Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaiset jättävät epassi edun käyttämättä

Vierailija
16.12.2023 |

Koska unohtavat, sanoo uutiset.

Roskaa.

Sitä on ihan mahdoton käyttää kun se ei käy mihinkään. "Osta leffalippuja" mutta sielläkin käy vaan yhteen tiettyyn ja tosi hankalasti.

Kommentit (574)

Vierailija
261/574 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin liikunta/kulttuuri rahalla 100e lahjakortin hierontaan. Työmatkarahan käytän kuukausilippuun.

Näissä on rajoituksia, eli ei voi käyttää mihin tahansa. Ei liikunta/kulttuuri-setelillä saa hierontaa, jos sitä ei ole siihen erikseen lisätty. Meillä etuna Smartum ja todella vaikea saada käytetyksi pienellä paikkakunnalla, jos ei saisi käyttää ruokailuun tai hierontaan. Käytännössä kansalaisopisto olisi ollut se, johon olisi voinut käyttää.

Vierailija
262/574 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin liikunta/kulttuuri rahalla 100e lahjakortin hierontaan. Työmatkarahan käytän kuukausilippuun.

Näissä on rajoituksia, eli ei voi käyttää mihin tahansa. Ei liikunta/kulttuuri-setelillä saa hierontaa, jos sitä ei ole siihen erikseen lisätty. Meillä etuna Smartum ja todella vaikea saada käytetyksi pienellä paikkakunnalla, jos ei saisi käyttää ruokailuun tai hierontaan. Käytännössä kansalaisopisto olisi ollut se, johon olisi voinut käyttää.

Painostakaa työnantajaa, jotta voisi käyttää laajemminkin. Työnantajasta se on kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/574 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko ihmetellä, että miten avuttomia ja laiskoja ihmiset ovat, kun epassi koetaan niin hankalaksi. Mulla menee vuosittain noin 3min, kun käyn kuntosalin tiskillä maksamassa koko saldon kerralla pois. Olipa vaikeaa!

Ei täällä ole sellaista kuntosalia, jossa kävisin. Elokuvateatteriin olen joskus ostanut sarjalippuja koko jäljellä olevalla saldolla.

epassin ateriaedussa on hankalinta se, että ruokaetuun pitää kuitenkin olla omaa rahaa n. 8-10€/ateria ja saa käyttää täsmälleen sen hintaiseen maksuun, joka on siihen merkitty. Kun aterian hinta nousee, maksat ylimääräisen osan erikseen, jonossa odottaa n. 30 henkeä. Sitten taas odotan, että passiin muutetaan uusi hinta sitten joskus. Aika harvoin omien eväitten hinta on yli 10€/päivä.

Vierailija
264/574 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäriin käytin viimeksi. Sitä ennen myös hammalääkäriin, jalkahoitoon, hierontaan. 

Kyllä minulle kelpaa tuollainen ylimääräinen etu. Harmi vaan kun meillä on enää satanen vuodessa, aiemmin oli kaksisataa.

Vierailija
265/574 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa tää epassi ja sähköfillari etu meillä, kun työpaikalle matkaa 30km, pitää olla oma auto käytössä tai ainakin sem käyttömahdollisuus tarvittaessa ja lähimmät salit ja teatterit on 40km päässä toisessa kunnassa missä työ. 

Vierailija
266/574 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tulee kauden lopussa kiire sen kanssa. Nyt olen keksinyt käyttää sitä laskettelulippuihin ja siihen se ainakin käy monessa keskuksessa ihan hienosti.

Vierailija
267/574 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sen käyttäminen on täysin vapaaehtoista, jos se on noin vaikeaa. 

Onhan se, mutta minusta on tylsää, että tavallaan työnantaja antaa osan palkasta tuollaisessa muodossa, jota esim. syrjemmällä asuvien on hyvin vaikea käyttää. Minä ottaisin sen 150 euroa mieluummin ihan rahana ja käyttäisin mihin itse haluan.

Mutta silloin maksaisit verot ja sivukulut siitä. Toisin kuin ePassista. En tajua mikä on niin hankalaa käyttää ilmaista rahaa. Kyllä, menen sen kanssa paikan päälle kuntosalille, ja maksan kuukausijäsenyyttä eteenpäin. Onpas kauhean hankalaa! Maksan sillä myös hammaslääkärissä, fysioterapiassa ja museossa. Helppoa ja vieläpä ilmaista rahaa.

Vierailija
268/574 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullutkaan mistään epassista.

T. Köyhä

Vierailija
269/574 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta vauva-mammat pääsee yllättämään ajatusmaailmallaan. Miten kukaan voi loukkaantua siitä, että työnantaja tarjoutuu maksamaan puolet sun hissilipusta, hieronnoista, tanssikurssista, festareista, salikortista,.? Varsinkin kun sitä etua ei ole pakko käyttää, etkö voi menettää siis mitään. Aivan käsittämätöntä 😭 

Mutku mä asun täällä perähikiällä enkä käy koskaan missään ja nyyh nyyh Prismaan menee takaperin hiihtäen viisi tuntia. Vinkkinä, että ehkä kannattaisi käydä, niin ei olisi noin hiivatin tympeä ajatuksenjuoksu.

Että voi olla tyhmä ihminen. Itkisitkö itse jos se ePassi minkä saat kävisi vain perähikiän prismassa tupakkaan ja bulkkikaljaan? Tietenkin itkisit että yyhnyyh kun haluan käyttää sen kultturellista maailmanmusiikin esitykseen täällä suomen perseessä.

Meillä on ePassi Flex, jolloin itse ei tarvitse itse maksaa mitään, paitsi lounaasta. 

Vierailija
270/574 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa olisi käytössä sellainen seteli joka käy missä vain eikä kukaan vedä välistä (no verottaja vetää mutta sille ei tässä maassa voi mitään). Sitä sanotaan euroksi. Onko työnantajat kuulolla?

Haluat siis verotettavan edun verottoman sijaan? Mietipä uudelleen. 

Vierailija
271/574 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa tää epassi ja sähköfillari etu meillä, kun työpaikalle matkaa 30km, pitää olla oma auto käytössä tai ainakin sem käyttömahdollisuus tarvittaessa ja lähimmät salit ja teatterit on 40km päässä toisessa kunnassa missä työ. 

Ei sitä sähköfillaria ole pakko just työmatkoihin käyttää.

Tai osta edulla pyörä ja myy se voitolla. 

Ja ehdota työnantajalle, että ePassia olisi mahdollisuus hyödyntää monipuolisemmin, jotta sinäkin voisit sitä käyttää. 

Vierailija
272/574 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on näköjään liikunta- ja kulttuurietua käyttämättä 560 € ja lounasetua yli 300 €. En ole koskaan e-passia käyttänyt, koska sitä ei saa käytettyä ilman oman rahan lataamista. No, hierontaan kyllä käyttäisin kaiken, mutta ei ole melllä sallittua 😄 Joten käyttämättä jää.

Jos olisi tälläkin työpaikalla ihan vanhanaikaiset setelit käytössä, käyttäisin kaikki. Nyt vaan en tiedä miten käyttäisin ja miksi.

Vierailija
273/574 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epassi on todella hankala etu käyttää. Sitä ei moneen paikkaan voi käyttää netin kautta, vaan on pakko mennä toimipisteelle luettelemaan puhelinnumero asiakaspalvelijalle. Edun kohteita on todella mahdoton löytää epassin verkkopalveluista, aivan lottoamista. Edun käyttäminen on tehty todella vaikeaksi, siksi se jää viime tippaan. Ei ihmisillä ole aikaa ihmetellä mihin se etupassi käy tai ei käy tai minne sitä pitää lähteä lunastamaan. Miksei voi olla selkeä verkkokauppa ja lista kohteista ja mahdollisuus ostaa se hoito, käynti tai juttu verkossa? Epässi lienee paremi nimi ko. edulle.

Palveluntarjoajana mielestäni epassi on kaikista helpoin. Sieltähän asiakas voi selata paikkoja, mihin haluaa etujaan käyttää, ja asiakas voi tehdä maksun omatoimisesti tai palveluntarjoaja voi tehdä maksun puhelinnumerolla. Usein asiakkaat itse tekee sen käytöstä ongelman, vaikka sovellus ei ole vaikea. Suurin hankaluus asiakkaille on ymmärtää, että liikunta- ja kulttuurisaldoa en hierojana ota vastaan, koska siinä on eri verokanta ja liikuntaedun käyttäminen ei ole sallittua. On hierojia jotka jostain syystä hyväksyvät maksuksi liikuntaedun, ja tämä sitten hämärtää asiakkaita jotka jäävät jankuttamaan.

Jos teillä jää hierontasaldot käyttämättä, ilmoittaudun vapaaehtoiseksi ottamaan niitä vastaan! Ei ole mikään pakko tulla hierontaan ja pienyrittäjällä ei koskaan ole liikaa rahaa.

Vierailija
274/574 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus hommasin tuon ja yritin alkaa liikkumaan. Kävin jonkin aikaa uimassa ja siihen jäi liikunta, en vaan jaksanut enää. Ei raha riitä motivoimaan liikkumaan, olisi minulla varaa se uinti itsekin maksaa. 

Olen vaan ihan loppu, ollut jo niin kauan kuin muistan. Lyhyempi työpäivä voisi tuoda jaksamista lisää ja muutenkin siellä työpaikoilla pitäisi ne jaksamista lisäävät muutokset tapahtua, eikä omalla ajalla.

Hassu ajatus, että heilut ja huhkit koko työpäivän ja sitten pitäisi vielä sen jälkeen mennä heilumaan johonkin. Miten se lisää jaksamista? No, tulipahan kokeiltua.

Vierailija
275/574 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja maksaa siitä ihan suuret rahat. Kannattaisi varmaan sopia, ettei se etu kuulu itselle. 

Vierailija
276/574 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epassi käy vain joihinkin etuhin, ne eivät minua kiinnosta. Hankala myös käyttää.

Miksei sitä voisi käyttää kaikkein tärkeimpään, eli yksityiselle erikoislääkäri käyntiin? Kun on sairauksia, joihin tarvitsisi apua, kun kaupungin työterveyshuolto on lähinnä nimellinen. Työkyvyn ylläpitoon ja parempaa oloa tavoitellen se olisi tärkein etu! 

Vierailija
277/574 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on näköjään liikunta- ja kulttuurietua käyttämättä 560 € ja lounasetua yli 300 €. En ole koskaan e-passia käyttänyt, koska sitä ei saa käytettyä ilman oman rahan lataamista. No, hierontaan kyllä käyttäisin kaiken, mutta ei ole melllä sallittua 😄 Joten käyttämättä jää.

Jos olisi tälläkin työpaikalla ihan vanhanaikaiset setelit käytössä, käyttäisin kaikki. Nyt vaan en tiedä miten käyttäisin ja miksi.

Ei meillä ole tarvinnut ladata omaa rahaa siihen. Maksan ePassilla koko summan tai jos se ei riitä, kortilla loput. 

Vierailija
278/574 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epassi käy vain joihinkin etuhin, ne eivät minua kiinnosta. Hankala myös käyttää.

Miksei sitä voisi käyttää kaikkein tärkeimpään, eli yksityiselle erikoislääkäri käyntiin? Kun on sairauksia, joihin tarvitsisi apua, kun kaupungin työterveyshuolto on lähinnä nimellinen. Työkyvyn ylläpitoon ja parempaa oloa tavoitellen se olisi tärkein etu! 

No voihan sitä käyttää, jos työnantajasi lisää siihen sen mahdollisuuden! Se on ihan työnantajasta kiinni.

Vierailija
279/574 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa käyttää. 400 euroa vuodessa, puolet laitan hierontaan ja toisella puolella olen ostanut mm. museokortin, leffalippuja, teatteriliput, uimahallin sisäänpääsyn, keilailua ym. Jos ei halua kotoa poistua niin käy myös moneen netissä olevaan liikuntapalveluun esim. Yogaia, Feel Hobby. 

Vierailija
280/574 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä joskus hommasin tuon ja yritin alkaa liikkumaan. Kävin jonkin aikaa uimassa ja siihen jäi liikunta, en vaan jaksanut enää. Ei raha riitä motivoimaan liikkumaan, olisi minulla varaa se uinti itsekin maksaa. 

Olen vaan ihan loppu, ollut jo niin kauan kuin muistan. Lyhyempi työpäivä voisi tuoda jaksamista lisää ja muutenkin siellä työpaikoilla pitäisi ne jaksamista lisäävät muutokset tapahtua, eikä omalla ajalla.

Hassu ajatus, että heilut ja huhkit koko työpäivän ja sitten pitäisi vielä sen jälkeen mennä heilumaan johonkin. Miten se lisää jaksamista? No, tulipahan kokeiltua.

Ja me tehdään näyttöpäätetyötä 8 tuntia päivässä, mutta ei saada hierontaetua. Sen sijaan lounas - ja kulttuurietu on, paikkakunnalla jossa niitä ei edes saa käytettyä 😂

Ja ei, työnantaja ei ole suostunut muutoksiin..on kyllä monesta suusta pyydetty että hierontaan saisi näitä käyttää koska SE tulisi kaikilla tarpeeseen.