Suomalaiset jättävät epassi edun käyttämättä
Koska unohtavat, sanoo uutiset.
Roskaa.
Sitä on ihan mahdoton käyttää kun se ei käy mihinkään. "Osta leffalippuja" mutta sielläkin käy vaan yhteen tiettyyn ja tosi hankalasti.
Kommentit (574)
Mä ostin liikunta/kulttuuri rahalla 100e lahjakortin hierontaan. Työmatkarahan käytän kuukausilippuun.
Minä ostan keikoille lippuja ja ehkä yhden leffalipun vuodessa. Hieroja tai jalkahoito ei kiinnosta vaikka moni muu käyttää noihin. Viime vuonna kun poikkeuksellisen suuri summa eli 400 euroa niin ostin myös museokortin. Tänä vuonna jää käyttämättä noin euron verran.
Ja mulla menee vartissa. Puolen vuoden jumppa- ja uimakortti ilman käyttörajoitusta ja se on siinä.
Te ette käy museoissa? Kuntosalilla? Uimassa? Kesällä Rukalla? Talvella Saariselällä? Oopperassa? Kesäteatteissa? Hieronnassa? Missään? Joillekin käy jopa hammashoitolassa, eikö sekään ole ok?
Ja kyllä, harrastan minäkin ilmaisia asioita, kuten vaeltamista. Mutta kyllä tuo on luovuuden puutetta
Epassi on todella hankala etu käyttää. Sitä ei moneen paikkaan voi käyttää netin kautta, vaan on pakko mennä toimipisteelle luettelemaan puhelinnumero asiakaspalvelijalle. Edun kohteita on todella mahdoton löytää epassin verkkopalveluista, aivan lottoamista. Edun käyttäminen on tehty todella vaikeaksi, siksi se jää viime tippaan. Ei ihmisillä ole aikaa ihmetellä mihin se etupassi käy tai ei käy tai minne sitä pitää lähteä lunastamaan. Miksei voi olla selkeä verkkokauppa ja lista kohteista ja mahdollisuus ostaa se hoito, käynti tai juttu verkossa? Epässi lienee paremi nimi ko. edulle.
Vaimoni osti kausikortin ja pääsee nyt ilmaiseksi katsomaan tyttären korismatsit.
En minä ole sitä unohtanut. Ongelma on vaan siinä, että se appi toimii vain ja ainoastaan työpuhelimessa tai työpuhelinnumeroon liitettynä, enkä yleensä yleensä kanna työpuhelinta jatkuvasti mukanani. Epassilla maksaminen ei onnistu verkossa läheskään kaikille palveluntarjoajille, vaan maksu pitäisi hoitaa paikan päällä tiettyyn kellonaikaan, mikä rajaa esim. viikonloppujen tai ilta-aikojen liikuntapaikkamahdollisuuksia.
Eli "liian hankala". Jotain fyysistä korttia voisikin pitää lompakossa ja maksaa sillä, mutta en jaksa tuota appi/verkkomalsupelleilyä kuittien kanssa.
Mä en ole koskaan käyttänyt niitä etuja. En vaan käytä enkä halua jatkossakaan käyttää mitään palveluita mitä sillä saa. En käy elokuvissa, en harrasta mitään maksullista liikuntaa, en käy museoissa. Lähinnä elän korvessa mökilläni ja ulkoilen ja luen.
Hectorin keikalla kävin viimeksi tiistaina.
Siis mihin te olette yrittäneet, jos on noin vaikeaa? Mulla ei ole ikinä ollut mitään ongelmia verkossakaan? Joku Edenredin kortti on tosi vanhanaikainen tuohon verrattuna tai sitten ne muinaiset setelit Ihan mielenkiinnosta, mitä olette yrittäneet?
Onneksi sen käyttäminen on täysin vapaaehtoista, jos se on noin vaikeaa.
Meillä pitää itse maksaa puolet, joten jos kausikortti maksaa 300 e ja työnantajan maksama tuki on 200 e, niin kausikortista minä maksan 150 e ja työnantaja 150 e.
Käytän heti, kun saan maksettua keikka, museo ja leffaliput netissä. Nykyään liian vaikeaa. Kaikki kun eivät asu kaupungeissa.
On varmaan 2000 euroa jäänyt käyttämättä kun en ole muistanut pyytää epassi koodia työnantajalta :D Ehkä ensi vuonna muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sen käyttäminen on täysin vapaaehtoista, jos se on noin vaikeaa.
Onhan se, mutta minusta on tylsää, että tavallaan työnantaja antaa osan palkasta tuollaisessa muodossa, jota esim. syrjemmällä asuvien on hyvin vaikea käyttää. Minä ottaisin sen 150 euroa mieluummin ihan rahana ja käyttäisin mihin itse haluan.
Koko epassi on aivan perse estä. Joku taho jossain viisaudessaan päättää, mikä on minulle sitä "hyvää" ajankäyttöä. Sen sijaan, että itse sen päättäisin. Hyvin on joku taho lobannut moisen. Aivan turhake.
Mitä höpötät ? Itse käytin eilen loput. Ensi kesä iskelmä festarit lipun Poriin maksoi 108 € tuli nätisi käytettyy kokonaan tämän vuoden epassi.
Vierailija kirjoitti:
Siis mihin te olette yrittäneet, jos on noin vaikeaa? Mulla ei ole ikinä ollut mitään ongelmia verkossakaan? Joku Edenredin kortti on tosi vanhanaikainen tuohon verrattuna tai sitten ne muinaiset setelit Ihan mielenkiinnosta, mitä olette yrittäneet?
Esimerkiksi eräässä keskisuuressa kaupungissa sulkapallo- tai tennisvuoron varaaminen olisi epassilla edellyttänyt, että teen verkossa kenttävarauksen tuohon kotiani lähellä olevalle hallille, joka on miehittämätön, sen jälkeen ajan kahden tunnin sisällä varauksen tekemisestä kauemmas keskustaan (arkena ennen klo 18) työpuhelin mukana voidakseni käydä tekemässä varsinaisen maksun siinä tiskillä. Tämän jälkeen saan omaan puhelimeeni, johon varsinainen asiakkuus on kiinnitetty, sen pelihallin lukkokoodin ja voin ajaa tuonne kotiani lähemmäs olevalle hallille pelaamaan oman vuoroni.
Kuulostaako kätevältä? Vaihtoehtoisesti teen kotikoneelta käsin kenttävarauksen, maksan sen siinä yhteydessä verkkopankissa ja saan saman tien lukkokoodin, jonka jälkeen voin mennä pelaamaan vuoroni.
Miten joku voi jättää käyttämättä epassiedun? :D Sehän on sama kuin heittäisi rahaa kaivoon. Senhän voi käyttää vaikka mihin ja todella helposti. Se menee salikortin uusimiseen, hammaslääkäriin/suuhygienistiin, hierontaan eikä leffalippuihin enää edes piisaakaan.
Aika köyhä mielikuvitus pitää olla jos sitä ei saa käytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Käytän heti, kun saan maksettua keikka, museo ja leffaliput netissä. Nykyään liian vaikeaa. Kaikki kun eivät asu kaupungeissa.
Tiketissä on jonkin verran keikkoja ja siis netissä. Museokortin saa netissä myöskin esimerkiksi
En oikein keksi mihin sitä tarvitsisin.