Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette laihtuneet 10 kg, kun ylipainoon ei ole ollut selkeää syytä?

Vierailija
18.12.2023 |

Olen useamman vuoden yrittänyt laihduttaa. Jätin jo pois herkut. Tiedän varmasti, että syön pikemminkin liian vähän kuin liikaa. Tällä hetkellä en pysty lisäämään liikuntaa. Mitä ihmettä minun pitäisi tehdä?

Kommentit (224)

Vierailija
21/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, ettei eilisen maksalaatikko ollut paras valinta, mutta parempi kuin kebab😅

Aamupala on itselle, että en pysty syömään, ei vaan maistu, siksi yritän ottaa edes jonkun hedelmän tai juon jonkun proteiinijuoman. Kahvia varmaan juon liikaa. Tänään syöminen on parempi, lounaalle on edelleen lihapullaa/kasviksia ja päivälliselle paistan kanafileitä, kaveriksi vähän riisiä ja vihanneksia. Ei vaan mahda mitään ettei laihdu, ehkä en sitten osaa syödä minkäs teet. 

Vierailija
22/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasva, sokeri ja suola pois. suolaa puoli teelusikkaa päivässä maksimissaan. 2 litraa vettä. kahvin voit juoda tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin kaikkea normaalin ateriarytmin mukaan mutta neljänneksen vähemmän. Nykyäänkään en syö juuri koskaan mahaa täyteen. Lisäksi aloin laittaa kahviin sokeria joten ei tehnyt mieli makeaa kyytipojaksi, karkkia syön kyllä, sipsejä ja pullia aika harvoin ja limua (sokerillista) harvoin myös.

Vierailija
24/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

laihdutin 60 kiloa 2 vuodessa syömällä 800 kaloria päivässä. söin ainostaan sen mitä keho välttämättä tarvitsi ja keho käytti rasvaa sitten rasvantarpeisiin. nesteitä meni paljon. näläntunne katosi parissa viikossa. 

Ateriankorvikkeilla? Niillä lähtee tehokkaasti mut sit pitää olla tosi tarkkana kun palaa "normi" aterioihin. 

En ateriankorvikkeilla vaan hevi-osastolla ja lisäksi kananmunat, koivet ja kala. mutta se on kova kuuri jää monilta tekemättä.

Vierailija
25/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaikuttaa hormonit ilmeisesti tosi paljon painoon ja sen heilahteluihin. Nyt taas tippuu itsekseen, sitä ennen nousi paino. Jee. Tämä on nähty ennenkin... Onpa kiva.

Elän koko ajan samalla tavalla, joten keksi muuta selitystä.

Vierailija
26/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko mä kehosta rasvaa pois jos jätän rasvan syömisen kokonaan pois kaikista muista? Ei ole aikaa ja voimia liikkumaan kilometrejä?

Vierailija
27/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin korona-aikana kotikonttorilla. Syy oli jääkaapin läheisyys, voileivät ja normaalin arkiliikunnan väheneminen.

Nuo muuttamalla taas normipainossa.

Vierailija
28/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko mä kehosta rasvaa pois jos jätän rasvan syömisen kokonaan pois kaikista muista? Ei ole aikaa ja voimia liikkumaan kilometrejä?

Saat jos kestät pari päivää näläntunnetta. Sitten rasvanpoltto aktivoituu. Se tuntuu semmoisena mukavana lämpimänä poltteena sitten kehossa. Hieno tunne kun voittaa pelin!

Vierailija
29/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein aina koko perheelle ison määrän ruokaa ajatuksella että riittää sitten seuraavalle päivälle niin ei tarvitse taas kokata. Noh, eihän sitä riittänyt kun kaikki ottavat lisää. Minä myös. Aloin tekemään vähemmän ruokaa, niin että kaikille tulee yksi annos. Jos jää nälkä niin leipää ja salaattia lisää. Itse en oikeasti jäänyt nälkäiseksi ja en tykkää leivästä, joten annoskoko puolittui ja painoa putosi huomaamatta 10kg puolessa vuodessa 

Minä punnitsen syömiseni, jotta en syö liikaa. 

ap

Vierailija
30/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Älä syö voileipiä. 

Vierailija
31/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa kokeilla painonvartijoita, niin voit olla varma että tiedät mitkä ruuat aiheuttavat ylipainoa.

Lisäksi kannattaa yrittää tehdä jotain oikein energiaa kuluttavaa liikuntaa, kuten pyöräily, hiihto, hölkkä, reipas kävely, uinti tms. säännöllisesti.

Vierailija
32/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP. Älä syö voileipiä. 

Syön voileipiä 3-4 kertaa viikossa lounaan korvikkeena (en lisukkeena), ja syön silloin maksimissaan ruisleipää (ylä- ja alapuolet), 5 g oivariinia ja 25 g juustoa, kasviksia. 

Ap

Vierailija
33/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse laihduttanut BMI 27 -> BMI 21. Suurin ongelma minulla oli napostelu ja se, että söin ns. autopilotilla, koska tein aina jotain samaan aikaan, kun söin. Katsoin telkkaria tai räpläsin puhelinta yms. Nykyään kun syön, keskityn pelkästään syömiseen, jotta huomaan, milloin olen kylläinen, mutta en täynnä. Herkkuja syön, mutta vain viikonloppuisin, en kuitenkaan joka viikonloppu. Nykyään myös syön kunnollisen aamupalan, tänään söin kreikkalaista jogurttia, mysliä sekä vadelmia ja kupillisen kahvia. Pyrin syömään suurimman osan päivän energiatarpeesta lounaaseen mennessä.

Olen myös aktiivinen arjessa ja pyrin saamaan 10 000 askelta päivässä, koko vuoden keskiarvo on 15 000 askelta päivässä. Itselle auttoi myös sen tosiasian ymmärtäminen, että tavoitteellinen liikunta tms, ei juurikaan nosta päivän energiatarvetta. Suurin hyöty on siinä, että välttää istumista ja makoilua. Aloitin tämän elämäntaparemontin 2016 tammikuussa ja nykyään kehoni vaatii liikkumista, sitä alkaa särkeä jos olen pitkään paikallani.

Vierailija
34/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP. Älä syö voileipiä. 

Ja höpsis. Leipä on hyvää ruokaa. Tämä on nykyajan vouhotusta, ettei leipää saisi syödä. Ravintoterapeutit ei ainakaan ole sitä mieltä.

Vierailija
35/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iät ja ajat paino on tiputettu lopettamalla syöminen klo 18 jälkeen. Lisäksi tunnin kävelylenkki illalla.

Tulos on varma. Mitään muuta ei tarvi tehdä.

Vierailija
36/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tylsä neuvo, mutta syö vähän vähemmän. 

Ei ole aina kiinni tuosta. Masentuneena lihoin. Saatuani lääkkeet laihduin. Söin ihan yhtä paljon/vähän tai terveellisesti/epäterveellisesti ennen lihomista, lihoessa ja laihtuessa.

Juupa joo. Jotkut psykoosilääkkeet voivat kerätät nestettä, mutta mikään masennuslääke ei itsessään vaikuta aineenvaihduntaan niin dramaattisesti että samalla ravintomäärällä lihoisit. Olet syönyt liikaa, se on jännä miten itselleen voikin näin valehdella. Tämän vuoksi laihduttajia neuvotaan laittamaan kaikki ylös mitä päivän aikana syö. Totuus on usein karu, kun siellä välissä on useampi 500 kcal välipala, kummasti ne suklaapatukat aina unohtuvat mainita. 

Vierailija
37/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iät ja ajat paino on tiputettu lopettamalla syöminen klo 18 jälkeen. Lisäksi tunnin kävelylenkki illalla.

Tulos on varma. Mitään muuta ei tarvi tehdä.

Minä en yleensä syö klo 17 jälkeen. Joskus hyvin harvoin voin ottaa iltapalaa, ja silloin katson, että syön sen ennen klo 19.

En pysty lisäämään liikuntaa. 

Ap

Vierailija
38/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle työterveyslääkäri sanoi, että on terveellisempää olla hivenen ylipainoinen kuin ikuisella dieetillä.

Vierailija
39/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun keholle auttaa ainoastaan nyrkkeilijän dieetti.

Syön yhden kerran illalla arviolta tunnin ajan niin paljon kuin jaksan. Selvästi yli kulutuksen verran ja käyn nukkumaan. Paastoan aina aamusta iltaan. Vähensin liikuntaa merkittävästi 4h viikossa ja nyt liikuntaa harrastan vain 6h viikossa. Jätin myös pois kaiken hyötyliikunnan. Keho ei suostunut palautumaan päivittäisistä 10km kävelylenkeistä.

Selvä positiivinen ero tuli jaksamiseen kun ostin bussikortin ja jätin kävelyt pois. Juoksulenkistä palautuminen viivästyi parhaimmillaan viisikin päivää työmatkakävelyn takia ja kunto laski. Jos kaiken tämän lisäksi aloitan normaalin ruokailun tarkan kulutuksen mukaisesti neljästi päivässä aterioimalla, niin lihon selvästi. Se on sääli kun työssä pitää sitten himmailla katsoa sykemittarilla ettei sykkeet nouse liian korkealle. Se tarkoittaa lähinnä seisoskelua. Se on harmi jos työnantaja kyttää vieressä ja pitää sanoa että elimistö on kuormittunut liikaa. Annan sykkeen laskea.

Vierailija
40/224 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin ennen, että laihtuakseni täytyy skippailla aterioita tai syödä hyvin kevyesti. Aamiaista en syönyt ikinä, jo lapsena lopetin aamulla syömisen. Ruoaksi söin salaatteja tai hyvin pieniä annoksi. En oikeastaan ollut nälkäinen, mutta silti iltaisin iski himo syödä oikeastaan mitä vain ja useinhan se himo oli sokeria, rasvaa ynnä muuta ei-niin-terveellistä. Eivätkä nuo laihdutusyritykset ikinä kovin kauaa kestäneet, kun ei vain jaksanut yrittää.

Sitten jonkun pidemmän lomamatkan aikana söin aamiaista joka päivä ja jatkoin sitä kotona. Sen lisäksi muilla aterioilla aloin syödä tasapainoisesti ja riittävästi. Kaikki napostelu jäi nopeasti pois ja laihduin pikkuhiljaa normaalipainon ylärajoilta keskivaiheelle. Kovin nopeasti se ei tapahtunut vaan taisi siihen vuosi mennä, mutta tulos on pysynyt nyt jo useamman vuoden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme