Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä avuksi kun en uskalla erota, yksin eläminen pelottaa liikaa

Vierailija
19.12.2023 |

Olen suhteessa vain siksi, etten uskalla lähteä. En uskalla, koska yksin eläminen pelottaa liikaa. Tuntuu etten pärjää. Tiedän että pärjään, mutta se Tunne on niin vahva että se estää lähtemästä. Olen kärvistellyt tässä jo useamman vuoden ihan vaan siksi. 

Tämähän on juuri niin typerää miltä se kuulostaakin, mutta olen neuvoton. Mistä sitä rohkeutta saa? Mitä mun kannattaisi nyt alkaa tekemään että joskus uskallan lähteä?

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän on klassinen sika, että syitä lähteä on kyllä vaikka millä mitalla. 

Ap

Vierailija
2/101 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko terapia mahdollista? On myös hyviä ilmaisia tietolähteitä ja oppaita mm. läheisriippuvuudesta. Esim. Virtahepo olohuoneessa -kirja ja päihdelinkin läheisriippuvuuden itsehoito-ohjelma. 

Tsemppiä!

Vierailija
4/101 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puret vaan hammasta, ja olette vaan väkisin yhdessä, niin kuin ihmiset monesti ovat 

Vierailija
5/101 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet asiat pelottaa. Tunne pelkosi ja tee se silti, eli eroa rohkeasti. Tuut huomaamaan, että sun elämänlaatu paranee reippaasti.

Vierailija
6/101 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet mielummin miehesi kanssa kuin yksin niin ei ero onnistu. 

Vierailija
7/101 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Eihän yksin asumisessa ole mitään vaikeaa, päinvastoin!

Voit sisustaa asunnon mieleiseksesi, voit tehdä asunnossa mitä vain, miten vain ja milloin vain - eikä kukaan valita tai urputa eikä hengitä niskaan. On oma ihana rauha jopa öisin. Ei tarvitse korjata toisen sotkuja, ei tarvitse riidellä kotitöistä eikä mistään. Riitoja ei pahemmin itsensä kanssa ole.

Voit mennä ja tulla ja rakentaa elämän mieleiseksesi, katsoa telkkarista just sitä mitä huvittaa, ei tartte tehdä kompromisseja mihinkään suuntaan, teet aina just mitä huvittaa. Lähdet vaikka sitten ulkomaan reissulle tai shoppailemaan ostoskeskukseen.

Olen itse elänyt siis 15 vuoden avioliitossa ja nyt olen yksin. Ja yksin aion jatkaakin.

Vierailija
8/101 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
9/101 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen kuuluisi jossain vaiheessa asua yksin.

Vierailija
10/101 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan kuuluisi ja toki olen elänytkin. Ne ajat vaan on unohtuneet täysin.

Vierailija
11/101 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂 Jokainen viisikymppinen kurppakin haluaa nyt erota miehestään koska voimaantuminen on NIIN ihanaa ja trendikästä, mutta eivät haluaisi menettää laskujensa maksajaa.

Vierailija
12/101 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyl maksan laskuni itse.

Ap

Vierailija
13/101 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntematon ja uusi elämäntilanne pelottaa aina. Itsekin kärvistelin ja tein ajatuksen tasolla eroa varmaan pari vuotta. Tuntui, että mulla on liian paljon menetettävää ja just tämä, että miten ihmeessä pärjään yksin. Lopulta siinä vaiheessa, kun mieleen tuli ajatus, että olisiko se nyt sitten oikeasti niin kamalaa asua yksin, tajusin että ero on oikea ratkaisu. Päivääkään en ole katunut ja vaikka totta kai olisi helpompaa jakaa arki toisen kanssa, ei huonoon parisuhteeseen kannata jäädä vain sen takia. Tsemppiä, selviät siitä kyllä. 

Vierailija
14/101 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen naisen perusolotila on tyytymättömyys.

Vierailija
15/101 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntematon ja uusi elämäntilanne pelottaa aina. Itsekin kärvistelin ja tein ajatuksen tasolla eroa varmaan pari vuotta. Tuntui, että mulla on liian paljon menetettävää ja just tämä, että miten ihmeessä pärjään yksin. Lopulta siinä vaiheessa, kun mieleen tuli ajatus, että olisiko se nyt sitten oikeasti niin kamalaa asua yksin, tajusin että ero on oikea ratkaisu. Päivääkään en ole katunut ja vaikka totta kai olisi helpompaa jakaa arki toisen kanssa, ei huonoon parisuhteeseen kannata jäädä vain sen takia. Tsemppiä, selviät siitä kyllä. 

Kiitos kommentistasi. Mulla ei oo tullut tuota ajatusta mieleen vielä kertaakaan. Vaikka päivänselvää että tähän ei missään nimessä kannata jäädä. Jatkuva haukkuminen ja lyttääminen vienyt itsetunnon kyllä tehokkaasti, ja tosiasia on että koko ajan vaikeammaksi tämä lähteminen menee, kun toi vaan jatkuu ja jatkuu ja musertaa mua entisestään.

Ap

Vierailija
16/101 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta se on lokin elämä

Vierailija
17/101 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harva pärjää oikeasti yksin.

Pettäjätkin etsivät ensin uuden ennen kuin jättävät entisen koska eivät pärjää yksin.

Lapset pakotetaan perhehelvettiin koska vanhemmat on heikkoja.

Itse olen aina pärjännyt yksin. Lapsetkin kasvattanut käytännössä yksin.

Ihminen ei voi olla koskaan aidosti onnellinen jos ei tiedä pärjäävänsä yksin. Kehenkään toiseen ei voi oikeasti luottaa

Vierailija
18/101 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittele kaikki valmiiksi niin se lähteminen alkaakin tuntua mahdollisuudelta eikä uhalta. Ala säästämään erilliselle tilille itsellesi erokassaa, vaikka et koskaan toteuttaisikaan suunnitelmaasi.

Missäpäin haluaisit asua jos voisit asua missä vaan?  Mitä hankkisit tai kaikkea tekisit uudessa kodissasi?  Mitä voisit harrastaa tuolla paikkakunnalla/asuinalueella minne haluaisit muuttaa? Mistä voisit löytää itsellesi uusia ystäviä/myöhemmin ehkä uuden seurustelukumppanin?

Mitä tekisit siinä tilanteessa, että miehesi jättäisi sinut tänään? Niinkin kun voi käydä.

Vierailija
19/101 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Mies on useasti kännissä ilmoittanut että tämä oli tässä. Seuraavana päivänä perunut puheensa. Hetkeäkään en ajattele, että hänen kanssaan olisi tulevaisuutta, tää on ihan hirveetä paskaa. Mutta kuten tuolla joku mainitsi, heikkous. Olen yksinkertaisesti niin hemmetin heikko! 😖 Ja Vihaan sitä että olen! Pelkään että päässä naksahtaa lopullisesti enkä enää palaa tähän maailmaan ja tietoisuuteen! Ja silti, yhä vaan, en uskalla lähteä, koska olen niin heikko ja heikommaksi vaan muutun. 

Vierailija
20/101 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen säästänyt, lähtökassa on valmiina, uusi asunto olisi helposti saatavilla ja tiedän mihin muuttaisin. Silti! Aivan Sairasta!

Ap