Muita, joille kauppaan lähtö ottaa koville?
On taas niin vaikeaa. Pahinta, jos joku puolituttu tulee kyselemään tyhmiä. Pakko kuitenkin lähteä, koska kirjastossakin pitää käydä.
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Kotiinkuljetus kerran/kaksi viikossa. Tällä menty nyt kolmisen vuotta, enkä ajatellut muuttaa. Välillä jotain satunnaista tulee haettua itse. Seuraavan "kauppakassin" voi tehdä vaikka viikon päähän, ja sitten ruveta miettimään, että mitähän sinne lisäilisi, haluaisi syödä, tarvitsee jne. Kätevää, muutama puute ollut ja kerran tullut väärän ihmisen tavarat. (sain pitää ja hyvittivät) Päivämäärät lähes aina hyviä.
Sama juttu. Kuljetushinta ei tunnu, koska kotona ostoskoria tehdessä paljon helpompaa vertailla hintoja ku kaupassa. Loistava homma, säästän aikaa, fysiikkaa (olkapää ongelmia) ja rahaa. Meillä sama juttu et muutama puute, mutta ku laittaa millä saa korvata ei ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Minä! Rahan puute on suurin syy. Ahdistaa kauppakäynnit. Nyt on vasta 19. päivä tätä kuuta ja euroja joutuu venyttämään. Kaikki on niin kallista. Vältin eilen kauppaan menon, kun keitin illalla riisipuuron ja mansikkakiisseliä. Aamulla oli lapsille jukurtit, minä söin kaurapuuroa. Minulla on jo isot lapset, ei alakoululaisia enää.
Kävin tänään töiden jälkeen kaupassa, ostin arkijuuston, kurkun, pikkutomaatteja, perunoita, porkkanoita, klementiinejä, omenoita, nakkeja, raejuustoa, 3 litraa maitoa, 4 jukurttipikaria, ruisleipää, paahtoleipää, 2 pakettia jauhelihaa, spagettia, lihaliemifondia, suolaa, leivinpaperia, vessapaperia. Ennen kassaa ahdistus vain kasvoi!. Mielestäni en millään tavalla tuhlannut, ihan tavalliset ostokset 3 päivän ruokiin. Melkein 60€ meni. Minulla on jemmassa äidiltäni 50€ jouluherkkuihin. Nyt näyttää kuitenkin siltä, että ne menee ihan tavallisiin joulun ajan ruokiin, eikä mihinkään herkkuihin, koska tili
Tunnistan aika hyvin tuon ahdistuksen. Meillä oli hankala tilanne, kun jouduttiin tekemään viemäriremontti, hajosi pyykinpesukone, lämminvesivaraaja piti uusia yms. Pankki antoi lainaa viemäriremonttiin, mutta siinä oli niin paljon muita sattumuksia, joiden takia Visa vinkui. Opiskelin työn ohella ja jouduin ottamaan palkattomia päiviä opintojen takia, muistaakseni 4 pv/kk. Päivähoitomaksutkin tuntui silloin ahdistavalta, vai olisiko mellä ollut toinen lapsi päivähoidossa ja toinen eskarissa silloin. Ja kauppaan meno vasta hien nostikin pintaan. Mies syytti tuhlailusta, eikä itse käynyt kaupassa. Se olin hänen mielestään aina minä, joka tuhlaa eikä osaa käyttää rahojaan. Ehkä vuoden verran oli pahin kurjuus ja hyvä etten paniikkikohtausta saanut joka kerta kun piti mennä kauppaan jotain ostamaan.
Käyn joka päivä töitten jälkeen lähikaupassa. Erikseen en kyllä jaksaisi millään enää lähteä, jos menisin suoraan kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotiinkuljetus kerran/kaksi viikossa. Tällä menty nyt kolmisen vuotta, enkä ajatellut muuttaa. Välillä jotain satunnaista tulee haettua itse. Seuraavan "kauppakassin" voi tehdä vaikka viikon päähän, ja sitten ruveta miettimään, että mitähän sinne lisäilisi, haluaisi syödä, tarvitsee jne. Kätevää, muutama puute ollut ja kerran tullut väärän ihmisen tavarat. (sain pitää ja hyvittivät) Päivämäärät lähes aina hyviä.
Sama juttu. Kuljetushinta ei tunnu, koska kotona ostoskoria tehdessä paljon helpompaa vertailla hintoja ku kaupassa. Loistava homma, säästän aikaa, fysiikkaa (olkapää ongelmia) ja rahaa. Meillä sama juttu et muutama puute, mutta ku laittaa millä saa korvata ei ongelmia.
Meillä ei toimi. Tänään yritin tehdä tilausta pitkästä aikaa. Ensimmäinen vapaa kotiinkuljetuksen aika vasta 28.12. klo 10-12. En minä siihen aikaan voi ottaa, kun ollaan miehen kanssa molemmat töissä. Ensi viikolle ei ole jäljellä iltakuljetusaikoja. Minulle kelpaisi kotiinkuljetus myös viikonloppuna, mutta kauppa ei tee kuin arkena. 10,90 euroa maksaa perusostokset, enkä pidä hintaa kalliina, jos joskus sen kuljetuksen saisi silloin kuin tarvitaan. En minä voi uudenvuoden jälkeiselle viikolle vielä tilata, kun en tiedä, mitä kaapeista silloin puuttuu.
Eikä pelkästään se kaupassa käynti vaan ensin sen listan laatiminen, ostamisen jälkeen niiden tunkeminen kaappeihin, kokkaaminen ja syöminen. Kaikki inhoamiani asioita. Unohtamatta per..leellistä tiskaamista. Olen pienituloinen, huono kokki, kaikki paitsi sokeri maistuu pahalta ja usein sokerikin, on paljon ruokarajoitteita lisäksi. Jos joku keksii elämäni aikana pillerin jolla pysyy aina kuukauden hengissä syömättä, olen ensimmäisenä jonossa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun mietin aloitustani niin olihan se vielä hankalampaa silloin, kun itsellä oli pieniä lapsia. Sinkoilivat kuka minnekin ja mättivät ostoskärryyn, mitä mieleen tuli.
- ap
Olisit kokeillut kasvatusta. Ei mun lapset mihinkään kaupoissa sinkoilleet eivätkä varsinkaan noin vaan nakelleet tavaraa kärryihin. Eikä tuollaista nykyäänkään juurikaan näe. Ei-sana on keksitty.
Minä nautin kaupassa käymisestä, ja inspiroidun siellä, en tykkää kauppalistoja tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Minä nautin kaupassa käymisestä, ja inspiroidun siellä, en tykkää kauppalistoja tehdä.
No miksi se ottaa sitten koville?
Vierailija kirjoitti:
Eikä pelkästään se kaupassa käynti vaan ensin sen listan laatiminen, ostamisen jälkeen niiden tunkeminen kaappeihin, kokkaaminen ja syöminen. Kaikki inhoamiani asioita. Unohtamatta per..leellistä tiskaamista. Olen pienituloinen, huono kokki, kaikki paitsi sokeri maistuu pahalta ja usein sokerikin, on paljon ruokarajoitteita lisäksi. Jos joku keksii elämäni aikana pillerin jolla pysyy aina kuukauden hengissä syömättä, olen ensimmäisenä jonossa.
Juuri näin. Syön töissä mahdollisimman usein, ehkä noin 12 kertaa kuussa. Kallista on, mutta säästän itseäni tuskalta, jonka aiheuttaa kaupassa käynti, ruuanlaitto, tiskaaminen. Venytän kauppareissulle lähtöä yleensä seuraavaan päivään. Niin kävi myös tänään. Kaapissa oli perunoita, maitoa, makkara, parsakaali. Tein perunamuusin ja makkarakastikkeen ja keitin parsakaalin. Syön siitä puolet huomenna etätöissä. Ystäväni ihmettelee, miten voin elää niin, että välillä jääkaapissa on suunnilleen juustoköntti, sinappi, ketsuppi ja margariini. No, ihminenhän voi elää niin, jos se kauppaan meno tuntuu liian työläältä.
Suomi nousuun vaan näillä tyypeillä, kun ei edes kauppaan kyetä. Jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä siis ottaa koville?
LUE aloitus!
Ei siinä oikein lukenut mitään syytä miksi se ottaa voimille. Olisi kiva lukea vähän laajempaa analyysiä mikä siinä käytännössä on se minkä takia ei tykkää käydä kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi se ottaa sitten koville?
Sanoinko, että ottaa koville?
Miten te kaupassa käynti ongelmaiset pystytte käymään töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi se ottaa sitten koville?Sanoinko, että ottaa koville?
En ole sama, mutta tässä ketjussa kysytään muita, joilla kauppaan meno ottaa koville. Ärsyttää ihmiset, jotka ei viitsi edes otsikkoa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä ilmeisesti aika harva tykkää käydä kaupassa. Sen verran paljon varsinkin ruokakaupassa on niitä kiireisiä, ärtyneitä ja vihaisia ihmisiä, jotka tunkee muiden päälle kuvitellessaan pääsevänsä sillä konstilla nopeammin kaupasta ulos
Tai sitten taas se että kun on tällainen ketju niin Tännehän ei tule kirjoittamaan ne keistä on kiva käydä kaupassa, joten emme voi todellakaan vetää johtopäätös tätä harva tykkäisi käydä kaupassa, toki meitä varmasti on jonkun verran.
Vierailija kirjoitti:
Miten te kaupassa käynti ongelmaiset pystytte käymään töissä?
Me osaamme kuitenkin kirjoittaa yhdyssanat yhteen, toisin kuin te, joilla ei ole kaupassa käymisen kanssa minkäänlaisia haasteita.
Ei älykkyysosamäärä tai kyvykkyys työhön ole yhteydessä vapaa-ajalla tapahtuvaan kaupassa käymisen välttelyyn
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi se ottaa sitten koville?Sanoinko, että ottaa koville?
En ole sama, mutta tässä ketjussa kysytään muita, joilla kauppaan meno ottaa koville. Ärsyttää ihmiset, jotka ei viitsi edes otsikkoa lukea.
Ehkä se siksi ei ota koville, kun ei tarvitse kärrykaupalla sitä ruokaa ostaa, mutta jos pitäisi kärry täyttää nopeasti niin pystyisin siihen hyvin.
Mitä sinulta uskaltaa kysyä, jos puolititutut kyselevät tyhmiä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinulta uskaltaa kysyä, jos puolititutut kyselevät tyhmiä?
Puolititutut
Ja tässä sitä on taas oikein happy happy joy joy -väkisinhymyilijä. Ei sinun tarvitse ymmärtää sosiaalista ahdistusta tai muita ihmisiä, mutta anna muiden rauhassa yrmyillä jos haluavat!