Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkän pyörälenkin jaksaisit tehdä ilman levähdystaukoja?

Vierailija
27.04.2014 |

Mikä on oma arviosi omasta kunnostasi?

Ihmettelen vaan, kun naapurin superläski (anteeksi, mutta se vaan on yli satakiloinen..) vetelee kymmenien kilometrien pyörälenkkejä ja minä jaksan juuri ja juuri vetäistä jonkun kympin.

Omasta mielestäni minulla on ihan ok kunto.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokeillut, mutta ihan varmasti jos nyt lähtisin pihasta, niin alettaisiin puhua 30 kilometrista. Olen polkenut 80-kiloisena työmatkan aamuin illoin 10-10km eikä se ole ollut rankkaa. Jos oikein haasteeseen pitäisi osallistua, niin lupaisin tuon 30km.

Oikeasti, ei mitään tietoa. T: superläski kolme numeroa.

Vierailija
2/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaisin noin 80 km lenkin neljässä tunnissa, ilman taukoja.

Ainakin tasaisessa maastossa tyynessä säässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tulin 45km pyörälenkiltä. Kokeilin vaan, että toimiiko pyörässä vaihteet ja miten se kulkee talven jälkeen. En mennyt mitenkään naama irvessä, ylämäet hitaasti ja alamäissä otin vauhtia.

Olen 98-kiloinen nainen, jolla on oikein hyvä kilpapyörä. Kilpapyörä on jäänne ajalta, jolloin painoin melkein puolet siitä mitä nyt ja vetelin 80km lenkkejä noin vain iltalenkkeinä, jos vaan oli aikaa lähteä. Olisi kiva aloittaa harrastus uudestaan.

Hyvällä pyörällä pääsee nopeasti ja kevyesti mihin vain, jollain mummopyörällä voisi olla tosi tiukkaa.

Sykemittarin mukaan kaloreita paloi 1300, eli en nyt ihan vain pelkästään istunut pyörän selässä. Silti, ei tuntunut missään. 2,5 tuntia meni. Lähinnä ihailin keväistä maisemaa.

Vierailija
4/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen yli satakiloinen ja 30 kilometriä menee ihan kevyesti. Minulla on vahvat reidet ja hyvä hapenottokyky vaikka läski olenkin.

Vierailija
5/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen yli satakiloinen ja 30 kilometriä menee ihan kevyesti. Minulla on vahvat reidet ja hyvä hapenottokyky vaikka läski olenkin.

Vierailija
6/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä pyörällä menisi varmaan 50 km, jollain jopolla hyvä jos 10.

Vierailija
7/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime kesänä vetäisin kylmiltään 35km ilman taukoja alle kahteen tuntiin. Sen jälkeen perse olikin niin kipeä ettei tehnyt mieli toistaa tempausta. 171/60, en harrasta liikuntaa.

Vierailija
8/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaisi jäädä 20 kilsaaan.

Vierailija
9/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku 10 mut olisin kyllä ihan kuollu sen jälkeen. Oon 165 cm ja 55 kg...

Vierailija
10/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on uusi maastopyörä. Hyvä kun just ja just jaksan kolme kilometriä polkea töihin.

Jotenkin en osaa pyöräillä. Perse puutuu jalkoihin sattuu ja hengästyttää:((.

Vierailija
11/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vaihteisella markettipyörällä noin 50 km.

Vierailija
12/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan matkanopeudesta ja siitä millainen pyörä. Todennäköisesti 1-vaihteistolla mummomankelilla jaksaisin leppoista vauhtia ajaa vaikka maailman tappiin kun taas sporttisemmalla vaihdepyörällä kunnon lenkkiä menee kaikesta riippuen ehkä 30-50km kerrallaan, kunnes alkaa olla fyysisesti finaalissa.

Vierailija
13/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 8 km, ei ottanut  kunnon päälle. Huono pyörä, vanha ja ranteet tulee kipeäksi, ei vaihteita. Kunnon pyörä kun ois, niin polkisin pitkään. Pyöräily on kivaa.

Vierailija
14/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä menis ehkä kilometri. Pyörässä on ketjut niin täynnä jotain mömmöä (rasvaa ja likaa, varmaan kiviäkin välissä) ettei sillä pysty polkemaan juuri ollenkaan. Kun ei ole miestä talossa, niin pitää oottaa että joku (minä) veis sen huoltoon. Sitten tuolla vaihteettomalla 50 vuotta vanhalla mummopyörällä menis jotain 20km.

Vierailija
15/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummopyörällä olen yleensä polkenut n. 25km ja sitten paussi ennenkuin matka jatkuu.

Vierailija
16/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 21:05"]Tällä hetkellä menis ehkä kilometri. Pyörässä on ketjut niin täynnä jotain mömmöä (rasvaa ja likaa, varmaan kiviäkin välissä) ettei sillä pysty polkemaan juuri ollenkaan. Kun ei ole miestä talossa, niin pitää oottaa että joku (minä) veis sen huoltoon. Sitten tuolla vaihteettomalla 50 vuotta vanhalla mummopyörällä menis jotain 20km.

[/quote]

Minäkin olen nainen mutta osaan kyllä pestä ketjut! Fairylla ja vanhalla hammasharjalla tulee puhdasta jälkeä ja sitten voiteluöljy, niin kyllä kulkee.

Vierailija
17/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hissukseen jos menisin niin jotain 30 kilsaa. Tai siis kunto riittäisi siihen, mutta leikattu polvi voisi alkaa jossain kohtaa tekemään tenää.

Vierailija
18/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla työmatka 18 km suuntaansa, menee ilman taukoa. Tai no, loopusuoralla on pari pakollista taukoa liikennevaloissa. Onneksi suurin osa matkasta on hyvää pyörätietä, viimeiset 2 km hidasta kaupunkiajoa. N. 50 min siivu, pyörällä pääsee nopemmin kuin bussilla. Käyn töissä suihkussa.

Vierailija
19/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteksi, kun epäilen, mutta ihan oikeastiko jotkut jaksavat 80 kilometrin lenkin vetää ilman taukoa?!? Itse suht laihana vätyksenä jaksaisin varmaan noin viisi kilsaa.

Vierailija
20/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunimatka 10km meni aika kevyesti tossa vuosi sitten. Ja mulla on tosiaan ihan helvetin paska kunto ja röökaan, läski en tosin ole vaan alipainoinen. Voisin kuvitella että 15-20km menis ainakin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän