Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette laihtuneet 10 kg, kun ylipainoon ei ole ollut selkeää syytä?

Vierailija
18.12.2023 |

Olen useamman vuoden yrittänyt laihduttaa. Jätin jo pois herkut. Tiedän varmasti, että syön pikemminkin liian vähän kuin liikaa. Tällä hetkellä en pysty lisäämään liikuntaa. Mitä ihmettä minun pitäisi tehdä?

Kommentit (224)

Vierailija
121/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen totean, että merkitsen ylös joka ikisen suupalan. 

Sain estrogeenin pari vuotta sitten. Olen vain lihonut sen jälkeen, vaikka nukun paremmin kuin vuosiin. 

Paastoon en usko kykeneväni. Hiilareita voin vähentää, mutta sitten vien syömisestä sen pienenkin ilon. Alkaa tuntumaan, että ainoa keino laihtua on ruoskia itsensä joko epämiellyttävällä ruokavaliolla tai fyysisellä suorituksella. Toistaiseksi olen pyrkinyt vain vähentämään syömistä ja katsomaan, että syön terveellisemmin. 

Ap

Vähennä hiilareita JA lisää rasvaa, niin et tunne niin suurta vatsan korvennusta. Rasva ei imeydy niin hyvin kuin hiilarit, eli sitä voi syödä vähähiilarisella melko huolettomasti. 

Mitäs kun minulla on taipumusta ummetukseen? Aina, kun syön liia

Lisää kasviksia. 

Vierailija
122/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihomiseen on aina syy: ylensyönti.

Lihomiseen on myös monia muita syitä. Ihmiskeho ei ole robotti. Ikinä kuullut sellaisesta kuin hormonihäiriöt(hormonit insuliini, kortisoli, estrogeeni) sairaudet kuten diabetes, aineenvaihdunnan häiriöt, suolistosairaudet jne. Jos lihoo paastosta tai tasapainoisesta ruokavaliosta huolimatta vika on kehossa, ei "ylensyömisessä"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää linssejä ruokavalioosi. Huomaan heti, että aamulla kakka lentää, kun on edellisenä päivänä syönyt linssikeittoa. 

Vierailija
124/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tavoitteena 10kg painon pudotus. Nyt olen puolessa välissä tavoitetta. Itsellä auttaa se, että käyn vaa'alla joka ikinen aamu ja kirjaan tulokset ylös. Jos edellisestä päivästä on tullut lisää painoa, syön vähän pienemmät annokset. Pysyn koko ajan perillä painon kehityksestä, ja opin sitä mukaa annostelemaan ruokani sopivasti. Tavoitteeni on -1kg/kuukausi, eli tahti on melko hidas. Haluan totuttaa kehoni hitaasti pienempiin annoksiin, en kituuttaa painoa nopeasti pois, jolloin se palaa myös helposti takaisin. 

Perustuu samaan mittaamiseen kuin kalorien laskeminen tai ruokien punnitseminen, mutta vähemmällä vaivalla. 

Vierailija
125/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen totean, että merkitsen ylös joka ikisen suupalan. 

Sain estrogeenin pari vuotta sitten. Olen vain lihonut sen jälkeen, vaikka nukun paremmin kuin vuosiin. 

Paastoon en usko kykeneväni. Hiilareita voin vähentää, mutta sitten vien syömisestä sen pienenkin ilon. Alkaa tuntumaan, että ainoa keino laihtua on ruoskia itsensä joko epämiellyttävällä ruokavaliolla tai fyysisellä suorituksella. Toistaiseksi olen pyrkinyt vain vähentämään syömistä ja katsomaan, että syön terveellisemmin. 

Ap

Ok, tee kuin haluat :)

Itse asiassa, kun tätä ketjua luen, niin alat tulemaan siihen tulokseen, että kyse on jostain hormonista. Teen kaikkien muiden ohjeiden mukaan, paitsi en kävele 10 km päivässä. Kaiken järjen mukaan vähempi syöminen kompensoi tuon

No itseasiassa hormoneilla juurikin on merkitystä. Enkä tarkoita sukupuolihormoneita. Insuliini etunenässä.

Vierailija
126/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä tavoitteena 10kg painon pudotus. Nyt olen puolessa välissä tavoitetta. Itsellä auttaa se, että käyn vaa'alla joka ikinen aamu ja kirjaan tulokset ylös. Jos edellisestä päivästä on tullut lisää painoa, syön vähän pienemmät annokset. Pysyn koko ajan perillä painon kehityksestä, ja opin sitä mukaa annostelemaan ruokani sopivasti. Tavoitteeni on -1kg/kuukausi, eli tahti on melko hidas. Haluan totuttaa kehoni hitaasti pienempiin annoksiin, en kituuttaa painoa nopeasti pois, jolloin se palaa myös helposti takaisin. 

Perustuu samaan mittaamiseen kuin kalorien laskeminen tai ruokien punnitseminen, mutta vähemmällä vaivalla. 

Juuri noin olen tehnyt ja samasta syystä. Kun paino on noussut, olen seuraavana päivänä syönyt vähemmän. Lopputuloksena painan kaksi kiloa enemmän kuin alussa. 

Ap

Vierailija
127/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

125: Miten insuliinihormoniin voi vaikuttaa? 

Minulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa sokerien kanssa, ne eivät olleet koholla edes raskausaikana. Eikä suvussa ole kumpaakaan diabetestä.  

Ap

Vierailija
128/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaastolla eli nin 16 tuntia syömättä putkeen vuorokaudessa. 

Painoa lähti yli vuodessa noin 8kg eli 65 kg -> 57 kg. Nyt olen normaalipainossa. Samalla vähän tarkoituksenmukaisemmin liikuntaa, esim. vatsalihaksia. Liikuntaa tuli luonnostaan vähän enemmän kun laihtui. 

Vierailija
129/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insuliinit pielessä,matala asteinen tulehdus elimistössä, stressi ja huonot unet (esim uniapnea) ja lihavuuskierre on valmis, ei muuta tarvitse.

Vierailija
130/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri noin olen tehnyt ja samasta syystä. Kun paino on noussut, olen seuraavana päivänä syönyt vähemmän. Lopputuloksena painan kaksi kiloa enemmän kuin alussa. 

Ap

Sulla voi olla liian vähän rasvaa ruokavaliossa. Keho on säästöllä. Kokeile lisätä esim. maapähkinävoita ja tahinia ruokaan, niissä hyvä rasva+proteiinikoostumus ketoruokavalioon. 

Vierailija
131/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihomiseen on aina syy: ylensyönti.

Lihomiseen on myös monia muita syitä. Ihmiskeho ei ole robotti. Ikinä kuullut sellaisesta kuin hormonihäiriöt(hormonit insuliini, kortisoli, estrogeeni) sairaudet kuten diabetes, aineenvaihdunnan häiriöt, suolistosairaudet jne. Jos lihoo paastosta tai tasapainoisesta ruokavaliosta huolimatta vika on kehossa, ei "ylensyömisessä"

Silloin muutetaan ruuan sisältöä, eikä syytetä kehoa.

Vierailija
132/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

130: Olen koko elämäni syönyt suhteellisen vähän rasvaa. Nykyään käytän sitä enemmän kuin koskaan aiemmin elämässäni. Jotenkin tuntuu oudolta, että lisäisin rasvaa tämän ikäisenä, jos en ole ennenkään sitä kauheasti syönyt?

ap

Vierailija
133/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

125: Miten insuliinihormoniin voi vaikuttaa? 

Minulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa sokerien kanssa, ne eivät olleet koholla edes raskausaikana. Eikä suvussa ole kumpaakaan diabetestä.  

Ap

Syömällä hiilareita rajoitetusti. Ei siihen sairautta tarvita.

Vierailija
134/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

130: Olen koko elämäni syönyt suhteellisen vähän rasvaa. Nykyään käytän sitä enemmän kuin koskaan aiemmin elämässäni. Jotenkin tuntuu oudolta, että lisäisin rasvaa tämän ikäisenä, jos en ole ennenkään sitä kauheasti syönyt?

ap

Ok, tee niinkus haluat.

Vierailija
135/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessica Reimanin koodi 113-valmennus toimii. Pudotin sen ohjeilla normaalipainon ylärajalta alarajalle 10 viikon aikana. Omakin ongelma oli etten syönyt tarpeeksi kunnon ruokaa. Tuntui omituiselta ku tuntui että söin paljon ja silti paino putosi. Valmennukseen kuului henkilökohtainen ruokavalio (vaatii ruuan punnitsemista) ja yleinen treeniohjelma. 10 viikon aikana rasvamassaa lähti yli 5 kg, ja lihasmassaa tuli yli kilo lisää. 

Vierailija
136/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klo 18 jälkeen syömisen lopettaminen on järkevää. Asiaan löytyy tieteellisiäkin faktoja.

Tuo riippuu ihan muusta elämästä. Mä käyn yleensä töiden jälkeen treenaamassa, joten todellakin syön illalla kuuden jälkeen, kun tulen kotiin. En tosin yleensä syö lounaan ja päivällisen välissä mitään.

Vierailija
137/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carnivore-dietillä ollut nyt 3 kuukautta ja 11 kg paino pudonnut, mutta lihasmassa kasvanut 4 kg. Kehonkoostumusmittaukset ovat tämän todistaneet. Helposti lähti, eikä näläntunnetta koko aikana, kun rasvaa, lihaa, kalaa ja kananmunia syönyt. Ei mitään kasvisperäistä, ei edes kasvisöljyjä. Mieletön energia alkoi reilun viikon aloituksesta ja jatkunut koko ajan. Olen ollut aikaisemmin aamuuninen, mutta nyt herään 05 kieppeillä virkeänä joka aamu.

Vierailija
138/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketodietillä eli lisää rasvaa ja proteiineja, vähemmän hiilareita, siihen päälle tuo pätkäpaasto 14-18 tuntia vuorokaudessa. Näin lähtenyt toista vuotta noin 250g/kk. Nyt normaalipainossa, joten ei putoa yhtä paljon enää. 

Vierailija
139/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin lääkärin ja terveydenhoitajan kanssa läpi tapojani ja sitä miten 30kg ylipaino on kertynyt 15 vuoden aikana lasten saamisen jälkeen. Kyllä hävetti olla siellä kuuntelemassa miten eletään terveellisesti. Ihan niinkuin en tietäisi, aikuinen ihminen.

No, ylipainooni on monta syytä, osa ihan omaa syytä ja osa taas ei.

Minulle lääkäri kirjoitti Mysimba-reseptin. Se on siis tabletti, joka vähentää nälän tunnetta ja mielitekoja. Minulla se on toiminut, ei haittavaikutuksia. Olen nyt vajaassa vuodessa laihtunut noin 12 kg, ihan vaan sillä ettei tarvitse olla koko ajan napostelemassa jääkaapilla jotain 'pientä' ja syömässä lasten jämät ja kattilaan jääneet annoksetkin pois. Olen oppinut, ettei tarvitse.Ei tee mieli, ja ruokaa saa jättää ja heittää pois.

Vierailija
140/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot ehkä ylikunnossa, eli keho pysyvässä stressitilassa niin ettei laihdu. Lisää venyttelyä ja aidosti palauttavaa lepoa. -> Paino nousee ensin pari viikkoa/pysyy samassa, kunnes alkaa hitaasti laskea kun stressin takia aineenvaihdunta terveellisempi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan