Suomalaiset jättävät epassi edun käyttämättä
Koska unohtavat, sanoo uutiset.
Roskaa.
Sitä on ihan mahdoton käyttää kun se ei käy mihinkään. "Osta leffalippuja" mutta sielläkin käy vaan yhteen tiettyyn ja tosi hankalasti.
Kommentit (574)
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä työnantajilla on rahaa käyttää näihin epasseihin rahaa miljoonittain, mutta ei palkankorotuksiin?
Työsuhde-etuja voi vähentää verotuksessa, mutta palkankorotuksia ei. EPassi on siksi edullisempi työnantajalle.
Minusta E-passi on huippu ja varsinkin kun siinä on kulttuuri ja hyvinvointi mukana. Nyt on jäljellä 70e ja kyllä sillä pari keilausta kaverin kanssa saa ja voi käydä elokuvissa. Tammikuussa tulee taas 240e. Kyllä se o. Isi etu ja jis nuo haluaa käyttää niin ei se vaadi kuin pientä suunnittelua.
Vierailija kirjoitti:
Minusta E-passi on huippu ja varsinkin kun siinä on kulttuuri ja hyvinvointi mukana. Nyt on jäljellä 70e ja kyllä sillä pari keilausta kaverin kanssa saa ja voi käydä elokuvissa. Tammikuussa tulee taas 240e. Kyllä se o. Isi etu ja jis nuo haluaa käyttää niin ei se vaadi kuin pientä suunnittelua.
En käy kavereiden kanssa missään mutta kotiin voisin ostaa vaikka kaljaa
Jessus armahda ja anna työnantajien jakaa tyhmien kanssaihmisten epassirahat niille jotka niitä käyttää. Miten ihminen voikaan olla niin uusavuton mielikuvitukseton ja tyhmä. Epassi käy täällä tuppukylässäkin todella moneen paikkaan. Kesälomareissuilla pääsen sillä Korkeasaareen ja museoihin. Työnantaja tarjoaa meille myös polkupyöräedun ja epassilla voi ostaa jopa sähköpyörän. Saa olla tyhmä, mutta pahaa tekee lukea miten yksinkertaisia sitä onkaan.
Kuinka suuri palkka pitää olla, että on oikeutettu epassiin?
Tänä kesänä sai ne käytettyä golfkierrosten maksuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E-passin käyttö on turhan kallista. Siitä edusta joutuu maksamaan veroa, vaikka itse maksaa puolet palvelusta. Kun työnantajan tarjoama etu on 200 e, maksan verot 400 eurosta. Ihanan kallista.
Täh? Minä saan 200e/vuosi, enkä maksa siitä veroa. Työnantaja sen vissiin sitten maksaa.
Virike-etu on 400 euroon saakka vuodessa veroton etu.
Eli tämä on työnantajjille kätevää eikä tarvitse korottaa vastaavasti palkkoja! Epassilla pitäisi saada ostaa ruokaa ja vaatteita kaupasta. Ne ovat oleellinen osa työhyvinvointia.
Verottaja määrää mihin verovapaata etua saa käyttää, ei todellakaan työnantaja.
Todellakin työnantaja voi aina korottaa palkkoja! Kukaan ei kiellä sitä. Nyt vain kierretään veroja. Raha ja verot pitää maksaa normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Jessus armahda ja anna työnantajien jakaa tyhmien kanssaihmisten epassirahat niille jotka niitä käyttää. Miten ihminen voikaan olla niin uusavuton mielikuvitukseton ja tyhmä. Epassi käy täällä tuppukylässäkin todella moneen paikkaan. Kesälomareissuilla pääsen sillä Korkeasaareen ja museoihin. Työnantaja tarjoaa meille myös polkupyöräedun ja epassilla voi ostaa jopa sähköpyörän. Saa olla tyhmä, mutta pahaa tekee lukea miten yksinkertaisia sitä onkaan.
Ei muute saa ostaa mitään mikä ei ole palvelu.
Vierailija kirjoitti:
Ja mulla menee vartissa. Puolen vuoden jumppa- ja uimakortti ilman käyttörajoitusta ja se on siinä.
Te ette käy museoissa? Kuntosalilla? Uimassa? Kesällä Rukalla? Talvella Saariselällä? Oopperassa? Kesäteatteissa? Hieronnassa? Missään? Joillekin käy jopa hammashoitolassa, eikö sekään ole ok?
Ja kyllä, harrastan minäkin ilmaisia asioita, kuten vaeltamista. Mutta kyllä tuo on luovuuden puutetta
Täysin samaa ihmettelen. Voisin käyttää vuodessa useita tuhansia euroja ePassi-etuja eikä tekisi tiukkaa. Annetun 400e käytän välittömästi ja joudun kieltäytymään esimerkiksi harrastuksista, joihin ei ole varaa kun ePassi-raha on käytetty.
Jos ei ihmiset mitään näistä harrasta, voisivat aloittaa ja tutustua uusiin asioihin. Tekisi aivan varmasti pelkästään hyvää, niin henkisesti kuin fyysisesti.
Vierailija kirjoitti:
Yli 1€ per kk
Vierailija kirjoitti:
Mun brutto palkka on 1600.
Vierailija kirjoitti:
Se on työsuhde-etu, ei ole mitään tekemistä palkan kanssa vaan työnantaja voi tarjota sen halutessaan vaikka tarvittaessa kutsuttavalle työntekijälleen.
Onko muille käyny niin että e-passi on otettu pois? Olen itse siivoojana ja meillä työnantaja vain lopetti e-passin lataamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 1€ per kk
Meillä ei saa sijaiset eikä määräaikaiset kuntasektorin työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mulla menee vartissa. Puolen vuoden jumppa- ja uimakortti ilman käyttörajoitusta ja se on siinä.
Te ette käy museoissa? Kuntosalilla? Uimassa? Kesällä Rukalla? Talvella Saariselällä? Oopperassa? Kesäteatteissa? Hieronnassa? Missään? Joillekin käy jopa hammashoitolassa, eikö sekään ole ok?
Ja kyllä, harrastan minäkin ilmaisia asioita, kuten vaeltamista. Mutta kyllä tuo on luovuuden puutetta
Täysin samaa ihmettelen. Voisin käyttää vuodessa useita tuhansia euroja ePassi-etuja eikä tekisi tiukkaa. Annetun 400e käytän välittömästi ja joudun kieltäytymään esimerkiksi harrastuksista, joihin ei ole varaa kun ePassi-raha on käytetty.
Jos ei ihmiset mitään näistä harrasta, voisivat aloittaa ja tutustua uusiin asioihin. Tekisi aivan varmasti pelkästään hyvää, niin henkisesti kuin fyysisesti.
Ei käy missään mitä haluaisin harrastaa. Esim. seksin harrastamista ei saa epässillä maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 1€ per kk
Miksei tuollaisia etuja ole ikinä sitten laitoshuoltajille tai siivoojille vaikka me tienataan enemmän kuin 1e/kk? Ei ole mitään etuja ikinä ollut vaikka sitä hierojaa ja jalkahoitajaa todellakin tarvitsisi? Miksi niitä etuja saa ihmiset jotka hyvin voisi maksaa omistaan menonsa ja joilla on varaa kustantaa ne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 1€ per kk
Meillä ei saa sijaiset eikä määräaikaiset kuntasektorin työpaikalla.
Ei sillä palkan koolla ole väliä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On idioottimaista holhota tällä tavoin aikuisia ihmisiä. Totta kai työantajaa eikä epassia haittaa yhtään, että etua jää paljon käyttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on työsuhde-etu, ei ole mitään tekemistä palkan kanssa vaan työnantaja voi tarjota sen halutessaan vaikka tarvittaessa kutsuttavalle työntekijälleen.
Onko muille käyny niin että e-passi on otettu pois? Olen itse siivoojana ja meillä työnantaja vain lopetti e-passin lataamisen.
Minulla ei ole ikinä ollut tuollaista etua. Jostain syystä se pitää maksaa 150kg konttoristille jonka päätehtävä on täyttää roskista karkkipatukoilla ja vanukkailla, mutta päivän jaloillaan olevalle siivoojalle ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 1€ per kk
Miksei tuollaisia etuja ole ikinä sitten laitoshuoltajille tai siivoojille vaikka me tienataan enemmän kuin 1e/kk? Ei ole mitään etuja ikinä ollut vaikka sitä hierojaa ja jalkahoitajaa todellakin tarvitsisi? Miksi niitä etuja saa ihmiset jotka hyvin voisi maksaa omistaan menonsa ja joilla on varaa kustantaa ne?
Kyllä meidän työpaikalla siistijätkin saa e-passin. Vaihda työpaikkaa, jos harmittaa.
Saan epässiä 400€ vuodessa ja vaihtaisin sen heti 50€ käteiseen rahaan. Sillä sais sentään kaljaa.