Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Asumistuen leikkaukset kohdistuvat kaikkein heikoimmassa asemassa oleviin lapsiin"

Vierailija
16.12.2023 |

Tämä on tutkittua tietoa, ei jonkun poliitikon sanoma asia.

Kokoomus vaati tämän lauseen poistamista lakiluonnoksesta sote-valiokunnassa. Miksei voida myöntää asiaa? Miksi tällainen lause pitää poistaa?

Kommentit (280)

Vierailija
221/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitetaanko tällä siis part*lapsia, koska en tiedä ketään muuta lasta, joka saisi asumistukea?

Vierailija
222/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siitä rahasta on pulaa. Itse tehdyllä ruualla säästää. Tämän asian olen itse todennut. Monipuolista ravintoa  saa kun vain tekee. Valmiruuat on laadultaan huonoa ja kallista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurekset, kasvikset on terveellisiä samoin kaali. Niistä saa hyvää ruokaa, samoin jauheliha, kana mikään näistä ei ole kallista. Netti pursuaa ohjeita. 

Ne juurekset sisältää aika paljon polyoleja ja muuta vatsanväännettä. Kaali ei sisällä juuri mitään (terveellistä). Kaali onkin läskeille juuri sen mitäänsisältämättömyydensä takia terveellistä. Jauhelihat yms. on Suomessa jo valmiiksi suolattu ja se halpa kanakin on täynnä rypsiöljypaskaglutamaattimarinadia.

Suomalaiset on "terveellisen kotiruuansa" takia hevletin ylipainoisia ja sairaita.

Vierailija
224/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa maksaa verot jos lähdette kerjuulle! 

Vierailija
225/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä väärin, maisteri asuu kaksiossa maksaa itse vuokransa. Lähihoitaja asuu kolmiossa saa asumistukea. Ei mee nallekarkit tasan. 

Vierailija
226/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki vääristää markkinat ja asettaa ihmiset eriarvoiseen asemaan. On korkea aika ajaa koko järjestelmä kokonaan alas. 

Halvimmat vuokrat nousevat kun asumistuki laskee

https://www.vuokraturva.fi/medialle/blogi/asumistuen-leikkaukset-nostav…

Vierailija
227/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähävaraiset voi aina Offata lisätuloja! Penttiläkin tienannut kuvilla +500 000€€€€

Vierailija
228/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittääkö kirjoittaja, että valmiruoka, hampurilaiset yms roskaruoka on terveellisempää kuin itse tehty.Tama roskaruoka on juuri syy lihavuuteen samoin Coca-Cola ja muut makeat limsat. Samoin irtokarkit  sipisit yms. Lista on loputon 

Vierailija
229/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi, itse tehdä ruokansa säätää paljon. Ravintola ruoka on kallista samoin valmisruoka. Jos woltti aja pihaan joka päivä kyllä rahaa kuluu

Vierailija
230/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia jotka eivät tunne kuuluvansa yhteiskuntaan. Mitä soopaa tää nyt on. Mites me  60- luvulla ja sitä ennen syntyneet Elimme todellakin köyhissä oloissa. En ikinä  ole kuullut että nämä ihmiset eivät olisi tunteneet kuuluvansa yhteiskuntaan. Asuttiin todellakin ahtaasti, ilman mitään mukavuuksia. 

Ihminen on vaan sosiaalinen olento ja vertaa itseään muihin. Onko rahaa harrastuksiin ja laitteisiin joita muilla lapsilla on ? Jos ei ole, joutuu ulkopuoliseksi. Teini ilman kännykkää on samassa tilanteessa, kun  70-luvun teini ilman polkupyörää tai kodin TV:tä. Koin sen itse 70-luvulla. Empatiaakin voi opetella.

Olen 70-luvun teini. Ei ollut polkupyörää, TV:tä, radiota, pyykkikonetta tai lankapuhelinta, ja joskus oli nälkäkin, mutta ei se haitannut, koska oli katto pään päällä ja vieläpä oma sänky.

Vierailija
231/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väittääkö kirjoittaja, että valmiruoka, hampurilaiset yms roskaruoka on terveellisempää kuin itse tehty.Tama roskaruoka on juuri syy lihavuuteen samoin Coca-Cola ja muut makeat limsat. Samoin irtokarkit  sipisit yms. Lista on loputon 

Se vähärasvainen täysliha, kala, kunnollinen juusto, tuoreet kasvikset yms. maksaa aivan stanasti.

Puoli vuotta vanhoja juureksia ja kaalia, sekä kaikennäköistä lihatuotemössöä saa kalliilla hinnalla. Halvalla saa ainoastaan jauhoja, perunaa ja makaroonia, jotka ei sisällä kuin tärkkelystä.

Vierailija
232/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa nyt stana tähänkin ketjuun sanomaan, että satasella kuussa syö monipuolisesti ja terveellisesti. Ei mitään tajua monilla yhtään mistään.

Vierailija
233/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuudesta, liikkumattomuudesta aiheutuu yhteiskunnalle, valtavat terveydenhuolto menot. Lihavuus on itse aiheutettu, asia. Syödään liikaa syödään roskaruokaa ei harrasteta liikuntaa. Siinä syitä esim, diabetes sydän, syöpä, tuki ja liikuntaelimien sairauksiin. 

Vierailija
234/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ajattelevat, että itse tehty kotiruoka olisi automaattisesti terveellistä. Se on ihan harhakäsitys, ravitsemusterapeutti Hanna Partanen täräyttää heti ensi alkuun.         https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000010258645.html

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hampurilainen-onkin-terveyspommi/33…

Vierailija
235/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin, ruokaan menee n. 150 euroi kuussa. Itse tehtyä ruokaa syön. Ostan tarjouksesta lohta kerralla enemmän pakkaseen Sama muut kalat haukea, siikaa, kuhaa. Kana ilman mauste litkuja. Leipää, ostan leipomon tehtaanmyymälästä. Hedelmiä, tarjouksista. Marjat poimin pakkaseen itse. Leivon itse, kaikki kakut, pullat piirakat. Syön monipuolisesti. Työtä se vaatii, mutta teen sen mielelläni 

Vierailija
236/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty, ruoka on terveellistä jos ei käytä rasvaa, liikaa eikä uita kaikkea kermassa.esim.kasvisruoka on hyvää 

Vierailija
237/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette jokoäärimmmäisenvastenmielisä ihmisä tai sitten vaan tietämätttömiä.

Suuri osa asumistuen saajista on pienipalkkaisia työssäkäyviä yksinhuoltajavanhempia.

Meillä on suuri määrä aloja, joissa palkat ovat niin matalat, että ilman tukia ei pysty kustantamaan edeselämän välttämättömyyksiä. En suko näiden yksinhuoltajavanhempien kaikkien ryyppäävään ja olevna ketjupolttajia.

Enemmistö pyrkii selviämään mahdollismman pienillä menoilla, jotta lapsia varten olisi sitten joskus jotain muutakin kuin ainaista pennin venyttämistä. Kesällä esim. Lintsille tai johnkin muuhun vastaavaan, mikä oikeasti maksaa paljon. Tai sitten vanehmpi yritätä ylläpitää laspenjotian amaksullist ahaarastusta.

Asumistukileikkausten jälkeen nämä eivät ole mahdollisia. Kuvitteleeko joku, että sillä ei olisi merkitystä lasten itsetunnolle, kun ei ikinä ole mahdollisuutta sellaiseen,mihin "kaikilla muilla" on?  Milla

Millä alalla on niin pienet palkat että kokoaikatyön lisäksi tarvitsee tukia?

Vierailija
238/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ihan itse, mikä on terveellistä en tarvii siihen Hanna Partasta. Jos Hesburgerin monen muun hampurilaisketjujen ruoka olisi terveellistä ei esim jenkit olis niin lihavaa kansaa kun ne on. Luuleeko kansalaiset, et ruokateollisuus laittaa valmisruokiin kaikkein parasta ja kalleinta. Ei tosiaan laita. Jauhrlihakin on huonointa osaa elukasta mikä sinne jauhetaan. Kaikki jänteet jha rasvat. Siitä se voitto syntyy. 

Vierailija
239/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloinkahan nähdään ensimmäiset kotoperäisiä kerjäläisiä kaduilla?! Kiitos kansallinen sekoomus ja EK, että veitte ahneuksissanne Suomea sata vuotta ajassa taaksepäin. Kun mikään ei riitä ahneelle. 

Se että tuista vähän leikataan ei vie kyllä sata vuotta taaksepäin.Tässä maassa on totuttu elämään liiaksi tukien varassa ja tueti riittää vieläkin aivan tarpeeksi ,ei tarvi kerjätä.

Vierailija
240/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuen saajat, lapset ei pääse "mihin muut pääsee". Joka kesä, ei ole tarvis päästä huvipuistoihin. Kesällä on niin paljo, muutenkin tekemistä. Lapset voi viedä esim kalaan uimaan metsä retkille.Ei päässyt omanikaan  joka kesä mihin halusi.Lapselke voi kertoa, että meidän perheessä toimitaan näin ja jokainen perhe on erilainen. Lapsi ei siitä kärsi. Aikuisenakaan  ei vaan saa kaikkea vaikka kuinka haluaisi. Tilanteet on jokaisella perheellä omansa. Nykyään on lähdetty tähän et voi kauheeta  kun lapsi ei saa kaikkea on ulkopuolinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi