Suomalaiset jättävät epassi edun käyttämättä
Koska unohtavat, sanoo uutiset.
Roskaa.
Sitä on ihan mahdoton käyttää kun se ei käy mihinkään. "Osta leffalippuja" mutta sielläkin käy vaan yhteen tiettyyn ja tosi hankalasti.
Kommentit (574)
Vierailija kirjoitti:
Epässi on kyl surkia. Monta sataa euroa jää käyttämättä kun se ei käy missään missä haluaisin käyttää. Joo sillä saisi "hyvinvointi palveluja" mutta kun sen salilla käymisen sijaan ostaisin mieluummin vaikka maastopyörän ja ajelisin metsässä.
No minäkin haluaisin ilmaista rahaa tehdä juuri mitä minä itse haluan, mutta valitettavasti edut eivät toimi niin.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka suuri palkka pitää olla, että on oikeutettu epassiin?
No ei se palkasta riipu vaan työnantajasta!
Mä olen Attendolla töissä ja mun peruspalkka kahdella kokemuslisällä on n.2500€, lisät on 250-500€ riippuen tehdyistä vuoroista. Saman e-passin saa myös hoiva-avustajat ja laitoshuoltajat joilla pienempi palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on työsuhde-etu, ei ole mitään tekemistä palkan kanssa vaan työnantaja voi tarjota sen halutessaan vaikka tarvittaessa kutsuttavalle työntekijälleen.
Onko muille käyny niin että e-passi on otettu pois? Olen itse siivoojana ja meillä työnantaja vain lopetti e-passin lataamisen.
Minulla ei ole ikinä ollut tuollaista etua. Jostain syystä se pitää maksaa 150kg konttoristille jonka päätehtävä on täyttää roskista karkkipatukoilla ja vanukkailla, mutta päivän jaloillaan olevalle siivoojalle ei.
Ei millään pahalla, mutta olin itse vuosia sijaisena esimerkiksi puhtaanapidossa. Joo, oli fyysistä työtä, mutta ns. täysin aivotonta eikä työt kyllä seuranneet kotiin. Nyt toimistotyössä ja helpommalla pääsisin siivoustöissä, mutta en halua tehdä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 1€ per kk
Miksei tuollaisia etuja ole ikinä sitten laitoshuoltajille tai siivoojille vaikka me tienataan enemmän kuin 1e/kk? Ei ole mitään etuja ikinä ollut vaikka sitä hierojaa ja jalkahoitajaa todellakin tarvitsisi? Miksi niitä etuja saa ihmiset jotka hyvin voisi maksaa omistaan menonsa ja joilla on varaa kustantaa ne?
Mä olen Attendolla töissä ja kyllä meillä saa e-passin kaikki, myös ne laitoshuoltajat.
Käytin jalkahoitoon ja teki hyvää ja nyt on kauniit varpaatkin
Siinäpä olkaa käyttämättä etuja. Minä käytän ja olen tyytyväinen. Monet mukavat jutut saa maksutta. Ei se ole kuin ajan varaus ja lähtö. E-passi sovellus näyttää hyvin missä maksu käy ja niitä on paljon.
Mulle olis hyvinvointia edistävää jos sais seksiä. 400€/vuosi epassilla jos sais ostettua kerran kvartaalissa prostituutin niin olisin varmasti hyvinvoiva.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä olkaa käyttämättä etuja. Minä käytän ja olen tyytyväinen. Monet mukavat jutut saa maksutta. Ei se ole kuin ajan varaus ja lähtö. E-passi sovellus näyttää hyvin missä maksu käy ja niitä on paljon.
No jos epössin tilalla olis sulla joku muu ja sitä sais käyttää vain 500km päässä sinusta ja vain asioihin mistä et pidä niin käyttäisitkö?
Jotkut saa 400 e verotonta etua vuodessa tästä ja jotkut ei mitään. Näistä ei sovita TES-neuvotteluissa mitään kuten palkoista. Täysin mielivaltaista ja epätasa-arvoista touhua!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on työsuhde-etu, ei ole mitään tekemistä palkan kanssa vaan työnantaja voi tarjota sen halutessaan vaikka tarvittaessa kutsuttavalle työntekijälleen.
Onko muille käyny niin että e-passi on otettu pois? Olen itse siivoojana ja meillä työnantaja vain lopetti e-passin lataamisen.
Minulla ei ole ikinä ollut tuollaista etua. Jostain syystä se pitää maksaa 150kg konttoristille jonka päätehtävä on täyttää roskista karkkipatukoilla ja vanukkailla, mutta päivän jaloillaan olevalle siivoojalle ei.
Sepä se, etuja annetaan niille joilla olisi noihin varaa ihan palkallaankin, muut olkoot ilman. Siivoojille ei paljo houkuttimia tarjota, työpaikkailmoituksissakin mainitaan eduiksi vain lakisääteisiä juttuja kuten "voi luottaa siihen että palkkasi on oikein ja maksetaan ajallaan" sekä "tarjoamme työvaatteet ja välineet"... Moniko putkimies vaihtaisi työpaikkaa innosta soikeena kun työnantaja ilmoittaisi tarjoavansa työvaatteet??!?!?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epässi on kyl surkia. Monta sataa euroa jää käyttämättä kun se ei käy missään missä haluaisin käyttää. Joo sillä saisi "hyvinvointi palveluja" mutta kun sen salilla käymisen sijaan ostaisin mieluummin vaikka maastopyörän ja ajelisin metsässä.
No minäkin haluaisin ilmaista rahaa tehdä juuri mitä minä itse haluan, mutta valitettavasti edut eivät toimi niin.
Ei tarvita mitään helvetin etua vaan palkkaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos epössin tilalla olis sulla joku muu ja sitä sais käyttää vain 500km päässä sinusta ja vain asioihin mistä et pidä niin käyttäisitkö?
Tuskin, mutta E-passi näyttää kyllä lähempää ja jos noin olisi niin yhdistäisin E-passin kesälomareissuun esim.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta olin itse vuosia sijaisena esimerkiksi puhtaanapidossa. Joo, oli fyysistä työtä, mutta ns. täysin ai
Ei millään pahalla mutta siivoojan työt kyllä seuraa kotiin, pitää pysyä kartalla talon asioista (poikkeustilanteet mitkä vaikuttaa siivoukseen kuten palaverit,koulutustilaisuudet,remontit yms.), palata asiakkaan kanssa milloin mihinkin asiaan josta on viestiä jättänyt (kuten epäkohdat joita huomaan ja joista raportoin) , seurata kulutusta jotta osaa tilata tavaraa oikean määrän oikeaan aikaan jne. En jätä aivoja narikkaan töihin mennessä enkä kyllä ole aivoton vapaa-ajallanikaan.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Harmi että ei kelpaa hierontaan.
Meillä kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä työnantajilla on rahaa käyttää näihin epasseihin rahaa miljoonittain, mutta ei palkankorotuksiin?
Työsuhde-etuja voi vähentää verotuksessa, mutta palkankorotuksia ei. EPassi on siksi edullisempi työnantajalle.
Tottakai palkat ja niiden korotukset ovat myös verovähennyskelpoisia.
Ero tulee siinä, että 100e ePassia maksaa työnantajalle satasen. Sen sijaan 100e työntekijälle käteen maksaa huomattavasti enemmän sekä työnantajalle että työntekijälle. Epassista ei mene sivukuluja eikä työntekijä maksa siitä tuloveroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin, mutta E-passi näyttää kyllä lähempää ja jos noin olisi niin yhdistäisin E-passin kesälomareissuun esim.
En minä missään reissuissa halua käydä enkä alan epässin takia käymäänkään. Sitä paitsi meillä raha ladataa kahdessa erässä niin kesälomalla saisi käytettyä enintään 50%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä työnantajilla on rahaa käyttää näihin epasseihin rahaa miljoonittain, mutta ei palkankorotuksiin?
Työsuhde-etuja voi vähentää verotuksessa, mutta palkankorotuksia ei. EPassi on siksi edullisempi työnantajalle.
Tottakai palkat ja niiden korotukset ovat myös verovähennyskelpoisia.
Ero tulee siinä, että 100e ePassia maksaa työnantajalle satasen. Sen sijaan 100e työntekijälle käteen maksaa huomattavasti enemmän sekä työnantajalle että työntekijälle. Epassista ei mene sivukuluja eikä työntekijä maksa siitä tuloveroa.
Verojenkierto se on ainainen harrastus Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jessus armahda ja anna työnantajien jakaa tyhmien kanssaihmisten epassirahat niille jotka niitä käyttää. Miten ihminen voikaan olla niin uusavuton mielikuvitukseton ja tyhmä. Epassi käy täällä tuppukylässäkin todella moneen paikkaan. Kesälomareissuilla pääsen sillä Korkeasaareen ja museoihin. Työnantaja tarjoaa meille myös polkupyöräedun ja epassilla voi ostaa jopa sähköpyörän. Saa olla tyhmä, mutta pahaa tekee lukea miten yksinkertaisia sitä onkaan.
Ei muute saa ostaa mitään mikä ei ole palvelu.
Epassilla voi ostaa polkupyörän jos työnantajatarjoaa kyseisen edun.
"Verovapaa työsuhdepyöräetu tuo unelmien pyörän jokaisen ulottuville. Työnantajan mahdollistama pyöräetu on työntekijälle tuloverovapaa luontoisetu, joka tarjoaa mahdollisuuden hankkia pyörän edullisesti. Se tarjoaa mahdollisuuden hankkia tavallisen tai sähköavusteisen polkupyörän (teho max 250 W, 25 km/h)." Tämä on prisman sivuilta kopioitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mulla menee vartissa. Puolen vuoden jumppa- ja uimakortti ilman käyttörajoitusta ja se on siinä.
Te ette käy museoissa? Kuntosalilla? Uimassa? Kesällä Rukalla? Talvella Saariselällä? Oopperassa? Kesäteatteissa? Hieronnassa? Missään? Joillekin käy jopa hammashoitolassa, eikö sekään ole ok?
Ja kyllä, harrastan minäkin ilmaisia asioita, kuten vaeltamista. Mutta kyllä tuo on luovuuden puutetta
Täysin samaa ihmettelen. Voisin käyttää vuodessa useita tuhansia euroja ePassi-etuja eikä tekisi tiukkaa. Annetun 400e käytän välittömästi ja joudun kieltäytymään esimerkiksi harrastuksista, joihin ei ole varaa kun ePassi-raha on käytetty.
Jos ei ihmiset mitään näistä harrasta, voisivat aloittaa ja tutustua uusiin asioihin. Tekisi aivan varmasti pelkästään hyvää, niin hen
Ei tässä ole ketään holhottu, vaan kerrottu oma mielipide ja ihmetelty muiden ihmisten toimintaa :) Minä maksan verorahoillani hoidot sairauksiin, joita kehon ja mielen hyvinvoinnin laiminlyönti aiheuttaa, joten voin hyvillä mielin tämän mielipiteeni ilmaista.
Koska työnantaja ne päättää kenelle antaa.
Miksei naiset anna mulle pillua? Ai niin ko naiset ite päättää kelle antaa siitä riippumatta millanen palkka mulla on.