein perusteellisen siivouksen. Viimeiset reilun puoli vuotta olin tavallaan koko ajan varpaillani ja lähtövalmiudessa, ja vaikka selittelin itsellenikin, että ehkäpä olen tehnyt kaikki suunnitelmat ihan vain viihdyttääkseni itseäni. Kunnes sitten yhdestä pikku kahnauksesta sain kimmokkeen, lähdin heti samalla viikolla katsomaan uutta asuntoa ja tilasin muuttoauton.
Mies yllättyi ja tavallaan yllätyin minäkin. Mutta olin ajan kuluessa hoitanut asiat niin pitkälle valmiiksi, ettei minun tarvinnut hirveästi enää edes ajatella, vaan siirtää vain itseni ja tavarani uuteen paikkaan.
Kaikkea hyvää sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oikeasti pahinta mitä voi tapahtua on jotakin siitä mittaluokasta, että asunnossa on turkiskuoriaisia. Kaikki muu on väkisinkin plussan puolella. Saat elämäsi ja itsesi takaisin, vaikket nyt paskassa suhteessa muistaisikaan, kuka ja millainen olet.
Ap