Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset jättävät epassi edun käyttämättä

Vierailija
16.12.2023 |

Koska unohtavat, sanoo uutiset.

Roskaa.

Sitä on ihan mahdoton käyttää kun se ei käy mihinkään. "Osta leffalippuja" mutta sielläkin käy vaan yhteen tiettyyn ja tosi hankalasti.

Kommentit (574)

Vierailija
281/574 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä joskus hommasin tuon ja yritin alkaa liikkumaan. Kävin jonkin aikaa uimassa ja siihen jäi liikunta, en vaan jaksanut enää. Ei raha riitä motivoimaan liikkumaan, olisi minulla varaa se uinti itsekin maksaa. 

Olen vaan ihan loppu, ollut jo niin kauan kuin muistan. Lyhyempi työpäivä voisi tuoda jaksamista lisää ja muutenkin siellä työpaikoilla pitäisi ne jaksamista lisäävät muutokset tapahtua, eikä omalla ajalla.

Hassu ajatus, että heilut ja huhkit koko työpäivän ja sitten pitäisi vielä sen jälkeen mennä heilumaan johonkin. Miten se lisää jaksamista? No, tulipahan kokeiltua.

Jos teet fyysistä työtä, et ehkä saa edusta yhtä paljon irti kuin toimistotyöläiset, jotka ovat paikallaan koko työpäivän ja todella tarvitsevat liikuntaa sen jälkeen.

Vierailija
282/574 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on näköjään liikunta- ja kulttuurietua käyttämättä 560 € ja lounasetua yli 300 €. En ole koskaan e-passia käyttänyt, koska sitä ei saa käytettyä ilman oman rahan lataamista. No, hierontaan kyllä käyttäisin kaiken, mutta ei ole melllä sallittua 😄 Joten käyttämättä jää.

Jos olisi tälläkin työpaikalla ihan vanhanaikaiset setelit käytössä, käyttäisin kaikki. Nyt vaan en tiedä miten käyttäisin ja miksi.

Ei meillä tarvi ladata mitään omaa rahaa ePassille. Ei tarvi tehdä muuta kuin vinguttaa sitä passia menemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/574 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epassi käy vain joihinkin etuhin, ne eivät minua kiinnosta. Hankala myös käyttää.

Miksei sitä voisi käyttää kaikkein tärkeimpään, eli yksityiselle erikoislääkäri käyntiin? Kun on sairauksia, joihin tarvitsisi apua, kun kaupungin työterveyshuolto on lähinnä nimellinen. Työkyvyn ylläpitoon ja parempaa oloa tavoitellen se olisi tärkein etu! 

Kyllä minä käytän ePassia erikoislääkärikäynteihin Mehiläisessä. Käytössä ePassi Flex.

Vierailija
284/574 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin nyt 300 euron edestä, ja meni jo alkuvuodesta leffalippuihin. Näköjään mulle ei riitä mikään...

Vierailija
285/574 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin olen käyttänyt ePassia: yksityinen gynekologi, yksityinen fysioterapia, teatteri, museot, yksityinen hammaslääkäri, hieronta, leffaliput, kuntosalijäsenyys.

Vierailija
286/574 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette käytä Epassin/jne. etuja itse, niin älkää ihmeessä ainakaan jättäkö käyttämättä niitä. Ostakaa vaikka festarilippuja ja myykää ne sitten jollekin alennuksella ja itselle rahat kouraan. Monen yrityksen kanssa voi myös sopia asioista, eli asioita voi maksaa eri kulttuuriseteleillä ns. katalogin ulkopuoleltakin, jos yritys on yhtään myyntihenkinen. Kysykää ja neuvotelkaa, sillä nämä setelit on kuitenkin ilmaista rahaa työntekijöille..

Vierailija
287/574 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on näköjään liikunta- ja kulttuurietua käyttämättä 560 € ja lounasetua yli 300 €. En ole koskaan e-passia käyttänyt, koska sitä ei saa käytettyä ilman oman rahan lataamista. No, hierontaan kyllä käyttäisin kaiken, mutta ei ole melllä sallittua 😄 Joten käyttämättä jää.

Jos olisi tälläkin työpaikalla ihan vanhanaikaiset setelit käytössä, käyttäisin kaikki. Nyt vaan en tiedä miten käyttäisin ja miksi.

Ei meillä tarvi ladata mitään omaa rahaa ePassille. Ei tarvi tehdä muuta kuin vinguttaa sitä passia menemään.

No mutta kun se ei hyödytä mua yhtään, pitääkö sun ladata omaa rahaa ePassiin vai ei 😂

Vierailija
288/574 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ette käytä Epassin/jne. etuja itse, niin älkää ihmeessä ainakaan jättäkö käyttämättä niitä. Ostakaa vaikka festarilippuja ja myykää ne sitten jollekin alennuksella ja itselle rahat kouraan. Monen yrityksen kanssa voi myös sopia asioista, eli asioita voi maksaa eri kulttuuriseteleillä ns. katalogin ulkopuoleltakin, jos yritys on yhtään myyntihenkinen. Kysykää ja neuvotelkaa, sillä nämä setelit on kuitenkin ilmaista rahaa työntekijöille..

Mutta kun ne itselle turhat liput pitää kuitenkin osittain itse maksaa, niin en todellakaan ala ostella.

Vierailija
289/574 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä mitään sovelluksia tai äppejä, enkä wäppejä

Vierailija
290/574 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ne itselle turhat liput pitää kuitenkin osittain itse maksaa, niin en todellakaan ala ostella.

Tämä.

Vierailija
291/574 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huvita käyttää mokomaa turhaketta,saan mitä tarvit ilman E-PÄSSIÄKIN.

Vierailija
292/574 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkää pas kaa, antaisvat luontaisedun jouluna rahana kirjekuoressa,

Vierailija
293/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saa käyttää terveydenhuollon palveluihin, joten jää käyttämättä.

Vierailija
294/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan läheisilleni matkalippuja: vr ja onnibus. Ihana lahjoittaa läheisille, kun itse en tarvitse.

Hieronnassa käyn itse.

Vierailija
295/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että epassilla vois ostaa lenkkarit tai muita urheilujuttuja. Lenkkareita ym menee ja kuluu, kun ulkoilen paljon.

Vierailija
296/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun e-passirahat ovat vanhenemassa ja en ole ehtinyt kaikkea käyttää ostan "lahjakortteja". 

Vierailija
297/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epassi on HENKILÖKOHTAINEN työsuhde-etu eli sillä ei saa ostaa lippuja muille. Jotku asiakkaat ihmettelivät että tähän lippuun tulostui mun nimi voiko mun lapset käyttää sitä? No ei voi!

Näytä aiemmat lainaukset

Tän vuoden alusta meillä vaihtui systeemi. On erikseen Edenredin kulttuurijuttuihin ja erikseen hierontaan. Kulttuurijutut maksetaan Edenredin kortilla (jota en ole vieläkään saanut) ja hieronta sitten kännykkään ladattavalla sovelluksella. Harmikseni toi hierontajuttu ei käy lähellä olevaan fysikaaliseen hoitolaitokseen (se aiempi kävi), joten en ole käyttänyt sitäkään. Noh, rahat palaa onneksi takaisin työnantajalle ja ensi vuonna en tuota etua enää ota. Lounassetelit vielä otan, jos ensi vuonna enää edes lounasseteleitä saa. Sitä kortilla olevaa lounasetua en ota, koska jos olen oikein ymmärtänyt, yhteen ateriaan voi käyttää vain tietyn summan ja samalla kertaa ei voi ostaa useampaa ateriaa kuin vain sen yhden. Läheisessä ravintolassa yhdellä 13,50€  lounarilla ei saa oikein mitään mulle mieluista, kahdella taas maksaisi yhdestä ateriasta liikaa, mutta kolmella taas saa 2 ravintolan kalliimmasta päästä olevaa annosta. Joten aika usein olen hakenut 2 annosta ja mun siskon kanssa sitten syöty yhdessä ne. Omalla työpaikallani enää 2 ottaa lounassetelit, muut ottavat sen kortin ja jos setelivaihtoehto loppuu, en ota lounasetuakaan enää. Lounareilla olen tukenut paikallista ravintolayrittäjää, mutta en rupea "omilla rahoillani" tukemaan. 

Vierailija
299/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epassi haali Smartumin itselleen. Minusta on outoa,miten työnantajat lähti niin laajasti muutamien yksityisten yritysten kelkkaan tässä asiassa. Epassin perustajat ovat nyt miljonäärejä, kun myivät epassin ulkomaisille sijoittajille. Miten tuo kuvio veivataan työnantajan näkökulmasta ja mitä se maksaa? Tasa-arvoisempaa olisi palkankorotukset kuin randomisti jaetut epassiedut, jotka vaihtelevat huomattavasti työnantajien välillä.

Vierailija
300/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin liikunta/kulttuuri rahalla 100e lahjakortin hierontaan. Työmatkarahan käytän kuukausilippuun.

Miten onnistuit? Eikö se hyvinvointiraha ole erikseen. Meillä ei saa käyttää hyvinvointiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan