Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lääkäri suuttuu jos potilaalla on valmis diagnoosi? Menin yleislääkärille saadakseni lähetteen ihopolille

Vierailija
19.12.2023 |

Ja lääkäri keskeytti  puheeni hirveän ylimielisen oloisena että "katsotaan sitä ihoa nyt ensin". Tutki yläkroppaani varmaan 30m min kunnes  totesi ikäänkuin vihaisena olevan selkea atooppinen ekseema.

Sitten kysyi vielä,rasvaanko! Löin pöytään listan kaikista rasvoista joita käytän ja tämäkin tuntui vain suututtavan lääkäriä lisää. 

Mulla on siis ollut atopia koko ikäni enkä tarvitse diagnoosia,vain hoitoa.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen atopikko tahtoo kysyä mikä he""tti on kun jopa lääkärit kysyy että oletko rasvannut? Mullekin yksi lääkäri sanoi että ihoa pitää rasvata,vastasin että mulla on kuule kotona aqualania ja ceralania ja hydrocrtisonia!

Siksi kysytään, että ei todellakaan ole mikään automaatio että sitä ihoa rasvattaisiin. Se on hyvä, että sinä hoidat ihoasi tunnollisesti, mutta se ei todellakaan päde kaikkiin muihin, joilla on atooppinen iho. Sen vuoksi asiasta pitää kysyä. Eihän edes määrättyjä tablettimuotoisia lääkityksiä käytetä aina niin kuin pitäisi, saati sitten voiteita joiden laittamiseen pitää käyttää vaivaa.

Vierailija
82/84 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei voi kirjoittaa lähetteitä ihan vain potilaan puheiden perusteella. Lääkärin pitää itse todeta, mikä tilanne on, ja tehdä itse arviot sen perusteella, mitä toimia on syytä tehdä.

POTILAS EI VOI VAATIA!

Siksi toisekseen, ymmärrät kai sen, että jos lääkäri vain kirjoittaa lähetteeseen, että potilas otti yhteyttä ja vaati lähetettä koska hänen omien sanojensa mukaan tilanne on nyt se ja se, joten päätin sitten vain kirjoittaa tämän lähetteen näkemättä tilannetta omin silmin!

Tiedätkö, että erikoispoliklinikat voivat myös hylätä lähetteen, siis ei järjestetä vastaanottoaikaa, vaan annetaan hoito-ohjeet sinne lähettävälle lääkärille, joka sitten välittää tiedon potilaalle.

SINÄ ET VOI VAATIA!

Ja, ei ne lääkärit mitään enkeleitä ole, eli heilläkin voi olla huonoja päiviä, jolloin ei oikein henkinen vire ole kohdillaan, tai sitten voi olla niinkin, että yleisesti on vähän vastahakoinen potilaita kohtaan... Tai jotakuta tiettyä potilasta kohtaan... No, yleisesti siis, lääkäriäkin voi tiettyinä päivinä risoa kaikki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on terveyskeskukseen tullut sellainen lääkäri, joka lopetti minulle atopiaan kirjoitetun lääkekortisonin tuosta noin vain, mitenkään asiaa selittelemättä (ei siis uusinut reseptiä). Käytän kortisonia ainoastaan kuureittain muutamia kertoja vuodessa talvisin, ihan ohjeen mukaan. Piti kysellä muutama viikko voiteen perään, ihottuma ehti paheta vereslihalle. Nykyään onneksi taas parempana, että oikeastaan pärjää perusvoiteella, tuolloin se ei riittänyt.

Ehkä samainen lääkäri jätti uusimatta tuttuni suht. vakavaan sairauteen kirjoitetun lääkkeen, jonka oli määrännyt sen alan erikoislääkäri. Sama tyyli, ei selityksiä ja piti itse hädissään kysellä perään. Käveli vielä tuon toisen lääkärin yli ja mitätöi koko tarpeen ko. lääkkeelle. Nyt on sitten hirveät tutkimukset uudelleen, että onko tuolle lääkkeellä tarvetta. 

Vierailija
84/84 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli silmäluomet kuin norsunnahkaa ja kaulassakin ekseemaläikkiä mutta silti lääkäri selvästi närkästyi kun aloitin "mulla todettiin teininä atopia".. vaikka lääkäri selvästi näki miksi tulin,hänen olisi selvästi pitänyt antaa tehdä aloite.Sitten kun joku vuoden 1997 diagnoosi ei Oma Kannassa näy!

Määräsi rasvoja jotka auttoivat vain vähän. En saanut lähetettä erikoislääkärille,kunnes raavin itselleni tulehduksen joka uhkasi levitä verenkiertoon.