Puolison joululahja minulle tänäkin vuonna: ei mitään
Synttäripäivänä ei edes onnitellut. Miksiköhän itse vaivaudun hankkimaan joka vuosi synttäri- ja joululahjat, vähän alkaa jo tympimään tämä homma.
Oletko itse sellainen joka ei osta miehellesi/vaimollesi lahjoja vaikka toinen ostaa? Miksi näin?
Kommentit (131)
Onko se ns miesoletettusi visusti kaapissa?
Kylmäkampela.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ostaa se, jolla on rahaa.
Omaa suhdettani ei mitata rahassa, vaan välittämisessä ja kumppanuudessa. Aineettomat lahjat voivat myös palkita. Puolison huomioiminen, hieronta yms.
T: tuntematon
Mun mielestä puolison huomioiminen oli sitten hieromalla tai tekemällä hyvää ruokaa yms. kuuluu ihan perus parisuhteeseen. Ei se ole mikään lahja.
Ap:n tapauksessa jättäisin lahjat puolisolle ostamatta. Varmaan tämä puoliso vielä pahastuisi, kun on tottunut saamaan lahjoja.
MIstä tiedät? Jouluun on vielä viisi päivää.
Surullista että vaan ostettu tavara määrittelee jonkun onnellisuuden.
Varsinkin kun puhutaan vielä aikuisesta..
En saa lahjoja ja näin mennyt vuosia. Ei edes rakastaja muistanut. Päätin sitten hankkia vanhemman miehen ystäväksi, joka muistaa lahjoilla. Rakkaus on yliarvostettua. Otetaan huomio sieltä mistä sen saa. Auttaa jaksamaan arkea.
Me ostetaan lahjoja vain silloin, jos löydetään joku todella hyvä lahja. Tänä vuonna mies antoi lahjansa jo etukäteen, kun oli ne kovat pakkaset ja palelin etätöitä tehdessä. Oli ostanut sellaisen oikein lämpimän oloasun sitä varten. En siis varmaan saa aattona enää mitään. Mutta enpä ole saanut monena vuonna muutenkaan kuin ehkä suklaata, jos mies ei ole löytänyt mitään hyvää lahjaa. Itse ostin miehelle lahjaksi pari kirjaa, joita olen nähnyt hänen katselevan kirjakaupassa useamman kerran syksyn aikana.
Voiko noin p e rs e miestä ollakaan?
Tässä näkee suomalaisten miesten arvostuksen naisia kohtaan, mitäpä aikuiset lahjoja tarvitsee väitteeseen todella helppo mennä.
Muissa länsimaissa naisia arvostetaan ja kunnioitetaan. Huomioidaan ja halutaan ilahduttaa. Suomessa miehet vain odottavat palvelua ja pildeä huomioimatta naista mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Tänä aamuna Radio Novassa avautui mies, joka osti vaimolleen 400e timanttikorvakorut. Vaimo ei ole kertaakaan niitä käyttänyt. Ehkä syy on se, että oma mies on ne ostanut? Onko parempi olla ostamatta, koska epäonnistuminen on kuitenkin lopputuloksena?
Korulahjoissa kannattaa olla varma, että lahja on saajan makuun. Sama tietysti koskee tuoksuja yms.
Vierailija kirjoitti:
Voiko noin p e rs e miestä ollakaan?
Kyllä näitä on. Sitten ihmetellään miksi vaimo on kylmä.
Jos en tykkäisi antaa lahjoja ja pitäisin tapaa turhana sopisin selkokielellä puolison kanssa asiasta. Niin toinen saisi vapaasti päättää haluaako itse antaa minulle tai olla antamatta.
Minä ostan vaimolleni hänen sanojensa mukaan liikaa lahjoja.
Meillä mies ei keksi koskaan mitään mitä ostaa. Ostaa kyllä jos sanon suoran toiveen, mutta eihän se mikään ylläri ole. En tosin hirveästi mitään tarvitsekaan, ostan itse itselleni mitä haluan.
Nainen ei oikein ymmärrä hiljaista viestintää että mies ei halua lahjoja mutta nainen silti ostaa. Mies ei osta mitään mutta siltikään nainen ei ymmärrä.
Joulu on lapsille tärkeä, aikuisille pelkkä kulutusjuhla ja siksi moni mies ei moiseen osallistu. On monta tärkeämpääkin asiaa mitä joulun aikana voi tehdä mutta naiset ovat niin pahoja materialisteja että eivät kestä sitä jos eivät saa lahjoja.
Me ostetaan miehen kanssa toisillemme vain mitä oikeasti tarvitsemme.
Välttämättä joka vuosi ei osteta mitään.
Yllätyslahjaa en itse halua, koska hyvin usein se on sellaista mitä en tarvitse tai halua.
Meillä ostetaan pieniä, usein enemmän tai vähemmän tarpeellisia lahjoja jemmaan pitkin syksyä ja annetaan jouluna. Loppuvuosi meneekin peruselämisen merkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Jos lahjojen antamisen näkee jonkinlaisena vuorovaikutustapahtumana, jossa lahja annetaan, koska toinenkin lahjan antaa, niin minusta on aika kaukana koko ideasta.
Sinä päätät, annatko lahjan ja jos odotat vastalahjaa, ei kyseessä ole lahjan antaminen lainkaan.
Väärin. Lahjan idea juuri on vaihtaminen. Lue ja viisastu : https://tutkijaliitto.fi/kirjat/94-marcel-mauss-lahja/
Olen aina antanut joulu-, synttäri- ja isänpäivälahjat. Tänä jouluna en anna miehelle lahjaa. Syy: petti minua.
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei oikein ymmärrä hiljaista viestintää että mies ei halua lahjoja mutta nainen silti ostaa. Mies ei osta mitään mutta siltikään nainen ei ymmärrä.
Joulu on lapsille tärkeä, aikuisille pelkkä kulutusjuhla ja siksi moni mies ei moiseen osallistu. On monta tärkeämpääkin asiaa mitä joulun aikana voi tehdä mutta naiset ovat niin pahoja materialisteja että eivät kestä sitä jos eivät saa lahjoja.
Ilmankos olet inkkeli. Vaadit että sinun kaikki vihjailusi ymmärretään, mutta hienotunteisuutta ei simulta heru muille.
aikuisille ei osteta lahjoja