Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joille kauppaan lähtö ottaa koville?

Vierailija
17.12.2023 |

On taas niin vaikeaa. Pahinta, jos joku puolituttu tulee kyselemään tyhmiä. Pakko kuitenkin lähteä, koska kirjastossakin pitää käydä.

Kommentit (203)

Vierailija
101/203 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joillain ei oo kotia ei ruokaa ei rahaa valita lisää

Olet oikeassa. Ap ei tässä kuitenkaan valita. Keskustellaan. Eikä me voida lopettaa elämistä vaikka maailmassa on paljon pahuutta. 

Vierailija
102/203 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havoin joku puolituttu tulee kaupassa vastaan. Koska hinnat koko ajan nousevat siirryin käyttämään Lidliä. En osta kotimaisia tuotteita jos ei ole pakko. Ulkomaalaisissa tuotteissa on hinta/maku kohdillaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/203 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä ilmeisesti aika harva tykkää käydä kaupassa. Sen verran paljon varsinkin ruokakaupassa on niitä kiireisiä, ärtyneitä ja vihaisia ihmisiä, jotka tunkee muiden päälle kuvitellessaan pääsevänsä sillä konstilla nopeammin kaupasta ulos 

En usko, että kaupassakäynti olisi enemmistölle noin vastenmielistä. Mahtaako tähän ketjuun kirjoittaa sama ihminen useita kommentteja? 

Kaupassakäyntihän on hauskaa! Saa itse valita tuotteet, joita käyttää. Ikinä en antaisi jonkun Wolt-kuskin valita puolestani tomaattejani tai viinirypleitäni. Olen introvertti, mutta pidän ihmisistä ja juttelen mielelläni jonkun kanssa, jos joku juttusille ryhtyy. Introvertit voivat omata myös hyviä sosiaalisia taitoja, ja niitä voi kehittää kohtaamalla ihmisiä vaikka kaupassa. Hauskahan se on kohdata muita, kun ei tarvitse kylään kutsua istumaan.

Vierailija
104/203 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene ostoksille seurustelemaan niin että se on vain heippa ja sillä selvä jos johonkin törmää.

Tuollaisessa yhteydessä olisi ehkä parempi käyttää oikeata muotoa, siis johonkuhun. Muuten tulee vahva miälikuva törmäämisesta kärryille esim. hedelmälaariin? 

Vierailija
105/203 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää käydä kaupassa. Mulla ärsyttää tehdä mitä tahansa tylsää (eli arkisia asioita). Ensin joutuu päivän olla töissä ja sen jälkeen sama tylsä suorittaminen jatkuu. Aikaa itseä aidosti kiinnostaville asioille jää hyvin vähän, suhde pitäisi olla toisin päin. En ymmärrä miten jotkut voivat elää tällaista elämää masentumatta. 

Kannattaisi opiskella suomen kieltä. Ei sanota JOUTUU OLLA, vaan JOUTUU OLEMAAN.

Vierailija
106/203 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit tehdä kauppareissuistasi hauskempia pukeutumalla joka kerta erilaiseen valeasuun ja samalla vältät tuttavillesi pukeutumisen. Kokeile esimerkiksi erilaisia peruukkeja, tekopartoja ja silmälaseja. Myös musliminaisten suosima burka voi olla kätevä tähän tarkoitukseen.

Se olisi kyllä aika piristävää vaihtelua elämään. Kaupan vartija voi tosin kiinnostua liikaa ja sitten sitä vasta ollaankin "rupattelemassa".

Vierailija
107/203 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastan käydä ruokakaupassa ja hakea siellä inspiraatiota ruokiin. Nautin hyvin järjestellystä kaupasta, jossa tuotteet on aseteltu kauniisti. On myös ihana omin käsin valita tuoreimmat vihannekset ja leivät. Mutta jos kaupassa osuu kohdalle joku tönivä, kiilaava epäkohtelias moukka, menee kauppareissu kyllä pilalle. 

Vierailija
108/203 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa käynti on tylsää. Joutuu valitsemaan aina halvimman tuotteen tai ei mitään.

Samasta syystä töissäkäynti on tylsää, koska mitään muutosta ei tule, vaikka olisi työtön. Saman pelin säännöt.

Osta halvin tuote tai sitten et osta mitään, koska ei ole varaa. Joten mieluummin olen ilman ja välttelen kauppareissuja.

Vierailija
109/203 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö banaaneja

Vierailija
110/203 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää, kun pitää mennä suihkuun ja pestä tukka, kun pitää mennä tylsään ruokakauppaan. Ulkona on niin liukasta, että pitää koko ajan varoa, kun bussipysäkille pitää kävellä kaksi kilsaq. Ja paluumatkalla tietysti raskaitten kassien kanssa takaisin.

Kotiinkantoa en voi ottaa, koska Lidl ja apteekki ei roudaa eikä olisi edes rahaakaan.

Vierailija
111/203 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, kaupassa käynti on kamalaa. Ei vaan jaksa. Kaupassakäynti tietää ruuanlaittoa ja se on ärsyttävää. Jos saisin valita, en olisi ikinä nälkäinen. Nälkä on yksi ihmisen ärsyttävimmistä asioista, jatkuvasti pitää olla syömässä ja miettimässä ruokaa.

Ja tulee tiskiä.

Söpöt eläimet kuolee meidän ruuan vuoksi.

Nekin olisivat tahtoneet vain elää 🎄🐄🎄🐖🎄🐑🎄🐥

Vierailija
112/203 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

LUE aloitus!

Sain siitä irti vain että "joku puolituttu tulee kyselemään tyhmiä". Ehkä olen itsekin sitten tyhmien kyselijä, koska en tajua mitä tyhmiä joku puolituttusi tulee sinulta kyselemään. Vai onko tämä joku pikkupaikkakunnan ongelma? 

Suurin osa yksityiselämään liittyvistä uteluista voidaan laskea tyhmiksi. Mitä ne kenellekään sivulliselle kuuluu..

Ei kai tässä kenellekään ole siitä epäselvyyttä kuuluuko yksityisasiat puolitutuille. Vaan siitä että onko se oikeasti kovin yleistä että puolitutut niitä kyselevät kauppareissulla. Multa ei ole koskaan kaupassa kukaan kysellyt yksityisasioita. Paitsi kassa joskus ikä ja sitkin ihan ymmärrettävästä syystä. 

Joskus jos elinpiiri on kovin pieni asiat saattavat saada erilaiset mittasuhteet. Tai sitten tämä tosiaankin on joku pikkupaikkakuntien juttu että kauppareissuilla haastatellaan puolituttuja yksityisasioita. Mitenkään yleistä noin niin kuin koko maassa se ei kyllä ole. 

Vierailija
113/203 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan näille rakennekynsillään kakofooniaan näpytteleville kaupunki hooorille on VAIKEETA !

Vierailija
114/203 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteminen on aina vaikeaa, kun on asettunut kotosalle. Tämän takia aina kun tulen jostain kotiin päin, niin käyn siinä välissä kaupassa.

Vierailija
115/203 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kiva mennä välillä kauppaan ja päästä "ihmisten ilmoille". 

Vierailija
116/203 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on aina kiva lähteä kauppaan. En tee välttämättä edes ostoslistaa. Ostokset koostuvat itsestään kävellessäni kaupassa. Jos on jotain uutuuksia tai hyviä tarjouksia, ostan heti. Tämä siis ruokakaupassa. 

.

Niin on minustakin, vaikka olen reilun 80v. hyvässä kunnossa, tosin en jaksaisi olla sisällä koko päivää, siis mene kauppaan, ja kun en enää jaksa paljoa kantaa kerralla kipeytyvän niskan tähden niin käyn usein kaupassa joita on lähimain vaikka kuinka.

Tänään meni ratikalla kauemmaksi ja ja tein jouluostoksia, ihan vaan x-temporee ja monta asiaa hoitui.

Minulla on sisko joka on kuin aloittaja, kun laitan viestiä tai soitan hänelle ei koskaan sovi hän on aina muka lähdössä kauppaan tai kirjastoon joten sovitaan joskus uusi aika): jolloin voin kateellisen siskoni kanssa vaihtaa ajatuksia. Sukuaan ei voi valita! Mutta voi pitää etäisyyttä, jotta ei tule paha mieli;)

Vierailija
117/203 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minulla ei ole yhtään kavereita, ystäviä tai tuttuja, niin ei tarvitse joutua puhumaan kenenkään kanssa. Ja myös nämä itsepalvelukassat ovat taivaanlahja!

T: erakko.

Joo, oikeastaan on aika erikoista, että kaikilla näillä mammoilla, jotka eivät ihmisistä pidä, on niin paljon tuttuja kuitenkin, että heitä pitää joka kauppareissulla moikata. 

Joo, höpöttelen itse aina kaikille. En ole mikään Mummo enkä yksinäinen.

Yleensä IHMISET juttelevat takaisin . )

Vierailija
118/203 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nautin kaupassa käynnistä 😄 Käyn kerran viikossa tekemässä isot ostokset koko viikoksi. Menen niin, ettei ole mikään kiire, saan katsella rauhassa. Tykkään käydä Lidlissä, jossa myydään kaikenlaista tavaraa ja vaatetta ruoan lisäksi. Usein tarttuu joku edullinen vaate, kodintavara tai kasvi mukaan ruokaostosten lisäksi. Tuntuu että aivot rentoutuu, ei tarvi ajatella mitään kun katselee vaan myytäviä tuotteita. Hyvät tarjoukset aina ilahduttaa. Kaupassa käynti on mulle omaa aikaa. 

Vierailija
119/203 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitäpaitsi stadista 4. sukupolvi. Kaikki aina valittaa et stadilaiset on sisäänpäinkääntyneitä.. Kilinvitut!

Höpötän kun huvittaa, eli aina ja kaikille <3

Vierailija
120/203 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos pitää lähteä ruuhka-aikana.