Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset jättävät epassi edun käyttämättä

Vierailija
16.12.2023 |

Koska unohtavat, sanoo uutiset.

Roskaa.

Sitä on ihan mahdoton käyttää kun se ei käy mihinkään. "Osta leffalippuja" mutta sielläkin käy vaan yhteen tiettyyn ja tosi hankalasti.

Kommentit (574)

Vierailija
301/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin liikunta/kulttuuri rahalla 100e lahjakortin hierontaan. Työmatkarahan käytän kuukausilippuun.

Miten onnistuit? Eikö se hyvinvointiraha ole erikseen. Meillä ei saa käyttää hyvinvointiin. 

Sama juttu. 

Vierailija
302/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epassi haali Smartumin itselleen. Minusta on outoa,miten työnantajat lähti niin laajasti muutamien yksityisten yritysten kelkkaan tässä asiassa. Epassin perustajat ovat nyt miljonäärejä, kun myivät epassin ulkomaisille sijoittajille. Miten tuo kuvio veivataan työnantajan näkökulmasta ja mitä se maksaa? Tasa-arvoisempaa olisi palkankorotukset kuin randomisti jaetut epassiedut, jotka vaihtelevat huomattavasti työnantajien välillä.

Ihmettelet asiaa, josta et selvästikään tiedä oikein mitään. Ei Epassi ole mitenkään "haalinut" Smartumia itselleen. Suomessa ei ole kuin 3 toimijaa ko. kentällä eli Epassi, Smartum ja Edenred. Kun muutama vuosi sitten kilpailutin yrityksemme palveluntarjoajan, Epassi oli ainoa, joka tarjosi. Ilmeisesti Smartum, eikä Edenred halunnut lisää asiakkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se unohdu, on vain epäkäytännöllinen. Antaisivat rahana.

Vierailija
304/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epassi on todella hankala etu käyttää. Sitä ei moneen paikkaan voi käyttää netin kautta, vaan on pakko mennä toimipisteelle luettelemaan puhelinnumero asiakaspalvelijalle. Edun kohteita on todella mahdoton löytää epassin verkkopalveluista, aivan lottoamista. Edun käyttäminen on tehty todella vaikeaksi, siksi se jää viime tippaan. Ei ihmisillä ole aikaa ihmetellä mihin se etupassi käy tai ei käy tai minne sitä pitää lähteä lunastamaan. Miksei voi olla selkeä verkkokauppa ja lista kohteista ja mahdollisuus ostaa se hoito, käynti tai juttu verkossa? Epässi lienee paremi nimi ko. edulle.

Epassilla pitäisi saada ostaa suoraan Liveton, Tiketin ja Lipun verkkokaupasta lippuja. Se on tehty nyt liian monimutkaiseksi. 

Vierailija
305/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epassi haali Smartumin itselleen. Minusta on outoa,miten työnantajat lähti niin laajasti muutamien yksityisten yritysten kelkkaan tässä asiassa. Epassin perustajat ovat nyt miljonäärejä, kun myivät epassin ulkomaisille sijoittajille. Miten tuo kuvio veivataan työnantajan näkökulmasta ja mitä se maksaa? Tasa-arvoisempaa olisi palkankorotukset kuin randomisti jaetut epassiedut, jotka vaihtelevat huomattavasti työnantajien välillä.

Ihmettelet asiaa, josta et selvästikään tiedä oikein mitään. Ei Epassi ole mitenkään "haalinut" Smartumia itselleen. Suomessa ei ole kuin 3 toimijaa ko. kentällä eli Epassi, Smartum ja Edenred. Kun muutama vuosi sitten kilpailutin yrityksemme palveluntarjoajan, Epassi oli ainoa, joka tarjosi. Ilmeisesti Smartum, eikä Edenred halunnut lisää asiakkaita.

Smartum kuuluu nykyään Epassille. 

Vierailija
306/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla oli se niin ostn liikuntaseuran jäsenyyden ja vuoden tanssitunnit. Sitä pystyy mielestäni käyttämään ilman työpaikan puhelinta.

Vierailija
307/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki palvelu on niin tylyn tuntuista nykyään, ettei missään tee mieli asioida. Täytyisi pyydellä suurinpiirtein anteeksi siltä kärttyisän näköiseltä henkilökunnalta, kun vain mihin vain astelee sisään. 

Vierailija
308/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ole sitä unohtanut. Ongelma on vaan siinä, että se appi toimii vain ja ainoastaan työpuhelimessa tai työpuhelinnumeroon liitettynä, enkä yleensä yleensä kanna työpuhelinta jatkuvasti mukanani. Epassilla maksaminen ei onnistu verkossa läheskään kaikille palveluntarjoajille, vaan maksu pitäisi hoitaa paikan päällä tiettyyn kellonaikaan, mikä rajaa esim. viikonloppujen tai ilta-aikojen liikuntapaikkamahdollisuuksia.

Eli "liian hankala". Jotain fyysistä korttia voisikin pitää lompakossa ja maksaa sillä, mutta en jaksa tuota appi/verkkomalsupelleilyä kuittien kanssa. 

Mulla pitäisi lähteä ostamaan keikka-- tai teatterilippu toiselle puolen kaupunkia ainoaseen Lipun myyntipisteeseen. Vituttaa tuhlata aikaa. Jos edun saisi suoraan verkkokaupasta, olisi paljon sujuvampaa.

Vierailija
309/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ole sitä unohtanut. Ongelma on vaan siinä, että se appi toimii vain ja ainoastaan työpuhelimessa tai työpuhelinnumeroon liitettynä, enkä yleensä yleensä kanna työpuhelinta jatkuvasti mukanani. Epassilla maksaminen ei onnistu verkossa läheskään kaikille palveluntarjoajille, vaan maksu pitäisi hoitaa paikan päällä tiettyyn kellonaikaan, mikä rajaa esim. viikonloppujen tai ilta-aikojen liikuntapaikkamahdollisuuksia.

Eli "liian hankala". Jotain fyysistä korttia voisikin pitää lompakossa ja maksaa sillä, mutta en jaksa tuota appi/verkkomalsupelleilyä kuittien kanssa. 

En tiedä Suomen systeemistä mitään, mutta asuinmaassani se on juurikin noin että minulla on fyysinen kortti jolla voin maksaa kuin tavallisella maksukortilla - ruokakaupassa, apteekissa, hoitoloissa, hammaslääkärissä, kirjakaupassa jne. Todella kätevää ja kaikki tulee käytettyä helposti.

Vierailija
310/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin: sekä summat että epassiin käytetyksi hyvääksyt alat vaihtelevat täysin joka työnantajalla. Etu on myös epätasa-arvoinen maantieteellisesti: jossakin ne helppo käyttää, jossakin ei. Puhdas raha on aina tasa-arvoinen. Sillä voi ostaa vaikka yhä kallistuvaa ruokaa. 

Vierailija
311/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että ei kelpaa hierontaan.

Vierailija
312/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä työnantajilla on rahaa käyttää näihin epasseihin rahaa miljoonittain, mutta ei palkankorotuksiin? 

Vierailija
313/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E-passin käyttö on turhan kallista. Siitä edusta joutuu maksamaan veroa, vaikka itse maksaa puolet palvelusta. Kun työnantajan tarjoama etu on 200 e, maksan verot 400 eurosta. Ihanan kallista.

Täh? Minä saan 200e/vuosi, enkä maksa siitä veroa. Työnantaja sen vissiin sitten maksaa.

Virike-etu on 400 euroon saakka vuodessa veroton etu

Vierailija
314/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E-passin käyttö on turhan kallista. Siitä edusta joutuu maksamaan veroa, vaikka itse maksaa puolet palvelusta. Kun työnantajan tarjoama etu on 200 e, maksan verot 400 eurosta. Ihanan kallista.

Täh? Minä saan 200e/vuosi, enkä maksa siitä veroa. Työnantaja sen vissiin sitten maksaa.

Virike-etu on 400 euroon saakka vuodessa veroton etu.

Eli tämä on työnantajjille kätevää eikä tarvitse korottaa vastaavasti palkkoja! Epassilla pitäisi saada ostaa ruokaa ja vaatteita kaupasta.  Ne ovat oleellinen osa työhyvinvointia.

Vierailija
315/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epassi on todella hankala etu käyttää. Sitä ei moneen paikkaan voi käyttää netin kautta, vaan on pakko mennä toimipisteelle luettelemaan puhelinnumero asiakaspalvelijalle. Edun kohteita on todella mahdoton löytää epassin verkkopalveluista, aivan lottoamista. Edun käyttäminen on tehty todella vaikeaksi, siksi se jää viime tippaan. Ei ihmisillä ole aikaa ihmetellä mihin se etupassi käy tai ei käy tai minne sitä pitää lähteä lunastamaan. Miksei voi olla selkeä verkkokauppa ja lista kohteista ja mahdollisuus ostaa se hoito, käynti tai juttu verkossa? Epässi lienee paremi nimi ko. edulle.

Voi kamalaa kun joutuu menemään ihan paikan päälle. No ei täällä tuppukylässä ainakaan kunnan ylläpitämässä uimahalli+kuntosalilla ole mitään verkkokauppaa. Ei ollut ainakaan mulle  mikään ongelma käydä parin kilsan päässä hakemassa uimahalliin puolen vuoden kortti e-passilla. Mulle on e-passisovellus josta näkee kyllä helposti mihin se omalla paikkakunnalla käy. 

Asioista voi tehdä vaikeita jos haluaa, mutta omapa on valintasi kun helpommallakin pääsee.

Vierailija
316/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mihin te olette yrittäneet, jos on noin vaikeaa? Mulla ei ole ikinä ollut mitään ongelmia verkossakaan? Joku Edenredin kortti on tosi vanhanaikainen tuohon verrattuna tai sitten ne muinaiset setelit Ihan mielenkiinnosta, mitä olette yrittäneet?

Ne muinaiset setelit olivat helppoja.

Niillä pystyi maksamaan kuin rahalla. Ei tarvinnut etsiä sovelluksia eikä sieltä oikeita rivejä ja toivoa sormet solmulla että yhteydet toimii.

Vierailija
317/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virike-etu on 400 euroon saakka vuodessa veroton etu.

Eli tämä on työnantajjille kätevää eikä tarvitse korottaa vastaavasti palkkoja! Epassilla pitäisi saada ostaa ruokaa ja vaatteita kaupasta.  Ne ovat oleellinen osa työhyvinvointia.

Verottaja määrää mihin verovapaata etua saa käyttää, ei todellakaan työnantaja.

Vierailija
318/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epässi on kyl surkia. Monta sataa euroa jää käyttämättä kun se ei käy missään missä haluaisin käyttää. Joo sillä saisi "hyvinvointi palveluja" mutta kun sen salilla käymisen sijaan ostaisin mieluummin vaikka maastopyörän ja ajelisin metsässä.

Vierailija
319/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin, jos saisin epassin.

Vierailija
320/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mihin te olette yrittäneet, jos on noin vaikeaa? Mulla ei ole ikinä ollut mitään ongelmia verkossakaan? Joku Edenredin kortti on tosi vanhanaikainen tuohon verrattuna tai sitten ne muinaiset setelit Ihan mielenkiinnosta, mitä olette yrittäneet?

Ne muinaiset setelit olivat helppoja.

Niillä pystyi maksamaan kuin rahalla. Ei tarvinnut etsiä sovelluksia eikä sieltä oikeita rivejä ja toivoa sormet solmulla että yhteydet toimii.

Muinaiset setelit olivat helppoja, koska niitä pystyi antamaan lapsille ja nämä kävivät leffassa ja mäkkärissä vanhempien työsuhde-edulla. Jotkut pienet kaupat antoi ostaa kaupasta kaikkea vessapaperista lähtien.

On meilläkin yksi hemmoteltu kermaperse työntekijä kysynyt, että saisiko hän ePassin lisäksi MYÖS lounasseteleitä kun ne on niin mukavia lapsille antaa.... Onneksi helppo vastata, että verottajan sääntöjen vastaista :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän